Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terug in de bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Aantal honden: 2

Terug in de bench

Ongelezen bericht door lisa67 »

Afgelopen donderdag hebben we besloten om Aiken maar weer in de bench te doen als ik moet werken. Dat is 3 dagen per week van 8 tot 5. Hij vreet nl alles kapot. De keukenstoelen van riet (die overigens 10 jaar geleden al aan vervanging toe waren), de vloerbedekking, zijn speeltjes, kussens....
En dat is heel jammer natuurlijk. Maar het ergste is dat hij ook alles opeet waar hij op kauwt. Donderdag moest hij overgeven en er kwamen dingen uit zijn maag die daar niet horen. Ook fleecespeeltjes kauwt hij kapot en eet hij op... tot nu toe is alles er nog weer normaal uitgekomen wat hij had opgegeten, maar dit is natuurlijk veel te gevaarlijk voor hem.
Ik vind het ontzettend jammer, voel me ook schuldig dat hij weer in de bench moet maar ik zie geen andere oplossing.
Bah, ik baal er zo van.... :cry:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Terug in de bench

Ongelezen bericht door runninggirl »

Een keer tussendoor lekker door iemand laten uitlaten, zou dat misschien helpen? Mijn honden zouden geloof ik ook niet blij zijn om zo lang alleen thuis te zitten... De één zou zich dan ook gaan 'vermaken' met het slopen van dingen.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

heb je echt geen andere afsluitbare ruimte? De badkamer of de hal wellicht? Ik vind een bench wel een heel klein hokje voor zo`n lange tijd.
Afbeelding
lisa67
Actief

Sas schreef:heb je echt geen andere afsluitbare ruimte? De badkamer of de hal wellicht? Ik vind een bench wel een heel klein hokje voor zo`n lange tijd.
Dat vind ik ook hoor. Nou hebben we wel een hele grote bench maar toch... en hij wil er prima in, is geen probleem. De keuken heeft hij al behoorlijk onder handen gehad, net als de hal. En de douche is boven én heel klein en koud dus dat is ook geen optie.
We wonen nogal afgelegen en de dichtsbijzijnde hus is zo'n 20 km verderop. Ik zie dit dus echt als enige oplossing, ook voor zijn eigen veiligheid. De dagen dat ik niet hoef te werken ben ik wel heel actief met hem maar ik blijf het een moeilijke beslissing vinden...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Misschien een veilig hoekje in huis maken en daar een puppy-ren omheen zetten, dan heeft hij wat meer beweging. Als hij daar niet overheen springt natuurlijk, anders heeft het nog weinig nut.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou ook een kennel maken. 9 uren in een bench is heftig en ook niet zo veilig. Stel dat zijn tenen er tussen komen of hij diarree krijgt? Of hij wringt zijn snuit tussen de kieren?
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

9 uur in een bench wegsteken ? waarom heb jij in vredesnaam een hond !!!!!! Bah, valt voor mij onder dierenleed !!!!
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Cindy52 schreef:9 uur in een bench wegsteken ? waarom heb jij in vredesnaam een hond !!!!!! Bah, valt voor mij onder dierenleed !!!!
Wat een overdreven reactie... TS geeft toch aan dat het een grote bench is? En het gaat om 3 dagen..dierenleed vind ik echt zwaar overtrokken... Hoeveel honden zitten niet elke nacht in een bench.. dan praat je ook over 8-9 uur..

TS ik zou zelf voor die drie dagen kijken naar een andere oplossing met meer uitloop mogelijkheden.
Ik snap dat je er van baalt, maar dat hij je huis opeet, is ook niet de bedoeling en ook nog eens gevaarlijk zoals je zelf ook aangeeft.
Soms kan het tijdelijk een prima oplossing zijn, om het slopen te doorbreken.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

kloesje schreef:
Cindy52 schreef:9 uur in een bench wegsteken ? waarom heb jij in vredesnaam een hond !!!!!! Bah, valt voor mij onder dierenleed !!!!
Wat een overdreven reactie... TS geeft toch aan dat het een grote bench is? En het gaat om 3 dagen..dierenleed vind ik echt zwaar overtrokken... Hoeveel honden zitten niet elke nacht in een bench.. dan praat je ook over 8-9 uur..

TS ik zou zelf voor die drie dagen kijken naar een andere oplossing met meer uitloop mogelijkheden.
Ik snap dat je er van baalt, maar dat hij je huis opeet, is ook niet de bedoeling en ook nog eens gevaarlijk zoals je zelf ook aangeeft.
Soms kan het tijdelijk een prima oplossing zijn, om het slopen te doorbreken.
Ja ik vind dat dierenleed, negen uur lang, ga zelf eens negen uur lang op het toilet zitten zonder eruit te kunnen drie dagen in de week !!!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik vind het ook wel lang om in een bench te zitten.
Ik vraag me af waarom een hond zo veel sloopt, verveelt hij zich of kan hij niet goed alleen zijn?
Kan hij tussen de middag niet mee met een uitlaatservice?
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Is er geen hondenoppas actief in de buurt? Het is inderdaad wel lang in de bench.
Ik kan me voorstellen dat je het ook even niet meer weet, lastig zeg!

Www.hondenoppas.nl wellicht?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ikzelf vind het veel te lang voor een bench. Veel honden zitten in de nacht ook in een bench, maar dat is in de natuurlijk ritme van zijn slaap. Als hij dan wakker is en je laat hem even uit en je stopt hem weer in de bench om 5 uur pas thuis te komen, dan zit je in de periode van de dag dat je hond juist graag actief had willen zijn!

Mijn honden zijn soms ook van 8 tot 5 alleen en dat zit me ook niet helemaal lekker, maar dan zijn ze wel vrij in huis en met zn tweeën.
Kiwi sloopt soms, maar ik vind dat mijn eigen schuld ;) gelukkig is ze daarmee geen gevaar voor dr eigen gezondheid want ze vreet niets op. En het zijn gelukkig tot nu toe steeds kleine dingetjes van weinig waarde die ze versnipperd.

Is het niet mogelijk om 1 kamer in het huis helemaal 'sloop-proof' te maken? Misschien de gang of de keuken, of een logeerkamer?
En een uitlaatservice of particuliere oppas zou voor je hond heel fijn zijn, en dan zit je zelf ook een stuk lekkerder op je werk.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Mijn honden waren vorige week 18 uur alleen, en de dag erna 12 uur, whoop whoop :mrgreen:
Afbeelding
kloesje
Zeer actief

Ik zeg ook niet dat ik 8 uur in de bench prima vind :wink: Alleen dat veel honden dat 's nachts ook zijn.

En dat honden overdag actief moeten zijn, ben ik het niet mee eens, als ze voor en na op die dag voldoende beweging krijgen en de dagen ernaast voldoende uitdaging, dan denk ik niet dat deze hond zal lijden.

Uiteraard zou een kennel met uitloop, een sloopproof kamer of een uitlaatservice een stuk idealer zijn dan opgesloten zijn in een kleine ruimte :ok:

Ik vind alleen dierenleed echt zwaar overtrokken.
En waarom ze in vredesnaam een hond heeft... omdat ze drie dagen per week moet werken en nu tegen een probleem aan loopt???
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

kloesje schreef: En dat honden overdag actief moeten zijn, ben ik het niet mee eens, als ze voor en na op die dag voldoende beweging krijgen en de dagen ernaast voldoende uitdaging, dan denk ik niet dat deze hond zal lijden.
Ik denk dat lijden ook een beetje te overdreven is. Maar als jij opstaat en je ochtendritueel afdraait en je hond uitlaat, is ie dan weer toe aan 9 uur benchrust?

Ik doe genoeg met mijn honden maar dat zijn ze de dag erna gerust weer vergeten :) Voor hun is 9 uur overdag in een bench echt totaal geen feest.
Vooral in de winter - omdat de dagen zo kort zijn en je dus helemaal geen daglicht met je hond deelt.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

lisa67 schreef:Afgelopen donderdag hebben we besloten om Aiken maar weer in de bench te doen als ik moet werken. Dat is 3 dagen per week van 8 tot 5. Hij vreet nl alles kapot. De keukenstoelen van riet (die overigens 10 jaar geleden al aan vervanging toe waren), de vloerbedekking, zijn speeltjes, kussens....
En dat is heel jammer natuurlijk. Maar het ergste is dat hij ook alles opeet waar hij op kauwt. Donderdag moest hij overgeven en er kwamen dingen uit zijn maag die daar niet horen. Ook fleecespeeltjes kauwt hij kapot en eet hij op... tot nu toe is alles er nog weer normaal uitgekomen wat hij had opgegeten, maar dit is natuurlijk veel te gevaarlijk voor hem.
Ik vind het ontzettend jammer, voel me ook schuldig dat hij weer in de bench moet maar ik zie geen andere oplossing.
Bah, ik baal er zo van.... :cry:
Slopen is vervelend, maar het ook opeten is link. Balen joh. Hoe oud is Aiken en hoelang heeft hij niet in de bench gezeten als je naar je werk was?

Heb je enig idee waarom hij sloopt (teveel energie, niet goed zonder jou/alleen kunnen zijn)? Wat doe je zoal met hem voordat je naar je werk gaat?
Zit hij 's nachts ook in de bench of kan hij dan wel veilig los?

Qua voorkomen: oppas/naar opvang brengen (particulier of pension)/kennel maken/sloopproof ruimte maken (aparte kamer of middels hoge en stevige puppypanelen)...
kloesje
Zeer actief

Paisley schreef:
kloesje schreef: En dat honden overdag actief moeten zijn, ben ik het niet mee eens, als ze voor en na op die dag voldoende beweging krijgen en de dagen ernaast voldoende uitdaging, dan denk ik niet dat deze hond zal lijden.
Ik denk dat lijden ook een beetje te overdreven is. Maar als jij opstaat en je ochtendritueel afdraait en je hond uitlaat, is ie dan weer toe aan 9 uur benchrust?
Nee na mijn standaard ochtend ritueel kunnen ze prima een paar uur alleen zijn, meer is ook niet nodig, want dan worden ze door de oppas opgehaald.

Maar wanneer ik een aantal dagen veel met ze heb gedaan (getraind/lang gewandeld/wedstrijden enz) dan kunnen ze daar best langer op teren dan enkel die dag, dat ze echt een dagje kunnen bijkomen.
Ik zou als ze 8 uur in een bench (of alleen zouden moeten zijn) ook niet mijn standaard ritueel doen, maar 8 een uur op normaal tempo met ze wandelen, los lopen, lekker kunnen snuffelen.

Ideaal is het niet, maar zoals Zamunda ook zegt, eten is echt gevaarlijk, dan moet je soms toch echt je hond in bescherming nemen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

kloesje schreef: Ik zou als ze 8 uur in een bench (of alleen zouden moeten zijn) ook niet mijn standaard ritueel doen, maar 8 een uur op normaal tempo met ze wandelen, los lopen, lekker kunnen snuffelen.
ja dat neem ik me ook wel eens voor, maar als ik 8 uur begin, dan betekent het dat ik dus van 6 tot 7 uur zou moeten gaan lopen in t donker. Dat gaat m echt niet worden :engel:
Afbeelding
kloesje
Zeer actief

Paisley schreef:
kloesje schreef: Ik zou als ze 8 uur in een bench (of alleen zouden moeten zijn) ook niet mijn standaard ritueel doen, maar 8 een uur op normaal tempo met ze wandelen, los lopen, lekker kunnen snuffelen.
ja dat neem ik me ook wel eens voor, maar als ik 8 uur begin, dan betekent het dat ik dus van 6 tot 7 uur zou moeten gaan lopen in t donker. Dat gaat m echt niet worden :engel:
Hahaha nee dat kan ik me voorstellen :engel:
Daarom ben ik ook zo blij met de oppas :mrgreen:
Afbeelding
lisa67
Actief

Aiken is 11 maanden en sinds 2 maanden mocht hij vrij in de keuken en hal zijn als ik werkte. Hij was dan samen met onze westie en de kat.
Als ik werk gaan we wel elke avond (weer of geen weer) minstens een uur met beide honden lopen. Ook in het donker. En op de dagen dat ik vrij ben trek ik vaak wel een paar uur op uit met ze. Verder doen we veel spelletjes, hersenwerk e.d.
Ook 's morgens voor ik naar mijn werk ga ben ik zo'n half uur lekker met hem bezig.
Zoals ik al zei: de dichtstbijzijne hus is zo'n 20 km verderop, we wonen nl nogal achteraf.
Op zich is hij de bench wel gewend, hij gaat er ook rustig in en is niet vervelend. Eigenlijk heb ik er meer moeite mee dan hij geloof ik... 's nachts is hij gewoon los in de kamer en ligt dan lekker op de bank te slapen. Dan sloopt hij niets. Maar overdag, al ben ik maar een half uurtje weg, dan kan hij de boel al flink onder handen nemen.
Het is ook niet voor altijd, maar ik hoop hiermee zijn sloopgedrag te doorbreken. Voor nu is het voor zijn eigen veiligheid...
Laatst gewijzigd door lisa67 op 29 dec 2015 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
lisa67
Actief

sorry hoor, maar hier kan ik niet serieus op ingaan...
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb een hond gehad die de gaten in de muren beet toen ze jong was, maar ze raakte in paniek van een bench.
Toen heb ik en puppyren besteld en daarmee ging het wel goed. Het neemt wat ruimte in beslag, maar misschien is het een optie.
Een hele dag in een bench vindt ik ook erg lang.

Verder is het misschien een idee om de honden eens te filmen als ze alleen thuis zijn. Toen we Peer net kregen dacht ik dat alles prima ging qua alleen thuis zijn, toen ik het filmde bleek dat hij bijna de hele tijd aan het heen en weer lopen was al hijgend en piepend en opspringend tegen de deuren (dus niet vocaal te horen voor buren).

Misschien is er een dagopvang in de route die je rijdt naar je werk?
lisa67
Actief

Lucia schreef:
Verder is het misschien een idee om de honden eens te filmen als ze alleen thuis zijn.
Dat hebben we inderdaad gedaan. Eerst lag hij rustig in zijn mand te slapen. Na een poosje werd hij wakker en ging heel relaxed op de deurmat liggen kauwen. Dat is niet de mat bij de voordeur maar deze ligt in de keuken, voor de deur naar de hal. Deze deur staat gewoon open. Na een tijdje ging hij opnieuw rustig aan een keukenstoel zitten knagen. Tussendoor even met de kat klieren en weer verder knagen.
Eerste kerstdag heeft hij zo'n 6 uur in de bench gezeten en ook dat hebben we gefilmd. Hij was heel rustig. Piepte af en toe een keer en ging weer slapen. Geen paniek of onrust of wat dan ook.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
lisa67 schreef:
Lucia schreef:
Verder is het misschien een idee om de honden eens te filmen als ze alleen thuis zijn.
Dat hebben we inderdaad gedaan. Eerst lag hij rustig in zijn mand te slapen. Na een poosje werd hij wakker en ging heel relaxed op de deurmat liggen kauwen. Dat is niet de mat bij de voordeur maar deze ligt in de keuken, voor de deur naar de hal. Deze deur staat gewoon open. Na een tijdje ging hij opnieuw rustig aan een keukenstoel zitten knagen. Tussendoor even met de kat klieren en weer verder knagen.
Eerste kerstdag heeft hij zo'n 6 uur in de bench gezeten en ook dat hebben we gefilmd. Hij was heel rustig. Piepte af en toe een keer en ging weer slapen. Geen paniek of onrust of wat dan ook.
Dat hij rustig is wil nog niet zeggen dat het goed is :wink:
Hij kan ook niet veel anders natuurlijk.
Nee hij kan niet veel anders, maar is dat erg?
Als hij er geen drama van maakt is het in ieder geval voorlopig een oplossing.
Het zijn de enige uren die hij in de bench door brengt tenslotte.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lisa67
Actief

Heavy schreef:Wat ook nog wel eens wil helpen is een doos maken . Je neemt een kartonnen doos en stop daar brokjes in verpakt in proppen papier bijvoorbeeld . Of eet hij dat ook op denk je?
Dat eet hij idd ook op. Net als de verschillende fleecespeeltjes die ik voor hem maakte. Toen ik op een gegeven moment een roze stuk fleece in zijn ontlasting zag en de volgende dag een flink stuk knalgroen fleece ben ik daar ook mee gestopt. Hij heeft 1 knuffel, zo'n platte, net een dode kat zeg maar en die is nog steeds heel. En een dikke knoop waar hij draadje voor draadje uitplukt.

Nogmaals, dit is een tijdelijke oplossing waar ik het erg moeilijk mee heb. Meer dan Aiken zelf. Maar ik kies voor zijn veiligheid. Voor nu is hij veilig in de bench. Een puppyren is binnen een paar minuten met veel plezier gesloopt.
lisa67
Actief

Heavy schreef:Wat ook nog wel eens wil helpen is een doos maken . Je neemt een kartonnen doos en stop daar brokjes in verpakt in proppen papier bijvoorbeeld . Of eet hij dat ook op denk je?
Dat eet hij idd ook op. Net als de verschillende fleecespeeltjes die ik voor hem maakte. Toen ik op een gegeven moment een roze stuk fleece in zijn ontlasting zag en de volgende dag een flink stuk knalgroen fleece ben ik daar ook mee gestopt. Hij heeft 1 knuffel, zo'n platte, net een dode kat zeg maar en die is nog steeds heel. En een dikke knoop waar hij draadje voor draadje uitplukt.

Nogmaals, dit is een tijdelijke oplossing waar ik het erg moeilijk mee heb. Meer dan Aiken zelf. Maar ik kies voor zijn veiligheid. Voor nu is hij veilig in de bench. Een puppyren is binnen een paar minuten met veel plezier gesloopt.
lisa67
Actief

lisa67
Actief

Huh? hoe kan dat nou, 3x dezelfde reactie van mij... sorry...

We hebben inderdaad een paar buren die allemaal wat ouder zijn en hem niet uit durven te laten. Hij is nogal een wildebras. Wel super lief, maar je moet even weten hoe je met hem om moet gaan. Voor wat oudere mensen is hij niet zo geschikt :engel:
En wat poepen en plassen betreft: dat gaat heel goed. Hij hoeft niet perse nodig als we thuis komen. En 's morgens krijgt hij een flinke portie carnibest waar hij bijna de hele dag op moet teren. 's Avonds krijgt hij nog een paar brokjes.

Maar zoals gezegd: het is even niet anders. Voor zijn eigen veiligheid....
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Heel erg. Negen uur in de bench en dan s nachts ook nog denk ik. Kan me niet voorstellen waarom je niet een gang leeg zou kunnen maken of een kennel of andere ruimte. en ook niet waarom je hem niet bij een oppas zou kunnen brengen als je toch al op weg bent naar je werk. Echt triest.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mij lijkt het dat hij het nodig heeft om 's ochtends echt flink zijn energie kwijt te kunnen, een stuk meer dan hij nu kan. Echt even goed moe maken, moe en voldaan. Dat zou ik nu als eerste gaan invoeren, ongeacht of je hem nou los in huis laat of in de bench (misschien het beste eerst een paar keer in de bench, om ook het patroon te doorbreken en daarna weer los). En filmen hoe hij het dan doet als hij alleen is.

Ri@ schreef:Heel erg. Negen uur in de bench en dan s nachts ook nog denk ik. Kan me niet voorstellen waarom je niet een gang leeg zou kunnen maken of een kennel of andere ruimte. en ook niet waarom je hem niet bij een oppas zou kunnen brengen als je toch al op weg bent naar je werk. Echt triest.
Nee, 's nachts is hij los in de kamer en dat gaat goed.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”