Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Extreme angst weet me geen raad
Moderator: moderatorteam
-
Fem met Spock
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Aantal honden: 1
Extreme angst weet me geen raad
Hallo iedereen ik ben opzoek naar goede tips voor mezelf en mn hond Spock.
Spock Boerenfox is zeer angstig en het wordt steeds erger ik weet me geen raad meer.
Excuus voor de lange tekst.
Tot een bepaalde periode was hij zeer sociaal en onderdanig iedereen en alles was leuk, maar hij was wel onzeker, helaas is zijn onzekerheid omgeslagen in extreme angst. Mensen en honden die hij al lang kent is niet zo groot probleem, wel laat hij soms een drupje uit enthousiastme. Maar vreemde honden, mensen klein en groot reageert hij zeer angstig op en hij heeft zichzelf aangeleerd dat de aanval de beste verdediging is.
Ook bij corrigeren reageert ie soms heftig. Soms alleen al als je hem aankijkt en hij weet dat het niet mag, dan duikt ie inelkaar laat een paar drupjes loopt dan weg en dan tilt hij zn poot op en laat de rest van zn urine lopen.
We hebben nog nooi hem fysiek gestraft daar zijn we op tegen.
Hij heeft wel veel veranderingen mee gemaakt dit jaar, zijn beste vriendinnetje (mechelse) verloren ander vrindinnetje verhuisd. Katte vriendje uit zn roedel overleden, nieuwe hond er bij, vrouwtje weer gaan werken, en een castratie ondergaan. Dit is niet niks. Hij kan het wel erg goed vinden met onze 2e hond Roefes (Barak Bosanski mix) best stabiele hond. We lopen veel gaan naar honden training en gaat vaak mee op bezoek. Ik probeer alles om hem een stabiele omgeving te bieden en consequent op te treden. Helaas dit alles helpt niet, ergens pak ik het toch verkeerd aan.
Hij is raar genoeg niet bang voor vuurwerk wel voor de wind en rond vliegende blaadjes.
Tips en advies over waar ik misschien terecht kan met hem zijn zeer welkom.
Spock Boerenfox is zeer angstig en het wordt steeds erger ik weet me geen raad meer.
Excuus voor de lange tekst.
Tot een bepaalde periode was hij zeer sociaal en onderdanig iedereen en alles was leuk, maar hij was wel onzeker, helaas is zijn onzekerheid omgeslagen in extreme angst. Mensen en honden die hij al lang kent is niet zo groot probleem, wel laat hij soms een drupje uit enthousiastme. Maar vreemde honden, mensen klein en groot reageert hij zeer angstig op en hij heeft zichzelf aangeleerd dat de aanval de beste verdediging is.
Ook bij corrigeren reageert ie soms heftig. Soms alleen al als je hem aankijkt en hij weet dat het niet mag, dan duikt ie inelkaar laat een paar drupjes loopt dan weg en dan tilt hij zn poot op en laat de rest van zn urine lopen.
We hebben nog nooi hem fysiek gestraft daar zijn we op tegen.
Hij heeft wel veel veranderingen mee gemaakt dit jaar, zijn beste vriendinnetje (mechelse) verloren ander vrindinnetje verhuisd. Katte vriendje uit zn roedel overleden, nieuwe hond er bij, vrouwtje weer gaan werken, en een castratie ondergaan. Dit is niet niks. Hij kan het wel erg goed vinden met onze 2e hond Roefes (Barak Bosanski mix) best stabiele hond. We lopen veel gaan naar honden training en gaat vaak mee op bezoek. Ik probeer alles om hem een stabiele omgeving te bieden en consequent op te treden. Helaas dit alles helpt niet, ergens pak ik het toch verkeerd aan.
Hij is raar genoeg niet bang voor vuurwerk wel voor de wind en rond vliegende blaadjes.
Tips en advies over waar ik misschien terecht kan met hem zijn zeer welkom.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Extreme angst weet me geen raad
Naar een goede gedragstherapeut.
Wat voor correcties geef je wel? Heeft hij die echt nodig? Wanneer is hij écht ontspannen? Hoelang is hij al zo angstig? Hoe oud is hij? Wat doet hij als hij angstig is?
Wat voor correcties geef je wel? Heeft hij die echt nodig? Wanneer is hij écht ontspannen? Hoelang is hij al zo angstig? Hoe oud is hij? Wat doet hij als hij angstig is?

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wist je vóór de castratie dat een onzekere reu nog onzekerder en zelfs ronduit angstig kan worden na castratie?
Gedragstherapeut zou ik ook aanraden. En werken aan het versterken van het zelfvertrouwen: speuren, leuke kunstjes aanleren waarmee hij heel veel positiefs kan verdienen, iets doen als balans & coördinatie. En dus alles gericht op fun, niet op prestaties.
Gedragstherapeut zou ik ook aanraden. En werken aan het versterken van het zelfvertrouwen: speuren, leuke kunstjes aanleren waarmee hij heel veel positiefs kan verdienen, iets doen als balans & coördinatie. En dus alles gericht op fun, niet op prestaties.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
een angstige hond moet je niet corrigeren, want je maakt de angst alleen maar groter. zoek een goede gedragstherapeut die 1 op 1 werkt.
ellen
ellen
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Helemaal mee eens. Best een goede GT, niet zelf gaan uitproberen kan het alleen maar erger van worden.ellen en de birmanen schreef:een angstige hond moet je niet corrigeren, want je maakt de angst alleen maar groter. zoek een goede gedragstherapeut die 1 op 1 werkt.
ellen
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Izzy van mij is ook extreem angstig. Correcties echt niet geven! Bij Izzy wordt de angst erger en doet ze vervelend naar andere honden. Verder weet ik niet of hij de neiging heeft om weg te lopen, maar mocht dat zo zijn zorg voor een goed tuig.
En wat bij Izzy enorm helpt is om Kenzo, enorm stabiele hond, mee te nemen. Ik merk dat ze zich dan minder angstig voelt en niet voor elk klein dingetje in elkaar duikt.
En wat bij Izzy enorm helpt is om Kenzo, enorm stabiele hond, mee te nemen. Ik merk dat ze zich dan minder angstig voelt en niet voor elk klein dingetje in elkaar duikt.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- dagmar88
- Zeer actief
Ook (of juist) een angstige hond heeft sturing en regels nodig.mosquito1980 schreef:Helemaal mee eens. Best een goede GT, niet zelf gaan uitproberen kan het alleen maar erger van worden.ellen en de birmanen schreef:een angstige hond moet je niet corrigeren, want je maakt de angst alleen maar groter. zoek een goede gedragstherapeut die 1 op 1 werkt.
ellen
Je moet alleen een passende correctie zien te vinden, aan het vertrouwen werken en er zo min mogelijk druk op leggen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ja, precies. Met hulp van een goede GT zodat ze niet de verkeerde correcties gaat gevendagmar88 schreef:Ook (of juist) een angstige hond heeft sturing en regels nodig.mosquito1980 schreef:Helemaal mee eens. Best een goede GT, niet zelf gaan uitproberen kan het alleen maar erger van worden.ellen en de birmanen schreef:een angstige hond moet je niet corrigeren, want je maakt de angst alleen maar groter. zoek een goede gedragstherapeut die 1 op 1 werkt.
ellen
Je moet alleen een passende correctie zien te vinden, aan het vertrouwen werken en er zo min mogelijk druk op leggen.