Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleurvererving

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Puppie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herdermixen
Aantal honden: 4

Kleurvererving

Ongelezen bericht door Puppie »

Ik dacht voor de grap even uit te zoeken welke kleur alellen onze honden hadden op de verschillende locussen. Maar hoe meer ik lees hoe ingewikkelder het wordt. Elke keer denk ik dat ik het snap en dan vind ik weer nieuwe informatie. Dus ik hoop dat jullie me met een paar vragen kunnen helpen.
Als eerste vind ik het verschil tussen sable ay en wolfsgrauw aw heel lastig te zien. Waar kan ik dat het makkelijkst aan herkennen? Of is dat op een foto gewoon niet te zien en moet je daarvoor gewoon echt het haar van de hond bekijken.
Daarnaast vraag ik me af of het verschil tussen recessief en dominant zwart met het blote oog ook te zien is en ook of een hond een gen voor een van beide kan hebben waar het patroon van de a locus doorheen te zien is. In geval van a recessief las ik dat bij (alleen?) een duitse herder 2 patronen van de a locus zichtbaar kunnen zijn?
Tenslotte vraag ik me ook nog af of het al vast staat of ay dominant is over aw, lees daar ook verschillende dingen over.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”