Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie weet meer over deze arme drommel?
Nu zijn wij best wel wat gewend, maar bij dit kereltje kregen we het toch een beetje te kwaad. We dachten eerst dat het een pup was, maar deze Amerikaanse Stafford is al 1 jaar oud! Hij is dus veel te klein. Ook heeft hij nauwelijks spieren en hij kan alleen maar strompelen. De dierenartsen zijn het erover eens dat allemaal is veroorzaakt doordat dit kereltje nog nooit goede verzorging heeft gehad. We hebben deze pechvogel Homer genoemd.
Homer heeft te weinig en slecht voer gehad, geen beweging en geen medische verzorging. Hij heeft een ongeluk gehad met zijn voorpoot waar nooit iets aan gedaan is, waardoor het pootje krom is en niet gebruikt kan worden. Homer staat ook stijf van de Demodex, hij is heel erg uitgedroogd en heeft ontzettende honger. Hij krijgt nu iedere paar uur een beetje te eten, want een bak vol voer kan hij niet aan.
Deze kleine vent liep al 5 (!) dagen rond te strompelen bij een parkeerplaats aan de Marienellastraat in Osdorp De Aker. Uiteindelijk kreeg iemand medelijden en heeft hem naar ons toe gebracht. Natuurlijk heeft hij geen chip.
Ondanks alles wat hem is overkomen is hij lief, heel erg lief...
We gaan natuurlijk ons uiterste best doen voor Homer, al zien de dierenartsen het best wel somber in. Wie kan ons meer vertellen over Homer? En duimen jullie allemaal mee dat deze lieverd de nacht doorkomt?
Arme hond
Maar met zoveel problemen is het dan niet "beter" hem uit zijn lijden te verlossen?
Natuurlijk is dat makkelijk zeggen als je op vele kilometers er vanaf zit en alleen een foto ziet......
mosquito1980 schreef:Arme hond
Maar met zoveel problemen is het dan niet "beter" hem uit zijn lijden te verlossen?
Natuurlijk is dat makkelijk zeggen als je op vele kilometers er vanaf zit en alleen een foto ziet......
Vroeg ik me ook af.
Als hij zo slecht te eten heeft gehad heeft dat dan geen gevolgen voor zijn skelet?
Een hond van 1 jaar kan toch best bij trekken? Eten, drinken geven en spieropbouw gaat ook redelijk snel.
Alleen dat pootje, maar die kan eventueel geamputeerd of hij zal er best mee kunnen lopen?
Ik hoop dat Homer die kans krijgt, opknapt en een heel fijn baasje gaat vinden zodat diegene hem kan laten zien dat er wel goede mensen bestaan
Een hond van 1 jaar kan toch best bij trekken? Eten, drinken geven en spieropbouw gaat ook redelijk snel.
Alleen dat pootje, maar die kan eventueel geamputeerd of hij zal er best mee kunnen lopen?
Ik hoop dat Homer die kans krijgt, opknapt en een heel fijn baasje gaat vinden zodat diegene hem kan laten zien dat er wel goede mensen bestaan
Ik denk dat het er vooral van afhangt of het inderdaad enkel wat spieropbouw is en hij kan er weer tegen of dat hij echt vergroeiingen en dergelijke heeft. Omdat er staat dat hij enkel kan strompelen.
Als dat het geval is denk ik dat het inderdaad beter is om hem uit zijn lijden te verlossen.
Ik hoop ook dat hij er weer boven op komt en dat zijn slechte start weinig invloed heeft op zijn verdere leven!
Ik denk ook dat hij best wel kan opknappen met een goed voerschema, al zal hij waarschijnlijk nooit zijn normale grote behalen. Op die foto ziet hij er best attent en levenslustig uit voor zover dat kan in deze toestand.
Ik hoop dat ze hem oplappen....
En ja dat is sentiment, maar als je als hond 5 dagen rondstrompeld, iedereen de andere kant op kijkt tot er toch 1 medelijden krijgt, en je in je eerste jaar zoveel NIET gehad hebt, dan heb je het voor mij EXTRA dik verdiend om vertroeteld te worden.
Weet het niet hoor maar als ik naar zijn ogen en uitdrukking kijk vraag ik mij af of het hondje niet gewoon een beetje debiel is en niet lekker in elkaar steekt. 3000 kun je ook een boel andere honden voor redden . Wie weet of je dat beest er een plezier mee doet en wat je nog meer tegen komt.
Het is ook weer een ballade van tranen en zieligheid .
Ach wat een stakker. Hoe kun je dit nou zo ver laten komen? Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Maar ik deel jullie mening dat het wellicht beter is om deze hond in te laten slapen. Maar ik ben heel benieuwd of hij het red en hoe het dan verder gaat.
Ze gaan werken aan z'n baknijd...Laat dát nou even voor wat het is, het is niet zo gek dat die hond dat heeft. Ga dat probleem aanpakken als alle andere problemen verleden tijd zijn. Lost zichzelf waarschijnlijk wel op als hij weet dat hij genoeg te vreten krijgt.
En verder wat BP zegt: Het is ook weer een ballade van tranen en zieligheid .
Arm beest. Hoe kun je zoiets nou 5 dagen rond laten strompelen
Lemuria schreef:Ze gaan werken aan z'n baknijd...Laat dát nou even voor wat het is, het is niet zo gek dat die hond dat heeft. Ga dat probleem aanpakken als alle andere problemen verleden tijd zijn. Lost zichzelf waarschijnlijk wel op als hij weet dat hij genoeg te vreten krijgt.
Dat begrijp ik ook niet. Net als die fysiotherapeut. Volgens mij is gewoon eten nu even veel belangrijker als spieren opbouwen. Dat gaat toch 'vanzelf' als hij een beetje aangesterkt is en weer gewoon kan gaan bewegen? Grote kans dat met normale voeding zijn huid ook al opknapt (tenzij een of ander beestje de oorzaak is).
Klinkt misschien rottig.. Maar ook ik vind dit hondje er niet zo maar ondervoed uit zien. Eerder vergroeid, alsof het niet helemaal goed is. Van die poot snap ik dan, maar ik bedoel het complete plaatje. Ik heb zoveel broodmagere honden gezien, maar dit hondje ziet er een beetje als een "syndroom van down" uit zeg maar.
Als of hij niet helemaal goed is ofzo.
Wie weet zit ik er volledig naast, dat kan. Maar het viel mij op.
Neemt niet weg, dat ik blij ben voor dat diertje dat hij nu veilig is en verzorgd wordt!
Geloof niks van het verhaal. Niemand in Nederland laat dit beestje dagen rondstrompelen zonder wat te doen. Dat beestje is gewoon niet gezien. Het is een opvallende verschijning met een zere poot en hij ziet er uit als een pup. Die wordt echt meteen opgepakt.
Verder maar eens zien of het nog wat wordt met hem. Lijkt wel een pitwawa. Misschien is het dat ook wel gewoon. Je wil de gekken de kost niet geven.
Manuma schreef:Als je uitgedroogd bent trekt je huid helemaal strak en zie je er dus sowieso een beetje raar uit
Op die facebook staan nog meer foto's.. Ik vind iets niet kloppen aan het hondje, kan het niet zo plaatsen..
Maar wie weet, als hij weer op gewicht is, er niks aan de hand is verder hoor.. Maar ik vind hem er erg apart uitzien
Marco88 schreef:ik vraag me af hoe zijn karakter zal zijn als hij weer opknapt..
Maakt dat iets uit?
@Sulluna: Ik snap wat je bedoeld. Ik vond vooral zijn ogen een beetje gek, inderdaad een beetje chihuahua zoals Laeken schreef. Maar het zou kunnen dat hij al lang ondervoed is en daardoor een afwijkende groei heeft gehad.
kipo schreef:Dat verkoopt niet, zeggen dat je voorlopig niks gaat doen, behalve goed voer en wat TCL. Dáár haal je geen donaties mee binnen.
Exact mijn gedachte, er is altijd wel een stumpert die geld trekt in een asiel. Heel hard wat ik misschien zeg, maar het valt mij nu echt op bij het asiel.
veertje schreef:
@Sulluna: Ik snap wat je bedoeld. Ik vond vooral zijn ogen een beetje gek, inderdaad een beetje chihuahua zoals Laeken schreef. Maar het zou kunnen dat hij al lang ondervoed is en daardoor een afwijkende groei heeft gehad.
Ja, ik weet niet.. Raar rond buikje, raar schedeltje.. Ik vind het niet eens lijken op een stafford ook.
Maar goed, wie weet is het niks en is het over een half jaar een prachtig hondje. We zullen het gaan zien
Geld is binnen, ruim 100 mensen die hem willen adopteren en de voormalige eigenaar waarschijnlijk in beeld.
Waarom verbaast me dit nu toch helemaal niet.
100 potentiële adoptanten. Wedden dat de 99 die het niet worden geen andere staff uit het asiel gaan halen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun dit hondje een prachtig leven, ik kan alleen niet zo goed tegen dat schijnheilige gedoe.
Geld is binnen, ruim 100 mensen die hem willen adopteren en de voormalige eigenaar waarschijnlijk in beeld.
Waarom verbaast me dit nu toch helemaal niet.
100 potentiële adoptanten. Wedden dat de 99 die het niet worden geen andere staff uit het asiel gaan halen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun dit hondje een prachtig leven, ik kan alleen niet zo goed tegen dat schijnheilige gedoe.
Ik kan het me wel voorstellen.. ik krijg ook 'kom maar bij je moeder' gevoelens als ik dit trulletje zie.
Ik hoop dat het diertje opknapt en een leuke baas krijgt, dat heeft hij wel verdient na zo'n rottige start van zijn leven.