Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cursus reactieve honden met Xavi *update 1e ontmoeting

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Cursus reactieve honden met Xavi *update 1e ontmoeting

Ongelezen bericht door Hylos »

Omdat ik hier en daar de vraag kreeg hier een topic over te openen, bij deze!

Vandaag hadden we de eerste echte les van deze cursus. Een theorieles en een priveles gingen hier aan vooraf (voor alle cursisten).
We zijn met een groepje van 4 honden en vandaag even met 3 want 1 kon niet.
Het idee is dat je samen met je hond iets gaat doen terwijl er andere honden ergens in de buurt zijn.
Ik wil/kan met Xavi geen groepslessen doen dus dan is dit een ideale uitkomst!
Xavi is heel moeilijk bereikbaar buiten en op de hondenschool dus het is altijd even een uitdaging.

Met Spookje (zijn speeltje die hij het leukst vindt) in de aanslag gingen we vandaag op pad naar Esthers Hondenschool en ik was echt behoorlijk nerveus.. je weet dat er meerdere reactieve honden zijn en dat is wel spannend!
We hebben van te voren duidelijk uitleg gekregen over hoe en wat met de auto's en dat je hond in de auto blijft, toch bleef het spannend.
3 auto's waren verspreid over het terrein en we begonnen de oefeningen naast of achter je eigen auto zodat ze elkaar niet direct konden zien.
Xavi wilde eerst niks ( niet spelen oid), dat had ik wel verwacht. Om de beurt mochten de honden een rondje om de auto en elkaar eventjes zien om te kijken hoe dat ging.
Xavi reageerde niet negatief (1e keer wel focus op die hond maar liep zo weer mee) op de hond die hij zag, wat ik wel verwacht had omdat ik die hond eerder had gezien.
Hij kwam ook meteen mee als ik zijn naam riep.

De tweede oefening was binnen. Xavi mocht door een tunnel lopen.
Er waren nu dus wel mensen bij, dat was even spannend.
Maar de tunnel kende hij wel (al was deze wel groter :mrgreen: ) hij vloog er zó doorheen op aanwijzing!
En kwam daarna direct bij me om met Spookje te spelen! :cheer: :cheer:
Super knap dus, want dat verwachtte ik eigenlijk niet. Dat hebben we een paar keer herhaald en toen was de volgende aan de beurt.

Daarna deden we buiten een oefening, iedere hond weer achter de auto.
Nu deden we een oefening met een speeltje/voertje in de hand en dan moest Xavi naar mij kijken ipv naar Spookje.
Die oefening kende hij ook al en deed hij meteen goed! Ondertussen speelde hij zelfs met de stok en wilde hij wel meerdere keren die oefening met mij doen.
Ook voor de auto (dichter naar de andere hond) ging het goed :cheer:

Tussendoor hebben we alles steeds besproken en kregen we uitleg en tips.
Al met al duurde het anderhalf uur en dat was ook lang genoeg, Xavi viel direct in slaap in de auto toen we wegreden. :mrgreen:
Het klinkt misschien als iets heel iets simpels en saais maar om dit met een reactieve hond te durven en te doen is heel wat.
Ik had niet gedacht dat hij Spookje/stok als beloning aan wilde nemen en dus echt iets samen met mij wilde doen!
Normaal is het 1 en al focus op de andere honden die er zijn, het was zo fijn dat hij bereikbaar bleef. Hij kwam echt bij me voor zijn beloning. :I:

Volgende week weer een les, ik vind het erg leuk dat we nu lekker elke week naar een les kunnen.
Ik ben benieuwd wat we dan gaan doen en hoe het gaat. Maar deze fijne ervaring hebben we maar weer!
Laatst gewijzigd door Hylos op 24 apr 2016 21:36, 8 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Cursus reactieve honden met Xavi

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat fijn, vind het knap dat jullie het opzoeken en er actief mee bezig zijn. :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Klinkt al heel goed! Fijn dat je zo toch lessen kan doen :D En saai klinkt het helemaal niet, klinkt vooral als een mooie uitdaging en hard werken. Veel mensen zouden het te veel werk vinden denk ik, dus super dat je er zo mee aan de slag gaat :ok:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Wat fijn dat het zo goed ging! En wat een grappige naam, Spookje; wat is het voor speeltje?
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

klinkt als een flinke uitdaging die jullie genomen hebben en dat ging goed dus super zeg.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat het zo goed ging :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat ging leuk als ik je :cheer: zie :D
Die oefening/dat spel binnen met de tunnel, waren de andere twee honden daar ook bij of alleen mensen?

Ik kan me best voorstellen dat Xavi gesloopt was na die tijd, jij misschien ook wel.
Jullie hebben het hartstikke knap gedaan allebei.
Heb je ook huiswerk mee?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik begrijp ontzettend goed hoe spannend het voor je geweest moet zijn.
Fijn dat het zo goed ging!
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Wat leuk om te lezen!

En wat bijzonder bedacht zo achter de auto :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heel erg leuk en leerzaam om te lezen welke oefeningen jullie hebben gedaan en hoe Xavi daarop reageerde, ik hoop dat je van alle lessen zo'n verslagje maakt :ok: . Hoeveel lessen zijn het in totaal?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Leuk om te lezen :ok:
Hylos
Zeer actief

Bedankt voor de leuke reacties!
veertje schreef:Klinkt al heel goed! Fijn dat je zo toch lessen kan doen :D En saai klinkt het helemaal niet, klinkt vooral als een mooie uitdaging en hard werken. Veel mensen zouden het te veel werk vinden denk ik, dus super dat je er zo mee aan de slag gaat :ok:
Dankjewel. Ach, als je sommige honden over hele agility parcoursen ziet vliegen is dit wel even andere koek denk ik dan. :mrgreen: Maargoed, wie weet vliegt Xavi daar ooit ook nog eens over, de tunnel ging al goed iig. :lol1:
Ik denk dat veel mensen het gewoon echt eng vinden of hun schamen.
jvanringen schreef:Wat fijn dat het zo goed ging! En wat een grappige naam, Spookje; wat is het voor speeltje?
Dit is Spookje. Ik heb een roze gemaakt, dat pas goed bij stoere honden. :mann:
We hebben alles uit de kast gehaald maar Spookje bleek de motivator :mrgreen:

Afbeelding
ranetje schreef:Dat ging leuk als ik je :cheer: zie :D
Die oefening/dat spel binnen met de tunnel, waren de andere twee honden daar ook bij of alleen mensen?

Ik kan me best voorstellen dat Xavi gesloopt was na die tijd, jij misschien ook wel.
Jullie hebben het hartstikke knap gedaan allebei.
Heb je ook huiswerk mee?
Bij de oefening binnen met de tunnel waren alleen de mensen er bij. Je kunt in die ruimte prima met meerdere honden trainen maar voor onze honden is de afstand dan echt(nog) te kort.
Ik moet vooral oefenen met Spookje, dat hij daar buiten op straat ook mee durft te spelen en het dus als beloning ziet.
De andere oefeningen kent hij al. Dat was overigens echt leuk om te zien, de bekende oefeningen voelde hij zich veel zekerder bij, voerde hij zonder veel aanwijzing uit en kwam dan ook voor zijn beloning.
Judith schreef:Wat leuk om te lezen!

En wat bijzonder bedacht zo achter de auto :mrgreen:
Ja, even creatief denken! Ze ruiken elkaar wel maar zien elkaar niet en dat helpt toch echt heel erg! Xavi probeerde wel onder de auto door te kijken :mrgreen:
Maar hij bleef toch bereikbaar. Zodra hij eenmaal wat aan het idee gewend was dat daar verderop een hond stond, ging het wel oké en wilde hij wel dingen doen.
Zamunda schreef:Heel erg leuk en leerzaam om te lezen welke oefeningen jullie hebben gedaan en hoe Xavi daarop reageerde, ik hoop dat je van alle lessen zo'n verslagje maakt :ok: . Hoeveel lessen zijn het in totaal?
In totaal zijn het 10 lessen, we hebben er nu 3 gehad! De eerste was theorie over BAT en daar heb ik al een workshop en lezing over gehad dus daar was ik niet bij. De 2e was een priveles om even te kijken wat hoe en wat haalbaar is. Toen hebben we geoefend met haar hond en buiten om te kijken waar hij Spookje nog wel en waar hij het niet meer aanneemt. Het veld voor Hoopers/Agility was duidelijk te ver, teveel geurtjes :lol1:
Ik zal het topic proberen up to date te houden! :ok:
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Re: Cursus reactieve honden met Xavi *Les 2

Gister hadden we les 2.

Deze keer was de groep compleet wat inhield dat er een nog een andere (4e) hond bij was. Dan is het dus weer even kijken hoe dat uit gaat pakken.
Gelukkig is het echt een leuke en gezellige groep, dat maakt de les extra fijn. :D
De 4e reu is ook, net als Xavi, een intacte reu. Er zitten 2 gecastreerde (berner en een australian shepherd) en 2 intacte (Xavi en een Eurasiër) in de groep.
Gezien het uiterlijk van de Eurasiër verwachtte ik wat meer reactie vanuit Xavi dan op de Aussie.
De berner zien ze niet/amper want die begint vrij snel te blaffen, die is (nog) wat meer op afstand en om het hoekje bezig.

We begonnen weer met een oefening achter de auto's. Kijken of je contact kunt maken met het baasje en in mijn geval kijken of hij een speeltje aan wil nemen.
Het waaide nogal en wij staan in de hoek tegen het pand aan, dus Xavi kreeg nogal wat geurtjes voor zijn neus.
Hij was steeds druk aan het snuffelen in de lucht. :mrgreen:
Hij was minder bereikbaar dan vorige week, waar dat aan ligt.. tsja kan vanalles zijn.
De berner wil nog wel eens blaffen en Xavi linkte dit aan de Eurasiër.. waardoor hij, toen hij de Eurasiër zag verstarde en licht zijn haren omhoog deed.
Tijd om terug te trekken dus en de aandacht weer even bij mij te hebben. Dit is dan wel erg lastig voor hem hoor.
Maar na wat gekke dingen van mijn kant wilde hij dan toch wel even met een stok spelen en er op knagen. :wink:
Je zag alleen wel dat het emmertje vol zat dus toen heb ik hem in de auto gedaan om de boel even te verwerken.

Na de eerste oefening doen we altijd even koffie + thee en evalueren we de oefening en bespreken we wat theorie dingen.

Daarna gingen we weer om de beurt naar binnen. Deze keer moesten ze door hoepels lopen op de grond.
Weer leuk om te zien dat Xavi dat prima vond, want dat kende hij wel uit andere lessen. Hij was alleen wel wat erg fanatiek en maakte er soms vrij grote sprongen bij. :mrgreen:
Maar wilde wel meteen weer Spookje als beloning. Binnen met de mensen erbij en zonder honden gaat het dus echt wel veel beter.
En dat hij de oefeningen kent geeft hem ook meer vertrouwen.

De laatste oefening is weer buiten bij de auto's. De Aussie en Eurasiër gingen oefenen met elkaar in zicht, die deden dat heel goed!
De berner kreeg een paar touch oefeningen buiten uit zicht van de andere honden. En Xavi mocht binnen nog wat dingetjes doen.
Hij was na meer dan anderhalf uur echt vol en klaar dus naar buiten bij de andere had sowieso geen zin meer.
Dan maar kijken of hij over/op de trampoline durfde te stappen. Nou dat was een makkie vond ie :mrgreen:

Deze les dus iets "minder" dan de vorige keer. De andere hond was wel erg spannend en dan zit het emmertje toch wel erg snel vol.
Geeft helemaal niks, hij deed het alsnog heel goed en heeft zijn koppie lekker kunnen gebruiken.
Fijn om te leren en te zien wanneer en welke signalen een hond geeft en op welk moment je daar op moet reageren.

Op naar de volgende les!
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ondanks dat het resultaat wat minder goed leek was het wel weer heel leerzaam heb ik het idee. Ik denk ook dat deze les toch weer vruchten af zal werpen als het een beetje bezonken is. Interessant weer om te lezen in ieder geval, dus bedankt voor je update :ok: .
Hylos
Zeer actief

Zamunda schreef:Ondanks dat het resultaat wat minder goed leek was het wel weer heel leerzaam heb ik het idee. Ik denk ook dat deze les toch weer vruchten af zal werpen als het een beetje bezonken is. Interessant weer om te lezen in ieder geval, dus bedankt voor je update :ok: .
Ik denk het ook wel hoor. Het voelt soms zo onnuttig omdat het wel erg kleine dingen zijn.
Maar het doet echt wel wat met hem. Die privelessen ook.. hij krijgt gewoon vertrouwen in zichzelf en in mij.

Maar we hadden hier laatst al de primeur :LOL:
Xavi vond rennende honden (naast de fiets bijv.) best wel heel erg eng en wilde dan wel eens uitvallen als het te dichtbij was.
En mensen op een skateboard of skeelers hoefde hij alleen maar te hóren of hij ging uit zijn plaat. :schrik:

Liepen we zondag op straat, komt er een jongetje, op skateboard mét hond voor hem uit, aan racen. :80:
We hadden niet echt tijd om te reageren want hij was er zo ineens, dus ik schrok wel even.
Maar..... helemaal niks! Geen grom, geen haar overeind, niks! Hij keek even, want ja hond. Maar liep toen gewoon weer mee (voor zover Xavi gewoon kan lopen dan he :mann: ).
We geloofden onze ogen niet. Héérlijk zulke momenten :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik denk dat Zamunda gelijk heeft.
Nieuwe situatie met een extra en volle reu er bij en storm .... en dat gaat ook in de kop zitten bij prikkelgevoelige honden.
Het lijkt me dat je het prima hebt gedaan met het naar je toe trekken van de aandacht :ok:

Ook dit moet hij verwerken.
Het oefenen is positief afgesloten, dus dat komt wel goed :ok:

Leuk die updates :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk om je updates te volgen :ok:
Best moeilijk met nieuwe en blaffende honden erbij, ik vind dat jullie het knap doen :flower:
Lekker doorgaan zo.
Hylos
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Leuk om je updates te volgen :ok:
Best moeilijk met nieuwe en blaffende honden erbij, ik vind dat jullie het knap doen :flower:
Lekker doorgaan zo.
Dankjewel! Ja dat was wel even pittig! Wie weet gaat het de volgende les wat beter, dan kent hij iig de geur van die hond al.
ranetje schreef:Ik denk dat Zamunda gelijk heeft.
Nieuwe situatie met een extra en volle reu er bij en storm .... en dat gaat ook in de kop zitten bij prikkelgevoelige honden.
Het lijkt me dat je het prima hebt gedaan met het naar je toe trekken van de aandacht :ok:

Ook dit moet hij verwerken.
Het oefenen is positief afgesloten, dus dat komt wel goed :ok:

Leuk die updates :D
Zeker weten hoor, maar dat realiseer je niet altijd dat het zo werkt. Althans niet dat de emmer zó snel vol is. Dat gaat echt over 5 a 10 minuten en dan is het gewoon klaar.
Er is idd niks negatiefs gebeurd verder, hij begint zich steeds prettiger te voelen daar.

Gister had ik weer een :O: moment.
Xavi neemt dus eigenlijk, naast in huis en de tuin, geen voer aan. Soms wil hij buiten vlakbij huis nog wel eens een koekje aannemen.
Gister stond hij wat te jammeren en piepen in huis toen ik net thuis kwam. Doet ie vaak alleen als er loopse teefjes zijn, dus ik voelde de bui al weer hangen. Dat werd vast een trekfestijn buiten. :jank:

Ik heb 2 van die mariakaakjes meegenomen om weer eens te proberen, je weet maar nooit. :mrgreen:
Hij heeft méters aan mijn been geplakt voor de koekjes. :LOL: Als hij in de lijn hing stopte ik, kwam hij naar me toe en kreeg een koekje. Dat had ie na 2 keer wel in de gaten en corrigeerde hij keurig zichzelf door vlak voor het einde van de lijn al naar mij toe te komen. 15 min een hond die niet trekt, wonderlijk! Maar meestal is dat eenmalig. :hmmm:
Deze keer niet, want s avonds deed hij exact hetzelfde en nog beter. Oh, ik hoop zó dat dit doorzet! Dan kan ik hem eindelijk dat ellendige getrek aan de lijn afleren. :mrgreen: :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heerlijk dat het werken aan z'n reactiviteit resulteert in een over het algemeen beter bereikbare, en daardoor beter trainbare, hond!
ranetje
Zeer actief

Hylos schreef:Gister had ik weer een :O: moment.
Xavi neemt dus eigenlijk, naast in huis en de tuin, geen voer aan. Soms wil hij buiten vlakbij huis nog wel eens een koekje aannemen.
Gister stond hij wat te jammeren en piepen in huis toen ik net thuis kwam. Doet ie vaak alleen als er loopse teefjes zijn, dus ik voelde de bui al weer hangen. Dat werd vast een trekfestijn buiten. :jank:

Ik heb 2 van die mariakaakjes meegenomen om weer eens te proberen, je weet maar nooit. :mrgreen:
Hij heeft méters aan mijn been geplakt voor de koekjes. :LOL: Als hij in de lijn hing stopte ik, kwam hij naar me toe en kreeg een koekje. Dat had ie na 2 keer wel in de gaten en corrigeerde hij keurig zichzelf door vlak voor het einde van de lijn al naar mij toe te komen. 15 min een hond die niet trekt, wonderlijk! Maar meestal is dat eenmalig. :hmmm:
Deze keer niet, want s avonds deed hij exact hetzelfde en nog beter. Oh, ik hoop zó dat dit doorzet! Dan kan ik hem eindelijk dat ellendige getrek aan de lijn afleren. :mrgreen: :cheer:
Haha geweldig.
Dat wordt voorlopig mariakaakjes in rollen aanschaffen :mrgreen:
Ik hoop echt voor je dat het ook op de lange duur hartstikke goed blijft gaan :D
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Heerlijk dat het werken aan z'n reactiviteit resulteert in een over het algemeen beter bereikbare, en daardoor beter trainbare, hond!
Ja, ik vind het maar bizar. We zijn natuurlijk al wat langer bezig op de hondenschool. Maar dat je zo snel resultaat ziet thuis had ik nooit kunnen dromen.

Ranetje, ik heb er toch maar ham ingeduwd.. lijkt me gezonder. :mrgreen:

Man, gister was ik helemaal verbaasd!
Het was 10 uur s avonds en mijn vriend en ik gingen samen met hem wandelen. Dat is spannender dus trekt hij meer en het voertjes aannemen is ook moeilijker. Maar hij kwam wel zn koekjes halen.

Komt er ineens vanuit een steegje een man met een zwarte grote hond aan, die ziet Xavi en de hond begint te blaffen. Dat was denk ik zo'n max 10 meter afstand.
Een jaar geleden was hij uit zn plaat gegaan, ik had nu op zijn minst een bevroren/verstarde Xavi met alle haren overeind verwacht.
Maar Xavi keek naar de hond, kwam naar mij, keek me aan en wilde een KOEKJE :O: :balon:

De mensen in het dorp denken inmiddels vast dat ik knettergek ben want ik loop kirrend met die hond over straat inmiddels. Het gaat zo goed ineens! Snapperniksvan :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat gaaf om te lezen! :) En ach dan denken ze maar dat je gek bent toch. Ik sluit me daar allang voor af. :P
ranetje
Zeer actief

Hylos schreef:Ranetje, ik heb er toch maar ham ingeduwd.. lijkt me gezonder. :mrgreen:

Man, gister was ik helemaal verbaasd!
Het was 10 uur s avonds en mijn vriend en ik gingen samen met hem wandelen. Dat is spannender dus trekt hij meer en het voertjes aannemen is ook moeilijker. Maar hij kwam wel zn koekjes halen.

Komt er ineens vanuit een steegje een man met een zwarte grote hond aan, die ziet Xavi en de hond begint te blaffen. Dat was denk ik zo'n max 10 meter afstand.
Een jaar geleden was hij uit zn plaat gegaan, ik had nu op zijn minst een bevroren/verstarde Xavi met alle haren overeind verwacht.
Maar Xavi keek naar de hond, kwam naar mij, keek me aan en wilde een KOEKJE :O: :balon:

De mensen in het dorp denken inmiddels vast dat ik knettergek ben want ik loop kirrend met die hond over straat inmiddels. Het gaat zo goed ineens! Snapperniksvan :mrgreen:
Hondenworst is nog gezonder :tongue: :mrgreen:

Yessssssss :ok:
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Het ziet er naar uit dat je zijn "zwakke" plek gevonden hebt! Maakt het uit dat het minder gezond is, als dat is wat voor Xavi werkt, waarom niet? Al dat uitvallen is ook niet goed.

Hou vol!
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wow, wat een goed nieuws hylos! Kan het ook meehelpen dat jullie verhuisd zijn misschien? Minder prikkels waar jullie nu wonen? Al klinken al die toevallige ontmoetingen op straat niet heel erg prikkelarm, haha.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Super zeg! Het heet toch BAT training wat je doet?
Ik zit er aan te denken binnenkort naar een lezing te gaan om te kijken of dat ook wat voor ons is.
ranetje
Zeer actief

Gollum schreef:Super zeg! Het heet toch BAT training wat je doet?
Ik zit er aan te denken binnenkort naar een lezing te gaan om te kijken of dat ook wat voor ons is.
Ik ga binnenkort (nou ja, in April :tongue: ) ook naar zo'n lezing :ok:
Ik vind het een interessant onderwerp :D

Dit heet officieel kennelijk geen BAT Hylos? ...... maar het lijkt er geloof ik wel sterk op?
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

ZorroMax schreef:Het ziet er naar uit dat je zijn "zwakke" plek gevonden hebt! Maakt het uit dat het minder gezond is, als dat is wat voor Xavi werkt, waarom niet? Al dat uitvallen is ook niet goed.

Hou vol!
Nee hoor, niks zwaks gevonden. :wink:
Ik heb hem van biefstuk tot slagroom en paté en koekjes voor de neus gehouden. Xavi nam nooit wat aan buiten of op de hondenschool.
Nu zie je dus "mooi" dat dit met spanning te maken heeft. Hij bouwt vertrouwen op in zichzelf en in mij. Je ziet dan ook dat als het emmertje al wat vol is, hij alsnog niks aan wil nemen.
-Lilo- schreef:Wow, wat een goed nieuws hylos! Kan het ook meehelpen dat jullie verhuisd zijn misschien? Minder prikkels waar jullie nu wonen? Al klinken al die toevallige ontmoetingen op straat niet heel erg prikkelarm, haha.
Haha. :mrgreen: hij ontmoet hier alsnog erg veel honden ja, loslopende dan. Dat hadden we op ons vorige adres minder, daar waren het voornamelijk duizend en 1 honden en mensen in een wijk gepropt. Hier is alles wat ruimtelijker, veel rustiger en vraag me niet waarom maar de honden zijn een stúk socialer. Dat resulteert in dat ík rustiger ben en daarom Xavi ook. :D
Nee, wij doen geen BAT. De hondenschool waar wij naartoe gaan heeft geen gecertificeerde BAT instructeur, maar ze weet er wel heel veel van.
Maar de lezing is zeker een aanrader! Ik ben naar die van Monique Bladder geweest, dat was een hele duidelijke en interessante lezing. De workshop BAT heb ik bij Sonja Verhoef gedaan, zij deed het ook heel erg goed vond ik!
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

ranetje schreef:

Dit heet officieel kennelijk geen BAT Hylos? ...... maar het lijkt er geloof ik wel sterk op?
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
Nee, wij doen een cursus reactieve honden, zo noemt de hondenschool het. Echt BAT doen we niet. De "juf" heeft wel de opleiding gedaan maar is niet gecertificeerd BAT instructeur dus dan mag je het geen BAT noemen.
En eigenlijk vind ik dit ook wel zo leuk. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hylos schreef:
ranetje schreef:

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
Nee, wij doen een cursus reactieve honden, zo noemt de hondenschool het. Echt BAT doen we niet. De "juf" heeft wel de opleiding gedaan maar is niet gecertificeerd BAT instructeur dus dan mag je het geen BAT noemen.
En eigenlijk vind ik dit ook wel zo leuk. :mrgreen:
:ok:
Het leunt er een beetje tegenaan krijg ik de indruk, maar voor zover ik uit je verslag kan opmaken is het in ieder geval een goed doordachte training.
Dat lijkt me het belangrijkste :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”