Dat zie ik tenminste en ik zou Vriend zo nu en dan even laten stoppen, even rust in de tent
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zien jullie? Filmpjes
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Re: Wat zien jullie? Filmpjes
ik heb het idee dat Vriend liever wil spelen dan Pippi. Pippi laat het gebeuren en doet soms wat mee, maar volgens mij hoeft het van Pippi niet zo nodig?
Dat zie ik tenminste en ik zou Vriend zo nu en dan even laten stoppen, even rust in de tent

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- runninggirl
- Zeer actief
Precies wat ik dacht.Ingrid48 schreef:ik heb het idee dat Vriend liever wil spelen dan Pippi. Pippi laat het gebeuren en doet soms wat mee, maar volgens mij hoeft het van Pippi niet zo nodig?
Zo doet Jura ook als ze het even zat is, dan negeert ze het spel van Mahru. Die trekt vervolgens (letterlijk) alles uit de kast aan speeltjes en geluidjes totdat Jura toch maar weer toegeeft en mee gaat spelen.
Maar als ze echt met rust gelaten wil worden (bijvoorbeeld als ze moe is) dan pikt Mahru dat wel goed op en dan gaat ze niet door met proberen.
- runninggirl
- Zeer actief
Precies wat ik dacht.Ingrid48 schreef:ik heb het idee dat Vriend liever wil spelen dan Pippi. Pippi laat het gebeuren en doet soms wat mee, maar volgens mij hoeft het van Pippi niet zo nodig?
Zo doet Jura ook als ze het even zat is, dan negeert ze het spel van Mahru. Die trekt vervolgens (letterlijk) alles uit de kast aan speeltjes en geluidjes totdat Jura toch maar weer toegeeft en mee gaat spelen.
Maar als ze echt met rust gelaten wil worden (bijvoorbeeld als ze moe is) dan pikt Mahru dat wel goed op en dan gaat ze niet door met proberen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Zo zie ik het ook, Vriend is wel nogal aanwezig in zijn spelIngrid48 schreef:ik heb het idee dat Vriend liever wil spelen dan Pippi. Pippi laat het gebeuren en doet soms wat mee, maar volgens mij hoeft het van Pippi niet zo nodig?
Als je Vriend hieruit haalt kunnen er 2 dingen gebeuren. Of Pippi doet een diepe zucht en denkt rust. Of ze gaat juist opstaan om toch met hem te spelen
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind het er leuk uitzien hoor. Tis net de hond van mijn moeder (ook reu) met Mayke.
Ze zijn heel tolerant naar elkaar en Vriend is hier een echte aanhouder
De reu van mijn moeder kan ook zo lekker doorgaan, waar Mayke allang is afgehaakt. Soms zeg ik er wat van, maar vooral omdat het mezelf op de zenuwen werkt op den duur. Maar eigenlijk vind ik dat ze dr zelf ook wel wat van kan zeggen. Al gebeurt dat maar heel zelden.
Als ik me niet vergis zou Vriend een correctie prima opvatten, maar gebeurt het vanuit Pippi gewoon niet.
Ze zijn heel tolerant naar elkaar en Vriend is hier een echte aanhouder
Als ik me niet vergis zou Vriend een correctie prima opvatten, maar gebeurt het vanuit Pippi gewoon niet.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Volgens mij speelt de rangorde hier helemaal niet. Ze kunnen goed met elkaar overweg en zijn zacht van aard, en het zal afhankelijk zijn van de situatie welke hond het voor t zeggen heeft of voortouw neemt.Frolic schreef:Bij rangorde zou ik dit eigenlijk moeten laten gaan, of niet?

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Ik zie hetzelfde als de reacties hierboven.
Wat ik persoonlijk zou doen, is de regel hebben dat er binnen niet gespeeld wordt. Buiten mag de energie eruit en gespeeld worden, binnen is rust.
Tenminste, die regel heb ik hier thuis. Binnen wordt niet gespeeld, nooit. Binnen is rust, mag een bot gekloven worden of met een knuffel gespeeld worden maar de honden onderling niet. Gewoon weg, omdat ik ook 2 honden hebben met verschillende energie levels. Als ik mijn honden binnen zou laten spelen, zou ik Sultan ook moeten remmen. Want Luna heeft er na een minuut of wat genoeg van, maar corrigeert niet. Dan zou ik in mijn woonkamer een soort "politie agentje" moeten spelen ( is overdreven hoor) en daar pas ik voor. Binnen wil ik gewoon rust hebben, voor Luna maar ook voor mijzelf.
Ik zorg er natuurlijk wel voor, dat zij elke dag genoeg uitdaging en beweging buiten krijgen.
Wat ik persoonlijk zou doen, is de regel hebben dat er binnen niet gespeeld wordt. Buiten mag de energie eruit en gespeeld worden, binnen is rust.
Tenminste, die regel heb ik hier thuis. Binnen wordt niet gespeeld, nooit. Binnen is rust, mag een bot gekloven worden of met een knuffel gespeeld worden maar de honden onderling niet. Gewoon weg, omdat ik ook 2 honden hebben met verschillende energie levels. Als ik mijn honden binnen zou laten spelen, zou ik Sultan ook moeten remmen. Want Luna heeft er na een minuut of wat genoeg van, maar corrigeert niet. Dan zou ik in mijn woonkamer een soort "politie agentje" moeten spelen ( is overdreven hoor) en daar pas ik voor. Binnen wil ik gewoon rust hebben, voor Luna maar ook voor mijzelf.
Ik zorg er natuurlijk wel voor, dat zij elke dag genoeg uitdaging en beweging buiten krijgen.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Ja, ik herken het hoor.. Ook je laatste zin, "hij blijft bezig".
Ik had dat dus met Sultan op het begin ook.. en heel eerlijk? Ik werd er zelf moe van.. Want ik bleef het oplossen en hij bleef bezig. Vandaar dus gewoon niet meer spelen binnen.
Buiten spelen mijn honden ook amper met elkaar, maar dat komt omdat Sultan altijd wel nieuwe vriendjes maakt onderweg en Luna gewoon geen speelhond is.
Het is ook maar een advies, maar ik merkte dat binnen geen spelen, meer rust betekende voor hier. Luna die onverstoord in haar mand kan liggen en door huis kan struinen en Sultan die in een speelse bui gewoon een knuffel pakt of met mij een trekspelletje doet.
Maar wie weet vind jij het zelf helemaal niet vervelend, dat kan natuurlijk. Ik denk dat het voor pippi ook wel mee valt hoor.
Ik vind het elk geval een geweldig stel!
Ik had dat dus met Sultan op het begin ook.. en heel eerlijk? Ik werd er zelf moe van.. Want ik bleef het oplossen en hij bleef bezig. Vandaar dus gewoon niet meer spelen binnen.
Buiten spelen mijn honden ook amper met elkaar, maar dat komt omdat Sultan altijd wel nieuwe vriendjes maakt onderweg en Luna gewoon geen speelhond is.
Het is ook maar een advies, maar ik merkte dat binnen geen spelen, meer rust betekende voor hier. Luna die onverstoord in haar mand kan liggen en door huis kan struinen en Sultan die in een speelse bui gewoon een knuffel pakt of met mij een trekspelletje doet.
Maar wie weet vind jij het zelf helemaal niet vervelend, dat kan natuurlijk. Ik denk dat het voor pippi ook wel mee valt hoor.
Ik vind het elk geval een geweldig stel!
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 1
In elke situatie is Pippi de beslissende factor. Ze heeft gewoon heel veel geduld. Op het derde filmpje zie je ook heel goed dat Pippi het spel daadwerkelijk stopt, en Vriend pakt dat heel goed op.
Ik vind het gewoon gezond spel tussen reu en teef.
Ik vind het gewoon gezond spel tussen reu en teef.