Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitgekafferd door andere honden. Waarom?
Moderator: moderatorteam
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Uitgekafferd door andere honden. Waarom?
Vandaag liep ik een uur met Murdock (aangelijnd ivm lijnrust voor zijn kruisband) en alle honden die we tegenkwamen- een stuk of zeven- vielen uit naar hem. Groot, klein, reu, teef allemaal.
Ook een herder en een whippet hier in de buurt doen dat.
Ik ben dan geneigd te denken dat dat aan Murdock ligt.
Het is niet bij alle honden zo en misschien was het vandaag toeval, maar ik vond het nogal irritant.
Murdock vindt zichzelf heel wat. Hij is zelf niet agressief of patst overdreven, maar hij is wel zelfverzekerd.
Zou zijn houding deze reacties uitlokken?
Kan ik daar wat aan doen?
Daarnaast rijdt hij op steeds meer honden. Super vervelend, want hij kan dan niet relaxed loslopen. Wederom geen agressie of iets dergelijks, puur (seksuele ) opwinding.
Al met al vervelende situaties die mijn hond als 'niet sociaal' bestempelen.
Wat kan ik doen?
Ik overweeg nu chemische castratie dmv een chip. Maar dan wil ik wel weten of het die houding/dat gedrag tegengaat.
Advies?
Ook een herder en een whippet hier in de buurt doen dat.
Ik ben dan geneigd te denken dat dat aan Murdock ligt.
Het is niet bij alle honden zo en misschien was het vandaag toeval, maar ik vond het nogal irritant.
Murdock vindt zichzelf heel wat. Hij is zelf niet agressief of patst overdreven, maar hij is wel zelfverzekerd.
Daarnaast rijdt hij op steeds meer honden. Super vervelend, want hij kan dan niet relaxed loslopen. Wederom geen agressie of iets dergelijks, puur (seksuele ) opwinding.
Wat kan ik doen?
Ik overweeg nu chemische castratie dmv een chip. Maar dan wil ik wel weten of het die houding/dat gedrag tegengaat.
Advies?
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Uitgekafferd door andere honden. Waarom?
Ik ken best wat honden die (op afstand) een mening hebben over het type terriers dat jij hebt. Die van mij ook. Heeft (denk ik) te maken met een beetje dat 'stijve' loopje en meestal ook hoge staartdracht? Dat komt toch wel imponerend over op honden die daar gevoelig voor zijn.
- krullie
- Zeer actief
puberteit?
klinkt bekent heb er hier ook last van.
-
Lemuria
Hij is 'verzwakt' door de kruisband maar loopt wel zelfverzekerd rond. Dat kan misschien nog iets bijdragen als hij normaal niet zoveel reacties losmaakt bij andere honden? Ik zou het zelf even aankijken tot hij weer helemaal 100% is.
-
JBK
Ik kan het zelfverzekerde niet helemaal rijmen met het willen rijden op honden.
Althans, ik heb nog nooit een echt zelfzekere stabiele reu dat zien doen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het kan heel goed zijn dat hij dit door zijn houding en het type hond dat hij is, uitlokt. Hij zit nu natuurlijk in de fase van de puberale hoogmoed en is zelf misschien ook wat meer bezig met zijn houding naar andere honden, om te laten zien dat ze hem echt wel serieus moeten nemen.
Wat doet hij zelf als jullie andere honden tegenkomen?
Hier in de buurt wonen ook twee airdales en die worden door mijn honden gelukkig niet uitgekafferd, maar ik merk wel dat ze een reactie oproepen. Mila gaat altijd met haar staart overdreven hoog lopen als we die twee tegenkomen
Overigens heb ik hier ook een reu die uit opwinding op andere honden (intacte reuen) rijdt en die is al jaren gecastreerd. (Chemische) castratie is dus niet altijd een oplossing voor het rijden. Het kan ook vanzelf minder worden als hij door zijn hormoonpiek van de puberteit heen is.
Hier in de buurt wonen ook twee airdales en die worden door mijn honden gelukkig niet uitgekafferd, maar ik merk wel dat ze een reactie oproepen. Mila gaat altijd met haar staart overdreven hoog lopen als we die twee tegenkomen
Overigens heb ik hier ook een reu die uit opwinding op andere honden (intacte reuen) rijdt en die is al jaren gecastreerd. (Chemische) castratie is dus niet altijd een oplossing voor het rijden. Het kan ook vanzelf minder worden als hij door zijn hormoonpiek van de puberteit heen is.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bas is ook altijd de sigaar aan de riem. Eergister nog een kalf van een berner x rottweiler die bijna niet te houden was. Denk dat de staart die altijd rechtop staat er debet aan is. Dat heeft de airdale ook. Terriers staan erom bekend dat ze agressie uitlokken bij aangelijnde honden. Ik zou mijn hond er in elk geval nooit chemisch om castreren want dat gaat je niks helpen. Verpest je alleen maar je hond zelf mee. Hormonen aan, hormonen helemaal uit, hormonen een beetje aan en weer aan. Het lichaam moet daar maar mee zien te dealen. Ik zou dat dus nooit doen. Om zoiets dan. En als ik ging voor castratie dan deed ik het echt. Maar dan wel om redenen die daar verband mee houden. Een constant markerende dwerghond in huis, een knokkende reu van 7 maanden van bv het ras pitbull. Dan heb je kans dat je een echt groot probleem in de kiem smoort. Verder zou ik vooral eens afvragen waarom die andere honden niet onder controle staan.
Ik zie het hier al aankomen. Hond gaat staren, tongelen en sluipen als ik met Bas aan kom lopen. God weet waarom want Bas is de goedheid zelve. Kan met elke hond. En een teef. Ook reuen worden helemaal wild aan de riem. Ik denk echt dat het haar dikke staart is die altijd recht omhoog staat.
Om die reden loop ik met een wandelstok. Dan heb ik een middel om mijn hond te verdedigen. Gek genoeg gaat het los wel altijd goed. Niet met die honden speciaal maar als ik los honden tegen kom is er nooit wat. Bas was vroeger overigens onzeker. Dan deed ze haar staart omlaag. Toen vielen honden niet uit. Tegenwoordig is ze zelfverzekerd en loopt ze aan de voet langs alle honden. Ze negeert ze ook. Dat is misschien de trigger. Bas rekent ook op ons om haar te verdedigen en dat het goed gaat. Ze loopt nl overal langs alsof het er niet is. Kijkt naar ons en blijft vrolijk en jolig al flipt er een rottweiler uit aan de andere kant van het pad. Boeien!
Maar dat betekent wel dat als een hond zich los rukt of de baas kan hem niet houden dat ik verantwoordelijk ben. Daarom dus een flinke wandelstok. Zet ik er zo tussen of indien nodig geef ik er een flinke lel mee. 
Ik zie het hier al aankomen. Hond gaat staren, tongelen en sluipen als ik met Bas aan kom lopen. God weet waarom want Bas is de goedheid zelve. Kan met elke hond. En een teef. Ook reuen worden helemaal wild aan de riem. Ik denk echt dat het haar dikke staart is die altijd recht omhoog staat.
Om die reden loop ik met een wandelstok. Dan heb ik een middel om mijn hond te verdedigen. Gek genoeg gaat het los wel altijd goed. Niet met die honden speciaal maar als ik los honden tegen kom is er nooit wat. Bas was vroeger overigens onzeker. Dan deed ze haar staart omlaag. Toen vielen honden niet uit. Tegenwoordig is ze zelfverzekerd en loopt ze aan de voet langs alle honden. Ze negeert ze ook. Dat is misschien de trigger. Bas rekent ook op ons om haar te verdedigen en dat het goed gaat. Ze loopt nl overal langs alsof het er niet is. Kijkt naar ons en blijft vrolijk en jolig al flipt er een rottweiler uit aan de andere kant van het pad. Boeien!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Is hij wel echt zelfverzekerd, of neemt hij alleen die houding aan en reageren honden op hem omdat zij door die houding heen prikken?
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties!
Hij rijdt overigens ook op zijn kussen. Die hebben we weggehaald tijdelijk. Dat doet mij vermoeden dat het toch hormonaal is en niet zozeer onzekerheid.
Om het rijden af te leren hou ik hem aangelijnd waar ik het verwacht (plekken met veel honden), een lange lijn om hem bij desbetreffende honden weg te kunnen halen met een corrigerende 'NEE.' Daarnaast heb ik een TT waarvan ik alleen de trilfunctie gebruik. Zodra hij aanstalten maakt om te beginnen 'zap' ik hem. Hij stopt dan, maar gaat bij een volgende hond zo weer verder. Bij één hond doet hij het helemaal niet meer (RR teef), omdat ik hem 1x per ongeluk schokte. Dus ja, het werkt, maar ik hou er niet van en ik wil niet altijd met zo'n ding lopen.
Daarnaast voelt het een beetje als symptoombestrijding, want de oorzaak, zijn (seksuele) opwinding is er dan nog steeds.
Zoals eerder in dit bericht al gezegd; hij rijdt ook op zijn kussen op doodnormale (spanningsloze) momenten.
Aangelijnd mag hij van mij geen lichamelijk contact maken en probeer ik (vaak tevergeefs) zijn aandacht op mij te krijgen.
Nou, daarom wil ik ook eerst van mensen horen of castratie uberhaubt een oplossing kan zijn. Ik wil liever helemaal niet castreren, zeker als het voor niets is.
Dat sluipen en fixeren van die andere honden zie ik inderdaad ook vaak aankomen. En dan van die baasjes die zeggen 'hij wil alleen maar spelen hoor!'
Of Fido weer omhoog sleuren en hem vervolgens niet goed kunnen houden als hij uitvalt...
Castreren, ja... ik vind het heel moeilijk. Ik wil niet voor jan l*l zijn ballen eraf laten halen, dus chemisch proberen leek me wel een optie, maar wat jij zegt heb ik ook al aan gedacht. Dan wordt hij wel hormonaal instabiel. Overigens zou met name het rijden op andere honden en het markeren bij bekenden thuis een reden zijn om over te gaan op castratie. Dat andere honden zo op hem reageren is dan maar bijzaak.
Ik ken toevallig een GT die ik eens om advies kan vragen mbt het rijden op andere honden.
Ondertussen blijven jullie ideeën meer dan welkom!
Zou kunnen. Mijn vorige hond, kruising Fox Terrier, had ook dat type loopje en een hoge staartdracht, maar daar werd toch minder op gereageerd. Murdock is natuurlijk wel wat groter, dus misschien is het die combinatie?runninggirl schreef:Ik ken best wat honden die (op afstand) een mening hebben over het type terriers dat jij hebt. Die van mij ook. Heeft (denk ik) te maken met een beetje dat 'stijve' loopje en meestal ook hoge staartdracht? Dat komt toch wel imponerend over op honden die daar gevoelig voor zijn.
Hij is nu 17 maanden oud, het zou kunnen. Dat in combinatie met zijn terrierloopje en hormonale hoogtepunt?krullie schreef:puberteit?
Dit gebeurt al eerder dan zijn kruisbandbeschadiging (slechts licht beschadigd volgens de DA) en nooit met 'eigen'/ bekende honden, maar altijd met vreemde honden (afgezien van die whippet en de DH waar ik het over had). Ook als hij losloopt is hij nog al eens de klos.Lemuria schreef:Hij is 'verzwakt' door de kruisband maar loopt wel zelfverzekerd rond. Dat kan misschien nog iets bijdragen als hij normaal niet zoveel reacties losmaakt bij andere honden? Ik zou het zelf even aankijken tot hij weer helemaal 100% is.
En toch heb ik niet het idee dat hij onzeker is. Gaat overal parmantig op af, open blik, niet starend maar ook niet wegkijkend. Erg nieuwsgierig m.n. naar andere honden. Wil overal met zijn neus vooraan staan.JBK schreef:Ik kan het zelfverzekerde niet helemaal rijmen met het willen rijden op honden.
Hij rijdt overigens ook op zijn kussen. Die hebben we weggehaald tijdelijk. Dat doet mij vermoeden dat het toch hormonaal is en niet zozeer onzekerheid.
Er was 1 hond gisteren die losliep, een Weimaraanse reu, die hem bijna opvrat. De rest hing in hun riem te grommen.Heavy schreef:Liep je in losloopgebied en waren die andere honden los misschien? Want dan zou dat een reden kunnen zijn voor het uitkafferen. Is hij wel zelfverzekerend of is hij gewoon opdringerig? En wat doe je om dat rijden op honden af te leren?
Om het rijden af te leren hou ik hem aangelijnd waar ik het verwacht (plekken met veel honden), een lange lijn om hem bij desbetreffende honden weg te kunnen halen met een corrigerende 'NEE.' Daarnaast heb ik een TT waarvan ik alleen de trilfunctie gebruik. Zodra hij aanstalten maakt om te beginnen 'zap' ik hem. Hij stopt dan, maar gaat bij een volgende hond zo weer verder. Bij één hond doet hij het helemaal niet meer (RR teef), omdat ik hem 1x per ongeluk schokte. Dus ja, het werkt, maar ik hou er niet van en ik wil niet altijd met zo'n ding lopen.
Daarnaast voelt het een beetje als symptoombestrijding, want de oorzaak, zijn (seksuele) opwinding is er dan nog steeds.
Zoals eerder in dit bericht al gezegd; hij rijdt ook op zijn kussen op doodnormale (spanningsloze) momenten.
Hij wil koste wat kost naar die andere hond toe. Als hij losloopt doet hij het volgende: Open blik, niet staren of fixeren. Staart hoog, maar kwispelend, oren hoog naar zij/voren gericht. Snuffelt aan bek en kont, wil dan vaak de hond bestijgen. Sommige honden speelt hij gewoon mee, zonder dit te doen, maar gewoon spelen zonder bestijgen is zeldzaam.DeDiana schreef:Het kan heel goed zijn dat hij dit door zijn houding en het type hond dat hij is, uitlokt. Hij zit nu natuurlijk in de fase van de puberale hoogmoed en is zelf misschien ook wat meer bezig met zijn houding naar andere honden, om te laten zien dat ze hem echt wel serieus moeten nemen.
Aangelijnd mag hij van mij geen lichamelijk contact maken en probeer ik (vaak tevergeefs) zijn aandacht op mij te krijgen.
Nou, daarom wil ik ook eerst van mensen horen of castratie uberhaubt een oplossing kan zijn. Ik wil liever helemaal niet castreren, zeker als het voor niets is.
Ja, die terrierstaart is wel een lastig ding. Nu valt hij bij de Airedale over de rug sinds ze niet meer gecoupeerd worden, zou dat nog uitmaken of is het puur de staart aanzet?laeken schreef:Bas is ook altijd de sigaar aan de riem. Eergister nog een kalf van een berner x rottweiler die bijna niet te houden was. Denk dat de staart die altijd rechtop staat er debet aan is. Dat heeft de airdale ook. Terriers staan erom bekend dat ze agressie uitlokken bij aangelijnde honden. Ik zou mijn hond er in elk geval nooit chemisch om castreren want dat gaat je niks helpen. Verpest je alleen maar je hond zelf mee. Hormonen aan, hormonen helemaal uit, hormonen een beetje aan en weer aan. Het lichaam moet daar maar mee zien te dealen. Ik zou dat dus nooit doen. Om zoiets dan. En als ik ging voor castratie dan deed ik het echt. Maar dan wel om redenen die daar verband mee houden. Een constant markerende dwerghond in huis, een knokkende reu van 7 maanden van bv het ras pitbull. Dan heb je kans dat je een echt groot probleem in de kiem smoort. Verder zou ik vooral eens afvragen waarom die andere honden niet onder controle staan.
Om die reden loop ik met een wandelstok. Dan heb ik een middel om mijn hond te verdedigen. Gek genoeg gaat het los wel altijd goed. Niet met die honden speciaal maar als ik los honden tegen kom is er nooit wat. Bas was vroeger overigens onzeker. Dan deed ze haar staart omlaag. Toen vielen honden niet uit. Tegenwoordig is ze zelfverzekerd en loopt ze aan de voet langs alle honden. Ze negeert ze ook. Dat is misschien de trigger. Bas rekent ook op ons om haar te verdedigen en dat het goed gaat. Ze loopt nl overal langs alsof het er niet is. Kijkt naar ons en blijft vrolijk en jolig al flipt er een rottweiler uit aan de andere kant van het pad. Boeien!Maar dat betekent wel dat als een hond zich los rukt of de baas kan hem niet houden dat ik verantwoordelijk ben. Daarom dus een flinke wandelstok. Zet ik er zo tussen of indien nodig geef ik er een flinke lel mee.
Dat sluipen en fixeren van die andere honden zie ik inderdaad ook vaak aankomen. En dan van die baasjes die zeggen 'hij wil alleen maar spelen hoor!'
Castreren, ja... ik vind het heel moeilijk. Ik wil niet voor jan l*l zijn ballen eraf laten halen, dus chemisch proberen leek me wel een optie, maar wat jij zegt heb ik ook al aan gedacht. Dan wordt hij wel hormonaal instabiel. Overigens zou met name het rijden op andere honden en het markeren bij bekenden thuis een reden zijn om over te gaan op castratie. Dat andere honden zo op hem reageren is dan maar bijzaak.
Als dat het geval is, prik ik er in ieder geval niet doorheen. Kan zijn hoor, maar op beide hondencursussen werd hij al zelfverzekerd genoemd en ook ik zie dat. Alleen bij hele grote honden (formaat dog) taait hij nog wel eens af, maar zelfs bij de twee Engelse mastiffs op de hondenschool komt hij op mij heel zelfverzekerd over.LongFields schreef:Is hij wel echt zelfverzekerd, of neemt hij alleen die houding aan en reageren honden op hem omdat zij door die houding heen prikken?
Ik ken toevallig een GT die ik eens om advies kan vragen mbt het rijden op andere honden.
Ondertussen blijven jullie ideeën meer dan welkom!
-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Terriers hebben natuurlijk van zichzelf al dat stijve en hoge loopje. En zeker het type Airdale heeft ook al zo'n zelfverzekerde blik. Sowieso hebben de meeste terriers toch wel een dominante/patserige inborst.
Hier in de straat woont er ook eentje en in mijn vorige buurtje liep een Ierse terrier rond, die hebben dat ook. En ik merk het bij mijn eigen bull terrier ook wel een beetje.
Ze hoeven niet perse heel dominant te zijn, maar die patserige uitstraling hebben ze nu eenmaal.
Hier in de straat woont er ook eentje en in mijn vorige buurtje liep een Ierse terrier rond, die hebben dat ook. En ik merk het bij mijn eigen bull terrier ook wel een beetje.
Ze hoeven niet perse heel dominant te zijn, maar die patserige uitstraling hebben ze nu eenmaal.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mijn Diem werkt helaas ook als een rode lap op veel honden. Hij valt zelf niet uit maar geeft wel veel bewuste en onbewuste signalen
Hij heeft een krulstraart, prikoortjes, forse kraag en loopt wat 'stijf' door zijn bouw. (meestal in telgang)
Tel daarbij op dat hij zichzelf heel wat vindt en geenzins van plan is bij een eventuele confrontatie het onderspit te delven. Niet dat ik het op confrontaties laat uitdraaien maar als het aan hem ligt...
Zojuist ook weer, een loslopende labreu waar het baasje overduidelijk niet op bedacht was dat hij de straat zou gaan oversteken om verhaal te gaan halen bij Diem
Vreselijk irritant maar ik kan moeilijk Diem anders maken. Wat ik wel doe is ontwijken en nimmer accepteren dat Diem met een strakke lijn voorop loopt en de andere gaat fixeren. En als een hond dan toch in onze ruimte komt dan blok ik samen met Mies. Ten alle tijden voorkom ik dat Diem kan groeien in zijn gedrag.
Inmiddels ben er wel aan gewend en is honden ontwijken een tweede natuur geworden. Soms verdedig ik de andere hond wel eens als hij op zijn donder krijgt en Diem met een slap lijntje zogenaamd onschuldig staat te zijn
Alhoewel zijn castratie heel veel heeft geholpen rijdt hij nog wel eens uit opwinding. Meestal in de lucht dan want Mies heeft toch wel de broek aan en geeft hem klop. Zowel als hij bij haar of bij een andere teef een poging doet. En Diem is echtecht niet onzeker. (wás hij soms maar iets minder zelfverzekerd) Wél is hij snel opgewonden waar castratie dus wel degelijk een verschil in heeft gemaakt
Alhoewel hij vorige week perfect de loopsheid van een teef kon voorspellen 
Ik heb Diem trouwens niet (alleen) om zijn gedrag laten castreren. Maar het heeft wel geholpen in de heftigheid van de reactie van andere reuen en het heeft hem wat meer voor reden vatbaar gemaakt in zijn ongewenste gedrag (rijden, kwijlend de weg kwijt raken bij ruiken aan plasjes en het fixeren/uitdagen van andere reuen)
Tel daarbij op dat hij zichzelf heel wat vindt en geenzins van plan is bij een eventuele confrontatie het onderspit te delven. Niet dat ik het op confrontaties laat uitdraaien maar als het aan hem ligt...
Zojuist ook weer, een loslopende labreu waar het baasje overduidelijk niet op bedacht was dat hij de straat zou gaan oversteken om verhaal te gaan halen bij Diem
Inmiddels ben er wel aan gewend en is honden ontwijken een tweede natuur geworden. Soms verdedig ik de andere hond wel eens als hij op zijn donder krijgt en Diem met een slap lijntje zogenaamd onschuldig staat te zijn
Dan moet je Diem eens ontmoetenJBK schreef:Ik kan het zelfverzekerde niet helemaal rijmen met het willen rijden op honden.
Ik heb Diem trouwens niet (alleen) om zijn gedrag laten castreren. Maar het heeft wel geholpen in de heftigheid van de reactie van andere reuen en het heeft hem wat meer voor reden vatbaar gemaakt in zijn ongewenste gedrag (rijden, kwijlend de weg kwijt raken bij ruiken aan plasjes en het fixeren/uitdagen van andere reuen)
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat denk ik wel.Jeannettebo schreef:Kijkt hij ze aan?
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Herkenbaar. Al heb ik niet het idee dat Murdock andere honden fixeert.pioenroos schreef:Mijn Diem werkt helaas ook als een rode lap op veel honden. Hij valt zelf niet uit maar geeft wel veel bewuste en onbewuste signalenHij heeft een krulstraart, prikoortjes, forse kraag en loopt wat 'stijf' door zijn bouw. (meestal in telgang)
Zojuist ook weer, een loslopende labreu waar het baasje overduidelijk niet op bedacht was dat hij de straat zou gaan oversteken om verhaal te gaan halen bij DiemVreselijk irritant maar ik kan moeilijk Diem anders maken. Wat ik wel doe is ontwijken en nimmer accepteren dat Diem met een strakke lijn voorop loopt en de andere gaat fixeren. En als een hond dan toch in onze ruimte komt dan blok ik samen met Mies. Ten alle tijden voorkom ik dat Diem kan groeien in zijn gedrag.
Inmiddels ben er wel aan gewend en is honden ontwijken een tweede natuur geworden. Soms verdedig ik de andere hond wel eens als hij op zijn donder krijgt en Diem met een slap lijntje zogenaamd onschuldig staat te zijn![]()
Dan moet je Diem eens ontmoetenJBK schreef:Ik kan het zelfverzekerde niet helemaal rijmen met het willen rijden op honden.
Althans, ik heb nog nooit een echt zelfzekere stabiele reu dat zien doen.Alhoewel zijn castratie heel veel heeft geholpen rijdt hij nog wel eens uit opwinding. Meestal in de lucht dan want Mies heeft toch wel de broek aan en geeft hem klop. Zowel als hij bij haar of bij een andere teef een poging doet. En Diem is echtecht niet onzeker. (wás hij soms maar iets minder zelfverzekerd) Wél is hij snel opgewonden waar castratie dus wel degelijk een verschil in heeft gemaakt
Alhoewel hij vorige week perfect de loopsheid van een teef kon voorspellen
Fijn te horen dat castratie bij Diem een positieve invloed had op zijn gedrag.
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Ondertussen even met de GT gesproken. Hij denkt dat castratie zeker rust zal gaan brengen bij Murdock, zowel bij het rijden als bij het macho gedrag en uitdagen van andere honden. Hij gaf aan dat het voor Murdock zelf wellicht ook rustiger zou zijn.
Wel waarschuwde hij voor de nadelen van castratie zoals de vacht en het gewicht.
Ik denk dat ik toch voor castratie ga.
Wel waarschuwde hij voor de nadelen van castratie zoals de vacht en het gewicht.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heel veel reuen hebben als ze volwassen worden een periode van hormonaal gestuurd gedrag. Gelijk het mes erin met alle mogelijke negatieve gevolgen vandien zou mijn keus niet zijn als ik eerlijk ben. Het lijkt wel een snelle en gemakkelijke oplossing, maar de tijd doet ook al een hoop, en het gedrag wat Murdock nu vertoont is met training en met volwassen worden wellicht ook zonder onomkeerbare ingreep straks weer over.wolvster schreef:Ondertussen even met de GT gesproken. Hij denkt dat castratie zeker rust zal gaan brengen bij Murdock, zowel bij het rijden als bij het macho gedrag en uitdagen van andere honden. Hij gaf aan dat het voor Murdock zelf wellicht ook rustiger zou zijn.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat in combinatie met zijn uitstraling zulken niet veel honden leuk vinden. Ik had er bij Bo heel veel uit, maar een hond die al van afstand fixerend aan komt lopen vond hij niet leukwolvster schreef:Ja dat denk ik wel.Jeannettebo schreef:Kijkt hij ze aan?

-
blondie
- Zeer actief
Wat bedoel je met het dikgedrukte?wolvster schreef:
Wat kan ik doen?
Advies?
Stukje aangeblaft worden heb ik niet gekopieerd, maar zelf heb ik die vraag ook wel eens hier gesteld. Met mijn vorige herder reu. En later daarbij de teef en reu.
Zij werden continue aangeblaft, klein groot, reu, teef. En ook zonder oogcontact, vaak hadden ze de andere honden aan de overkant niet eens gezien of er werd al woest geblaft, of gekeft. Of als we aan het spelen waren op een groot veld kwam er vanuit de verte al een losloper redelijk geïrriteerd onze kant op.
"Ze houden niet zo van duitse herders
In aanvang dacht ik echt "wat doet mijn hond of doen mijn honden waarom anderen zo reageren?" En ik was er eigenlijk klaar mee toen ik besefte dat er ook werd geblaft als mijn honden totaal geen notie hadden van andere honden en er nog zo werd gereageerd.
De jonge hond nu idem. Hij heeft zijn ras en gestel tegen denk ik tegenwoordig maar. Van jongs af aan zijn er al bepaalde honden die verschieten bij het zien van hem.
Sommige types wekken gewoon echt aversie op bij andere honden
Reu en reuen dingen, ik geloof dat een airdale een redelijk trotse hond ook is. Is het een type hond dat zich blijft mengen en spelen met andere honden?
Wat denk je met castratie te bereiken?
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Hoe gaat het hier nu mee ?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=305712
En verder dit
Daarnaast heb ik een TT waarvan ik alleen de trilfunctie gebruik. Zodra hij aanstalten maakt om te beginnen 'zap' ik hem. Hij stopt dan, maar gaat bij een volgende hond zo weer verder. Bij één hond doet hij het helemaal niet meer (RR teef), omdat ik hem 1x per ongeluk schokte. Dus ja, het werkt, maar ik hou er niet van en ik wil niet altijd met zo'n ding lopen.
Dit is dus echt iets waar je niet zelf zomaar wat mee moet gaan kloten en het zou helemaal niet nodig moeten zijn , het is onmacht van jou kant , ik heb het gevoel nog steeds dat hij alles bepaalt en jij een beetje achter de feiten aanloopt en deze hulpmiddelen gaat gebruiken, maar dat kan ook heel erg fout gaan zeker zonder begeleiding en zonder aanleiding in mijn ogen, hij pakt nog steeds of misschien wel steeds meer de ruimte die je hem geeft
Consequent, uitvoeren wat je zegt, rust met die terriërs, jij bepaalt enz
ZO 
En verder dit
Daarnaast heb ik een TT waarvan ik alleen de trilfunctie gebruik. Zodra hij aanstalten maakt om te beginnen 'zap' ik hem. Hij stopt dan, maar gaat bij een volgende hond zo weer verder. Bij één hond doet hij het helemaal niet meer (RR teef), omdat ik hem 1x per ongeluk schokte. Dus ja, het werkt, maar ik hou er niet van en ik wil niet altijd met zo'n ding lopen.
Dit is dus echt iets waar je niet zelf zomaar wat mee moet gaan kloten en het zou helemaal niet nodig moeten zijn , het is onmacht van jou kant , ik heb het gevoel nog steeds dat hij alles bepaalt en jij een beetje achter de feiten aanloopt en deze hulpmiddelen gaat gebruiken, maar dat kan ook heel erg fout gaan zeker zonder begeleiding en zonder aanleiding in mijn ogen, hij pakt nog steeds of misschien wel steeds meer de ruimte die je hem geeft
Consequent, uitvoeren wat je zegt, rust met die terriërs, jij bepaalt enz
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Grappig hoe jij denkt te weten hoe ik mijn hond opvoed, aan de hand van enkele berichten op het forum.billy schreef:Hoe gaat het hier nu mee ?
En verder dit
Dit is dus echt iets waar je niet zelf zomaar wat mee moet gaan kloten en het zou helemaal niet nodig moeten zijn , het is onmacht van jou kant , ik heb het gevoel nog steeds dat hij alles bepaalt en jij een beetje achter de feiten aanloopt en deze hulpmiddelen gaat gebruiken, maar dat kan ook heel erg fout gaan zeker zonder begeleiding en zonder aanleiding in mijn ogen, hij pakt nog steeds of misschien wel steeds meer de ruimte die je hem geeft![]()
Consequent, uitvoeren wat je zegt, rust met die terriërs, jij bepaalt enzZO
Murdock is een pittige hond. Dat zeg ik niet als excuus, dat zeg ik als een feit. Dat zeg ik, dat zeggen zijn trainers, dat zeggen mijn collega's op het asiel en dat zegt de gedragstherapeut. Hij is moeilijker dan de gemiddelde hond in ons asiel. Het is zelfs zo dat één van mijn collega's mij regelmatig zegt dat ze respect heeft voor de manier waarop ik met zo'n gedreven, high energy hond omga. Daar hoef ik geen respect voor te krijgen, dat doe je gewoon als honden baasje. Zeker als terrier baasje, wat ik meer dan de helft van mijn leven al ben overigens.
Ik zal echt niet de 'baasje van het jaar award' krijgen, maar ik ben ook geen volslagen randdebiel die zomaar van alles doet.
Hij wordt streng, maar consequent opgevoed. Krijgt meer dan genoeg lichaamsbeweging en oefeningen voor mentale uitdaging. Hij krijgt zeker niet te veel ruimte zoals jij denkt te weten.
Zijn aanblaf gedrag is sterk verminderd, bedankt voor het vragen! Ook hierin ben ik streng en consequent geweest en met succes.
Ik heb aangegeven dat ik de TT liever niet gebruik en dat doe ik dan ook maar heel erg weinig. Overigens is hij aangeraden door een forumlid dat hier al langere tijd lid is. Ik zal geen namen noemen.
Al met al voel ik me aangevallen door jou. Je zal het vast goed bedoelen, maar voor mij ben je een willekeurige vreemde op het Internet die mij veroordeelt op basis van een aantal geschreven berichten zonder mij of mijn hond zelfs maar eens te hebben gezien.
Doe dat gewoon niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja els, daar ga je dan met je goeie gedragwolvster schreef:Grappig hoe jij denkt te weten hoe ik mijn hond opvoed, aan de hand van enkele berichten op het forum.billy schreef:Hoe gaat het hier nu mee ?
En verder dit
Dit is dus echt iets waar je niet zelf zomaar wat mee moet gaan kloten en het zou helemaal niet nodig moeten zijn , het is onmacht van jou kant , ik heb het gevoel nog steeds dat hij alles bepaalt en jij een beetje achter de feiten aanloopt en deze hulpmiddelen gaat gebruiken, maar dat kan ook heel erg fout gaan zeker zonder begeleiding en zonder aanleiding in mijn ogen, hij pakt nog steeds of misschien wel steeds meer de ruimte die je hem geeft![]()
Murdock is een pittige hond. Dat zeg ik niet als excuus, dat zeg ik als een feit. Dat zeg ik, dat zeggen zijn trainers, dat zeggen mijn collega's op het asiel en dat zegt de gedragstherapeut. Hij is moeilijker dan de gemiddelde hond in ons asiel. Het is zelfs zo dat één van mijn collega's mij regelmatig zegt dat ze respect heeft voor de manier waarop ik met zo'n gedreven, high energy hond omga. Daar hoef ik geen respect voor te krijgen, dat doe je gewoon als honden baasje. Zeker als terrier baasje, wat ik meer dan de helft van mijn leven al ben overigens.
Ik zal echt niet de 'baasje van het jaar award' krijgen, maar ik ben ook geen volslagen randdebiel die zomaar van alles doet.
Hij wordt streng, maar consequent opgevoed. Krijgt meer dan genoeg lichaamsbeweging en oefeningen voor mentale uitdaging. Hij krijgt zeker niet te veel ruimte zoals jij denkt te weten.
Zijn aanblaf gedrag is sterk verminderd, bedankt voor het vragen! Ook hierin ben ik streng en consequent geweest en met succes.
Ik heb aangegeven dat ik de TT liever niet gebruik en dat doe ik dan ook maar heel erg weinig. Overigens is hij aangeraden door een forumlid dat hier al langere tijd lid is. Ik zal geen namen noemen.
Al met al voel ik me aangevallen door jou. Je zal het vast goed bedoelen, maar voor mij ben je een willekeurige vreemde op het Internet die mij veroordeelt op basis van een aantal geschreven berichten zonder mij of mijn hond zelfs maar eens te hebben gezien.
Doe dat gewoon niet.
maar on topic: een reactie als deze kun je natuurlijk wel verwachten na berichten over een tt en castratie als opvoedmiddelen bij zo'n jonge hond.
het zou mijn manier ook niet zijn
oh en ik zou me vooral niet verkijken op de terrierervaring van 'billy', denk dat je daar nog heel wat van zou kunnen leren

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik verkijk me daar zeker niet op.renee-uk schreef:tja els, daar ga je dan met je goeie gedragwolvster schreef:Grappig hoe jij denkt te weten hoe ik mijn hond opvoed, aan de hand van enkele berichten op het forum.billy schreef:Hoe gaat het hier nu mee ?
En verder dit
Doe dat gewoon niet.
maar on topic: een reactie als deze kun je natuurlijk wel verwachten na berichten over een tt en castratie als opvoedmiddelen bij zo'n jonge hond.
oh en ik zou me vooral niet verkijken op de terrierervaring van 'billy', denk dat je daar nog heel wat van zou kunnen leren
Ik denk alleen dat ze zich verkijkt op mij.
Edit: en zelfs al zou ze gelijk hebben, ik word niet graag op afstand veroordeeld door iemand die mij en mijn hond niet kent.
- billy
- Erelid
Ik reageer inderdaad op wat jij schrijft en ik lees dat in je berichten anders zou ik dat niet zeggen, maar sorry dus als jij je aangevallen voelt, misschien toch een beetje de vinger op de zere plekwolvster schreef:Grappig hoe jij denkt te weten hoe ik mijn hond opvoed, aan de hand van enkele berichten op het forum.billy schreef:Hoe gaat het hier nu mee ?
En verder dit
Doe dat gewoon niet.
Maar goed ik hou mijn mond wel hoor, maar ik blijf wel zeggen dat een TT gebruiken voor een puberhond met wat streken niet normaal is, voor het geval meerdere mensen het 'advies' van een lid van het hf opvolgen
- billy
- Erelid
Ik zal nog eens wat zeggenrenee-uk schreef:tja els, daar ga je dan met je goeie gedragwolvster schreef:Grappig hoe jij denkt te weten hoe ik mijn hond opvoed, aan de hand van enkele berichten op het forum.billy schreef:Hoe gaat het hier nu mee ?
En verder dit
Doe dat gewoon niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een TT op de trilfunctie, hoe onwenselijk is dat nou eigenlijk?
Als t naar behoren werkt, zal wolvster wel beter bezig zijn dan wat aanrommelen, want bij verkeerd gebruik heb je je hond er binnen no-time mee gedesensibiliseerd.
Ik heb liever een TT op trilfunctie aan mijn hond, dan dat ik tot de conclusie moet komen dat ik maar beter mijn hond aan de lijn moet houden. Ik vind dat een véél ingrijpender hulpmiddel namelijk. Het beperkt in vrijheid, sociaal contact en lichaamsbeweging.
Als t naar behoren werkt, zal wolvster wel beter bezig zijn dan wat aanrommelen, want bij verkeerd gebruik heb je je hond er binnen no-time mee gedesensibiliseerd.
Ik heb liever een TT op trilfunctie aan mijn hond, dan dat ik tot de conclusie moet komen dat ik maar beter mijn hond aan de lijn moet houden. Ik vind dat een véél ingrijpender hulpmiddel namelijk. Het beperkt in vrijheid, sociaal contact en lichaamsbeweging.

- billy
- Erelid
Daarnaast heb ik een TT waarvan ik alleen de trilfunctie gebruik. Zodra hij aanstalten maakt om te beginnen 'zap' ik hem. Hij stopt dan, maar gaat bij een volgende hond zo weer verder. Bij één hond doet hij het helemaal niet meer (RR teef), omdat ik hem 1x per ongeluk schokte. Dus ja, het werkt, maar ik hou er niet van en ik wil niet altijd met zo'n ding lopen.Paisley schreef:Een TT op de trilfunctie, hoe onwenselijk is dat nou eigenlijk?
Hier ging het mij om, ten eerste werkt het niet want bij de volgende hond gaat hij weer en het dikgedrukte vooral en ja ik noem dat aanrommelen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik ben het met Els eens, aanrommelen met een TT
en jong castreren is niet de manier!
Trainen, appèl, controle en overwicht, daar moet je hard aan gaan werken.
Trainen, appèl, controle en overwicht, daar moet je hard aan gaan werken.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Past de hond wel bij jou? Of wordt de hond nu de dupe van een mismatch die kost wat kost stand moet houden? Want je topic heet uitgekafferd door andere honden, wat nu? En twee dagen later is castreren de oplossing. Tja, ik zou dat anders doen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Dat rijgedrag kun je al onwijs verminderen door de spanning op een andere manier weg te laten vloeien of zorgen dat die spanning zich helemaal niet opbouwt. Hier op het HF hebben we echt heel veel volle reuen (waaronder mijn Beau van 12,5) die echt niet rijden of iets dergelijks, castreren is daar niet de oplossing toe.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik denk in tegenstelling tot sommigen hier
dat soms castratie voor zowel baas als hond een prettige oplossing kan zijn. De ene hond is de andere nu eenmaal niet en bij sommige honden overheersen de hormonen wel heel erg.
Mijn Diem stond minimaal dagelijks 'in de lucht' te rijden (op andere honden of mensen liet ik echt niet gebeuren) en zijn penis ging niet altijd vanzelf terug in de schacht, dat was pijnlijk voor hem. Zijn wereld bestond voornamelijk uit klappertandend aan plasjes ruiken en op je donder krijgen omdat je te opgewonden deed. Hij is met goed 3 jaar gecastreerd nadat een chip goed werkte: hij kreeg aandacht voor andere leuke dingen.
Hij rijdt nu nog steeds wel eens, bv bij een teef die daadwerkelijk op het punt stond om loops te worden of als hij druk en opgewonden is omdat we wat leuks gedaan hebben. Maar het stopt snel weer en ik kan hem nu veel beter afleiden omdat hij andere dingen nu óók interessant vindt.
Maarrrr ik zou zelf altijd wachten tot hij helemaal volwassen is én beginnen met een chip. Dan kan je de boel nog terugdraaien als de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Want ja, er zitten zeker nadelen aan en/of nauwelijks voordelen. Zowel in gedrag als fysieke nadelen.
En, een gedegen training staat voorop! Een hond gaat niet opeens beter luisteren door castreren. Door een TT trouwens ook niet. Het zijn hulpmiddelen.
En een TT voor rijgedrag snap ik helemaal niks van
Wat nou als hij de correctie aan de hond koppelt? Zo maak je hem verre van relaxed met andere honden.
Ik zou heel hard gaan werken op een betrouwbaar 'hier' en 'nee'. En zo lang hij dat nog niet beheerst kan hij niet los bij andere honden. Eventueel een (lange) lijn eraan zodat je hem ook van een afstand van de andere hond kan halen.
Mijn Diem stond minimaal dagelijks 'in de lucht' te rijden (op andere honden of mensen liet ik echt niet gebeuren) en zijn penis ging niet altijd vanzelf terug in de schacht, dat was pijnlijk voor hem. Zijn wereld bestond voornamelijk uit klappertandend aan plasjes ruiken en op je donder krijgen omdat je te opgewonden deed. Hij is met goed 3 jaar gecastreerd nadat een chip goed werkte: hij kreeg aandacht voor andere leuke dingen.
Hij rijdt nu nog steeds wel eens, bv bij een teef die daadwerkelijk op het punt stond om loops te worden of als hij druk en opgewonden is omdat we wat leuks gedaan hebben. Maar het stopt snel weer en ik kan hem nu veel beter afleiden omdat hij andere dingen nu óók interessant vindt.
Maarrrr ik zou zelf altijd wachten tot hij helemaal volwassen is én beginnen met een chip. Dan kan je de boel nog terugdraaien als de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Want ja, er zitten zeker nadelen aan en/of nauwelijks voordelen. Zowel in gedrag als fysieke nadelen.
En, een gedegen training staat voorop! Een hond gaat niet opeens beter luisteren door castreren. Door een TT trouwens ook niet. Het zijn hulpmiddelen.
En een TT voor rijgedrag snap ik helemaal niks van
Ik zou heel hard gaan werken op een betrouwbaar 'hier' en 'nee'. En zo lang hij dat nog niet beheerst kan hij niet los bij andere honden. Eventueel een (lange) lijn eraan zodat je hem ook van een afstand van de andere hond kan halen.