Kijk aan, wat een waardevolle tips allemaal! Dank jullie wel.

Ik zat gelukkig al aardig in de goede richting en ga deze week eens flink shoppen. Fijn dat jullie zo meedenken.
Wat het voeren betreft lees en hoor ik verschillende dingen. Alle voors en tegens wat afgewogen en voor nu wilde ik het als volgt doen; Mila krijgt kvv (Haaksbarf, Carnivoer, TamRo) en ze krijgt verschillende diersoorten (vis, geit, paard, rund, kip, eend, kalkoen, wild, lam). Verder zo nu en dan een rauw ei en wat botwerk. Ik wil haar vanaf nu (5e week) meer gaan voeren, wat vaker een ei en spiervlees geven, zodat de bot/calcium-inname wat wordt teruggeschroefd. Indien ze het tegen het einde niet redt met kvv alleen, wil ik wat koolhydratenrijk voer bijgeven. Verder niet te krampachtig doen en een beetje kijken wat ze nodig heeft. Is dit een goed maal voor een drachtige teef?
En verder lees en hoor ik dat zuivel (kwark, yoghurt) ook goed is in de laatste paar weken voor de bevalling en tijdens het zogen, maar is dit daadwerkelijk zo? Dit krijgen ze van mij normaal gesproken niet.
Ze is al iets dikker dan normaal, omdat ze zo enorm hongerig is (normaal = ribben makkelijk te voelen, nu = ribben iets minder makkelijk, ruggengraat wel). Ik heb haar altijd een beetje op haar initiatief gevoerd en dat ging prima, maar nu vreet ze m'n vingers er bijna bij op en loopt voor het eerst te schooien.

Ergens denk ik, ze zal zelf wel weten wat het beste voor haar is en zo ga ik ook altijd met haar om. Alleen als ik haar nu haar gang laat gaan kan ik haar straks rollen.

Dus dit is voor beiden even aanpassen merk ik.