http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... adliner.nl10 februari 2016 - ARNHEM - Een Weimaraner hond is afgelopen zaterdag door 3 loslopende rottweilers aangevallen in park Lingezegen bij Arnhem.
De hond, genaamd Boya, raakte daarbij zo ernstig gewond dat het dier een slagaderlijke bloeding opliep.
Boya is inmiddels geopereerd bij Dijkstra Dierenkliniek in de Arnhemse wijk Schuytgraaf.
Baasje Herman Arts wil desgevraagd niet reageren op het voorval, maar laat op Facebook weten dat Boya redelijk stabiel is.
Hij heeft contact gehad met de eigenaar van de rottweilers die 'zijn verantwoordelijkheid neemt'.
Ook de politie heeft die eigenaar inmiddels gesproken.
Bij een 2e incident volgt proces-verbaal of een muilkorf, zo laat een woordvoerder weten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond aangevallen door loslopende rottweilers in Arnhem
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Hond aangevallen door loslopende rottweilers in Arnhem
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
Re: Hond aangevallen door loslopende rottweilers in Arnhem
Bij een 2e incident volgt proces-verbaal of een muilkorf, zo laat een woordvoerder weten.
lekker dan, moeten er eerst nog meer slachtoffers vallen?
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Nou inderdaad! Lijkt mij dat ze beter meteen een muilkorf om kunnen doen. Wel fijn dat de rottweiler eigenaar zijn verantwoordelijkheid neemt betreffende deze hond. Hopelijk gaat hij nu ook voorkomen dat het nog eens gebeurt.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Ik ben benieuwd wat hier gebeurt is. Een jonge rottweiler van maximaal en maand of negen loopt hier met een muilkorf. Dat doe je over het algemeen niet zomaar. Echt een jong ding want afgelopen zomer was het nog een klein pupje

- dagmar88
- Zeer actief
ruygemoor schreef:Bij een 2e incident volgt proces-verbaal of een muilkorf, zo laat een woordvoerder weten.
Ze hebben het onderling opgelost. Wie weet, neemt de eigenaar van de rottweilers zelf maatregelen.
Ik snap dan ook niet dat de media er zo nodig bij betrokken moet zijn, helemaal niet omdat de eigenaar van de gebeten hond daar kennelijk geen prijs op stelt.
(Poep)vreter eventueel?M@scha schreef:Ik ben benieuwd wat hier gebeurt is. Een jonge rottweiler van maximaal en maand of negen loopt hier met een muilkorf. Dat doe je over het algemeen niet zomaar. Echt een jong ding want afgelopen zomer was het nog een klein pupje

Hier liep een hussel al vanaf een half jaar met een muilkorf, gewoon omdat het een rotbeest was.
Hele leuke combi met een mormel uit hetzelfde nest en nog twee "gezelligerds" (chow en sharpei) waar mevrouw door uitgelaten werd.
Nu is de ergste hussel verdwenen en loopt er een rednose bij.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
O lekker dan, daar loop ik ook elke dag.
(Dijkstra is overigens ook mijn dierenarts)

(Dijkstra is overigens ook mijn dierenarts)

- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Oeh, dit ga ik wel even doorsturen naar mijn schoonmoeder. Die woont daar namelijk in de buurt en heeft een mini maltezer. Als zo'n hond dat hondje te pakken krijgt, ben ik bang dat daar niet veel van over blijft!
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Oef ik weet niet precies wat er gebeurt is, ik was er niet bij dus ga ik daar geen oordeel over geven, al zou ik als baas van e rottweilers ze al muilkorven. Ik zou geen 2e keer op mn geweten willen hebben dat mijn honden zoiets zouden doen.