Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afname en opslag sperma
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Afname en opslag sperma
Ik heb een beetje een gekke vraag.
We willen van Xavi sperma laten invriezen, just in case, voor ooit in de toekomst.
Ik heb geïnformeerd bij cryolab Eersel over de kosten en de procedure en zij geven aan dat de kwaliteit vaak het beste is wanneer er een loopse teef wordt gebruikt als 'lokmateriaal'.
Nu heb ik zelf weinig teven 'bij de hand' en vind ik het vervelend om dit te vragen aan de eigenaren van teefjes die naar ons komen voor een dekking, omdat Eersel niet bij ons in de buurt is.
Ik zoek dus eigenlijk iemand die in de buurt van Eersel woont, met een intacte teef, die hieraan mee zou willen helpen.
Ik heb geen haast met de afname, dus kan gerust een tijdje wachten op de volgende loopsheid.
Hoe hebben anderen dit gedaan wanneer je zelf geen intacte teven hebt?
We willen van Xavi sperma laten invriezen, just in case, voor ooit in de toekomst.
Ik heb geïnformeerd bij cryolab Eersel over de kosten en de procedure en zij geven aan dat de kwaliteit vaak het beste is wanneer er een loopse teef wordt gebruikt als 'lokmateriaal'.
Nu heb ik zelf weinig teven 'bij de hand' en vind ik het vervelend om dit te vragen aan de eigenaren van teefjes die naar ons komen voor een dekking, omdat Eersel niet bij ons in de buurt is.
Ik zoek dus eigenlijk iemand die in de buurt van Eersel woont, met een intacte teef, die hieraan mee zou willen helpen.
Ik heb geen haast met de afname, dus kan gerust een tijdje wachten op de volgende loopsheid.
Hoe hebben anderen dit gedaan wanneer je zelf geen intacte teven hebt?
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Re: Afname en opslag sperma
Eersel is voor mij te doen hoor. Als ik kan helpen, geen probleem!
-
- Zeer actief
we zijn het bij Gil ook van plan, maar dan gaat op ver zoek de teef van de ( Het is op haar verzoek dat het wordt gedaan ) fokster mee die dan loops moet zijn, alleen voor de geur - dus een 2 in een regeling zeg maar
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als je belt met Eersel kunnen die vast wel een teef regelen.
Of ze regelen jou op moment van teef, dat kan ook.
Of ze regelen jou op moment van teef, dat kan ook.
Eindhoven en Izzy is superloops. Je mag d'r wel misbruiken 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
eigenlijk wel vreemd toch, dat de kwaliteit van het sperma beter wordt met een loopse teef present? of is het meer d ehoeveelheid zaadcellen in het afgenomen sperma ofzo?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hoe denk je dat het afgenomen wordt?sbientje schreef:eigenlijk wel vreemd toch, dat de kwaliteit van het sperma beter wordt met een loopse teef present? of is het meer d ehoeveelheid zaadcellen in het afgenomen sperma ofzo?

Hutsje schreef:hoe denk je dat het afgenomen wordt?sbientje schreef:eigenlijk wel vreemd toch, dat de kwaliteit van het sperma beter wordt met een loopse teef present? of is het meer d ehoeveelheid zaadcellen in het afgenomen sperma ofzo?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De geur schijnt wel te triggeren qua aanmaak inderdaad.
En die geur, die gebruikt men bij afname. En dat zit meestal niet in een flesje. Meer aan een doos, zeg maar. Met pootjes
En die geur, die gebruikt men bij afname. En dat zit meestal niet in een flesje. Meer aan een doos, zeg maar. Met pootjes

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Soms lukt het ook gewoon niet zonder loopse teef, vraag maar aan Chuck
De dierenarts heeft zich een slag in de rondte getrokken, maar niks hoor.

De dierenarts heeft zich een slag in de rondte getrokken, maar niks hoor.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
oh nee dat vind ik niet gek, dat het afnemen makkelijker gaat met een loopse teef present. Dat lijkt me heel logisch. Maar dat de kwaliteit beter wordt, dat vind ik wel gekHutsje schreef:hoe denk je dat het afgenomen wordt?sbientje schreef:eigenlijk wel vreemd toch, dat de kwaliteit van het sperma beter wordt met een loopse teef present? of is het meer d ehoeveelheid zaadcellen in het afgenomen sperma ofzo?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de reacties.
Eersel kan inderdaad ook een teef regelen, maar dan moet ik meteen komen als zij wat beschikbaar hebben en dat gaat me met mijn werk gewoon nooit lukken.
Ze doen alleen afname op dinsdag en vrijdag ochtend.
@ Lemuria; bedankt voor het aanbod maar gaat me op zo'n korte termijn niet lukken. Over hoeveel maanden verwacht je haar weer loops?
@ Liselore; wanneer verwacht jij jouw teefje ongeveer loops?
Eersel kan inderdaad ook een teef regelen, maar dan moet ik meteen komen als zij wat beschikbaar hebben en dat gaat me met mijn werk gewoon nooit lukken.
@ Lemuria; bedankt voor het aanbod maar gaat me op zo'n korte termijn niet lukken. Over hoeveel maanden verwacht je haar weer loops?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
De eerste keer voor afname en opslag ook in Eersel geweest. Kappen zou wel een loopse teef regelen. "Helaas" was ze al een week of 3 loops en totaal niet meer interessant voor mijn reu en ook het inseminatie buisje vond hij niks aan.Irisz schreef:Bedankt allemaal voor de reacties.
@ Lemuria; bedankt voor het aanbod maar gaat me op zo'n korte termijn niet lukken. Over hoeveel maanden verwacht je haar weer loops?![]()
Gevolg was dan ook dat hij niks gaf en enkel "bezig" was met knokken met Kappen en die probeerde te bijten.
Latere afname elders met hoog loopse teef was probleemloos zowel qua afnemen als wat hij gaf.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hm das inderdaad niet handig. Gelukkig is Xavi echt de goedzak zelve, dus problemen komen er niet, maar als ik zijn sperma laat opslaan wil ik wel zo goed mogelijke kwaliteit opslaan uiteraard.crutz schreef: De eerste keer voor afname en opslag ook in Eersel geweest. Kappen zou wel een loopse teef regelen. "Helaas" was ze al een week of 3 loops en totaal niet meer interessant voor mijn reu en ook het inseminatie buisje vond hij niks aan.
Gevolg was dan ook dat hij niks gaf en enkel "bezig" was met knokken met Kappen en die probeerde te bijten.
Latere afname elders met hoog loopse teef was probleemloos zowel qua afnemen als wat hij gaf.
Och, in vredesnaam hopelijk niet te snel weer, maar jaIrisz schreef:@ Lemuria; bedankt voor het aanbod maar gaat me op zo'n korte termijn niet lukken. Over hoeveel maanden verwacht je haar weer loops?![]()

05-01-2015 / 24-01-2015
22-04-2015 / 07-05-2015
11-09-2015 / 28-09-2015
11-02-2016 /
Over een maandje of 4 dus weer

- Liselore
- Zeer actief
Half maart ongeveerIrisz schreef:Bedankt allemaal voor de reacties.
@ Lemuria; bedankt voor het aanbod maar gaat me op zo'n korte termijn niet lukken. Over hoeveel maanden verwacht je haar weer loops?![]()
- Liselore
- Zeer actief
Maar doordeweekse ochtenden zijn voor mij ook lastig
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje, dat is vaak! Even helemaal offtopic; is dat wel gezond???Lemuria schreef:Och, in vredesnaam hopelijk niet te snel weer, maar jaIrisz schreef:@ Lemuria; bedankt voor het aanbod maar gaat me op zo'n korte termijn niet lukken. Over hoeveel maanden verwacht je haar weer loops?![]()
:
05-01-2015 / 24-01-2015
22-04-2015 / 07-05-2015
11-09-2015 / 28-09-2015
11-02-2016 /
Zou je me even kunnen inlichten als ze weer loops is? Voor mij geen probleem om een paar maandjes te wachten. Als ik in de tussentijd iemand anders vind die kan helpen, laat ik het weten.
Dinsdag- of vrijdagochtend is voor jou niet direct een probleem?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke dan houdt het op helaas. Ze schijnen alleen op die twee ochtenden afname te doen. Helaas.Liselore schreef:Maar doordeweekse ochtenden zijn voor mij ook lastig

Bedankt voor het aanbod!
Mja ik weet het niet. Er zijn ook honden die 1x per jaar loops worden en niet alleen de wolfhonden. Ik kan er geen studie over vinden dat het niet gezond is, maar ik hou me van harte aanbevolen als iemand iets weet eroverIrisz schreef:Jeetje, dat is vaak! Even helemaal offtopic; is dat wel gezond???
Zou je me even kunnen inlichten als ze weer loops is? Voor mij geen probleem om een paar maandjes te wachten. Als ik in de tussentijd iemand anders vind die kan helpen, laat ik het weten.

In principe zijn de dagen geen probleem, maar moet het wel op tijd weten. Ik werk in de zorg dus heel onregelmatig en kan gewoon een dag vrij plannen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
hier een teefje dat elke 3 maanden loops werd...Irisz schreef:Jeetje, dat is vaak! Even helemaal offtopic; is dat wel gezond???Lemuria schreef:Och, in vredesnaam hopelijk niet te snel weer, maar jaIrisz schreef:@ Lemuria; bedankt voor het aanbod maar gaat me op zo'n korte termijn niet lukken. Over hoeveel maanden verwacht je haar weer loops?![]()
:
05-01-2015 / 24-01-2015
22-04-2015 / 07-05-2015
11-09-2015 / 28-09-2015
11-02-2016 /
Volgens de dierenarts geen probleem, gewoon een snelle cyclus.
Nu hebben wij wel laten steriliseren ivm dat ze echt veel 'last' ervan had. Ze was er ziek van.
Vorige week bij Eersel geweest voor een teef waar ze met KI wilde insimineren van de reu hier.
En die heeft eigenlijk heel snel gegeven met een loopse teef voor zijn neus.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je mij even laat weten wanneer ze loops is, ga ik in mijn planning kijken en bellen met Eersel.Lemuria schreef: In principe zijn de dagen geen probleem, maar moet het wel op tijd weten. Ik werk in de zorg dus heel onregelmatig en kan gewoon een dag vrij plannen
Weet je na start van de loopsheid wanneer ze ongeveer op haar 'piek' zit?
Nee, niet preciesIrisz schreef: Als je mij even laat weten wanneer ze loops is, ga ik in mijn planning kijken en bellen met Eersel.
Weet je na start van de loopsheid wanneer ze ongeveer op haar 'piek' zit?