Nanna schreef:Er staat " houd die hond binnen". Daar leid ik uit af dat hij buiten staat te krijsen.
En tulijk is het laf om zo'n brief te schrijven maar wie weet is de hele buurt al helemaal uitgescheten met die lui. Valt er totaal niet mee te praten. Je weet het niet.
Was ook mijn idee. Waarom kan je je ergeren aan een hond die blaft op alles wat voorbij komt? Juistem, omdat hij langs de weg achter een hek zit. Dat was bij ons vroeger in Limburg ook heel normaal. Overal waar ik al kind kwam hadden mensen honden. Honden in de voortuinen, honden op alle erven en ga zo door. Op de fiets vloog ik regelmatig bijna van het fietspad omdat er weer een blaffende kop van een hond over een hek of heg uit kwam stuiven. Ook braken dat soort honden soms los. Dan renden ze achter je fiets aan en mensen kregen er nare valpartijen van en werden soms ook gebeten.
Wat ik in de brief lees is dat iemand het eng vindt om langs te lopen/fietsen omdat die hond dan blaffend op hem/haar af komt stormen. Eerlijk gezegd hou ik daar dus ook niet van. Of de hond blaft de hele dag op alles en iemand in de buurt ergert zich daar aan.
Natuurlijk moet je dan aanbellen. Maar er is nog geen vergif gegeven dus misschien is dit gewoon een manier van de persoon om dit aan te geven en af te dwingen. Laf, vervelend maar het is ook vervelend om een grauwende herder op je af te krijgen als je ergens langs moet of een constant blaffende hond in de buurt te hebben van je huis.
Die hebben we hier ook. Honden die achter hekken zitten en als malloten tekeer gaan op alles. Ik zelf ben er gerust op dat ze niet los breken op 1 na en daarom vind ik het minder ergerlijk. Normaal vind ik het nog steeds niet. Dat de mensen binnen zitten en dat hun honden buiten echt tekeer gaan als beesten op voorbijgangers. Als ik er met Bas langs loop blaffen die honden zeker 3 minuten aan een stuk op hun hardst en rennen ze constant achter het hek heen en weer. Bas loopt met de staart tussen de benen en ik bijna met de vingers in de oren. Midden in een woonwijk.....
Ik hoor ze vanuit mijn huis en dat is hemelsbreed zeker een kilometer daar vandaan.
Hier zit ook een kruising die dus wel eens los gebroken is. Hij heeft oa de hond van de buren gepakt. Daar durf ik helemaal niet meer langs te lopen met Bas. Die hond is nl 65 kilo ofzo en groter dan een gemiddelde kangal. Gaat ook tekeer en neemt zo eens in de zoveel tijd gewoon het hek. Meestal ligt hij vast in de voortuin maar soms is hij dus los. Hek is te laag.
Al met al kennen wij die situatie van die mensen niet. Ik kan me best voorstellen dat mensen door hoe ze hun hond behandelen het bloed onder je nagels uit kunnen halen. En honden die op alles af stuiven en niks doen dan blaffen zijn ook irritant voor mensen in de buurt. Ik snap dat je je kapot ergert als ergens licht brand, een tv knippert en buiten een hond zit die niks doet dan uitvallen achter een hek op voorbijgangers. Dan denk je ook, sta op met je luie reet en doe wat aan die hond zeg! Ik zou mijn hond nl nooit op voorbijgangers laten uitvallen en dat gewoon negeren binnen. Dat is net zo aso als dit briefje wat mij betreft.
Dat is wat ik uit het briefje lees eigenlijk. Of ze willen vergiftigen is natuurlijk heel erg de vraag. Iets opschrijven is nog niet iets doen.