Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

betreden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

senseotje
Actief

betreden

Ongelezen bericht door senseotje »

Hoi,

Maylo is nu een flinke vent van 15 maanden, kan heerlijk spelen buiten met andere honden en luistert naar ze als hij een grauw of een snauw krijgt. hij speelt met verschillende honden zowel reu als teef. meeste reuen zijn hier wel geholpen. onze dochter heeft sinds een week ook een hond, leuk diertje met een verleden en heel vroeg geholpen (reu) in spanje. heeft een hele kleine piemel en plast als een teef. ze zijn bij ons geweest eergisteren. we hebben elkaar ontmoet op een veld waar ikmeestal met maylo loop, andere hond wel aan de lijn en dat ging prima, al is maylo wel erg enthousiast, gelukkig kwam er een andere hond aan waarmee hij heerlijk kon racen. na de wandeling zijn we naar huis gegaan en hebben beide honden achter thuis gelaten. eerst was het spelen en toen veranderde het gedrag van maylo, hij wilde de hond van onze dochter betreden.

gelezen op google dat dit dominant gedrag is maar ik had het idee dat maylo toch echt heel erg verlieft was, piepjes maken, bek likken van andere hond en weer willen betreden, bij een snauw van de andere hond hielt hij wel op maar probeerde het toch telkens weer. dit is vrijwel de hele middag zo door gegaan, ook toen de andere hond lag te rusten was het maylo die toch weer contact probeerde te maken en terwijl het diertje in de mand lag proberen er op te gaan.

nu komt straks mijn andere dochter, ook met een geholpen reu maar een inimini diertje.

kan iemand mij vertellen of dit echt dominant gedrag is of???
en mag ik dit op zekere hoogte toelaten op ons terrein of corrigerend (heb ik van de week deels gedaan en werkt wel hoor)

dit is voor ons voor het eerst dat we een grote reu hebben, onze andere is ook een reu en was echt dominant naar andere honden maar nooit willen betreden, vandaar mij vraag
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Re: betreden

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Het interesseert mij niet waarom mijn hond het zou doen, ik wil het niet hebben. Hij mag geen andere honden beklimmen, punt. Ik zou het nooit de hele middag door laten gaan. Twee waarschuwingen en anders gaat 'ie maar aan de lijn naast me zitten. Helemaal als de andere hond het duidelijk onprettig vind.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

senseotje schreef:ik had het idee dat maylo toch echt heel erg verlieft was, piepjes maken, bek likken van andere hond en weer willen betreden, bij een snauw van de andere hond hielt hij wel op maar probeerde het toch telkens weer. dit is vrijwel de hele middag zo door gegaan, ook toen de andere hond lag te rusten was het maylo die toch weer contact probeerde te maken en terwijl het diertje in de mand lag proberen er op te gaan.

Kan goed hoor. Een van mijn vroegcastraten ruikt voor veel reuen naar loopse teef.
Iedere wandeling heeft hij er wel weer één aan z'n broek hangen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zowel mijn reu als teef zien een castraat als een teef...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

senseotje schreef:Hoi,

Maylo is nu een flinke vent van 15 maanden, kan heerlijk spelen buiten met andere honden en luistert naar ze als hij een grauw of een snauw krijgt. hij speelt met verschillende honden zowel reu als teef. meeste reuen zijn hier wel geholpen. onze dochter heeft sinds een week ook een hond, leuk diertje met een verleden en heel vroeg geholpen (reu) in spanje. heeft een hele kleine piemel en plast als een teef. ze zijn bij ons geweest eergisteren. we hebben elkaar ontmoet op een veld waar ik meestal met maylo loop, andere hond wel aan de lijn en dat ging prima, al is maylo wel erg enthousiast, gelukkig kwam er een andere hond aan waarmee hij heerlijk kon racen. na de wandeling zijn we naar huis gegaan en hebben beide honden achter thuis gelaten. eerst was het spelen en toen veranderde het gedrag van maylo, hij wilde de hond van onze dochter betreden.

gelezen op google dat dit dominant gedrag is maar ik had het idee dat maylo toch echt heel erg verlieft was, piepjes maken, bek likken van andere hond en weer willen betreden, bij een snauw van de andere hond hielt hij wel op maar probeerde het toch telkens weer. dit is vrijwel de hele middag zo door gegaan, ook toen de andere hond lag te rusten was het maylo die toch weer contact probeerde te maken en terwijl het diertje in de mand lag proberen er op te gaan.

nu komt straks mijn andere dochter, ook met een geholpen reu maar een inimini diertje.

en mag ik dit op zekere hoogte toelaten op ons terrein of corrigerend (heb ik van de week deels gedaan en werkt wel hoor)

dit is voor ons voor het eerst dat we een grote reu hebben, onze andere is ook een reu en was echt dominant naar andere honden maar nooit willen betreden, vandaar mij vraag
Ik ken wel een paar gecastreerde reuen waar volle reuen zwaaaaaaaaar verliefd op worden.
Denk dat het geen dominant gedrag is, maar gewoon verliefdheid.

Neemt niet weg dat ik de hond er wel af zou halen.

Of de reu van je dochter dezelfde gevoelens opwekt bij Maylo is niet gezegd.
Dat hangt heel erg van de geur af van de gecastreerde reu en dat is bij de een weer heel anders dan bij de ander.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
senseotje
Actief

DaniBanani schreef:Het interesseert mij niet waarom mijn hond het zou doen, ik wil het niet hebben. Hij mag geen andere honden beklimmen, punt. Ik zou het nooit de hele middag door laten gaan. Twee waarschuwingen en anders gaat 'ie maar aan de lijn naast me zitten. Helemaal als de andere hond het duidelijk onprettig vind.
ik zal dit gedrag zeker niet toestaan als het buiten zal gebeuren met andere, vreemde honden. het zal zeker niet de laatste keer zijn dat onze dochter haar hond mee neemt hier heen en tijdens vakantie zal hij ook hier zijn, dat zal betekenen dat mijn hond telkens aan de lijn zal zitten. ik laat het de honden het liever zelf uitzoeken en als de andere hond geen snauw geeft dan kan ik een snauw doen, wat hij heel goed oppikt. de visite hond wilde gaan slapen, dat was voor mij de punt te zeggen dat maylo ook af moest. dit lijkt mij beter dan aan de riem houden, toch?
senseotje
Actief

ranetje schreef:
senseotje schreef:Hoi,

Maylo is nu een flinke vent van 15 maanden, kan heerlijk spelen buiten met andere honden en luistert naar ze als hij een grauw of een snauw krijgt. hij speelt met verschillende honden zowel reu als teef. meeste reuen zijn hier wel geholpen. onze dochter heeft sinds een week ook een hond, leuk diertje met een verleden en heel vroeg geholpen (reu) in spanje. heeft een hele kleine piemel en plast als een teef. ze zijn bij ons geweest eergisteren. we hebben elkaar ontmoet op een veld waar ik meestal met maylo loop, andere hond wel aan de lijn en dat ging prima, al is maylo wel erg enthousiast, gelukkig kwam er een andere hond aan waarmee hij heerlijk kon racen. na de wandeling zijn we naar huis gegaan en hebben beide honden achter thuis gelaten. eerst was het spelen en toen veranderde het gedrag van maylo, hij wilde de hond van onze dochter betreden.

Ik ken wel een paar gecastreerde reuen waar volle reuen zwaaaaaaaaar verliefd op worden.
Denk dat het geen dominant gedrag is, maar gewoon verliefdheid.

Neemt niet weg dat ik de hond er wel af zou halen.

Of de reu van je dochter dezelfde gevoelens opwekt bij Maylo is niet gezegd.
Dat hangt heel erg van de geur af van de gecastreerde reu en dat is bij de een weer heel anders dan bij de ander.
zodra ik zie dat maylo de hond wil betreden krijgt hij een waarschuwing, hij mag zeker NIET rijden, maar je ziet hem gewoon verleiden. als een volle reu wel dominant is, dan gaat dit lijkt mij ook met veel grom en snauw werk van de volle reu? als ik naar onze kleine reu kijk die vroeger dus erg dominant was, dan was het echt haren omhoog lip opgetrokken en aanvallen als de hond hem niet aanstond.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Mijn twee gecastreerde reuen wekken ook die gevoelens op bij andere reuen. Ik zelf zou het niet ze zelf uit laten zoeken als het te lang duurt daar kan je best gedonder van krijgen. Zeker als Maylo wat hardleers is. Hij snapt de snau maar gaat daarna weer vrolijk verder. :engel:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Tsja, ik bepaal liever zelf wat mijn hond wel of niet mag. :wink: Ik zou hem niet direct aanlijnen nee, maar wel als hij niet luistert. Waarschijnlijk heeft 'ie dan heel snel door dat proberen te berijden straf oplevert, en zal hij het daarna niet meer doen. Ik zou gewoon niet willen dat mijn hond het de hele middag blijft proberen. Wat win je daar nou mee?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

senseotje schreef:zodra ik zie dat maylo de hond wil betreden krijgt hij een waarschuwing, hij mag zeker NIET rijden, maar je ziet hem gewoon verleiden. als een volle reu wel dominant is, dan gaat dit lijkt mij ook met veel grom en snauw werk van de volle reu? als ik naar onze kleine reu kijk die vroeger dus erg dominant was, dan was het echt haren omhoog lip opgetrokken en aanvallen als de hond hem niet aanstond.
Nee dat hoeft helemaal niet.
De ene reu zal dat wel doen, bij de andere dominant reagerende reu is een blik genoeg om de andere hond af te troeven :wink:
Bovendien is dek pogingen doen bij een hond waar hij kennelijk verliefd op is geen dominant gedrag, maar voortplantingsgedrag.

Ik zou het hem niet laten uitzoeken als hij aan de gang blijft.
Als een keer wegsnauwen niet genoeg is, dan maar weghouden bij de andere hond.

Ik ben niet zo voor die tril- of andersoortige correctiehalsbanden in handen van onervaren en/of onhandige mensen.
Voor je het weet heb je een dijk van een vechtpartij als de link verkeerd wordt gelegd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”