Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beweging pup.
Moderator: moderatorteam
-
adamzo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
- Aantal honden: 2
beweging pup.
Onze hond is inmiddels 4 maanden. Het is een heerlijk beest. Een medium labradoodle.
Waar we mee zitten is hoeveel beweging hij nu eigenlijk mag. Ik heb natuurlijk gehoord dat een hond zoveel minuten mag lopen als hij weken oud is, of het aantal maanden x4, dan mag hij nu 20 minuten lopen. Ik vraag me af hoe erg het nu eigenlijk is als hij 1x per dag 30minuten tot een uur loopt.
Ik doe dat nu wel regelmatig 1x per dag omdat we andersde hele avond een onrustige hond in huis hebben. Ik moet wel zeggen dat doordeweeks de wandelingetjes overdag ook wel eens 10 minuten zijn omdat hij mee is naar mans werk.
Ik heb hier een artikel gelezen waarin stond dat als een hond in zijn eigen tempo loopt en niet opgjaagd wordt dat het dan wel kan bij een pup.
Ook het spelen met andere honden is een beetje een vraagteken. Hij vindt het geweldig en het gaat ook goed. In hoeverre moet hij hierin beschermd worden? Bij grotere honden haal ik hem vrij snel weg, ivm het gewichtsverschil. Er is hier ook een hond die een klein beetje groter is waar hij heel graag en leuk mee speelt, maar dan buitelt hij wel eens over zihzelf heen of valt om. Hoe erg is dat? Ik laat het nooit langer dan een paar minuten gebeuren.
Verder thuis doen we wel voorzichtig met spelen ed.
Ik wil graag weten hoe jullie hier over denken en mee omgaan. Ik wil geen heupklachten creeren, maar ik heb ook het idee dat hij hetlopen heerlijk vindt en daarna slaapt hij heerlijk. Terwijl hij anders de hele avond bezig blijft door de kamer, dan beweegt hij toch ook?
Waar we mee zitten is hoeveel beweging hij nu eigenlijk mag. Ik heb natuurlijk gehoord dat een hond zoveel minuten mag lopen als hij weken oud is, of het aantal maanden x4, dan mag hij nu 20 minuten lopen. Ik vraag me af hoe erg het nu eigenlijk is als hij 1x per dag 30minuten tot een uur loopt.
Ik doe dat nu wel regelmatig 1x per dag omdat we andersde hele avond een onrustige hond in huis hebben. Ik moet wel zeggen dat doordeweeks de wandelingetjes overdag ook wel eens 10 minuten zijn omdat hij mee is naar mans werk.
Ik heb hier een artikel gelezen waarin stond dat als een hond in zijn eigen tempo loopt en niet opgjaagd wordt dat het dan wel kan bij een pup.
Ook het spelen met andere honden is een beetje een vraagteken. Hij vindt het geweldig en het gaat ook goed. In hoeverre moet hij hierin beschermd worden? Bij grotere honden haal ik hem vrij snel weg, ivm het gewichtsverschil. Er is hier ook een hond die een klein beetje groter is waar hij heel graag en leuk mee speelt, maar dan buitelt hij wel eens over zihzelf heen of valt om. Hoe erg is dat? Ik laat het nooit langer dan een paar minuten gebeuren.
Verder thuis doen we wel voorzichtig met spelen ed.
Ik wil graag weten hoe jullie hier over denken en mee omgaan. Ik wil geen heupklachten creeren, maar ik heb ook het idee dat hij hetlopen heerlijk vindt en daarna slaapt hij heerlijk. Terwijl hij anders de hele avond bezig blijft door de kamer, dan beweegt hij toch ook?
I <3 my dogs 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: beweging pup.
Ik zou het gewoon met mijn gezonde verstand doen ipv met allerlei regeltjes.
Je hebt er niets aan als je hond buiten maar 20 minuten loopt om vervolgens binnen nog een uur helemaal los te gaan al springend op en af de bank.
Kortom dus gewoon kijken wat bij je hondje past en wat hij/zij aankan.
Wild spelen met niet gelijkwaardige speelpartners daar neem ik onze honden wel altijd voor in bescherming of vice versa, al helemaal als ze het zelf niet leuk meer vinden.
Je hebt er niets aan als je hond buiten maar 20 minuten loopt om vervolgens binnen nog een uur helemaal los te gaan al springend op en af de bank.
Wild spelen met niet gelijkwaardige speelpartners daar neem ik onze honden wel altijd voor in bescherming of vice versa, al helemaal als ze het zelf niet leuk meer vinden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Niet overdrijven, voldoende rust, geen uitgelokte scherpe bochten en plotselinge stops. Denk dat je qua spel met andere honden goed bezig bent. Buitelen hoort erbij, ondergeschoffeld worden levert een negatieve ervaring op.
En kijk goed naar je hond. De ene hond zal eerder en duidelijker aangeven dat hij moe wordt dan de andere. Als de jouwe het goed aangeeft, kun je daar op af gaan. Zo niet, zul je strakker op moeten letten dat je hond z'n grenzen in acht neemt.
Elco liep met vier maanden ook regelmatig een half uur à drie kwartier. En dan de dag erna weer rondjes van maar een minuut of tien. Als hij moe werd, ging hij zitten of tegen mij op staan om getild te worden. Dus hij gaf het prima aan
En kijk goed naar je hond. De ene hond zal eerder en duidelijker aangeven dat hij moe wordt dan de andere. Als de jouwe het goed aangeeft, kun je daar op af gaan. Zo niet, zul je strakker op moeten letten dat je hond z'n grenzen in acht neemt.
Elco liep met vier maanden ook regelmatig een half uur à drie kwartier. En dan de dag erna weer rondjes van maar een minuut of tien. Als hij moe werd, ging hij zitten of tegen mij op staan om getild te worden. Dus hij gaf het prima aan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Heb nog nooit naar enig regeltje gehandeld. Alles loopt en rent hier van dag 1 met de grote honden mee. Wordt t moe dan draag ik t.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat dus.malinois schreef:Heb nog nooit naar enig regeltje gehandeld. Alles loopt en rent hier van dag 1 met de grote honden mee. Wordt t moe dan draag ik t.
Heb nu een bouvier lopen van net geen jaar en 2 poedels van 8 maanden en dat ragt, beukt en speelt wat af van dik hout zaag je planken. Dondert vaak van de bank af en wil ook nog wel gebeuren dat ze even op hun donder krijgen van 1 van de 5 volwassenen. Als ik het af kap dan is dat meer omdat ik er zelf gek van word en niet omdat ik bang ben dat ze wat oplopen of kunnen krijgen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Tineke schreef:Ik zou het gewoon met mijn gezonde verstand doen ipv met allerlei regeltjes.

-
adamzo
- Vaste gebruiker
he gelukkig jullie bevestigen mijn gevoel.
Paco geeft het niet aan als hij moe is. Althans ik heb het nooit gezien en vlakbij huis naar 3 kwartier lopen waarvan 35 minuten los huppelt hij nog net zo licht en vrolijk mee als de 1e 5 minuten. Dus eigenlijk denk ik dat hij dan nog niet eht moe is. Hij gaat dan thuis wel heerlijk liggen slapen.
beschermen in het spelen met grote honden doe ik ook.Maar het is niet eht nodig eigenlijk. De meeste honden zijn lief voor hem en anders komt hij wel naar mij toe. En ik laat het niet te lang gebeuren. een paar minuutjes. 1x langer maar dat was met een superlieve bouvier en waren ze vooral bezig met spelbuigingen te maken naar elkaar en om elkaar heen aan het rennen.
En het strand? ook ok voor een uurtje?
Paco geeft het niet aan als hij moe is. Althans ik heb het nooit gezien en vlakbij huis naar 3 kwartier lopen waarvan 35 minuten los huppelt hij nog net zo licht en vrolijk mee als de 1e 5 minuten. Dus eigenlijk denk ik dat hij dan nog niet eht moe is. Hij gaat dan thuis wel heerlijk liggen slapen.
beschermen in het spelen met grote honden doe ik ook.Maar het is niet eht nodig eigenlijk. De meeste honden zijn lief voor hem en anders komt hij wel naar mij toe. En ik laat het niet te lang gebeuren. een paar minuutjes. 1x langer maar dat was met een superlieve bouvier en waren ze vooral bezig met spelbuigingen te maken naar elkaar en om elkaar heen aan het rennen.
En het strand? ook ok voor een uurtje?
I <3 my dogs 

- alm@
- moderator
Strand doe ik nog even niet. Het lijkt mij nog niet zo goed voor de gewrichtjes en botjes in de groei om door het mulle zand te ploegen 

- alm@
- moderator
Dank jeTara schreef:Er is een redelijk recent artikel over de juiste beweging voor pups. De moeite van het lezen waard.![]()
Klikkerdeklik

-
adamzo
- Vaste gebruiker
dat is het artikel wat ik hier eerder in een ander onderwerp heb gelezen maar ik wist niet hoe ik dat terug moest zoeken.
Dit vind ik zoveel logischer dan de 5 minutenregel inderdaad! Ik ben weer gerustgesteld.
volgens dit artikel zou zand ook kunnen want andere ondergrond.
Dit vind ik zoveel logischer dan de 5 minutenregel inderdaad! Ik ben weer gerustgesteld.
I <3 my dogs 

- alm@
- moderator
Maar een uur zand vind ik dan weer iets teveel van het goede.adamzo schreef:dat is het artikel wat ik hier eerder in een ander onderwerp heb gelezen maar ik wist niet hoe ik dat terug moest zoeken.

- Tineke
- Zeer actief
Ja een uur wellicht wel maar toch denk ik dat verschillende ondergronden best goed zijn.alm@ schreef:Maar een uur zand vind ik dan weer iets teveel van het goede.adamzo schreef:dat is het artikel wat ik hier eerder in een ander onderwerp heb gelezen maar ik wist niet hoe ik dat terug moest zoeken.
Wij lopen best vaak in de duinen ,daar is ook zand maar ook veel duinpannen en heuvels.
Daardoor gebruiken honden andere spieren en dat lijkt me eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Onze honden hebben het er in ieder geval altijd best aardig op gedaan op Spok na

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
adamzo
- Vaste gebruiker
We zijn gister toch naar het strand geweest en het was erg leuk. Hij heeft vooral op het natte zand gelopen nauwelijks in het mulle zand. Hij vond het geweldig. Wij ook.
I <3 my dogs 

- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn pup is 15 weken, ik loop met haar wanneer nodig, overdag rondjes om het grasveld (10m) en twee keer per dag iets groter. (rond 3-4 uur rondje van 20-25 min) en laatste ronde zelfde tijd.
Het is nog niet groot maar ze doet het er prima op en slaapt dan lekker.
Ik laat haar gewoon bij grotere honden ook al is zij klein, ik blijf er bij en kan makkelijk corrigeren.
Het is nog niet groot maar ze doet het er prima op en slaapt dan lekker.
Ik laat haar gewoon bij grotere honden ook al is zij klein, ik blijf er bij en kan makkelijk corrigeren.
- Maartje
- Zeer actief
Mijn pup is 12 weken en loopt ook met mijn volwassen honden mee. Wel loop ik wat kleinere rondjes en zal ik niet 4 uur gaan wandelen en ik zorg wel dat ze niet gesloopt weer thuis komt. Als ze moe dreigt te worden ben ik alweer thuis of til ik haar op. Het valt op dat dat steeds langer duurt en dat ze nu ook zelf meer gaat rennen. Haar looptempo aan de riem is ook vrij hoog, ook na een half uur loopt ze graag nog flink door.
In huis dam ik het rennen wel in, want ze zit er totaal niet mee alle kanten op te glijden en ondanks een heel groot kleed, rent ze het liefst er naast.
In huis dam ik het rennen wel in, want ze zit er totaal niet mee alle kanten op te glijden en ondanks een heel groot kleed, rent ze het liefst er naast.