Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slaapplaats herplaatser
Moderator: moderatorteam
-
Sterre
Re: Slaapplaats herplaatser
Ik denk dat de hond het geweldig vindt om naast je bed te slapen. En dat is echt geen probleem hoor twee slaapplaatsen. Ik heb nog nooit een bench gebruikt dus daar kan ik je geen advies over geven. Wat heb je voor vloerbedekking op de slaapkamer ivm eventuele ongelukjes?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Bij opvanghonden en herplaatser kies ik er zelf voor om eerst te kijken of de hond gewoon in de woonkamer (zonder bench) kan slapen. Dan is de 'overgang' naar alleen zijn ook het kleinst. En onzindelijkheid vind ik in het begin echt geen probleem, maar kak en zeik in mn slaapkamer trek ik echt niet.
Verder zou ik het van de hond af laten hangen. Het maakt een groot verschil of de hond onverschrokken binnenwandelt en neerploft, of dat hij erg onzeker en angstig is en aan jou gaat hangen. Je kunt kijken of je besluit om bij de hond te gaan liggen op de bank, de hond mee te nemen naar de slaapkamer in de bench of zonder. Bij mij is het nooit nodig geweest en sliepen de opvanghonden altijd vanaf de eerste dag in de woonkamer.
In het begin vind ik het belangrijkst dat de hond zich op zn gemak voelt en zich snel thuis gaat voelen. Het is vaak geen probleem om de regels te veranderen als de hond eenmaal op zn gemak is.
Verder zou ik het van de hond af laten hangen. Het maakt een groot verschil of de hond onverschrokken binnenwandelt en neerploft, of dat hij erg onzeker en angstig is en aan jou gaat hangen. Je kunt kijken of je besluit om bij de hond te gaan liggen op de bank, de hond mee te nemen naar de slaapkamer in de bench of zonder. Bij mij is het nooit nodig geweest en sliepen de opvanghonden altijd vanaf de eerste dag in de woonkamer.
In het begin vind ik het belangrijkst dat de hond zich op zn gemak voelt en zich snel thuis gaat voelen. Het is vaak geen probleem om de regels te veranderen als de hond eenmaal op zn gemak is.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik kijk gewoon wat ze zelf willen, ook bij logeerhonden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb bij mijn herplaatsers nog nooit gemerkt dat ze hun plek in de kamer minder veilig vinden omdat ze 's nachts naast mijn bed slapen 
ik zou het wel doen, de nieuwe hond mee naar de slaapkamer nemen.
ik zou het wel doen, de nieuwe hond mee naar de slaapkamer nemen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love