Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenspeeltjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

JasperJan
nieuw lid

hondenspeeltjes

Ongelezen bericht door JasperJan »

ik vroeg me af welke hondenspeeltjes jullie allemaal hebben? en of ze ergens extra nuttig voor zijn?

misschien een idee om een foto ervan te sturen voor de duidelijkheid
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Re: hondenspeeltjes

Ongelezen bericht door Cindy52 »

JasperJan schreef:ik vroeg me af welke hondenspeeltjes jullie allemaal hebben? en of ze ergens extra nuttig voor zijn?

misschien een idee om een foto ervan te sturen voor de duidelijkheid
Pukie heeft ballen, flostouwen, een kong en verder loopt ze graag met een grote kluif in haar bek, echt spelen heeft ze nooit gedaan
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Hier flos touwen, knuffels, een Kong en een balletje met piepje. Vooral de knuffels en het balletje zijn favoriet. Met de knuffels wordt flink door de kamer gegooid en het balletje laat hij net zo lang piepen tot dat wij er gek van worden en het speeltje opbergen.
Groetjes Ella & Cooper :D
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn teckelpuppie heeft van alles. Van een leeg babyshampooflesje tot een afgeknipte spijkerbroekpijp die ik in elkaar heb geknoopt. De paar 'officiele' speeltjes die ik heb gekocht laat hij links liggen. Wc- en keukenpapierrolletjes zijn ook favoriet. Mijn Laekense herder is meer van de serieuze zaken. Bijtrolletje of bal.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi sloopt alles dus die heeft een kruiwagenband, een band van een crossmotor en een paar zwarte speeltjes van kong waarvan de helft kwijt is. :hmmm:

De banden zijn favoriet. Bind er een touw omheen en hij heeft de grootste lol voor 0 euro. :mrgreen:

Oh en een lading tennisballen, zweven hier rond in de tuin.
Afbeelding
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Van alles en die dingen heb ik niet op foto ;-).
- verschillende ballen: tennisballen(die vinden ze zelf bij de tennisbaan), foamballen, bounce-and-play-ball, massief rubber ballen, chuck-it bal enz, van die gele trainingsballen met een touw eraan enz
- een rubberen bot dat is deze -> KLIK , die is echt sterk en vinden ze erg leuk
- regelmatig krijgen van die goedkope meuk van de action met piepertjese erin. Dat is binnen enkele minuten gesloopt, maar ze hebben er enorm plezier van :mrgreen:
- heel sterke voerbal KLIK
- kartbandjes
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco heeft vooral knuffels en fleece-touwen. Rest heeft hij niet zo heel veel interesse in. Ja, sinds kort is hij buiten helemaal dol op de (tennis)bal. Dus de ballen die we binnen hadden liggen, heb ik opgeruimd, zodat 'bal' heel bijzonder blijft. Hij is er succesvol mee af te leiden als er andere honden in de buurt zijn (hij wil er vooral op af om kennis te maken en te spelen, doet het ook alleen bij leuke honden, niet bij honden die mogelijk gaatjes gaan maken, maar ik vind het ongewenst gedrag)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Flostouwen, 2 voetballen (waarvan 1 lek), 2 kong's, 1 nylabone, een knuffel vanuit d'r nest en 2 onverwoestbare gooiballen.
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Flostouw (2) een voetbal en een kong. en kluif
AfbeeldingAfbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi is een sloper :S:
Voor haar heb ik:
een scooter band met een dik touw eraan
Afgeknipte spijkerbroekspijpen met knopen,
oude in elkaar gedraaide kussenslopen met knopen
Ze heeft een oude voetbal, plastic flessen,
daarnaast van alles wat ze in de tuin vindt, takken, bladeren, Passievrucht, stenen etc etc
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

alle soorten speeltjes geprobeerd, maar er wordt niks mee gedaan. alleen (lekke) voetballen en tennisballen voor de herders
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier hebben ze flos touwen en tennis en voetballen en nog een rubber speeltje en hondenpuzzels. Maar er is weinig wat het langer dan een paar dagen overleefd helaas. Maar buiten spelen ze meestal met stokken.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier een hele verzameling van knuffels, flostouwen, fleecespeeltjes, piepspeeltjes, trekspeeltjes voor de training, ballen (alleen voor buiten en training), ...
Ze zijn niet onbeperkt aanwezig, want dan sloopt Amy alles. Alleen een paar onverwoestbare speeltjes liggen constant in huis, de rest deel ik af en toe uit voor het speelkwartier.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

van alles waar niet mee gespeeld wordt. Behalve met de 2e hond, dat was een goede investering.
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Plastieke flessen spelen ze het liefst mee

kong wordt niet mee gespeeld
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

katerke schreef: kong wordt niet mee gespeeld
Gevuld niet?

Hier planet dog ballen. De enige niet massieve ballen die heel blijven.
Mijn hond gebruikt ze om spanning mee weg te kauwen.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem wil tennisballen, liefst van kong want die gaan sneller stuk :roll:
Mies zachte grote knuffels. Ze sloopt niet actief maar speelt wel erg wild dus ze gaan snel kapot. Ik haal ze dus regelmatig bij de kringloop.

Er ligt verder nog een hoop aan ballen, flostouwen, kleine knuffels en bijtrolletjes in huis maar die worden genegeerd.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Van alles en nog wat. Ik heb een bak met speelgoed staan. Daar zitten verschillende soorten ballen in, verschillende soorten touwen, ringen, botjes en weet ik wat. Voor buiten is er ook nog speciaal speelgoed. Speciale ballen. De kongen en hersenwerkjes liggen ook apart

Een deel van de speeltjes in de bak in de woonkamer:

Afbeelding

Kay's favoriete running egg:

Afbeelding

Kay's puppykong

Afbeelding

De favoriete ballen van de borders hier:

Afbeelding

Norahs favoriete bal
Afbeelding
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Patty mag graag met een balletje spelen, of met een knuffelbeestje (daar schudt ze mee).
Otto met een flostouw van flink formaat, of een flinke knuffel die ik dan moet weggooien. Goed voor apporteer- en trekspelletjes. Fleur heeft staar, die ziet niet zo veel meer, dus die speelt niet. Die mag graag sabbelen op een kluifje (of op een balletje met van die uitsteeksels en daar heb ik dan smeerkaas oid op gedaan.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zappa heeft een wubba, zo'n stoffen knuffelding. Die is al jaren favoriet en sloopt hij niet.
Verder een bal, die voetbalt hij af en toe door de kamer. Ook krijgt hij knuffels, de levensduur varieert van minuten tot maanden. Geen pijl op te trekken.
Als de deur naar buiten openstaat trekt hij alles naar buiten en maakt een schathoek. Hij probeerde zelfs een keer zijn mand mee naar buiten te trekken maar dat mocht niet van mij...... Hij pakt nu een kleedje uit de schuur. Hij verzamelt er dan takjes, plantenpotjes, kartonnen doosjes etc bij en gaat er met een gelukzalige en trotse grijns tussen liggen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

DeDiana schreef:Hier een hele verzameling van knuffels, flostouwen, fleecespeeltjes, piepspeeltjes, trekspeeltjes voor de training, ballen (alleen voor buiten en training), ...
Ze zijn niet onbeperkt aanwezig, want dan sloopt Amy alles. Alleen een paar onverwoestbare speeltjes liggen constant in huis, de rest deel ik af en toe uit voor het speelkwartier.
Wat voor speeltjes zijn dat, die onverwoestbaar zijn? Hier is alles namelijk ook binnen twee minuten stuk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

dagmar88 schreef:Hier planet dog ballen. De enige niet massieve ballen die heel blijven.
Die heeft Izzy vort ook, had ik veel eerder moeten kopen :ok: Niet kapot te krijgen ennnnnn ze blijven drijven :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

Belle schreef:
DeDiana schreef:Hier een hele verzameling van knuffels, flostouwen, fleecespeeltjes, piepspeeltjes, trekspeeltjes voor de training, ballen (alleen voor buiten en training), ...
Wat voor speeltjes zijn dat, die onverwoestbaar zijn? Hier is alles namelijk ook binnen twee minuten stuk.
Ik heb nu de Kong Knots (was ook een tip van hier op het forum) en die gaan hier tot nu toe beduidend langer mee dan andere speeltjes: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/482081 Ik moet er wel bij zeggen dat hier niet gespeeld wordt met harde rubberen speeltjes, dus ik heb specifiek gezocht naar zachte speeltjes die niet meteen stuk gaan.
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:
dagmar88 schreef:Hier planet dog ballen. De enige niet massieve ballen die heel blijven.
Die heeft Izzy vort ook, had ik veel eerder moeten kopen :ok: Niet kapot te krijgen ennnnnn ze blijven drijven :mrgreen:
Er is er tot nu toe één stuk gegaan, met minder dan het maximale aantal chompers. En er zijn er een paar kwijt geraakt.
Heb een grote partij gekocht toen de dollar heel gunstig stond en ze bij een amerikaanse winkel uit het assortiment gingen. Pop was toen negen maanden en is nu bijna 7. Het meeste leeft nog.
Alleen wil de frisse mintgeur niet meer zo :mrgreen:
Die zogoflex dingen zijn ook heel stevig, maar vond zij niet echt interessant.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

DeDiana schreef:
Belle schreef:
Ik heb nu de Kong Knots (was ook een tip van hier op het forum) en die gaan hier tot nu toe beduidend langer mee dan andere speeltjes: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/482081 Ik moet er wel bij zeggen dat hier niet gespeeld wordt met harde rubberen speeltjes, dus ik heb specifiek gezocht naar zachte speeltjes die niet meteen stuk gaan.
Oh echt, dit ziet er helemaal niet zo stevig uit. De moeite van het proberen waard!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
DeDiana
Zeer actief

Belle schreef:
DeDiana schreef:
Belle schreef:
Oh echt, dit ziet er helemaal niet zo stevig uit. De moeite van het proberen waard!
Ik dacht ook dat Amy die binnen 10 seconden in stukken zou hebben. Maar er zit geen vulling in, alleen touw, en dat lijkt ze te weten want slopen is vooral leuk als je alle vulling eruit kunt trekken ;-)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Er liggen hier meerdere knuffels (waar de ingewanden er half van uit liggen),een aantal halve piepspeeltjes en 2 ballen die Shib om de een of andere reden niet kapot maakt. :lol1:
Met de verhuizing 2 weken terug heb ik bijna alle ledematen ( :mrgreen: ) weggegooid, behalve kikkeroogje. Kikkeroogje heeft het al zeker 3 verhuizingen overleefd en is gevaarlijk klein, maar toch de uitgesproken favoriet van Shibby dus ik krijg het niet over m'n hart om het ding weg te gooien. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Shibby schreef:dus ik krijg het niet over m'n hart om het ding weg te gooien. :wink:

:mrgreen: Hier is kreeftenpoot de equivalent van kikkeroog. Nog (in zijn betere dagen) van Pluis geweest en nu een gekoesterd rood floddertje.

Van de week hebben ze tot twee keer toe hun smerige uit elkaar geplukte kussen weer geconfisqueerd. Vuilniszak en rommel in een hoek en dat smeerding lag weer keurig op zijn plaats op bed. Met een tevreden hond er op :LOL:
Dan maar meteen in de container.
Nu ligt charlie van kwaaiigheid bovenop de was in een staande wasmand. Helemaal bol aan alle kanten omdat het echt niet past :pffff:
Dat zal me leren.
AukjeH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door AukjeH »

Beide een Kong ( de zwarte extreme voor Harry en die ieniemienie blauwe voor Bert ), een kukelende rubberen kip die zijn stem meestal kwijt is, de Wubba, flostouwen, wc-rolletjes, een rubberen bot van Kong, Wobbler voor Harry, voerballetje van de Action voor Bert, een hondenpuzzel waar ze beide niet meer naar omkijken en een rubberen bal. En in de bench van Bert liggen nog een kauwspeeltje, een inktvisknuffel vanuit zijn nest en een flostouwtje.

Ik vind de afgeknipte broekspijpen en in elkaar gedraaide en geknoopte kussenslopen trouwens briljante ideeën!
Afbeelding

Bert 2-2-2016 en Harry 13-11-2011 ♡♡
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”