Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Ongelezen bericht door Sulluna »

Een loslopende hond heeft voor commotie gezorgd op de Spuilaan in Oudenbosch.

De Stafford was woensdagavond samen met een andere hond ontsnapt, een van de honden beet daarna op straat een vrouw en een andere hond. De twee honden waren ontsnapt uit de tuin van een woning en zelf over straat gaan lopen.

Een van de honden probeerde de kleine hond van de vrouw aan te vallen, maar de vrouw beschermde haar hondje en werd zelf gebeten. Toegesnelde omstanders kregen de twee honden te pakken en ze werden overgedragen aan opgeroepen dierenagenten.

Rottweiler
Daar bleef het echter niet bij. De hond zag een andere loslopende hond zijn kant opkomen en wist zich los te wurmen uit de handen van de dierenagent. De Rottweiler werd in de nek gepakt door de Stafford. “Ondanks verwoede pogingen van de dierenagenten om de bijthond los te krijgen van de Rottweiler bleef deze vasthouden. Pas na een flinke hoeveelheid pepperspray laat de Stafford hond zijn slachtoffer gaan”, aldus de politie.

De ontsnapte honden zijn door de dierenpolitie meegenomen, de bijtende hond moet een gedragstest ondergaan. “De eigenaren van de loslopende honden worden aansprakelijk gesteld voor dit incident en zullen op een later tijdstip gehoord worden.”

http://www.nu.nl/roosendaal-halderberge ... adliner.nl
Is toch wel een nachtmerrie.. Tijd terug waren hier om de hoek 2 waakhonden van een terrein ontsnapt en hebben ook voor wat chaos gezorgd. Maar lang niet zo erg als dit.
Lijkt mij echt vreselijk, als je loopt met je hond en er komen ineens losgebroken honden zonder eigenaar op je af.. Wat moet je dan in hemelsnaam doen?

Toch lees ik dit soort verhalen best regelmatig en nu ik werk bij de dierenambulance zie ik dat het echt wel met regelmaat gebeurd..
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Je eigen honden ook maar losgooien en hopen dat zij zich uit de voeten maken ofzo? Ik zou echt niet weten wat het beste is om te doen..
dagmar88
Zeer actief

Re: Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sulluna schreef: “Ondanks verwoede pogingen van de dierenagenten om de bijthond los te krijgen van de Rottweiler bleef deze vasthouden. Pas na een flinke hoeveelheid pepperspray laat de Stafford hond zijn slachtoffer gaan”, aldus de politie.
Zonde, het is zo makkelijk wanneer je weet wat je doet en die pepperspray maakt het er niets beter op.
Sulluna
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Sulluna schreef: “Ondanks verwoede pogingen van de dierenagenten om de bijthond los te krijgen van de Rottweiler bleef deze vasthouden. Pas na een flinke hoeveelheid pepperspray laat de Stafford hond zijn slachtoffer gaan”, aldus de politie.
Zonde, het is zo makkelijk wanneer je weet wat je doet en die pepperspray maakt het er niets beter op.
Maar wat is dan een betere manier? Ik zou het ook echt niet weten als een hond niet loslaat..
dagmar88
Zeer actief

Sulluna schreef: Maar wat is dan een betere manier? Ik zou het ook echt niet weten als een hond niet loslaat..
De strot dichtknijpen, dan laten ze binnen een paar seconden los en kun je de hond wegtrekken.

Pepperspray, schoppen, slaan, gillen etc. is alleen maar olie op het vuur gooien.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Wat erg zeg!
Ik zou mijn kleine hond optillen en ik denk inderdaad mijn andere hond zelf weg laten rennen maar wel proberen om de stafford tegen te houden...ik hoop dat hij zich dan op mij richt ipv op mijn honden.

Wat een afschuwelijke honden zijn het toch in verkeerde handen. Nog niet zo heel lang geleden zag ik er in ons dorp geen lopen, nu lopen er twee waarvan één eigenaar weet waar hij mee loopt en de ander absoluut niet. Die laat zijn hond gigantisch uitvallen aan de lijn, de hond is dan helemaal hysterisch, (nog nooit eerder dat gedrag gezien bij een hond) hij sluipt en fixeert en de eigenaar maar zeggen dat hij dat doet omdat hij mijn keeshond niet mag (die aan de riem zit en alleen maar weg kijkt). Hij kan de hond ook heel moeilijk houden en ik draai meteen om zodra ik hem zie.
Het typische is dat hij zegt dat hij prima met andere honden kan...
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

dagmar88 schreef:
Sulluna schreef: Maar wat is dan een betere manier? Ik zou het ook echt niet weten als een hond niet loslaat..
De strot dichtknijpen, dan laten ze binnen een paar seconden los en kun je de hond wegtrekken.

Pepperspray, schoppen, slaan, gillen etc. is alleen maar olie op het vuur gooien.
Goede tip, die ga ik onthouden.
Sulluna
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Maar waar? Zeg maar dat gedeelte net na de onderkaak of verder naar beneden? Maar als een hond ook veel beweegt, is dat nog best lastig denk?

Wel gek trouwens, want je zou verwachten dat de dierenpolitie daar wel een soort van les in hebben gehad. Sowieso al slordig dat die hond zich heeft losgerukt bij hun.
Sulluna
Zeer actief

joline schreef:Wat erg zeg!
Ik zou mijn kleine hond optillen en ik denk inderdaad mijn andere hond zelf weg laten rennen maar wel proberen om de stafford tegen te houden...ik hoop dat hij zich dan op mij richt ipv op mijn honden.

Wat een afschuwelijke honden zijn het toch in verkeerde handen. Nog niet zo heel lang geleden zag ik er in ons dorp geen lopen, nu lopen er twee waarvan één eigenaar weet waar hij mee loopt en de ander absoluut niet. Die laat zijn hond gigantisch uitvallen aan de lijn, de hond is dan helemaal hysterisch, (nog nooit eerder dat gedrag gezien bij een hond) hij sluipt en fixeert en de eigenaar maar zeggen dat hij dat doet omdat hij mijn keeshond niet mag (die aan de riem zit en alleen maar weg kijkt). Hij kan de hond ook heel moeilijk houden en ik draai meteen om zodra ik hem zie.
Het typische is dat hij zegt dat hij prima met andere honden kan...
Ik heb ook zo'n hond hier in de buurt. Geen stafford maar ik zou niet weten wat voor hond het is. Het beest is elk geval gigantisch, bizar breed en groot. Als die ooit een keer losbreekt of zich lostrekt ben ik wel echt de sjaak. Ik zou toch echt serieus wel eens willen leren hoe je zo'n hond van jouw honden kan afkrijgen in geval van nood. Ik zie toch wat mensen met honden lopen, waarbij ik denk dat die los echt gevaarlijk kunnen zijn. Hier geen staffords, maar die grote kruising, een herder en 2 akita's. Daarom loop ik eigenlijk nooit meer in de wijk, want ik word er zenuwachtig van ( en dat is ook niet goed)
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Je weet niet wat ze allemaal al geprobeerd hebben om die hond los te krijgen.
Het is in ieder geval verschrikkelijk en lijkt wel steeds vaker te gebeuren.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik had t nog geen 2 wkn geleden
Amerikaanse bull hier nog geen 200 mtr verder zie ik zo zn tuin uit ontsnappen terwijl ik met Kyto en Wolfje voorbij loop

Hij heeft Wolfje in haar keel gepakt, heb hem een schop verkocht waardoor hij zijn aandacht op Kyto legde en ik de lijn van Wolfje los kon laten . Ik heb haar gedirigeerd naar huis te gaan en dat deed ze ook braaf

Kyto is in zn poot gebeten , maar blijkbaar is die andere hond een watje ( of ik maak heel veel indruk als ik boos ben )
Want ook hier liet hij direct los , en waar Kyto er echt niet over lult van zich af te bijten bleef hij toch redelijk rustig naast me staan

Wolfje had haar brede halsband om en daar heeft hij op gepakt, zag nog net wat kwijl eronder en erop zitten
Kyto heeft 1 dag een beetje mank gelopen , en verder is het dus bij een hoop kwijl in de vachten gebleven ( vond ook nog kwijl op Wolfje haar rug )

Omdat die hond altijd agressief blaft en doet zelfs naar fietsers en voetgangers heb ik melding gemaakt bij de politie. Ze zouden direct langs gaan , en ik zou terugkoppeling krijgen , maar tot op heden is er nog helemaal niets aan gedaan
Die hond zit nog steeds in die tuin en ik durf die kant niet eens meer op
Heel jammer , want hiernaast is een veldje waar ze zo lekker kunnen rauzen en spelen met de bal
Mja daar zit die hond ook vlakbij

Dat mens van die hond vond dat het mijn eigen schuld was want ja ik liep daar voorbij ( let wel zij woont onderaan de dijk en die hond is dus uit de tuin de dijk op gerent en naar de overkant vh pad waar ik liep )
Hoorde van de buurvrouw dat hij ook vaker ontsnapt is , maar dat is blijkbaar geen reden voor de politie om het serieus te nemen

Wat je op zo'n moment kan en moet doen ? Hier ging het allemaal snel en instinctief . Alle scenario's die ik ooit bedacht had van als t gebeurd doe ik dit en dit ... Nou die heb ik niet gedaan hoor , instinct nam het gelijk over en later kwam pas t logische nadenken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Sulluna
Zeer actief

Sanner schreef:Je weet niet wat ze allemaal al geprobeerd hebben om die hond los te krijgen.
Het is in ieder geval verschrikkelijk en lijkt wel steeds vaker te gebeuren.
ja, dat is waar. Er staat wel dat zij verschillende dingen hebben geprobeerd.
dagmar88
Zeer actief

Sulluna schreef:
dagmar88 schreef:

Maar waar? Zeg maar dat gedeelte net na de onderkaak of verder naar beneden? Maar als een hond ook veel beweegt, is dat nog best lastig denk?

Wel gek trouwens, want je zou verwachten dat de dierenpolitie daar wel een soort van les in hebben gehad. Sowieso al slordig dat die hond zich heeft losgerukt bij hun.
Een stafford "bekvecht" meestal niet, die pakken vast, houden vast en gaan met wat pech scheuren, dat moet je voor zijn.
Hoog in de nek, waar ze op de shows die lijntjes strak trekken.
Dat is het gevoeligst/minst gespierd.

Als je echt enge honden tegenkomt is het wel handig (ook voor je eigen gemoedsrust) een extra jachtlijntje mee te nemen, dan kun je dat gebruiken.
Sulluna
Zeer actief

@** Angela **: Pff jeetje wat schrikken! Natuurlijk de omgekeerde wereld dat jij daar niet meer loopt, maar ik herken het wel. Ik ontwijk mijn eigen wijk en ga bijna alleen nog maar met de auto weg met de honden. Het is nu al een keer of 4 "net goed" gegaan en ik ga ook niet wachten tot het een keer wel fout gaat.
Maar honden die echt ontsnappen uit de tuin en zelfs meerdere keren, is helemaal erg.. Je zorgt toch dat je alles dubbel controleert als je weg gaat? Ik snap daar helemaal niks van. Ook gewoon voor je eigen hond zijn veiligheid, straks word hij aangereden oid.
Sulluna
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Een stafford "bekvecht" meestal niet, die pakken vast, houden vast en gaan met wat pech scheuren, dat moet je voor zijn.
Hoog in de nek, waar ze op de shows die lijntjes strak trekken.
Dat is het gevoeligst/minst gespierd.

Als je echt enge honden tegenkomt is het wel handig (ook voor je eigen gemoedsrust) een extra jachtlijntje mee te nemen, dan kun je dat gebruiken.
Maar geldt dit alleen voor stafford (achtigen)? Want ik heb hier amper staffs in de buurt en de staffs die hier lopen zijn hond sociaal ( zijn 2 engelse) Lukt deze techniek bij een akita bijvoorbeeld ook? Op zich is een extra lijn mee nemen, natuurlijk geen moeite. :)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:

Inderdaad al is het maar omdat honden minder gevoelig schijnen te zijn voor pepperspray dus het eerder extra agressie opwekt dan het oplost.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Ze zouden niet uit moeten kunnen breken. Maar daarvoor dien je wel enig verantwoordelijkheidsgeviel te hebben én over wat intelligentie te beschikken.
Ik vrees dat dat er bij dat volk nogal eens aan ontbreekt.
Ik denk dat de meeste mensen het standaard onderschatten :80: ........ jammer dat de eigenaar niet voor een gedragstest moet- wel slordig dat als je zo`n hond vast hebt ( dierenagent?)dat je hem laat gaan om nog een hond te gaan bijten :(:
dagmar88
Zeer actief

** Angela ** schreef: Dat mens van die hond vond dat het mijn eigen schuld was want ja ik liep daar voorbij

Ik snap het niet hoor, "dat mens" was je nog niet zo lang geleden zelf.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ze zouden niet uit moeten kunnen breken. Maar daarvoor dien je wel enig verantwoordelijkheidsgeviel te hebben én over wat intelligentie te beschikken.

Toch kan het gebeuren. Hier heeft een vd herders zich door het gaas heen gevreten (na treiterwerk andere zijde)
Dus eenmalig gebeurd. Sindsdien staat er stroom voor
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
** Angela ** schreef: Dat mens van die hond vond dat het mijn eigen schuld was want ja ik liep daar voorbij

Ik snap het niet hoor, "dat mens" was je nog niet zo lang geleden zelf.
Ik dacht nog ik zeg dit keer maar niets :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

Of (dun) koordje om de nek (bv lijn met handvat en dan door het handvat heen aantrekken, kan altijd om zonder over de kop te moeten) en blijvend aantrekken. Hond laat vanzelf en vrij snel los
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef:

Toch kan het gebeuren. Hier heeft een vd herders zich door het gaas heen gevreten (na treiterwerk andere zijde)
Ja een verantwoordelijk mens neemt dan direct maatregelen als er zoiets is gebeurt zodat het niet nogmaals kan gebeuren.
Weet niet hoe dat met deze eigenaren zit maar mag toch hopen dat dit een lesje is geweest om nooit te vergeten :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

crutz schreef:

Bij m'n eerste hond is de hele poort met bouten en al van de muur losgekomen bij storm.
Hij zag z'n kans schoon en stond de straat te bewaken.
Heeft een mevrouw die naar haar auto wilde bij de arm gepakt. Buurvrouwen hebben hem weer de tuin in gekregen met koekjes en de politie heeft de poort provisorisch dichtgemaakt.

Vind m'n bovenwoning nu wel best, lekker makkelijk met twee bijters.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:

Of (dun) koordje om de nek (bv lijn met handvat en dan door het handvat heen aantrekken, kan altijd om zonder over de kop te moeten) en blijvend aantrekken. Hond laat vanzelf en vrij snel los
Zo doen wij het ook om honden los te krijgen. Gewoon een strop maken en de keel dicht knijpen. Dan laten ze vanzelf los. Ik kom onderweg nooit een hond tegen hier maar heb altijd 2 lijntjes in mijn zak zitten voor het geval dat. Je weet maar nooit tenslotte.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sulluna schreef: Maar geldt dit alleen voor stafford (achtigen)? Want ik heb hier amper staffs in de buurt en de staffs die hier lopen zijn hond sociaal ( zijn 2 engelse) Lukt deze techniek bij een akita bijvoorbeeld ook? Op zich is een extra lijn mee nemen, natuurlijk geen moeite. :)

:mrgreen: Ik heb toevallig geen roedel agressieve honden van verschillende rassen om op te oefenen, alleen een stafford.
Heb bij haar een paar keer echt in moeten grijpen, bij de honden onderling.
Ik neem aan dat een akita anders vecht, dat je dan gewoon wacht tot hij z'n bek open doet om opnieuw te happen en hem wegtrekt en dus niet hoeft te wurgen.
Lijntje hoog in de nek geeft je dan alsnog de controle.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

inderdaad. mag-niet-gebeuren. geen geouwehoer met een ongelukje zit in een klein hoekje etc. honden met dit potentieel mogen niet uit kunnen breken. sam zat altijd achter minimaal 2 deuren/poorten.

veel visite? sam naar achteren in de aanbouw en deur op slot, sleutel in de broekzak. zodat iemand niet naar het toilet gaat, ziet dat er iemand voor de deur staat en naast de gangdeur ook meteen even de voordeur open maakt.

tuinfeest? sam en lola nachtje logeren in het pension waarvan de eigenaar sam goed kent en weet dat hij altijd achter minimaal 2 poorten moest.

met sam is nooit wat mis gegaan omdat het simpelweg onmogelijk was.

lola niet, maar dat was ook geen gevaarlijke hond. en die is dus 2x uitgebroken :gvd:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Brr lijkt me echt verschrikkelijk.
Apple zou nooit iets kunnen terugdoen tegen zo'n type hond.
Ik zou haar dan ook proberen boven mij op te tillen of op iets hoogs te zetten. Ben niet zo groot dus dat zal dan wel moeten. Ben wel altijd alert voor dit soort honden, ook als ze aan de riem lopen met hun baas. Een foutje is zo gemaakt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:Met ongevaarlijke honden die uitbreken zit ik verder niet zo. Lekker laten gaan of bij het halsbandje pakken en terugbrengen naar de baas.
Maar dat je je killer uit laat breken vind ik verregaand stom. Of je moet er op kickuh, dat volk heb je ook. :ugh:
een buurman kwam haar tegen aan de overkant van de doorgaande weg :ugh: maar durfde haar niet op te pakken want ja, een pitbull he (je hebt lotje weleens gezien toch? 3 turven hoog :roll: bij sam snap ik dat beter, maar ja) die heeft onze directe buurman gebeld en die heeft haar opgehaald en toen zat het buurmeisje met lotje aan de lijn in hun voortuin op mij te wachten want lola en hun hond deden altijd lelijk tegen elkaar dus ze hadden haar maar niet naar binnen gehaald :engel:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik miste ze al toen ik thuis kwam. :mann:
Ga gelijk even de politie bellen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Sulluna schreef:@** Angela **: Pff jeetje wat schrikken! Natuurlijk de omgekeerde wereld dat jij daar niet meer loopt, maar ik herken het wel. Ik ontwijk mijn eigen wijk en ga bijna alleen nog maar met de auto weg met de honden. Het is nu al een keer of 4 "net goed" gegaan en ik ga ook niet wachten tot het een keer wel fout gaat.
Maar honden die echt ontsnappen uit de tuin en zelfs meerdere keren, is helemaal erg.. Je zorgt toch dat je alles dubbel controleert als je weg gaat? Ik snap daar helemaal niks van. Ook gewoon voor je eigen hond zijn veiligheid, straks word hij aangereden oid.

Zal t je erger vertellen
Doe trut was gewoon thuis
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Sulluna
Zeer actief

Ja, maar ik heb wel eens andere typen honden zien vechten en die lieten continu los en dan weer vast en los en vast. Ik kan mij zo indenken, dat je dan met je lijntje niet veel uithaalt. Want dan kan je heen en weer bewegen en springen. Dagmar gaf aan dat een stafford dus vaak vast blijft houden op 1 plek. Dus kan je in je eentje, gok ik, die lijn ook op 1 plek houden. Dat word denk heel lastig als de hond ontzettend veel beweegt. Vandaar mijn vraag, ik heb ( gelukkig) geen ervaring met écht vechtende honden losmaken.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”