Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Digitaal hondsitten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Aantal honden: 1

Digitaal hondsitten

Ongelezen bericht door Izzers »

Toen Sam net bij mij was, klaagde een van de boven buurmannen dat Sammie heel de tijd blafte als ik niet thuis was.
Ik neem Sam zoveel mogelijk mee als ik wegga, en daarna heeft buurman hem niet meer gehoord.
Soms kan Sam niet mee. Naar het ziekenhuis bijvoorbeeld. Als ik weet dat ik daar lang moet blijven, dan breng ik hem naar mijn ouders, maar als het maar voor een uurtje is blijft hij thuis.
Een week geleden zei buurman weer dat hij last had van Sam.
Ik vond dat raar. Even een paar feitjes.
* Als ik wegga en om de hoek een poosje wacht hoor ik Sam niet.
* Als ik terug kom ligt Sam in diepe slaap op de bank
* Geen van de andere buren hoort Sam
* Ook de postbode geeft aan Sam nooit te horen.
* Buurman hoort Sam ook als sam aan de andere kant van de stad is.
* Toen hij nog bij mijn ouders woonde sloeg sam wel aan op elke beweging buiten.

Vrijdag moest ik dus naar het ziekenhuis. Nu is mijn vader best wel een moderne Opa (hij heeft verdorie een modernere telefoon dan ik) hij heeft dus ook skype.
Een idee werd geboren, en voor ik wegging zette ik een skype gesprek met mijn vader aan.
Zijn conclusie.
Tien minuten na mijn vertrek blafte Sam een keer. Pa reageerde daarop door te roepen dat ie stil moest zijn. Sam vond dat wel heel bizar en spendeerde meteen 5 minuten om te kijken of Opa onder de tafel (waar de laptop op staat) zat.
Daarna blafte hij nog eens, en het voorgaande herhaalde zich.
2 uur later was er buiten veel rumoer en daar reageerde Sam ook op maar was ook toen door Opa te corrigeren.
Thats it, thats all. Meer geluid heeft Sam niet gemaakt.
Toch heeft buurman overlast ervaren.

Ik heb inmiddels dus een aantekening bij de woningbouw dat mijn hond overlast veroorzaakt, ik voel me daar niet prettig bij.
En nu twijfel ik. Heb ik daar lak aan, en ga ik onder het mom van ik weet wel beter, niets doen? Of ga ik nijdig worden en in conclaaf met de woningbouw omdat die aantekening dus aantoonbaar onterecht is?

Het is niet zo dat buurman vervelend is, of telkens de woningbouw belt. Hij is vriendelijk en zegt ook vriendelijk dat hij last van Sam heeft gehad, ik zeg dan sorry ik zal er op letten en daarmee is het weer een paar weken afgedaan. Maar toch, het zit me niet lekker
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
JBK

Re: Digitaal hondsitten

Ongelezen bericht door JBK »

Zo vriendelijk is hij niet als hij het bij de woningbouw aankaart terwijl de overlast nihiel is.

Ik zou gaan bijhouden wanneer je wegbent en dan monitoren (video?) hoe vaak en hoe lang Sam blaft.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik zou opnames gaan maken (in ieder geval geluid) als je er niet bent. Dan kan jij bewijzen dat je hond niet overmatig veel blaft. Een hond mag prima af en toe blaffen, dat valt niet onder overlast. Maar je staat veel sterker als jij dat dus kan bewijzen.
Dan kan je evt. die opnames dus met de woningbouw of wie er ook over gaat naluisteren.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Maar omdat je vader hem corrigeerde weet je niet hoe lang hij anders zou blijven blaffen. Ik zou een keer proberen met skype zonder correctie om een goed beeld te krijgen.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Het feit dat buurman Sam "hoort" als je hond niet eens thuis is, geeft al aan dat je buurman precies een zeur is.
Ik zou eens precies bijhouden met wanneer buurman het aankaart vs. wanneer Sam daadwerkelijk thuis is en blaft (via skype?)
Mocht de woningbouw dan aankloppen, heb jij al bewijzen van hoe en wat. En eventueel een video-opname?

Kan er een andere hond in de buurt zijn die blaft?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

rapportjes zoals die van jouw vader goed bewaren en bijhouden wanneer hij wel en niet thuis is en wanneer de overlast ervaren wordt. dát aan de woningbouw geven
Afbeelding
Izzers
Zeer actief

Sterre schreef:Maar omdat je vader hem corrigeerde weet je niet hoe lang hij anders zou blijven blaffen. Ik zou een keer proberen met skype zonder correctie om een goed beeld te krijgen.
Daar heb je een punt, en ik ga ook zeker zonder correctie eens een opname maken.
Afbeelding

Izzers
Zeer actief

M@scha schreef:rapportjes zoals die van jouw vader goed bewaren en bijhouden wanneer hij wel en niet thuis is en wanneer de overlast ervaren wordt. dát aan de woningbouw geven
Dat ga ik ook zeker doen.
De frequentie is ook gewoon laag hoor, 9 van de 10 keer dat ik wegga neem ik Sam mee.
Het is ook niet zo dat buurman echt zeurt, hij zegt het gewoon af en toe als ik hem toevallig tegen kom, op een vriendelijke manier.
Het zit me gewoon niet lekker dat ik nu dus bij de woningbouw als overlast veroorzaker te boek sta
Afbeelding

Izzers
Zeer actief

JBK schreef:Zo vriendelijk is hij niet als hij het bij de woningbouw aankaart terwijl de overlast nihiel is.

Ik zou gaan bijhouden wanneer je wegbent en dan monitoren (video?) hoe vaak en hoe lang Sam blaft.
Nou de buurman zegt daar zelf over dat hij niet zozeer belde om overlast aan te geven maar omdat hij dacht dat ik dood in huis zou liggen.
Hij weet dat ik ziek ben en ik geloof ook wel dat hij het niet kwaad bedoeld heeft.
Afbeelding

mechelaarguus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mechelaarguus »

Ik wil me nergens mee bemoeien he en voorzichtig zijn met wat ik denk, maar mijn mening is hou die mensen in de gaten. Je hond heeft het altijd gedaan en een mens gaat altijd voor een dier. Je staat zo 10-0 achter eer je er erg in hebt want je weet niet hoeveel aangifte er achter je rug om is gedaan.

Er zijn hondenliefhebbers en haters en ook al hebben ze zelf ooit een hond gehad en waren ze toen een liefhebber dan kunnen ze zonder hond ineens omslaan in hater. Totdat ze weer een zelf een hond hebben. Nu jij weer. Niets zo raar als mensen
adamzo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door adamzo »

Mijn kinderloze buurvrouw zei een keer over mijn zoon, toen nog klein, hij huilt wel veel he. Toen hij helemaal niet huilde. In een appartementencomplex weet je soms niet welk geluid waar precies vandaan komt.
Ik zou de woningbouw bellen en er met hun over praten hoe en wat. En bij vragen of die melding weg mag.
I <3 my dogs :I:
adamzo
Vaste gebruiker

2x en toen ik er eentje wilde verwijderen bestond het niet....????
adamzo
Vaste gebruiker

:vaag: En nu issie wel weg. Raadselachtig !
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”