Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mee willen als ik weg ga..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Mee willen als ik weg ga..

Ongelezen bericht door Roompie »

Shaylo begint dus te huilen (met af en toe een paar keer blaffen) als ik weg ga om bv boodschappen te doen. De eerste week (1.5) deed hij dat niet maar dat wijt ik aan nog geen band hebben met mij dus who cares als ik er niet ben :pffff: :mrgreen: .

Nu is hij helemaal gek met mij dus wil hij mee en niet alleen in huis blijven (de eerste paar keer ging dat dus goed en was hij stil).
Ik heb het elke keer opgenomen (voice recorder van de telefoon en de eerste week was hij dus stil) en je kunt horen dat het geen verlatingsangst is maar echt een whooohoo ik wil meeheee, waarom mag ik niet meeeheee, waar ben jeeheeee. Hij vind zichzelf dus erg zielig.

Ik merk ook dat hij nogal zenuwachtig wordt van alles wat er buiten gebeurt. Als mensen dus van het werk thuis komen of kinderen uit school. Hij gaat dan ijsberen vanaf de voordeur naar het raam in de woonkamer om alles maar in de gaten te kunnen houden.
Dat is oplosbaar door de gordijnen dicht te doen en het rolgordijn voor de voordeur of hem weg te sturen bij het raam. Alleen wil ik dus niet de hele middag de gordijnen dicht hebben of hem de hele tijd bij het raam of de voordeur weg te moeten sturen.

Ik heb een tip gekregen van een bench gebruiken en dat schijnt te werken want hij is dan niet meer zo onrustig en legt zich er schijnbaar bij neer dat hij dus nu niet meer alles buiten in de gaten kan houden via het raam en gaat dan ook slapen. Maar dan ben ik dus gewoon in huis.

Ik ga morgenmiddag testen hoe hij het doet in de bench door weg te gaan en achter de poort van de buurman te blijven wachten. Voice recorder weer aan en ik kan hem dan nog steeds horen als hij wel begint met huilen.
Mijn vraag is.. zal ik ook nog iets van bach rescue gebruiken (hij heeft geen interesse in botten oid) of is er nog iets anders wat ik kan doen om hem rustig te houden (in de bench)?

Oh ff wat achtergrond info.. hij is nu 5 jaar en hij heeft bij de vorige bazen alleen in de bijkeuken en de tuin geleefd en werd dus in principe nooit uitgelaten dus geen externe prikkels.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Re: Mee willen als ik weg ga..

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb met Otto een afspraak: als ik met hem ga wandelen, dan neem ik mijn hondentasje mee (poepzakjes, zakdoekjes, extra lijn voor je weet nooit waarom dat handig kan zijn) en als ik boodschappen ga doen (zo zeg ik dat dan ook, dan gaat hij ergens in de kamer liggen) dan neem ik mijn eigen tas mee. Hij kent dat onderscheid.

De poedeltjes doe ik in de slaapkamer als ik zonder hen van huis ga. Dat is binnen de 3 weken dat ze hier zijn al een behoorlijk vertrouwd ritueel. Daar heb ik de gordijnen en luxaflex dicht. Ik gebruik ook altijd dezelfde woordjes: Dan zie ik je zo weer, tot zo meteen en verder geen gedraal, deur dicht en doen wat ik wil doen. Het is stil als ik van huis ga en doorgaans ook als ik weer thuiskom. Het liefste zou ik ze gewoon in de woonkamer laten, maar dan blaffen ze dus wel.

Kortom: een vast ritueel ervan maken, en als je terugkomt: Koekje erin :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Roompie
Zeer actief

Koekjes eet hij niet :mrgreen: maar wel een plakje worst :ok:

En het ritueel heb ik dus ook. Tas mee en ik ga dus alleen weg. Hij is dan dus ook wel rustig maar begint met huilen na een minuut of 5 a 10.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Een gevulde kong in de bench misschien?
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:Heb je het wel langzaam opgebouwd ? En hoe gaat het als je thuis bent loopt hij dan ook de hele tijd achter je aan als je naar de wc gaat bijvoorbeeld? Als hij dat doet zou ik dat ook gaan verbieden . En Bach vind ik een prima hulpmiddel .
Ja als hij overal volgt in huis zou ik dat inderdaad ook gaan doorbreken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Roompie
Zeer actief

Zekers heb ik het langzaam opgebouwd. Zolang ik in huis ben maakt het hem niet veel uit.
Hij blijft dus ook rustig op de bank liggen als ik bv naar de wc ga of naar boven, douchen.
Het is juist dat als ik weg weg moet dat hij na 5 a 10 minuten begint met huilen.
Hij is ook niet overdreven blij als ik weer thuis kom, meer een ,ha ze is er weer, nu is alles goed,.

Een kong oid kan ik er wel bij doen maar dat pakt hij niet. Hij is totaal niet voergericht.
Bach ga ik dus wel proberen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”