Wij hebben haar maandenlang alleen gevoerd tijdens de wandeling uit een voerdummy. Dus voor elke keer naar mij kijken (uit zichzelf), bij mij komen, luisteren naar commando's, etc, kreeg ze een paar brokjes. Geen eten dus thuis uit de bak. Dat heeft hier behoorlijk geholpen bij het trainen op aandacht, ze kijkt nu jaren later nog steeds heel vaak naar me en komt even bij me uit zichzelf, dat deed ze eerst echt niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aandacht bij wandelen
Moderator: moderatorteam
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Aandacht bij wandelen
Onze Jura zou ook wel aan één stuk door willen jagen.
Wij hebben haar maandenlang alleen gevoerd tijdens de wandeling uit een voerdummy. Dus voor elke keer naar mij kijken (uit zichzelf), bij mij komen, luisteren naar commando's, etc, kreeg ze een paar brokjes. Geen eten dus thuis uit de bak. Dat heeft hier behoorlijk geholpen bij het trainen op aandacht, ze kijkt nu jaren later nog steeds heel vaak naar me en komt even bij me uit zichzelf, dat deed ze eerst echt niet.
-
boemel
- Vaste gebruiker
al geprobeerd om telkens wanneer hij alleen zijn neus volgt van richting en tempo te veranderen ? Als dat volhoudt wordt de aandacht op jou gericht. Het kan een lange weg zijn maar is lonend.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Volgens mij ben je al goed bezig met Boaz.
Verstandig om zijn kwaliteiten te benutten in de vorm van jachttraining.
Ik zou wel een duidelijke scheiding aanbrengen. Aan de lange lijn mag je lekker scharrelen en je ding doen, aan de korte lijn is het gewoon even naast lopen. Evt. met gerichte aandacht voor jou als je dat van hem vraagt. En nog niet al te hard pushen, hij is per slot van rekening nog maar net bij je.
Een voerdummy of een dummy met vacht omdat hij in voer niet geïnteresseerd is, zou ook uitstekend kunnen werken om meer samen te doen tijdens de wandeling. En eventueel kun je er ook nog voor kiezen uitsluitend te voeren tijdens de wandeling zoals runninggirl aangaf, maar dat zou ik pas doen als het andere niet werkt en hij is er nog maar net. Dan heb je altijd nog iets achter de hand.
Nee, ik zou ook gaan voor de band, elkaar leren kennen en dat zou ik zeker niet doen. Dan wordt wandelen inderdaad een frustrerende bezigheid! Een hond moet ook de tijd krijgen zijn kop even leeg te maken en hondendingen te doen, is mijn mening. Als een hond daar niet de tijd voor krijgt, dan kun je ook niet van een hond verwachten dat de aandacht constant voor jou is als hij enkel aan de korte lijn moet lopen. Dat houdt Boaz niet vol en jij ook niet.Maya en Pluto schreef: Gisteren zei iemand tegen me dat ik hem nu niet aan de rollijn mee moet nemen, maar continu aan de korte lijn zodat hij aandacht moet hebben. Ik snap de gedachte daarachter, maar wandelen wordt dan zowel voor Boaz als voor mij een frustrerende bezigheid en hij is nog zo kort bij me dat ik eerst een leuke band met hem wil hebben. Wat denken jullie?
Een voerdummy of een dummy met vacht omdat hij in voer niet geïnteresseerd is, zou ook uitstekend kunnen werken om meer samen te doen tijdens de wandeling. En eventueel kun je er ook nog voor kiezen uitsluitend te voeren tijdens de wandeling zoals runninggirl aangaf, maar dat zou ik pas doen als het andere niet werkt en hij is er nog maar net. Dan heb je altijd nog iets achter de hand.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Misschien kun je ook nog een speeltje zoals een knuffeltje aan een touwtje proberen als beloning? En dan flink over de grond bewegen zodat hij even moeite moet doen het te "vangen". Dat vond Mila (ook niet voergericht) een leuke beloning. Doe je én iets samen met de hond, en er is meteen een uitlaatklep voor de activiteit. 
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik denk dat je zelf maar moet proberen of iets werkt. Als een knuffel of speeltje beter werkt, zou ik dat sowieso ook gebruiken als beloning. Of op zoek naar brokken die hij wel lekker vindt. Op het moment gebruik ik zelf vaak Yami worsten die ik in stukjes snij. Is compleetvoer (90%vlees 10%rijst) en afhankelijk van hoeveel we op de wandeling 'gebruiken' hou ik een deel van het avondeten weer in. Brokken vinden ze hier vaak ook niet heel smakelijk.Maya en Pluto schreef:OK, dit zie ik wel zitten! Heb de sticky over het gebruik van de voerdummy gelezen en moet even nadenken hoe ik dit precies ga doen. Hij kan apporteren dus het zou binnen snel aangeleerd moeten zijn. Normaal gesproken vind ik het geen probleem als een hond even geen eten krijgt, maar Boaz is erg mager en het lukt nog niet erg om wat spek op de botten te krijgen (hoewel hij wel al duidelijk gespierdere billen krijgt). Dus ik moet wel iets verzinnen dat hij in ieder geval vaak genoeg "braaf" is en voldoende eten binnen krijgt. Hij komt heel vaak uit zichzelf naar me toe en wil dan heel graag een knuffel van me, het brokje lijkt nu echt op de tweede plaats te komen, maar als hij geen eten thuis in zijn bak krijgt wordt dat misschien anders.runninggirl schreef:Onze Jura zou ook wel aan één stuk door willen jagen.
Of zou ik hem 's ochtends misschien "gewoon" kunnen voeren en zijn avondeten laten verdienen tijdens de wandelingen?