Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Intacte reu en teef in huis... Hoe met loopsheid?
Moderator: moderatorteam
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Intacte reu en teef in huis... Hoe met loopsheid?
Nu onze pup in aantocht is ben ik toh eens gaan nadenken hierover
Wij hebben zelf een gesteriliseerde dame
En mijn zus een intacte labrador reu ( is in gastgezin als dekreu)
Nu is Lenny eigenlijk enorm veel bij ond .... 5 van de 7 dagen.
Voor mezelf komt er een teef bij. Die ik niet wil gaan steriliseren.
Op zich zou Lenny die 3 weken dat de dame loops is gerust thuis kunnen blijven.
Maar omdat ik hier dus over aan het nadenken was.
Hoe doen de mensen die beide geslachten die intact zijn in huis hebben dit?
Wij hebben zelf een gesteriliseerde dame
En mijn zus een intacte labrador reu ( is in gastgezin als dekreu)
Nu is Lenny eigenlijk enorm veel bij ond .... 5 van de 7 dagen.
Voor mezelf komt er een teef bij. Die ik niet wil gaan steriliseren.
Op zich zou Lenny die 3 weken dat de dame loops is gerust thuis kunnen blijven.
Maar omdat ik hier dus over aan het nadenken was.
Hoe doen de mensen die beide geslachten die intact zijn in huis hebben dit?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Intacte reu en teef in huis... Hoe met loopsheid?
In de gaten houden vanaf het bloeden en wanneer ze alleen thuis blijven al apart houden.
Die paar dekrijpe dagen helemaal scheiden.
Niko heeft even wat meer beweging nodig om stoom af te blazen. En Charlie en de castraten vermaken zich uitstekend
Eigenlijk stelt het niets voor.
Die paar dekrijpe dagen helemaal scheiden.
Niko heeft even wat meer beweging nodig om stoom af te blazen. En Charlie en de castraten vermaken zich uitstekend
Eigenlijk stelt het niets voor.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Gewoon goed in de gaten houden. Al ben ik af en toe wel eens flink knijs van dat hitsige gedoe geweest.

Groetjes,
Sandra
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
charlie is afgelopen keer (omdat ik moet werken) uit logeren geweest. Als ik thuis was geweest had ik m thuisgehouden maar de hele tijd apart opsluiten vond ik maar sneu, dus issie een weekje weggeweest.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
haha dat laatste idd ook, Pom sjanst met alle reuen maar van Charlie wil ze niets weten..Cleva schreef:Gewoon die reu een paar dagen meenemen terwijl je onder het mom van verstandigheid lekker leuke dingen doet.
Je kunt als je de reu niet wil laten castreren ook de zaadleiders door laten nemen.
Gewoon reu maar niet vruchtbaar.
Mijn Dapper was er ook zo één. Dan kun je ze gezellig laten flikvlooien. Iedereen blij.
Veel teven willen trouwens helemaal niks weten van de huisreu. Ik zou eerst maar eens aankijken of het wel echt een probleem is.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef: Veel teven willen trouwens helemaal niks weten van de huisreu. Ik zou eerst maar eens aankijken of het wel echt een probleem is.
Charlie moet Niko ook niet, die heeft liever driemaal daags een bulgarensandwich met losse flodders.
"Ga maar naar je zusje" zei ik vroeger. Sindsdien niet meer.
Niko is er heilig van overtuigd dat loopse teven je naar je strot komen vliegen als je er met een half oog naar kijkt, met dank aan een aantal niet zo heel vriendelijke dames.
Heel handig
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Izzy is nu 2 x loops geweest sinds ik haar heb.
Ik houdt ze gewoon gescheiden als ik er niet ben, neem ze apart mee erop uit(buiten de normale rondes om) en verder geef ik gewoon aan dat ik heus geen puppy's van ze wil omdat dit een kruising from hell gaat worden en Izzy dan stuk gaat.
Gelukkig draait Maylo niet volledig door, hij probeert het wel maar het leven gaat gewoon door. Alleen de dekrijpe dagen die vind ik het ergst.
Ik wacht nu de volgende loopsheid af, vorige keer was dit al na 3,5 maand
vorige eigenaar reageert niet op mails dus ik weet niet of dit haar normale cyclus is. De eerste keer was de loopsheid veel minder en korter en had Maylo vrijwel geen interesse en de laatste keer dus een stuk meer. Vandaar dat ik het nog even afwacht voor ik haar laar helpen (om het beste moment te bepalen)maar dit is dus wel de bedoeling.
Moet zeggen ik heb altijd gezegd dat ik Izzy wil laten helpen, maar als ik dat niet zou willen doen om bijvoorbeeld fok redenen dan zou ik ik er best mee kunnen leven en als Maylo echt vervelend zou worden dan mag hij op de dekrijpe dagen een paar dagen uit logeren.
Ik houdt ze gewoon gescheiden als ik er niet ben, neem ze apart mee erop uit(buiten de normale rondes om) en verder geef ik gewoon aan dat ik heus geen puppy's van ze wil omdat dit een kruising from hell gaat worden en Izzy dan stuk gaat.
Gelukkig draait Maylo niet volledig door, hij probeert het wel maar het leven gaat gewoon door. Alleen de dekrijpe dagen die vind ik het ergst.
Ik wacht nu de volgende loopsheid af, vorige keer was dit al na 3,5 maand
Moet zeggen ik heb altijd gezegd dat ik Izzy wil laten helpen, maar als ik dat niet zou willen doen om bijvoorbeeld fok redenen dan zou ik ik er best mee kunnen leven en als Maylo echt vervelend zou worden dan mag hij op de dekrijpe dagen een paar dagen uit logeren.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Opletten... met de dekrijpe dagen scheidt ik ze. Verder moest Xena niets van eigen reuen hebben muv Xavi. Die vind ze stiekem best leuk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
1 teef meerdere reuen... maar nee hoor. Hoeven ze ook niet te proberen want dan hebben ze een probleem. Is imo puur opvoeding. Er wordt hier niet in huis gepist, nooit dus. Tot op heden met 14 jaar reuen en teven nooit een probleem mee gehadMellow schreef:Mensen die meerdere intakte reuen en teven in huis hebben...markeren de reuen nooit in huis?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nanna schreef:Niet.
Zó geen zin in.
Huilende reuen, aan de deur krabben, constant opletten, de groeten.
Hier dus gesteriliseerde teven en intacte reuen. Heerlijk.
Nou dat valt best mee hoor
Kyto is mijn 3e reu en geen van mijn reuen heeft dat ooit gedaan
We hebben 4 teven . Zijn die loops reageert hij alleen op de topdagen
Bij Kenji blijft dat bij enthousiast voor de bench dansen ( die komen ook nooit samen )
De andere 3 staat hij wel voor de bench of kennel te miepen , maar met n Kyto klaar is t ook klaar
Behalve als we gaan trainen , als 1 Vd dames op de top zit en ik haal ze eruit dan gaat hij joelen
Wel houden we ze voor de zekerheid wel gescheiden tegen die tijd
Als de dames van buiten ( bijna tegelijk loops ) op de top zitten verhuisd hij voor een dag of 4 even naar binnen
Als de dames van binnen op de top zitten blijft hij gewoon buiten
Normaal loopt hier alles ( behalve Kenji ) gewoon samen als we thuis zijn, behalve met loopsheden
En dat allemaal voor een reu die ook dekt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
In huis niet , wel achter als ze op de top staanMellow schreef:Mensen die meerdere intakte reuen en teven in huis hebben...markeren de reuen nooit in huis?
Maar das n kwestie van ff de tuinslang met wat schoonmaakazijn erover
Hij mag t eigenlijk niet , maar kan m helaas niet 24 uur in de gaten houden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh, ik wou dat ik zo'n teef had... de mijne wil héél veel weten van de huisreu: ze valt hem drie weken lang (of eigenlijk langer) lastig en dwingt hem tot dekken (als ze de kans krijgt). Ja, dwingenCleva schreef:Veel teven willen trouwens helemaal niks weten van de huisreu. Ik zou eerst maar eens aankijken of het wel echt een probleem is.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn teef is lastiger dan m'n reu. Hij jankt niet, piept amper en eet gewoon. Het is hier een weekje uit elkaar houden en klaar. Maar we zijn er wel klaar mee, Csiva wordt gecastreerd. Wel om een andere reden dan reu en teef in huis 
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Hier het zelfde hoor. Gelukkig is Maylo heel braaf en wil hij het alleen als ze ook echt dekrijp is, voor de rest wil hij aleen ff ruiken maar doet er niks mee. Na de loopsheid heeft ze nu elke keer een periode van een week of 2 gehad dat ze ook wil en gaat dan wel ff tegen hem oprijden maar dan roep ik haar weg bij hem. Na die 2 weken is dat ook weer over.Zamunda schreef:Oh, ik wou dat ik zo'n teef had... de mijne wil héél veel weten van de huisreu: ze valt hem drie weken lang (of eigenlijk langer) lastig en dwingt hem tot dekken (als ze de kans krijgt). Ja, dwingenCleva schreef:Veel teven willen trouwens helemaal niks weten van de huisreu. Ik zou eerst maar eens aankijken of het wel echt een probleem is.. Niet met rust willen laten tot hij eindelijk toegeeft. Oversekste muts.
-
sjm
- Zeer actief
Hm. Ik lees hier even mee. Aangezien wij dit ook gaan krijgen als t goed gaat. Niet dat sammy er makkelijk bij kan... Haha
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb 5 teven, allen niet gesteriliseerd en 1 reu. de reu is wel gecastreerd maar rijdt nog net zo hard op een loopse teef als toen hij niet was gecastreerd. markeren in huis is ook geen probleem voor hem.
gelukkig kan er verder niks gebeuren.
ellen
gelukkig kan er verder niks gebeuren.
ellen
-
blondie
- Zeer actief
Hier idem, Jol wil nooit echt veel van Aki weten, maar als ze loops isZamunda schreef:Oh, ik wou dat ik zo'n teef had... de mijne wil héél veel weten van de huisreu: ze valt hem drie weken lang (of eigenlijk langer) lastig en dwingt hem tot dekken (als ze de kans krijgt). Ja, dwingenCleva schreef:Veel teven willen trouwens helemaal niks weten van de huisreu. Ik zou eerst maar eens aankijken of het wel echt een probleem is.. Niet met rust willen laten tot hij eindelijk toegeeft. Oversekste muts.
Ik was wel wat gewend met mijn vorige intacte duo, maar die waren redelijk snel tot de orde te roepen en op de hoogtijdagen liet ik ze als ik er niet bij was geen seconde alleen samen.
Maar bij het huidige stel moeten we voor onze eigen rust iets eerder écht ze apart houden, ook als we erbij zijn. En samen lopen gaat wel, maar ook dat ervaar ik nu als lastiger dan met mijn vorige duo.
Hier dus 2x teven gehad die wel degelijk zeer geïnteresseerd zijn/waren in de reu des huizes.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
Gewoon goed opletten.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Cleva schreef:Gewoon die reu een paar dagen meenemen terwijl je onder het mom van verstandigheid lekker leuke dingen doet.
Je kunt als je de reu niet wil laten castreren ook de zaadleiders door laten nemen.
Gewoon reu maar niet vruchtbaar.
Mijn Dapper was er ook zo één. Dan kun je ze gezellig laten flikvlooien. Iedereen blij.
Veel teven willen trouwens helemaal niks weten van de huisreu. Ik zou eerst maar eens aankijken of het wel echt een probleem is.
Ja maar de reu is in gast gezin van een fokker
En moet echt nog dienen als dekreu
Maar ik lees hier dus dat meerder mensen die combi in huis hebben... Stelt me wat gerust
Lenny is gelukkig niet zo enorm hevig naar loops teven. Hij vind ze interessant maar is er niet rusteloos ofzo van.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha, wat een sexgedoe hèblondie schreef:Hier idem, Jol wil nooit echt veel van Aki weten, maar als ze loops isZamunda schreef:Oh, ik wou dat ik zo'n teef had... de mijne wil héél veel weten van de huisreu: ze valt hem drie weken lang (of eigenlijk langer) lastig en dwingt hem tot dekken (als ze de kans krijgt). Ja, dwingenCleva schreef:Veel teven willen trouwens helemaal niks weten van de huisreu. Ik zou eerst maar eens aankijken of het wel echt een probleem is.. Niet met rust willen laten tot hij eindelijk toegeeft. Oversekste muts.
![]()
Ik was wel wat gewend met mijn vorige intacte duo, maar die waren redelijk snel tot de orde te roepen en op de hoogtijdagen liet ik ze als ik er niet bij was geen seconde alleen samen.
Maar bij het huidige stel moeten we voor onze eigen rust iets eerder écht ze apart houden, ook als we erbij zijn. En samen lopen gaat wel, maar ook dat ervaar ik nu als lastiger dan met mijn vorige duo.
Hier dus 2x teven gehad die wel degelijk zeer geïnteresseerd zijn/waren in de reu des huizes.
Ik ben benieuwd of ze die rooie ook zo lastig gaat vallen, ik vind Willem meer een eunuch, maarja ik zie die oversekste meid er wel voor aan om hem ook tot seks te dwingen
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Amy is ook zo verschrikkelijk als ze loops is, die laat Amoz (gecastreerd) dan echt niet met rust.
Mila is ook een verschrikkelijke lellebel, maar die is nog niet loops geweest in de tijd dat Amoz hier woont. Normaliter heeft Mila wel een duidelijke voorkeur voor intacte reuen. Amy maakt het niets uit.
Mila is ook een verschrikkelijke lellebel, maar die is nog niet loops geweest in de tijd dat Amoz hier woont. Normaliter heeft Mila wel een duidelijke voorkeur voor intacte reuen. Amy maakt het niets uit.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wij hebben het wel wat jaren gehad. Het scheelt dat Ben niet extreem gevoelig is voor loopse dames. Maar echt rustig is hij dan natuurlijk ook niet.
Maar dat was gewoon een kwestie van 100% scheiden. Samen uitlaten ging nog prima.
Uiteindelijk is onze golden gesteriliseerd toen ze 11 was, en Apple begin dit jaar ivm melkkliertumor.
Het is wel fijn dat je daar mbt logeren niet meer over na hoeft te denken.
Maar dat was gewoon een kwestie van 100% scheiden. Samen uitlaten ging nog prima.
Uiteindelijk is onze golden gesteriliseerd toen ze 11 was, en Apple begin dit jaar ivm melkkliertumor.
Het is wel fijn dat je daar mbt logeren niet meer over na hoeft te denken.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Sam gaat maar heel kort 'staan' als ze dekrijp is. Dat is maximaal twee dagen. De dagen daarvoor en erna, bromt ze Pepe wel weg als hij te opdringerig is. We laten ze geen moment samen in ieder geval. Ik verwacht haar nu binnen een maand loops en als het effe mee zit, ga ik met Pepe dan een paar dagen naar Nederland. Is wel zo rustig voor ons. 

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En het kan mis gaan. Dat gebeurde eenmaal bij ons, vlak voor ons trouwen. Lastig een teef die deuren open maakt.... en met de loopsheid dus ook opgedraaide deurkrukken....Meteen weg laten spuiten en later hebben we haar gesteriliseerd. Onze reu had niks met loopse teven.... nu wel...

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zolang ze niet dekrijp is, laat ik ze samen, ook onbewaakt.
De moment dat de staart opzij gaat, hou ik ze apart. Ik hou dan 1 in de auto en de reu gewoon in zijn kennel. Nu, sowieso neem ik de honden vaak mee naar het werk, dus dat is geen probleem. Als ze loops is en ik zou per ongeluk even weinig tijd hebben ervoor zodat ze te veel in de auto moet, laat ik ze een nacht achter op het werk.
De moment dat de staart opzij gaat, hou ik ze apart. Ik hou dan 1 in de auto en de reu gewoon in zijn kennel. Nu, sowieso neem ik de honden vaak mee naar het werk, dus dat is geen probleem. Als ze loops is en ik zou per ongeluk even weinig tijd hebben ervoor zodat ze te veel in de auto moet, laat ik ze een nacht achter op het werk.