Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV, wat is nou een goede kvv?
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
KVV, wat is nou een goede kvv?
Izzy en Amy krijgen Smuldier of soms Lotgering. Nou valt het mij op dat Smuldier erg nat is als het ontdooit is en de dames hebben na 2 uur weer honger. Geef ik ze Lotgering dan zeuren ze niet om eten. Lotgering is ook helemaal niet vochtig.
Alleen op de Lotgering zetten gaat helaas niet, als ik het ze een paar keer geef hebben ze moeite met de ontlasting. Ik ben al een tijd aan het kijken naar een andere KVV, maar ik kom er echt niet uit. Wat is nou een volledige KVV, er staat vaak volledig, maar onderling verschilt het dan weer met wat erin zit.
Iemand misschien ideeen of tips?
Alleen op de Lotgering zetten gaat helaas niet, als ik het ze een paar keer geef hebben ze moeite met de ontlasting. Ik ben al een tijd aan het kijken naar een andere KVV, maar ik kom er echt niet uit. Wat is nou een volledige KVV, er staat vaak volledig, maar onderling verschilt het dan weer met wat erin zit.
Iemand misschien ideeen of tips?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Re: KVV, wat is nou een goede kvv?
Ik heb niet met veel merken ervaring, maar hier bevalt Herby heel goed. Er zijn verschillende complete mixen met minstens vier diersoorten en veel verschillende enkelvoudige die je kunt afwisselen. Joy eet het graag en heeft er prima ontlasting op.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik voer nu een jaar of twee Carnifarm kvv. Bevalt heel goed, prima ontlasting, mooie constante kwaliteit vlees, stinkt niet, met veel diersoorten verkrijgbaar en goed betaalbaar.
Ik heb ook veel merken gevoerd maar hier ben ik echt heel tevreden over!
Ik heb ook veel merken gevoerd maar hier ben ik echt heel tevreden over!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zou bij de Lotgering nog wat extra pens, hart, lever oid geven. Blijkbaar is het percentage bot wat hoger dan prettig voor je honden is. Orgaanvlees (en in iets mindere mate spiervlees) werkt laxerend. Te veel bot werkt verstoppend.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Lotgering niet vochtig??
Moet t toch echt in een bak leggen want t vocht loopt eruit.
Overigens bij zo goed als al mijn kvv merken (dogmeat, lotgering, smuldier, kivo, tamro etc)
Moet t toch echt in een bak leggen want t vocht loopt eruit.
Overigens bij zo goed als al mijn kvv merken (dogmeat, lotgering, smuldier, kivo, tamro etc)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yla deed het geweldig op Smuldier en Ari doet het prima op Carnibest.

- TTtje@
- Vaste gebruiker
Die van mij had bij lotgering juist af en toe wat dunnere ontlasting en dus daarom ermee gestopt.
Ik wissel nu dogmeat, carnivoer en Barfmenu met elkaar af en af en toe krijgt ze en hele makreel of een eendennek.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ik wissel nu dogmeat, carnivoer en Barfmenu met elkaar af en af en toe krijgt ze en hele makreel of een eendennek.
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik voer sinds ruim een maand Lotgering en vind het ook zeker niet droog! Na het ontdooien kan ik vaak een hele laag vocht erbij in de bak kiepen. Misschien ligt het aan de variant? Ik combineer ook met smuldier en met rodi. Eerlijk gezegd doen ze het op de rodi bijna beter dan op de rest, ook qua ontlasting terwijl ik zelf het eigenlijk het minste merk van de drie vind... Ik moet van rodi en smuldier wel 2,5 % aanhouden anders krijgen ze echt honger terwijl ik bij lotgering 2% kan aanhouden. Heb ook wel eens carnivoer en ff geprobeerd, allebei ook heel mooi vlees maar wel een stuk duurder.
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik wissel ook zo veel mogelijk af. De KVV die de honden hier het lekkerste vinden is dinapet, wel wat duurder.
Als ze alaska eten, hebben ze ook altijd meteen weer honger, dus dat geef ik niet meer.
Farm food fresh doen ze het ook goed op.
Carnibest ook
Volgens mij is het beste KVV waar je hond het goed op doet.
Als ze alaska eten, hebben ze ook altijd meteen weer honger, dus dat geef ik niet meer.
Farm food fresh doen ze het ook goed op.
Carnibest ook
Volgens mij is het beste KVV waar je hond het goed op doet.
- Jackira
- Zeer actief
Duck of Carnibest. Ze krijgen hier momenteel Duck in verschillende samenstellingen, maar ik heb ook een tijd Carnibest gevoerd.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor alle tips! Hier kan ik wel wat mee en ik ga wat verschillende merken proberen.
Nog even over de Lotgering, als ik het in een bak ontdooi ligt er echt geen vocht, het is gewoon droog. Ook als ik de verpakking openmaak amper vocht, je kan het eigenlijk niet eens vocht noemen.
Ik zal er van de week even een foto van maken.
Ze drinken ook meer water als ze Lotgering gegeten hebben. Het is wel zo dat ze Lotgering sneller eten dan Smuldier.
Maar ik ga eens even kijken naar alle merken hierboven. Er zit vast wat tussen waar ze het beter op doen. Kenzo mag alleen Energique 4 en daar doet hij het echt heel erg goed op, maar dat is best prijzig. Ivy verdraagt alleen Rodi, maar doet het daar ook goed op.
Izzy en Amy zijn van de Rodi altijd aan de diarree.
Echt heel handig, 4 honden met allemaal een andere KVV

Nog even over de Lotgering, als ik het in een bak ontdooi ligt er echt geen vocht, het is gewoon droog. Ook als ik de verpakking openmaak amper vocht, je kan het eigenlijk niet eens vocht noemen.
Ik zal er van de week even een foto van maken.
Ze drinken ook meer water als ze Lotgering gegeten hebben. Het is wel zo dat ze Lotgering sneller eten dan Smuldier.
Maar ik ga eens even kijken naar alle merken hierboven. Er zit vast wat tussen waar ze het beter op doen. Kenzo mag alleen Energique 4 en daar doet hij het echt heel erg goed op, maar dat is best prijzig. Ivy verdraagt alleen Rodi, maar doet het daar ook goed op.
Izzy en Amy zijn van de Rodi altijd aan de diarree.
Echt heel handig, 4 honden met allemaal een andere KVV

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Dat lotgering zo droog is bij jou vindt ik best gek. Kan natuurlijk best zijn dat je nu een hele droge lichting hebt (waar ik qua kwaliteit en versheid dan wel mijn vraagtekens bij zet) en de volgende keer is het wel nat.. Of je hebt het heel erg lang in de vriezer liggen want dan kan het ook uitdrogen.
Goed hondenvoer is voeding waar jou hond het goed op doet.
Als je tevreden bent over hoe jou hond het doet op de huidige merken, dan is dat dat voor jou hond een goede voeding.
Voor mij persoonlijk zijn ze te goedkoop, alles wat echt minder kost dan wat je voor (vergelijkbaar gewicht) plofkip betaald kun je volgens mij best je vraagtekens bij zetten qua kwaliteit.
Maar als jou hond het er goed op doet is het prima natuurlijk.
Karen
Als je tevreden bent over hoe jou hond het doet op de huidige merken, dan is dat dat voor jou hond een goede voeding.
Voor mij persoonlijk zijn ze te goedkoop, alles wat echt minder kost dan wat je voor (vergelijkbaar gewicht) plofkip betaald kun je volgens mij best je vraagtekens bij zetten qua kwaliteit.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind t ook erg vreemd... voer al ruim 5 jaar lotgering maar altijd loopt t vocht eruit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het zelf ook vreemd, alle kvv's die ik gegeven heb over alle jaren heen zat echt wel vocht in. Het ligt bij mij nooit lang in de vriezer, meestal is het binnen een maand op. Ik kan het vergelijken met bv vlees wat ik bij de slager koop, zit ook amper vocht in.Pets_Passion schreef:Dat lotgering zo droog is bij jou vindt ik best gek. Kan natuurlijk best zijn dat je nu een hele droge lichting hebt (waar ik qua kwaliteit en versheid dan wel mijn vraagtekens bij zet) en de volgende keer is het wel nat.. Of je hebt het heel erg lang in de vriezer liggen want dan kan het ook uitdrogen.
Karen
En ik heb dit al heel wat jaren, dus aan de lichting kan het niet liggen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Ik vind t ook erg vreemd... voer al ruim 5 jaar lotgering maar altijd loopt t vocht eruit.
Hier echt niet. En ik geef eigenlijk alle smaken door elkaar, dus daar ligt het ook niet aan. Ik haal het straks uit de vriezer en zal er een foto van maken als het ontdooit is in een bak.
Ik vind het jammer, want ze vinden het heerlijk, alleen hebben ze echt moeite met de ontlasting daarna.
Ik heb net Carnibest besteld, misschien is dat wat voor ze
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Over lotgering was ik niet tevreden. Ik voer nu een aantal maanden Herby(samen met persbrok) en daar doen mijn honden het heel goed op. Het is niet echt een dure KVV, best veel keuze en ziet er goed uit. Komt weinig geur vanaf, geen bruine/bedorven kleur, weinig vocht en ze eten het graag.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Hier al jaren Carnibest, dik tevreden. Sinds de winkel wissel ik het nu wel eens af met Rodi, Kivo, Mulder en Tamro.
Maar het beste doen ze het toch, o.a qua ontlasting, op Carnibest.
Maar het beste doen ze het toch, o.a qua ontlasting, op Carnibest.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Lotgering is hier ook altijd supervochtig, evenals overigens de meeste KVV's die we geprobeerd hebben. Met uitzondering van Carnibest, da's vrij "droog". Oll z'n poep blijft dunnig op Lotgering (en eigenlijk op al die andere vochtige KVV's) dus die eet CB. Al jaren eigenlijk. Af en toe afgewisseld met wat ik tegenkom en soms krijgt ie ook brok als ik vergeten ben uit de vriezer te halen, zo af en toe krijgt ie er een lekker barfhapje bij maar het beste blijft hij het doen op CB, zeker qua ontlasting.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
vlees bestaat voor 80% uit vocht. Behalve als er veel vet in zit en dat vond ik bij Lotgering idd.
Hier beviel Herby erg goed is mooi verpakt in worsten en ze hebben veel keus. Ook op barf gebied.
Bij lotgering had ik vaak vlees wat tegen bederf aanzat. Bij Herby nooit.
Hier beviel Herby erg goed is mooi verpakt in worsten en ze hebben veel keus. Ook op barf gebied.
Bij lotgering had ik vaak vlees wat tegen bederf aanzat. Bij Herby nooit.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik heb ook een paar maanden lotgering gevoerd wel alleen de wildmix en lam rijst..maar dit was ook minder vochtig als een andere KVV.malinois schreef:Ik vind t ook erg vreemd... voer al ruim 5 jaar lotgering maar altijd loopt t vocht eruit.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die voer ik zelf ook de wildmix. Net nog... is nu voor de helft ontdooid en nu loopt t vocht er al een beetje uit. Morgenvroeg heb ik een bodem vol van de bak.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Mijn honden krijgen tammenga, spykie, raw4dogs, tamro, soms rodi en een morgen in de week een stuk vuile pens.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er net een rol uitgehaald en ik zal er morgen eens een foto van nemen.malinois schreef:Die voer ik zelf ook de wildmix. Net nog... is nu voor de helft ontdooid en nu loopt t vocht er al een beetje uit. Morgenvroeg heb ik een bodem vol van de bak.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie ook allerlei kvv's langskomen die ik niet ken, ik ga het toch allemaal eens bekijken.
Dat vette van Lotgering heb ik ook een tijd gehad, ooit nog eens een topic over geopend. Ik heb het toen een tijd niet meer gegeven en later toch weer geprobeerd. Die vieze buitenste (vette) rand heb ik niet meer gehad gelukkig, ik vond het er echt ranzig uitzien.
Zal eens zoeken of ik daar nog een foto van heb, maar ook toen, amper vochtig.
Dat vette van Lotgering heb ik ook een tijd gehad, ooit nog eens een topic over geopend. Ik heb het toen een tijd niet meer gegeven en later toch weer geprobeerd. Die vieze buitenste (vette) rand heb ik niet meer gehad gelukkig, ik vond het er echt ranzig uitzien.
Zal eens zoeken of ik daar nog een foto van heb, maar ook toen, amper vochtig.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb vaker gehoord dat Lotgering erg vet zou zijn, maar heb daar weinig van gemerkt in de anderhalf jaar dat ik het aan Elco geef. Aan de eend-karkassen die hij momenteel onder andere krijgt zitten echt hele vetkwabben. Maar goed, dat wisselen we dan af met magerder vleessoorten 
Hier ligt zowel bij kvv als bij barf na het ontdooien een aardige plas vocht. Alleen Rodi blijft vrij droog. Smuldier en Lotgering verliezen vrij veel vocht. Bij Lotgering wisselt het wel tussen de smaken

Hier ligt zowel bij kvv als bij barf na het ontdooien een aardige plas vocht. Alleen Rodi blijft vrij droog. Smuldier en Lotgering verliezen vrij veel vocht. Bij Lotgering wisselt het wel tussen de smaken
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
in 2014 kreeg ik het steeds zo:

Toen heb ik het een hele tijd niet meer gegeven. Het vocht wat ik toen zag was het vocht van de rand vet. Dit was dacht ik de wild variant

Toen heb ik het een hele tijd niet meer gegeven. Het vocht wat ik toen zag was het vocht van de rand vet. Dit was dacht ik de wild variant
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik voer het nu sinds ruim een maand maar heb het zo nog nooit gezien! Was er een beetje huiverig voor omdat de reacties hierniet altijd positief waren maar het bevalt me prima. De pensmix is wel droger dan de rest, van de rest echt een bodem vocht in de ontdooibak.Ik voer ook nog mix met wild, mix met vis en lam rijst. Mix met paard hebik gehad maar vond ik wat weeig ruiken en ze poepten er wat slapper op dus die voer ik niet meer. De rest ziet er prima uit en stinkt ook niet. Viel me zelfs mee dat de pensmix niet stinkt! Dat vind ik nl van de penscompleet van Smuldier wel!
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals die foto hierboven krijg ik het allang niet meer. ik heb toen contact gehad met Tim een aantal keren en hij had het er toen over dat het waarschijnlijk iets met een machine te maken had (dacht ik). Dat was ergens in 2014.SuzieC1970 schreef:Ik voer het nu sinds ruim een maand maar heb het zo nog nooit gezien! Was er een beetje huiverig voor omdat de reacties hierniet altijd positief waren maar het bevalt me prima. De pensmix is wel droger dan de rest, van de rest echt een bodem vocht in de ontdooibak.Ik voer ook nog mix met wild, mix met vis en lam rijst. Mix met paard hebik gehad maar vond ik wat weeig ruiken en ze poepten er wat slapper op dus die voer ik niet meer. De rest ziet er prima uit en stinkt ook niet. Viel me zelfs mee dat de pensmix niet stinkt! Dat vind ik nl van de penscompleet van Smuldier wel!
Ik heb het toen ruim een jaar niet meer gegeven en nu geef ik het af en toe eigenlijk, omdat ik merk dat ze dit wel erg snel opeten en bij smuldier heb ik het idee dat ze het wat minder lekker vinden.
Ik bestel meestal van alles wat van Lotgering
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Vannacht een rol ontdooit en het ziet er zo uit, echt weinig vocht (wat ik niet heel erg vindt, want ik merk wel dat het meer vult bij de honden dan bv Smuldier).

Linksonder is geen Lotgering

Linksonder is geen Lotgering

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik vind lotgering ook niet echt vochtig, behalve de visvariant.
gisteren was het lam/eend en daarvan zou ik in principe zelfs de ontdooibak niet voor moet spoelen, omdat die niet vuil is na ontdooien; is bij veel varianten zo.
Ik vind dat overigens niet erg hoor, maar vochtig vind ik het ook inderdaad niet. Kun je zo in brokken doen met je handen.
Op de kalkoen/zalm variant na, die bestel ik niet meer in het vervolg, das gewoon een serieus gemalen prutje.
gisteren was het lam/eend en daarvan zou ik in principe zelfs de ontdooibak niet voor moet spoelen, omdat die niet vuil is na ontdooien; is bij veel varianten zo.
Ik vind dat overigens niet erg hoor, maar vochtig vind ik het ook inderdaad niet. Kun je zo in brokken doen met je handen.
Op de kalkoen/zalm variant na, die bestel ik niet meer in het vervolg, das gewoon een serieus gemalen prutje.