Wij hebben een klein teefje, een mixje uit Spanje. Het is een zeer atletisch hondje van 4 jaar.
Omdat ik fervent hardloper ben, wou ik altijd al een hond om samen mee te joggen, maar dit gaat toch niet zo vlot met Rupee. Wanneer zij los loopt gaat het op zich wel goed, ook al moet ik soms op haar wachten als ze ergens blijft snuffelen. (Vind ik niet zo erg.) Maar wanneer ik met haar aan de leiband wil gaan rennen zet zij telkens haar poten schrap en blokkeert volledig.
Het is geen kwestie van vermoeidheid of zo, maar gebrek aan motivatie. Ik denk dat ze er geen bal aan vindt om mee te mogen als ze niet mag snuffelen namelijk.

Op zich wil ik ook wel dat ze kan snuffelen, maar dat moet dan maar in het stuk van +- 7 kilometer waar zij los kan lopen. Daar kan ze snuffelen zo veel ze wil want ze heeft me toch zo weer ingehaald. Ik wil bereiken dat ze niet protesteert als ik aan de leiband begin te joggen, maar gewoon mee rent. Volgens mij vindt ze het ook gewoon te spannend dat ik plots begin te rennen omdat ze niet snapt waarom.
Ik heb al geprobeerd om haar gewoon kordaat mee te trekken

, maar dit werkt helemaal averechts. Ze gaat dan echt heel hard tegentrekken en legt zich op de grond.

Ik ben ook bang dat ik het plezier er op die manier helemaal uit haal.
Iemand tips?!