Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Locatiegebonden hondagressie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Locatiegebonden hondagressie?

Ongelezen bericht door Anke »

Ik kwam vanmorgen een teefje tegen (Basenji) dat ik wel vaker in het bos tegenkom. Dan spelen mijn reuen altijd leuk met haar en is er geen vuiltje aan de lucht. Ik wilde de honden dus gewoon los laten, maar haar bazin vroeg me mijn honden aan te lijnen en deed dat ook met de hare. Ik dacht nog: misschien is ze ziek of loops. Maar eenmaal aangelijnd kwam ik dichterbij en haar hond viel toch een potje uit. :schrik:
Ja zegt ze, als ik hier loop (park achter woonwijk waar ze woont) dan valt ze alle honden aan. Ze rent er echt op af en bijt.

Herkent iemand dit? Het park is vanaf haar huis zo'n dikke 5 minuten lopen, zou ze het als haar territorium zien?
Wel vreemd hoor, ze vinden elkaar normaal zo leuk en nu schrokken mijn honden zich de tandjes haha.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Locatiegebonden hondagressie?

Ongelezen bericht door Gollum »

Anke schreef:Ik kwam vanmorgen een teefje tegen (Basenji) dat ik wel vaker in het bos tegenkom. Dan spelen mijn reuen altijd leuk met haar en is er geen vuiltje aan de lucht. Ik wilde de honden dus gewoon los laten, maar haar bazin vroeg me mijn honden aan te lijnen en deed dat ook met de hare. Ik dacht nog: misschien is ze ziek of loops. Maar eenmaal aangelijnd kwam ik dichterbij en haar hond viel toch een potje uit. :schrik:
Ja zegt ze, als ik hier loop (park achter woonwijk waar ze woont) dan valt ze alle honden aan. Ze rent er echt op af en bijt.

Herkent iemand dit? Het park is vanaf haar huis zo'n dikke 5 minuten lopen, zou ze het als haar territorium zien?
Wel vreemd hoor, ze vinden elkaar normaal zo leuk en nu schrokken mijn honden zich de tandjes haha.
Dat zou heel goed kunnen, Mika heeft in de buurt ook een veel grotere mond dan op vreemde of verdere plekken.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ja dat herken ik wel. Bo van mij doet het zodra ik op een bankje in het park ga zitten. Ónze bank dus wegwezen!
Als ik opsta en even met haar van het bankje weg loop, doet ze weer normaal.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

onze bella heeft het ook. op de plek waar ze zelf 3 keer is aangevallen valt ze ook uit naar alle honden die we tegen komen, op andere plekken is dat veel minder. we lopen dus amper nog op die plek om die reden
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ja Noah heeft het ook. Ik kan een straal van ongeveer 100 meter om mijn huis trekken waar ze uitvalt, is het een stuk verderop is er niks aan de hand.
Perry en Noah

Afbeelding
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel

Ongelezen bericht door Anke »

Wat bijzonder; ik herkende dat helemaal niet. Maar vallen ze dan ook uit tegen honden die ze normaal wel echt heel leuk vinden? Ze kennen elkaar redelijk goed namelijk.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zeer herkenbaar. Het achter mijn huis gelegen park wordt volledig door mijn honden geclaimed. Iedereen wordt gedoogd. Maar fietsers, scooters en gemeentewerkers in oranje hesjes moeten ze niets van hebben. Vandaar dat Lut hier dan ook altijd aangelijnd is. Vind ik wel jammer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

duitse herder schreef:Ja Noah heeft het ook. Ik kan een straal van ongeveer 100 meter om mijn huis trekken waar ze uitvalt, is het een stuk verderop is er niks aan de hand.
Reina had dat ook heel sterk. Haar wijk, haar auto, haar tuin, haar huis en daarbuiten was er niks aan de hand.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Anke schreef:Wat bijzonder; ik herkende dat helemaal niet. Maar vallen ze dan ook uit tegen honden die ze normaal wel echt heel leuk vinden? Ze kennen elkaar redelijk goed namelijk.
Sterker nog, toen ik Nanni nog had blafte ze gerust tegen Nanni op straat. Eenmaal dichterbij had ze pas het besef dat het haar huisgenoot was.

Alma, ik denk dat het ook wel beetje herder eigen is. Toch soort territorium drift ofzo
Perry en Noah

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick heeft hier ook de straat opgeëist.
En wil ze alle honden het liefste morsdood hebben. Daarbuiten heeft ze wel een persoonlijke ruimte die ze wil dat iedereen respecteert maar is ze er niet op uit om iedere hond te grijpen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

duitse herder schreef:
Anke schreef:Wat bijzonder; ik herkende dat helemaal niet. Maar vallen ze dan ook uit tegen honden die ze normaal wel echt heel leuk vinden? Ze kennen elkaar redelijk goed namelijk.
Sterker nog, toen ik Nanni nog had blafte ze gerust tegen Nanni op straat. Eenmaal dichterbij had ze pas het besef dat het haar huisgenoot was.

Alma, ik denk dat het ook wel beetje herder eigen is. Toch soort territorium drift ofzo
Dat is knap :F: :F:

Ik ken het zelf helemaal niet trouwens.
Bij Ben maakte het niet uit waar je liep qua uitvalsgedrag.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Lucie en Abra hebben dat ook ,hier in de wijk zitten ze dan ook altijd vast terwijl ze als we verder weg gaan los lopen en nergens moeite mee hebben.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Hmmmm, het lijkt erop alsof Spike dat ook heeft. Iedere hond die hij op zijn uitlaatroute tegenkomt valt hij tegen uit...
Terwijl in het bos dat niet zo lijkt te zijn (nog niet zo heel veel honden tegengekomen..)
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Misschien kijkt ze niet eens goed. Toen Norah nog loops was, liepen mijn man met Kay de tegengestelde ronde en kwamen we elkaar dus halverwege tegen. Maar Norah ging volledig te keer alsof het een vreemde hond was.... We hebben daar natuurlijk op getraind en dat is wel opgelost, maar alleen met Kay. Met andere honden proberen we het niet eens uit meer
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, wel herkenbaar. Al vliegen mijn honden geen anderen aan, maar als ik hier in de buurt met ze loop zijn ze simpelweg voor geen enkele hond leuk. Alles wat los op de af komt wordt dus weggeblaft, terwijl ze dat op andere locaties vaak wel best vinden. Maar hier te veel slechte ervaringen gehad met andere hondagressieve honden denk ik, waardoor ze bij voorbaat in de verdediging schieten. Heel irritant wel, want het gedrag is ook amper om te buigen. Ze weten inmiddels dat ze moeten negeren maar als er vervolgens wéér een loslopende hond op ons af vliegt kunnen we weer opnieuw beginnen :gvd:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, wel herkenbaar. Al vliegen mijn honden geen anderen aan, maar als ik hier in de buurt met ze loop zijn ze simpelweg voor geen enkele hond leuk. Alles wat los op de af komt wordt dus weggeblaft, terwijl ze dat op andere locaties vaak wel best vinden. Maar hier te veel slechte ervaringen gehad met andere hondagressieve honden denk ik, waardoor ze bij voorbaat in de verdediging schieten. Heel irritant wel, want het gedrag is ook amper om te buigen. Ze weten inmiddels dat ze moeten negeren maar als er vervolgens wéér een loslopende hond op ons af vliegt kunnen we weer opnieuw beginnen :gvd:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”