Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond blaft (uitleg in tekst)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hond blaft (uitleg in tekst)

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ik vind het niet erg als Bullit blaft als er mensen aan de deur staan die zij niet kent.
Dit doet ze dus niet. Altijd fijn rustige hond als je binnenkomt.

Alleen nu blaft ze tegen mij :ugh: Ze gaat uitdagend staan blaffen en als ik er iets van zeg of haar wil aanhalen komt ze 'Happen', en rent ze weg.
Het is lijkt puur spelen ze is wel vrolijk oortjes staan normaal en ze kwispelt.
Dit gebeurt als ik iets pak wat ze niet mag (alsof ze zegt Hoezo mag niet!), of als mijn zoontje pijn heeft en huilend naar mij toe komt. (Alsof ze wil beschermen.)

Ik heb dit niet eerder meegemaakt met andere honden en vraag mij dus af waarom ze dit doet en hoe ik hier vanaf kom....
AfbeeldingAfbeelding
korthaar
Zeer actief

Re: Hond blaft (uitleg in tekst)

Ongelezen bericht door korthaar »

PitBullit schreef:Ik vind het niet erg als Bullit blaft als er mensen aan de deur staan die zij niet kent.

Alleen nu blaft ze tegen mij :ugh: Ze gaat uitdagend staan blaffen en als ik er iets van zeg of haar wil aanhalen komt ze 'Happen', en rent ze weg.
Het is lijkt puur spelen ze is wel vrolijk oortjes staan normaal en ze kwispelt.
Dit gebeurt als ik iets pak wat ze niet mag (alsof ze zegt Hoezo mag niet!), of als mijn zoontje pijn heeft en huilend naar mij toe komt. (Alsof ze wil beschermen.)

Ik heb dit niet eerder meegemaakt met andere honden en vraag mij dus af waarom ze dit doet en hoe ik hier vanaf kom....
Hoe kom je van dit gedrag af?
De boodschap is: niet op reageren Lena en Bullit niet aan blijven kijken.
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Je zegt dus Bullit dus gewoon negeren? en niet aankijken?

Aangezien je 'Lena', zegt en ik die niet kan rijmen:P
AfbeeldingAfbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Ja, klopt.
Luna vertoonde dit gedag bij slechts één famillielid.
Heb daar een grondige gedragsanalyse :mrgreen: op los gelaten om er achter te komen hoe dat nu kwam.
En daarmee was het probleem opgelost.
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Ik zou zo'n dikke middelvinger niet tolereren hoor. Tegen mij staan blaffen als ik m'n kind zou troosten.
Het is ook niet aan haar om ergens iets van te vinden of te willen beschermen. Ze is jong en ze krijgt praatjes :)

Dus ik zou het corrigeren.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Laura & Leroy schreef:Ik zou zo'n dikke middelvinger niet tolereren hoor. Tegen mij staan blaffen als ik m'n kind zou troosten.
Het is ook niet aan haar om ergens iets van te vinden of te willen beschermen. Ze is jong en ze krijgt praatjes :)

Hoe?
PitBullit schreef:Ik vind het niet erg als Bullit blaft als er mensen aan de deur staan die zij niet kent.

Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Sowieso een licht lijntje eraan in huis. Dan kunnen ze zich niet zo snel onpakbaar maken. Ik zou zelf Nee! zeggen en als ze daar niet op reageert zo'n 10 seconde op de gang zetten met het lijntje tussen de deur.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik herken het wel bij Izzy. Als ze opgewonden raakt (als ik de flos pak bijvoorbeeld), dan blaft ze ook een paar keer. Normale, vrije houding maar wel met een enthousiaste ondertoon "we gaan iets doen he!". Izzy is ook vrij actief met d'r bek als we spelen (je zou het 'happen' kunnen noemen), maar ze doet het zo zacht dat ik er nog geen schrammetje aan overhoud, dus vind ík het niet erg. Maar er moet een grens zijn, en die zou bij mij echt liggen op het moment dat ze blaft om het blaffen (als ik iets anders zou willen doen wat haar niet aanstaat). Dat gebeurt niet, je gedraagt je maar.

Je pup is iets van 5 maanden? Tijd om duidelijk te maken wat je wel en niet wil. Blaffen = afkappen op momenten dat jij het niet wil hebben. Hetzij door negeren, of door een duidelijke "Hey!". Je moet zelf bepalen wat bij jouw hond het beste werkt. Sommige honden gaan nog meer lopen etteren als ze genegeerd worden, andere honden zijn al onder de indruk van de "Hey!".
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

ranetje schreef:
Laura & Leroy schreef:Ik zou zo'n dikke middelvinger niet tolereren hoor. Tegen mij staan blaffen als ik m'n kind zou troosten.

Hoe?
Frodootje is nu ruim 5 maanden en begon ook nogal dwingend te blaffen. Ik heb heel gemeen een paar dagen met een bos sleutels in mijn zak gelopen. Op het moment dat hij begon keek ik niet naar hem, liet ik achteloos de sleutels vallen en als hij dan van schrik zijn kwaak hield, was hij het braafste jongetje van de klas. Met een dag of 2 was het kwartje wel gevallen :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lotje had daar ook een handje van. meestal was het al genoeg als ik met een houding van "doe jij ff lekker normaal" omdraaide en iets compleet anders ging doen.

als madam doorging dan mocht ze buiten af gaan koelen. dááág doe eerst maar normaal.
Afbeelding
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Negeren werkt inderdaad niet, dan gaat ze om mij heen drentelen en alsnog verder. Negeren heb ik namelijk meteen geprobeerd,
dit omdat het wel op sommige punten werkt. Op correctie reageert ze wel inderdaad door te communiceren.

Ze weet ook precies wanneer ze iets doet wat niet mag, dat zie je aan haar houding.
Ik ga het dus proberen inderdaad door 'Nee', en dan weglopen. (Dus een beetje negeren maar wel eerst 'Nee' zeggen.) Ik hoop dat dit inderdaad werkt.

Net als opspringen, heeft ze gehad natuurlijk binnenkomst hoppa meteen er op af en springen.
Dat gedrag negeer ik dan weer wel.(Ze springt, ik zeg niets, géén oogcontact, weglopen uiteindelijk.) Dan gaat ze op de grond zitten of naast mij staan. (Ze moet van mij zitten dan wel op vier poten op de grond.) en sinds ik dat deed springt ze niet meer als ik binnenkom. Ze blijft op 4 pootjes en gaat braaf wachten op aandacht.
(Dit wél getraind met een Clicker, nu is deze niet meer nodig met dit gedeelte.)
AfbeeldingAfbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke doet het ook wel eens. Naar je plaatst, ophoepelen. Geen ruimte voor dit gedrag.
Ik vind t vervelend. Wegwezen. :hmmm:

Mijn ervaring is dat honden dit niet persé doen omdat ze willen spelen, maar omdat ze op zoek zijn naar grenzen en sturing. Kan ze dan krijgen ook, geen probleem :mrgreen: Als ze gewoon leuk uitnodigt tot spelen en ik heb daar zin in - dan ga ik gerust lekker speen. Maar ik zit niet te wachten op een 'princesje' die alles krijgt wat ze hebben wil, dus NEE is ook onderdeel van ons woordenboekje.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Onze jonge hond deed het als hij wat druk werd, misschien ander gedrag hoor.
Maar hij kwam dan aanrennen, gooide de borst op de grond en de kont in de lucht en blafte, bij geen reactie sprong hij naar voren om een blaf/grom hap te doen, in hand of kuit :hmmm: om héél snel zich vervolgens heel snel uit de voeten te maken omdat hij donders goed wist dat we dit gedrag niet leuk vonden.
Meestal kwam hij toch wel weer waarop we hem even bij de halsband pakten om hem tot rust te manen. Toen hij nog wat jonger was, was het een teken dat hij te druk in de kop werd, niet bereikbaar meer was en gaven we hem even verplichte bench rust.
Niet als straf, maar kluifje mee en bench in om te slapen :tongue:
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Kleine update:
Nu is het echt dwingend willen spelen, en ik hou daar niet van. Ze doet het ook niet meer als mijn zoontje huilt, als hij huilt en ik ga naar hem toe (of hij komt naar mij, zoon kan gewoon lopen) dan roep ik haar ook bij mij. Niet om te kroelen of iets dergelijks maar om te zien dat er niets ernstigs is waarvoor ze moet beschermen.
Het dwingende spelen kap ik af om haar te negeren en weg te lopen. Gewoon echt weg. De gang in ofzo. Dan is ze echt verbouwereerd en komt daarna als ik terug kom (Ik ben echt maar 20sec weg) naar mij toe met een speeltje of helemaal niets om naast mij te komen zitten . Dit werkt prima voor ons. :lol1:
AfbeeldingAfbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik hoop dat je sterk in je schoenen staat.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”