Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Joy nu al loops? (5 maanden)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Joy nu al loops? (5 maanden)

Ongelezen bericht door Ytje »

Joy haalde ik gisterochtend uit de bench en had een hard puntje iets aan haar vulva. Heb het bekeken en hele vulva was dicht met soort donker laagje voelde wel zacht. Heb dierenarts gebeld kon die middag terecht.

Na het uitlaten zag het er weer prachtig uit en belde de dierenarts die dacht mogelijk wat oude opgedroogde urine. Dus afspraak afgezegd. Nu vandaag weer hetzelfde. Ik had inmiddels ontdekt dat het zeer donker bloed was. Erg klein beetje. Haar urine is helder en het stinkt niet. Vanmiddag een helder druppeltje gevonden op de vloer. En vanavond een aantal druppels bloed. Als ik er na het plassen wat wc papier tegenaan hou zit er ook een veegje bloed op. Haar vulva is misschien iets dikker maar dat vind ik moeilijk te zeggen. Bloed komt voornamelijk naar mijn idee uit het puntje van haar vulva waar ze ook plast.

Qua gedrag plast ze sinds een halve week inplaats van 1x nu 3x maar ze word ook steeds ouder. Tja als je dit allemaal zo leest denk ik loops maar is dat mogelijk al zo vroeg. Ga morgen toch even weekend dierenarts bellen of het niet baarmoeder ontsteking of zoiets naars kan zijn maar maandag wil ik sowieso naar spreekuur.

Kan dit nog wat anders zijn? Of echt loops geworden?? Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Joy nu al loops? (5 maanden)

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Met vijf maanden loops is vroeg, maar zeker niet onmogelijk
Ytje
Zeer actief

Tara schreef:Die is loops. :wink:
Goh en ik maar denken die word een keer met 7 maanden loops. Lastig te herkennen voor de eerste keer. Kan al langzaam hopen dat het dit is en niet iets engs. Na de eerste loopsheid willen we haar steriliseren misschien wachten we nu de tweede loopsheid wel af als deze zo vroeg komt.

Heb haar notabene nog los laten spelen met reu uit de buurt die op haar aan het rijen was heb hem ervan af geduwd van ach.. dominantie misschien.. nou die reu rook misschien al wat ik nog niet door had. Ik duim dat het loopsheid is. En dan opzoek naar een broekje denk ik maar.
Ytje
Zeer actief

Afbeelding

Ze heeft nu even de pamper aan haha voordat ze alle kleden onder loopt te stempelen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, gewoon loopsheid :wink: Bij een baarmoederontsteking verliezen ze pus, ik zou me daar niet zo druk over maken dus.
Oh en misschien juist geen broekje aan doen, nu kan ze haar vulva zelf ook niet schoon houden :wink:
Ytje
Zeer actief

Maeve schreef:Ja, gewoon loopsheid :wink: Bij een baarmoederontsteking verliezen ze pus, ik zou me daar niet zo druk over maken dus.
Oh en misschien juist geen broekje aan doen, nu kan ze haar vulva zelf ook niet schoon houden :wink:
Daar dacht ik ook aan ja en vind het juist fijn als ze dat zelf kan doen. Als ze op de bank wil maar even een broekje. (Creme kleurige bank) en verder maar hopen dat de tapijten ontzien worden. Benieuwd hoe vandaag de symptomen zijn of het nog steeds duidelijk loopsheid is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ytje schreef:
Tara schreef:Die is loops. :wink:
Lastig te herkennen voor de eerste keer.

Bij ons dwergschnauzertje zag je lichamelijk helemaal niets.
Ze waste zich net een heel klein beetje meer en in een hele loopsheid vond je misschien twee druppeltjes terug op de grond.
Was echt uitkijken dat je het niet miste.

Ik was dan ook aardig verbaasd toen mijn lieve kleine puppenkind opeens een foef formaat sinaasappel had.
Het bloed zwaait vanaf haar staart langs je oren, in de gordijnen, tegen de muren :Q:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nu alleen Nikkie nog loops wordt vind ik veel minder bloed in huis. Een heel klein beetje op het kleed op de bank, maar verder vind ik niks.

Dus of Jarah of Tama verloor altijd heel veel bloed. Want vroeger zat het ook tegen de muren, kastjes en deuren. En inderdaad op de vloer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ytje
Zeer actief

Hier dus enkele drupjes op de grond. Ze lijkt er zelf geen erg in te hebben al denk ik te merken dat haar vulva al iets groter is dan gisteren. Verder eet en drinkt ze goed. Twijfel of ik de dierenarts nog moet bellen vandaag. Is nu wel echt steeds meer overduidelijk loops en niks anders engs. Denk dat ik morgen even bel of ze het nog willen controleren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Laat die dierenarts maar lekker van zijn zondagsrust genieten, je hondje is gewoon loops en niet meer dan dat verwacht ik. Aan de jonge kant, dat wel, maar bij kleinere rassen komt dat wel eens vaker voor.
Als ze nou ziek zou ogen, pus zou vloeien en koorts zou hebben was het een ander verhaal.
Morgen bellen of ze het willen controleren lijkt me ook niet echt nodig, behalve misschien voor je eigen gemoedsrust.
Ytje
Zeer actief

Zal de dierenarts niet meer bellen nee ze oogt verder gezond niks aan de hand. Breng ze morgen wel even op de hoogte voor mn eigen gemoedsrust dat ze er vanaf weten omdat ik ze vrijdag met twijfelachtige symptomen opbelde. Las dat het 3 weken duurt ongeveer het bloeden. Mn vriend noemt haar al stempeltje haha. Ben ergens ook wel blij dat het er nu is. Alles werkt naar behoren en dan zijn we er ook weer snel van af.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

je kan op je vloerbedekking wat oude lakens leggen zodat deze schoon blijft, dan hoef je zo ook geen broekje aan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Lizzie. schreef:je kan op je vloerbedekking wat oude lakens leggen zodat deze schoon blijft, dan hoef je zo ook geen broekje aan.

Als ze zich schoon kan houden zou ik inderdaad geen broekje aandoen.
Je kunt haar er regelmatig even op wijzen.

Charlie kan het onmogelijk bijhouden en vindt het in die hoeveelheid ook gewoon smerig en is hormonaal incontinent, dus die krijgt een pamper om.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Maeve schreef:Ja, gewoon loopsheid :wink: Bij een baarmoederontsteking verliezen ze pus, ik zou me daar niet zo druk over maken dus.
niet als ze een gesloten baarmoederontsteking hebben!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cindy52 schreef:
Nee, joh. Maar dan komt er helemaal niets uit die vulva he. Ook geen bloed.
Cindy52
Zeer actief

Maeve schreef:
Cindy52 schreef:
Soms wel hoor, enkel een paar druppeltjes, hoor jij als goede fokker toch te weten ?
dagmar88
Zeer actief

Cindy52 schreef:
Maeve schreef:
Cindy52 schreef:
Soms wel hoor, enkel een paar druppeltjes, hoor jij als goede fokker toch te weten ?

Zuig er eens aan, weet je het zeker.
Cindy52
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Zuig er eens aan, weet je het zeker.
Wat een gore reactie weer maar zijn we inmiddels van jou wel gewend!
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ze is gewoon loops. Spetter is nu ruim 7 maanden en ook al loops geweest. Was dat het me opviel dat ze wel heel vaak poetste dat ik keek of er wat aan de hand was want bloed heb ik niet gevonden. Gelukkig was Caspar (castraat) wel zo vriendelijk om te laten merken wanneer ze op haar hoogtepunt zat.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Ytje
Zeer actief

Ik wil haar inderdaad wel laten nakijken en misschien even urine waarden meten. Ze liep vandaag veel te plassen en op het laatst plaste ze en liep in die houding paar passen vooruit alsof ze aan het persen was. Niet dat ik blij ben met loopsheid en later blijkt het een verwaarloosde andere aandoening te zijn waar ik niet aan gedacht heb.

Dat van die lakens is een hele goede tip. Ga ik morgen doen heb namelijk op grijs tapijt al een rode drup.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Veel plassen (markeren) is hier ook typisch voor de loopsheid. Daar beginnen ze hier enkele weken van tevoren mee.
Ik merk het altijd als ze heel veel gaan poetsen en Mila gaat dan ook klappertanden. Zeker bij haar is dat een handig teken, want zij verliest maar heel weinig bloed (dat zou je zo over het hoofd kunnen zien) en wat ze verliest, ruimt ze meteen op. Door al dat haar is een zwelling van de vulva ook niet echt op te merken en dat is bij Mila ook maar heel minimaal, terwijl je daar bij Amy echt niet overheen kunt kijken ;-)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef: Zuig er eens aan, weet je het zeker.
:LOL:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou me wel zorgen maken en ik zou haar zeker even na laten kijken. Loops met 5 maanden en zo'n puppenkop vind ik raar. Dat is wel erg vroeg. Ik kan me er iets bij voorstellen bij een chihuahua maar die zijn gewoon helemaal klaar dan kwa groei.
Ik zou sowieso de fokker bellen om te vragen hoe dat bij de moederhond is gegaan. Dat lijkt vaak wel wat op elkaar. En misschien is het gewoon des ras dat ze zo vroeg loops is. Voor mij is het in elk geval wat zorgelijk hoor. Dat doorlopen in de plashouding inclusief het soort van persen helemaal. Ik heb dat nog nooit gezien bij teven. Persen bij het plassen. Dat hoort ook niet. Nu kan het zijn dat ze wat langere stukjes markeert maar dat zou je denk ik zelf ook wel herkennen. Een van mijn teven wilde wel eens een kort stukje lopen om een wat langer strookje gras te markeren.

Test eens met een reu. Hoewel dat ook weinig zegt want ze kan ondanks dat ze wat anders heeft toch lekker ruiken.

Ik zou er dus zeker naar laten kijken hoewel het waarschijnlijk toch loopsheid zou zijn. Maar ik ben er dus niet zo gerust op als de rest gezien de leeftijd en het uiterlijk van je hond. In mijn ogen is ze niet helemaal klaar ofzo.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Tara schreef:Kom op zeg.
Dat hondje is gewoon loops. Een beetje vroeg, maar dat komt wel eens vaker voor.
Dat ze vaker plast en aan het markeren slaat is doodnormaal, het zou me enorm verbazen als er iets anders aan de hand is.
Precies! Miep (Golden) was overigens 5 maanden en 3 weken. Saar, haar halfzus was pas met anderhalf jaar voor het eerst loops. En oh, ze hebben precies dezelfde moeder.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier een dame ook met 5-5,5 maand voor het eerst loops gehad. Een mechelse herder, geen klein ras dus (en zij was ook nog groot uitgevallen)
Dat was hier de vroegste. De laatste was 17 maanden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je haar temperatuur toevallig opgemeten? Het enige wat me bij je verhaal over haar plassen/persen te binnen schiet is dat ze heel misschien een blaasontsteking zou kunnen hebben, hoewel je dan vaak ziet dat ze het niet meer op kunnen houden en ook binnen plassen/druppelen.
Je zou gemakkelijk zelf even kunnen checken of haar temperatuur verhoogd is, wat vaak bij een ontsteking het geval is.

Maar ik denk nog steeds dat ze heel doodgewoon maar wat vroeg loops is geworden.
Laatst gewijzigd door LongFields op 25 apr 2016 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ben het met mijn voorgangers eens, geen paniek alles wat ze laat zien past gewoon bij een loopsheid.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef: Dat doorlopen in de plashouding inclusief het soort van persen helemaal. Ik heb dat nog nooit gezien bij teven. Persen bij het plassen. Dat hoort ook niet.
Man man, wat een onzin. Kom eens langs zou ik zeggen, ze tillen hier hun poot op en persen om vooral die laatste plekjes te bereiken, en ze markeren hier tien keer op een wandeling.
Minimaal. En maar met die kont zwaaien om vooral niks te missen :LOL:

Dit hondje is gewoon loops, en ja, dat is vroeg maar niet ongewoon.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Reageer eens normaal joh! Weet niet wat je probleem is maar ik hoef er geen last van te hebben. IK ken geen persende teefjes die in de plashouding blijven lopen. Wat nu als er wel wat aan de hand is? En jullie internet dierenartsen hebben het toch mis? Wat dan? Gewoon niet meer in de topic reageren zeker?

Natuurlijk is die hond waarschijnlijk loops. Maar dan wel heel vroeg en met wat gekke gedragingen erbij als je het mij vraagt. Ik heb denk ik altijd normale loopse teven gehad die eerst volwassen werden en sowieso nooit bleven persen bij plassen.
Afbeelding
Ytje
Zeer actief

Ik ga het inderdaad laten checken of het niet wat anders is voor de zekerheid. Vanmorgen ochtend urine opgevangen met een soeplepel (zag er hilarisch uit voor omstanders denk ik) en kan half 3 terecht. Vandaag had ze weer een pers moment. Haar vulva is nog normale grote. Ze is vast loops maar sluit het toch graag uit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”