Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dog Lovers Gold voedingstabel
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Dog Lovers Gold voedingstabel
noem mij maar dom maar ik kom er niet echt uit.
Onze pup, een herder van nu 10 week weegt nu hopelijk 6 kilo (morgen weer wegen) ik weet is te licht voor zijn leeftijd. we hebben hem zondag 2 week en de dinsdag erna naar de dierenarts geweest voor controle en prikken, dus ook wegen. helaas toen 3.9 kilo. maar goed we krijgen hem wel groot!!
ik geef 3x per week kvv en de rest wil ik doglovers geven, maar ik weet niet hoe ik dit moet lezen
http://www.petsnature.nl/c-1952713/dog- ... ingstabel/
moet ik ervan uit gaan dat Senna rond de 35 kilo word, daar de helft van nemen om het vervolgens met 100 tot 300 gram te voeren. dus zeg maar 225 x 100/300 procent
of
nu 6 kilo berekenen en dat x 90 gram ongeveer en dit verhogen met 100/300 procent?
senna eet heel erg graag, heeeeeeeeeeel graag (logisch) maar begint nu ook zijn poep te eten, alleen dat van hem niet van de andere 2 honden.
zijn ontlasting was bij zijn aankomst hier meer dan vreselijk, bij de da kwam het erg zelfs met een boog als water uit. hier voor stoppers gekregen, panacur en metrobac. het is wat verbeterd en na een aantal dagen ook gestopt met de diarree stopper ( ik las dat diarree ook helpt opruimen en ik had meneertje direct op kvv gezet, maar wel te veel waarschijnlijk)
nu krijgt hij 200 gram brok maar nog altijd geen stevige poep, maar ook geen water. ene dag is het gewoon poep andere dag lijkt het stopverf.
Senna speelt goed, slaapt goed (behalve de nacht) eet en drinkt ook goed.
vraag is dus, hoeveel brok moet ik hem geven
Onze pup, een herder van nu 10 week weegt nu hopelijk 6 kilo (morgen weer wegen) ik weet is te licht voor zijn leeftijd. we hebben hem zondag 2 week en de dinsdag erna naar de dierenarts geweest voor controle en prikken, dus ook wegen. helaas toen 3.9 kilo. maar goed we krijgen hem wel groot!!
ik geef 3x per week kvv en de rest wil ik doglovers geven, maar ik weet niet hoe ik dit moet lezen
http://www.petsnature.nl/c-1952713/dog- ... ingstabel/
moet ik ervan uit gaan dat Senna rond de 35 kilo word, daar de helft van nemen om het vervolgens met 100 tot 300 gram te voeren. dus zeg maar 225 x 100/300 procent
of
nu 6 kilo berekenen en dat x 90 gram ongeveer en dit verhogen met 100/300 procent?
senna eet heel erg graag, heeeeeeeeeeel graag (logisch) maar begint nu ook zijn poep te eten, alleen dat van hem niet van de andere 2 honden.
zijn ontlasting was bij zijn aankomst hier meer dan vreselijk, bij de da kwam het erg zelfs met een boog als water uit. hier voor stoppers gekregen, panacur en metrobac. het is wat verbeterd en na een aantal dagen ook gestopt met de diarree stopper ( ik las dat diarree ook helpt opruimen en ik had meneertje direct op kvv gezet, maar wel te veel waarschijnlijk)
nu krijgt hij 200 gram brok maar nog altijd geen stevige poep, maar ook geen water. ene dag is het gewoon poep andere dag lijkt het stopverf.
Senna speelt goed, slaapt goed (behalve de nacht) eet en drinkt ook goed.
vraag is dus, hoeveel brok moet ik hem geven
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: Dog Lovers Gold voedingstabel
Je moet inderdaad 6kg doen en dan x2-4. Dus 180-360g brok. Maar ik zou in jouw geval heel rustig opbouwen want te veel voedsel kan ook diarree veroorzaken.
-
- Actief
dankjewel voor je antwoord, dan had ik het dus gelukkig wel goed.
zoals gezegd geef ik hem dus 200 gram over 4 keer per dag.
-
- Actief
We wilden er graag een herder bij maar de fokker waar onze maylo weg komt had helaas geen pups. na rond neuzen kwamen we bij deze mensen weg en na een goed telefoon gesprek waarin ik werkelijk vanalles heb gevraagd en hij ook aan mij had ik een goed gevoel dat het goed zat, foto's en fimpjes van de jongen, ouders beiden aanwezig en keus uit reutjes of teefjes (voorkeur was reu)Heavy schreef:Wat weegt hij weinig![]()
Hoe komt dat?
aangekomen lijkt alles netjes en horen we ook de honden, hand geschud en liepen naar een schuur waar nog 1 pup in een kist met een laagje zaagsel hupte, ik weet had direct met mijn onderbuik gevoel moeten omdraaien. ouders ook gezien, moeders ook redelijk mager en zusjes waren plots al een paar dagen weg, was dus alleen dit reutje nog.
wel een open, lief, vriendelijk reutje die vrolijk was en nergens van schrok, ik schrok wel toen ik hem op tilde, wij konden het niet laten het diertje te laten zitten

ooit in het verleden ook een schuur pupje gehad, lief dier echt waar maar wat en verlatingsangst had dat beestje, deze dus ook.
het gaat vast goed komen, zijn veel met hem bezig, gaan op pup cursus en vervolg natuurlijk en dinsdag een puppy peuterspeelklasje
owja, meneer staat alweer online met in mei een geboorte van puppy's
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat sneu!
Ze weten ze tegenwoordig goed te verkopen..
De doglovers is een brok voor volwassen honden, persoonlijk zou ik bij zo'n pup met toch niet al te beste start kiezen voor een merk wat wel puppy brok heeft, zoals Renske bijvoorbeeld.
Ik zou qua hoeveelheden sowieso uitgaan van het gewicht wat hij nu zou moeten hebben en dan de richtlijn volgen.
En dan natuurlijk in de praktijk zien of hij daar netjes van aankomt en rustig groeit. Zo'n groot ras moet ook niet meteen flink de hoogte in schieten natuurlijk.
Karen
De doglovers is een brok voor volwassen honden, persoonlijk zou ik bij zo'n pup met toch niet al te beste start kiezen voor een merk wat wel puppy brok heeft, zoals Renske bijvoorbeeld.
Ik zou qua hoeveelheden sowieso uitgaan van het gewicht wat hij nu zou moeten hebben en dan de richtlijn volgen.
En dan natuurlijk in de praktijk zien of hij daar netjes van aankomt en rustig groeit. Zo'n groot ras moet ook niet meteen flink de hoogte in schieten natuurlijk.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dit lijkt mij dan weer vrij weinig als hij nu al te licht is? Voor de goede orde: hij krijgt dus 4 x 50 gram?senseotje schreef:dankjewel voor je antwoord, dan had ik het dus gelukkig wel goed.
Heb je de indruk dat hij dan genoeg heeft? Want misschien eet hij zijn poep omdat hij honger heeft?
- dagmar88
- Zeer actief
Dat is juist een probleem met puppybrokken. DLG voldoet aan de fediaf richtlijnen en is dus gewoon geschikt als voer voor opgroeiende honden.Pets_Passion schreef:Wat sneu!
Karen
http://www.voerwijzer.com/hondenbrok/do ... al-formula
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
volgens mij is dit echt te weinig, ik denk dat je in de war bent met de berekening van volwassen honden. Bij pups heb je een andere berekening en geef je meer.senseotje schreef:dankjewel voor je antwoord, dan had ik het dus gelukkig wel goed.

- dagmar88
- Zeer actief
Lizzie. schreef:volgens mij is dit echt te weinig, ik denk dat je in de war bent met de berekening van volwassen honden. Bij pups heb je een andere berekening en geef je meer.senseotje schreef:dankjewel voor je antwoord, dan had ik het dus gelukkig wel goed.
Eens. Je moet uitgaan van het gewicht dat hij nu zou moeten wegen.
Zeg 10 kilo. 100 tot 300% extra is bovenop de normale hoeveelheid. Beetje onduidelijk, maar dat is dus minimaal het dubbele (280 gram), tot 140 plus 420 gram (580) maximaal.
Lijkt veel, maar 5% van het (gewenste) lichaamsgewicht is vrij gemiddeld, dus 500 gram nu is helemaal niet raar of excessief.
-
- Actief
Ik heb voor dit voer gekozen omdat het juist ook goed is voor pup's en onze andere 2 honden kunnen dit ook fijn mee eten, ook zit ik hopelijk wat beter met het calcium gebeuren ivm mogelijke groei pijn. dit voer (geperst nog beter) kan ook heel goed samen met kvv.Pets_Passion schreef:Wat sneu!
Karen
Ik heb niet het idee dat hij genoeg krijg, wel dat hij enorm omhoog schiet. omdat hij geregeld nog vieze poep heeft moest ik rustig aan opbouwen naar meer, diarree blijft (kan nog stopper geven??) maar wat is rustig aan opbouwen. jochie poept draait zich om en vreet zijn shit, onze andere herder deed vorig jaar ook als pup zijnde omdat hij reuze honger had.
ik zal vanaf vandaag 4x 60 gaan geven en dit om de dag omhoog gooien tot ik op zo'n 400/500 gram perdag zit
-
- Actief
alinelaila schreef:En met zo'n start en wisselende ontlasting zou ik wellicht die poep even laten testen op giardia.
hier heb ik ook aan zitten te denken, het blijft ook echt zo'n mager lummeltje die wel hard groeit
heb even gekeken naar giardia, en lees dit
De beste behandeling van Giardia bij de hond is met Panacur
Senna is 5 dagen behandeld met dit spul, kan hij dan nog deze parasiet hebben?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als hij nu al zo de hoogte in schiet is minder eiwitten en meer energie inderdaad logischer dan een puppybrok.
Goed laten testen inderdaad (voor giardia moet je ontlasting van meerdere dagen opvangen omdat er kans is dat je het met 1 enkel monster mist.)
Ik ben van mening dat elke brok goed bij KVV kan, mits je hond maar goed tegen de wisselingen kan.
Voor een hond met honger is een krokante brok helemaal geen slecht idee.
Weet niet of het haalbaar is voor je maar als het mijn hond was zou ik dit willen bespreken met Lotte Botter.
Zij kan je echt goed advies geven over zowel je KVV als de brokken en hoeveelheden. Ze werkt ook veel samen met dierenartsen mochten er verdenkingen zijn op het gebied van parasieten of andere invloeden.
Haar eigen praktijk zit in Deventer maar ze heeft ook een aantal dagen waarop ze bij een DA praktijk in het land zit, weet zo uit mijn hoofd niet meer welke maar dat kan je natuurlijk altijd even navragen mocht Deventer voor jou niet handig te bereiden zijn.
Je vindt meer informatie over Lotte op: http://voedingsadviesvoordehond.nl/
Ik heb les van haar gehad en ze is echt goed en heerlijk nuchter. Kijkt echt naar je hond en naar wat voor jullie goed werkt en kan zowel met brokken als met rauw goed advies geven zonder vooroordelen.
Karen
Goed laten testen inderdaad (voor giardia moet je ontlasting van meerdere dagen opvangen omdat er kans is dat je het met 1 enkel monster mist.)
Ik ben van mening dat elke brok goed bij KVV kan, mits je hond maar goed tegen de wisselingen kan.
Voor een hond met honger is een krokante brok helemaal geen slecht idee.
Weet niet of het haalbaar is voor je maar als het mijn hond was zou ik dit willen bespreken met Lotte Botter.
Zij kan je echt goed advies geven over zowel je KVV als de brokken en hoeveelheden. Ze werkt ook veel samen met dierenartsen mochten er verdenkingen zijn op het gebied van parasieten of andere invloeden.
Haar eigen praktijk zit in Deventer maar ze heeft ook een aantal dagen waarop ze bij een DA praktijk in het land zit, weet zo uit mijn hoofd niet meer welke maar dat kan je natuurlijk altijd even navragen mocht Deventer voor jou niet handig te bereiden zijn.
Je vindt meer informatie over Lotte op: http://voedingsadviesvoordehond.nl/
Ik heb les van haar gehad en ze is echt goed en heerlijk nuchter. Kijkt echt naar je hond en naar wat voor jullie goed werkt en kan zowel met brokken als met rauw goed advies geven zonder vooroordelen.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Domor
- Zeer actief
Dit lijkt me een prima manier om op te bouwen. Is hij alleen met panacur behandeld of ook een keer met milbemax?senseotje schreef: Ik heb niet het idee dat hij genoeg krijg, wel dat hij enorm omhoog schiet. omdat hij geregeld nog vieze poep heeft moest ik rustig aan opbouwen naar meer, diarree blijft (kan nog stopper geven??) maar wat is rustig aan opbouwen. jochie poept draait zich om en vreet zijn shit, onze andere herder deed vorig jaar ook als pup zijnde omdat hij reuze honger had.
ik zal vanaf vandaag 4x 60 gaan geven en dit om de dag omhoog gooien tot ik op zo'n 400/500 gram per dag zit
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
En panacur moet 5 dagen gegeven worden, dan 10 dagen niet en dan weer 5 dagen wel, meen ikalinelaila schreef:Ja, dat kan. Panacur werkt niet altijd en daarnaast kan hij zichzelf ook weer besmet hebben.senseotje schreef:alinelaila schreef:En met zo'n start en wisselende ontlasting zou ik wellicht die poep even laten testen op giardia.
hier heb ik ook aan zitten te denken, het blijft ook echt zo'n mager lummeltje die wel hard groeit
heb even gekeken naar giardia, en lees dit
De beste behandeling van Giardia bij de hond is met Panacur
Senna is 5 dagen behandeld met dit spul, kan hij dan nog deze parasiet hebben?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou dat waren ze hier ook niet hoor... ligt ook wat aan de bouw van de hond zelf. Heb nog nooit een herder gehad die 10 kg woog op 10 wkn. Gemiddeld zo rond de 7.5 a 8 kg. En hier van prima fokkers die ook erg goed voor ze zorgden.Heavy schreef:Achjee die had ik ook meegenomen .senseotje schreef:We wilden er graag een herder bij maar de fokker waar onze maylo weg komt had helaas geen pups. na rond neuzen kwamen we bij deze mensen weg en na een goed telefoon gesprek waarin ik werkelijk vanalles heb gevraagd en hij ook aan mij had ik een goed gevoel dat het goed zat, foto's en fimpjes van de jongen, ouders beiden aanwezig en keus uit reutjes of teefjes (voorkeur was reu)Heavy schreef:Wat weegt hij weinig![]()
Hoe komt dat?
aangekomen lijkt alles netjes en horen we ook de honden, hand geschud en liepen naar een schuur waar nog 1 pup in een kist met een laagje zaagsel hupte, ik weet had direct met mijn onderbuik gevoel moeten omdraaien. ouders ook gezien, moeders ook redelijk mager en zusjes waren plots al een paar dagen weg, was dus alleen dit reutje nog.
wel een open, lief, vriendelijk reutje die vrolijk was en nergens van schrok, ik schrok wel toen ik hem op tilde, wij konden het niet laten het diertje te laten zitten.
ooit in het verleden ook een schuur pupje gehad, lief dier echt waar maar wat en verlatingsangst had dat beestje, deze dus ook.
het gaat vast goed komen, zijn veel met hem bezig, gaan op pup cursus en vervolg natuurlijk en dinsdag een puppy peuterspeelklasje
owja, meneer staat alweer online met in mei een geboorte van puppy's
Hopelijk komt hij snel aan.
Een herder groeit normaal gesproken ongeveer een kilo per week dus hij zou nu 10 kilo moeten wegen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
200 gram voor een herder van tien weken ? dat klopt absoluut niet !!!!senseotje schreef:dankjewel voor je antwoord, dan had ik het dus gelukkig wel goed.
-
- Actief
Ik heb alles door gelezen en wil iedereen hartelijk bedankten voor het meedenken, zoals eerder gezegd ga ik rustig aan verhogen.
volgende vraag wat hier bij hoort, hoe krijg ik zijn darmen rustig, het is net geen diarree maar een keutel is het ook echt niet, drapperig, prut. soms kleur van stopverf, of bruin. ik las iets over vuile pens?? probiotica's?
deze ontlasting heeft senna zowel met vlees of brok alleen kleur bruin is brok en donker bruin is vlees, stopverf kleur is bij beiden.
volgende week weer da (ik ga eerder als ik het idee heb dat er iets niet goed zit) zal ook een voorstellen om ontlasting te onderzoeken, maar tot dan zal ik graag zelf kijken hoe ik ontlasting dikker krijg, behalve dan de pillen te gebruiken
volgende vraag wat hier bij hoort, hoe krijg ik zijn darmen rustig, het is net geen diarree maar een keutel is het ook echt niet, drapperig, prut. soms kleur van stopverf, of bruin. ik las iets over vuile pens?? probiotica's?
deze ontlasting heeft senna zowel met vlees of brok alleen kleur bruin is brok en donker bruin is vlees, stopverf kleur is bij beiden.
volgende week weer da (ik ga eerder als ik het idee heb dat er iets niet goed zit) zal ook een voorstellen om ontlasting te onderzoeken, maar tot dan zal ik graag zelf kijken hoe ik ontlasting dikker krijg, behalve dan de pillen te gebruiken
-
- Zeer actief
,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Domor
- Zeer actief
Ik zou op het moment ook even kiezen voor óf kvv óf brok en niet wisselend doen. Iedere wisseling is weer een belasting voor de darmen, voor een gezonde hond absoluut geen probleem, maar voor een hond die het al moeilijk heeft vind ik het een minder strak plan.
- DeDiana
- Zeer actief
Normaal gesproken is bij vers de ontlasting juist harder, steviger en minder dan bij de meeste brokken.Easy_Rider schreef:Die dunne ontlasting kan ook er aan liggen dat je vers voer geeft.
Als je de Dog lovers gold passion ocean fish sweet potato geeft dan zit daar al prebiotica en probiotica in.
Ik zou gewoon eens even stoppen met het vers vlees.
Ik zou denk ik ook een ontlastingsonderzoek doen.
-
- Zeer actief
Toch ken ik meer honden die problemen met de darmen of blaas hebben bij vers vlees.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, sommige honden doen het goed op vers vlees, andere beter op brokken. Maar slappe ontlasting is doorgaans niet kenmerkend voor honden die vers vlees krijgen.Easy_Rider schreef:Toch ken ik meer honden die problemen met de darmen of blaas hebben bij vers vlees.
-
- Zeer actief
,
- DeDiana
- Zeer actief
Geen ideeEasy_Rider schreef:Waarom ken ik dan toch verschillende honden die hier niet tegen kunnenn? Van diarree tot 10 keer in een uur plassen.
Vers vlees bevat nl. veel meer vocht dan droge brok.

Maar natuurlijk is het zo dat er honden zijn die niet goed op vers vlees reageren. Ik hoor echter juist vaker over te harde ontlasting op vers vlees dan te zachte.
- Domor
- Zeer actief
Ik hoor ook wel over te zachte ontlasting op kvv, maar in dit geval kan het ook gerust de afwisseling zijn die een probleem is en minder de dat de hond überhaupt niet tegen kvv kan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou juist de brok eruit gooien en alleen vlees geven... dat lijkt me wat beter voor de darmenEasy_Rider schreef:Die dunne ontlasting kan ook er aan liggen dat je vers voer geeft.
Als je de Dog lovers gold passion ocean fish sweet potato geeft dan zit daar al prebiotica en probiotica in.
Ik zou gewoon eens even stoppen met het vers vlees.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik ken ze niet hoor en ik ken toch echt heel veel honden op vers...Easy_Rider schreef:Waarom ken ik dan toch verschillende honden die hier niet tegen kunnenn? Van diarree tot 10 keer in een uur plassen.

-
- Zeer actief
Dat wil niet zeggen dat er geen honden zijn die er niet tegen kunnen. Ik ken ze nl. wel.malinois schreef:
Nou ik ken ze niet hoor en ik ken toch echt heel veel honden op vers...

- dagmar88
- Zeer actief
Easy_Rider schreef:Waarom ken ik dan toch verschillende honden die hier niet tegen kunnenn? Van diarree tot 10 keer in een uur plassen.
Oh ja joh, namelijk.
Klok en klepel. Ja, het bevat meer vocht. Dus drinken ze minder.
Niet iedere hond doet het goed op vers en niet iedere hond doet het goed op een standaard kvv.
Bij te zachte ontlasting voer je iets meer bot, bij te harde meer spiervlees of orgaan (pens).
Pens is overigens een bron van probiotica en kan dus als onderdeel van een gebalanceerd dieet veel toevoegen bij gevoelige darmen.
-
- Zeer actief
p