Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondse ontmoetingen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Hondse ontmoetingen

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple is een sociale hond, ze loopt altijd los, en ik heb vrijwel nooit gedoe in losloopgebieden of wat dan ook.
Drukke grote honden snauwt ze wel altijd eerst even af, maar ik kan haar daar vaak geen ongelijk in geven.
Maar wat vooral opvalt is dat Apple andere honden nooit laat snuffelen aan de achterkant.
Als er dus gewoon een normale ontmoeting is met een hond die de hondentaal ook prima spreekt, dan begroeten ze zijdelings, Apple gaat vervolgens snuffelen aan de achterkant van de vreemde hond, maar meestal draait Apple dan zelf haar achterkant weg.
Je merkt echter toch dat de andere hond dan vaak wel wil ruiken, en dan gaat bij Apple de staart er voor, oren naar achter, en ontwijkt ze het.
Dit geeft eigenlijk nooit problemen, sommige honden proberen het wat langer maar over het algemeen lopen dan beide honden door.
Er zijn ook situaties waarbij het gesnuffel alleen aan de voorkant is, en het meteen al spelen is. Dan ontstaat dit 'ontwijken' niet.

Is het nou niet gewoon onbeleefd om zelf wel te ruiken maar dit niet toe te laten van andere honden?
Zo komt het op mij wel over, echter geeft het nooit problemen, dus dat weerspreekt dat misschien wel weer?
Wie heeft hier een interessante theorie over?
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Re: Hondse ontmoetingen

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik geloof niet zo in onbeleefdheid bij honden, dat is vermenselijken. Wat zou kunnen is dat ze zich de hogere voelt op dat moment.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sommige honden vinden dat gesnuffel aan hun achterwerk inderdaad vervelend. Voor Mila hoeft het ook niet, of hooguit heel kort, terwijl zij zelf wel graag andere honden uitgebreid besnuffelt. Amoz wil het helemaal niet, die springt ook echt weg als andere honden willen snuffelen, en Amy gaat er echt even voor staan en doet zelfs haar staart nog een stukje omhoog, zodat ze er goed bij kunnen :mrgreen:
Volgens mij wordt het door andere honden niet als onbeleefd ervaren dat Mila zich niet graag laat besnuffelen, want in het algemeen maakt zij juist heel beleefd kennis (rustig, beheerst, in een keurig bochtje en een beetje zijdelings) en Amy niet zo, die is veel directer in de kennismaking. Mila lijkt het gesnuffel aan haar achterwerk als een soort vrijpostigheid te zien van andere honden, maar ze vindt zelf natuurlijk dat ze dat allemaal wel mag doen :tongue:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura wil het over het algemeen ook niet hebben. Alleen haar aller-aller-beste vriendjes mogen dat.
Wildvreemde honden die het blijven proberen krijgen een grote bek.
Ik denk dat het een vertrouwenskwestie is. :D
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas wil het ook niet en ik heb eigenlijk nog nooit een teef gehad die dat erg leuk vond. Ik denk dat dat komt omdat teven uit ervaring weten dat ze dan te maken kunnen krijgen met reuen die gewoon op ze gaan rijden. Een teef die haar achterkant vrij aanbiedt is al snel de sigaar bij jonge hitsige reuen.
Dus ik denk dat het dat is. Reuen hebben er normaal gesproken veel minder problemen mee.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Bas wil het ook niet en ik heb eigenlijk nog nooit een teef gehad die dat erg leuk vond. Ik denk dat dat komt omdat teven uit ervaring weten dat ze dan te maken kunnen krijgen met reuen die gewoon op ze gaan rijden. Een teef die haar achterkant vrij aanbiedt is al snel de sigaar bij jonge hitsige reuen.
Dus ik denk dat het dat is. Reuen hebben er normaal gesproken veel minder problemen mee.
Amy heeft er dus totaal geen problemen mee, en dat is ook een intacte teef.
Bij Mila speelt dat zeker mee, want van teven accepteert zij veel meer gesnuffel dan van reuen.
En Amoz is dan weer een reu die het écht niet wil.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi moet ook niet veel hebben van gesnuffel aan haar kont.

Voorkant prima, elkaar via de zijkant benaderen prima.
Maar du moment dat een andere hond zijn (haar) aandacht verlegt naar het achterste 1/3 van haar lijf, zue je haar houding veranderen.
Oren plat, strakker bekkie, proberen weg te draaien, staart laag en soms zelfs zitten .

Ze mot het gewoon echt niet.

Heel, heel enkel, na een zeer uitgebreide en (in haar ogen) correcte kennismaking via de voorkant dat ze het heel even toelaat.
Maar dat is zeldzaam.

Habibi is verder normaal sociaal qua hondengedrag naar mijn idee. Heeft wel heel sterk haar voorkeuren, sommige honden vindt ze leuk, en andere absoluut niet.
Die laatste categorie laat ze duidelijk met rust, en daar wil ze ook door met rust gelaten worden.

Habibi is een intacte teef van ruim 5,5 jaar.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mika wil ook geen polonaise aan haar lijf. Rani is iets terughoudend en Gol gaat er even goed voor staan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”