de laatste weken begint dit erger te worden. snap niet echt waar dit van komt? het is wel een hond die graag bij je wilt zijn/aandacht wilt hebben. hij zit overdag regelmatig een paar uur in de keuken met een hekje ervoor en altijd als je langskomt dan hangt hij over het hekje met een theedoek of een speeltje.
het probleem: zodra ik ook maar aanstalte maak om op te staan dan word hij nerveus. piepen, heen en weer lopen in de keuken, rondjes langs het hek. als ik naar het balkon loop om wat te pakken, dan loopt hij piepend en nerveus rond, blaft af en toe, terwijl hij me gewoon kan zien staan? als ik naar de gang loop of even naar de wc, hetzelfde. piepen en heen en weer lopen. ik probeer al vanaf het begin af aan ervoor te zorgen dat ik geen "weg gaan"ritueeltje heb. ik stap ook af en toe naar buiten en weer naar binnen, pak mn sleutels maar ga niet weg enz.
vanavond uitgelaten, gepoept en geplast. ga even de kinderen naar boven brengen. hij loopt al heen en weer in de keuken. hoor hem piepen. en ja hoor, kom beneden en de hele keuken ondergescheten. alles door de keuken heen gelopen. poep poten tegen de keukenkastjes enz.
heeft hij gelukkig niet altijd, meestal gaat het poep/urine loos maar ik begin er wel aardig moedeloos van te worden.
gisteren pakte ik even wat uit de keuken en hij bleef maar heen en weer lopen, wat piepen. (was eruit geweest). werd er doodzenuwachtig van. op een gegeven moment naar zn plaats gestuurt. en dan is het ook klaar?? dan gaat hij slapen...
als ik met hond en kinderen thuis kom met de auto dan moet ik soms slapende kids naar boven brengen. auto staat voor het huis. zodra ik stop dan begint het gepiep en geblaf al. grote ogen. hij ziet me lopen en toch dat gepiep. soms ook rond de nacht dus niet echt prettig voor de buren als er een blaffende hond voor hun slaapkamerraam staat. heb hem een paar keer als eerste naar boven gebracht maar dan heb ik 9 van de 10 x kans dat hij boven de boel onder geplast heeft.
als ik moet werken dan is hij bij mn moeder. vaak even eerst in de bench ivm oude hond die dan los loopt. als ik wegloop, dan gaat hij even door het lint. vooral savonds.
hij is nu af en toe kort alleen thuis. als ik weg ga dan piept hij en loopt zenuwachtig heen en weer. ( hij krijgt altijd een kong of speeltje met voer waar hij even mee bezig is. ook af en toe "gewoon" als ik thuis ben). maar de buren horen hem niet blaffen. als ik zachtjes terug kom en bij het raam luister dan hoor ik hem niet lopen of piepen/blaffen. begint zodra de sleutel in het slot doe. staat hij piepend met een speeltje bij het hekje.
als ik s'avonds naar bed ga dan piept hij ook. na 10 minuten houd dit op en hoor ik hem ook niet meer piepen/lopen.
Is dit nu verlatingsangst?? snap niet waar dit gedrag ineens vandaan komt en wat ik ermee moet.....