Er is weinig achtergrondinformatie bekend van de hond die pas via het asiel in huis is.
Er is iets raars aan de hand. Alleen tijdens het avondeten is het een paar keer voorgekomen dat ze dan wegvlucht. Ze gaat dan in een hoekje achter de gordijnen zitten. De vorige keren was haar ervandaan halen voldoende. Vanavond deed ze het weer. Ditmaal vluchtte ze van de ene hoek naar de andere wanneer ze er weggehaald werd. Uiteindelijk is ze in haar mand die in een andere ruimte staat gezet totdat het eten voorbij was.
Het vreemde is dat ze op andere etenstijden dit niet doet.Sterker nog, ze blijft dan in de buurt ( je weet maar nooit of er iets te halen is). Ze kwam angstig over gezien de staart tussen de benen.
Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan dit doorbroken worden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wegvluchten tijdens eten
Moderator: moderatorteam
-
boemel
- Vaste gebruiker
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Re: wegvluchten tijdens eten
je kan het proberen om te buigen door haar iedere keer met avondeten, haar gewoon in de mand te doen, en dit blijven doen, en belonen.
-
Lemuria
Ik kan een gok doen waarom hond dit doet, maar ik zou het gedrag pontificaal negeren. Er is niets om bang voor te zijn. Je hond is nog maar 'pas' bij je, dat vertrouwen dat er niets gebeurt moet gewoon groeien.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waar vlucht ze voor weg? Jullie blikken misschien? Kijken jullie allemaal naar de hond als je eet? Kijk wat ze nu weer doet. Kijk eens wat de hond doet? Want dan kan het haar teveel worden. Als je dan ook nog eens reageert door op te staan en haar daar vandaan te halen kweek je een gedrag. Wat ik zou doen is haar leren op haar plaats te gaan liggen. Of negeren en net doen alsof ze niet bestaat. Negeren is ook niet kijken.
Het lastige met een nieuwe hond is dat alle ogen op de hond zijn gericht. En wat is er nu het meest bedreigend voor een hond? Juistem, aangestaard worden door een groep die aan het eten is. Dan stuur je de hond eigenlijk weg als ze een natuurlijk aangelegde hond is. Als je dan ook nog op haar af gaat als ze achter de gordijnen zit dan gaat ze nog meer vluchten.
Dus niet aankijken, niet over praten en niet op reageren is het beste. Of voor het eten ergens leggen met wat lekkers om op te knagen zodat ze afgeleid is.
Het lastige met een nieuwe hond is dat alle ogen op de hond zijn gericht. En wat is er nu het meest bedreigend voor een hond? Juistem, aangestaard worden door een groep die aan het eten is. Dan stuur je de hond eigenlijk weg als ze een natuurlijk aangelegde hond is. Als je dan ook nog op haar af gaat als ze achter de gordijnen zit dan gaat ze nog meer vluchten.
Dus niet aankijken, niet over praten en niet op reageren is het beste. Of voor het eten ergens leggen met wat lekkers om op te knagen zodat ze afgeleid is.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik leg mijn hondje tijdens het eten altijd op haar plaats. Vanaf dag 1 al. Als ik nu met borden de kamer in loop springt ze op en gaat naar haar plaats. Als we bij de tv eten idem. Ze staat op en loopt weg. Dat snapt ze en dat geeft rust. Bij etende mensen is niks te beleven. Idem voor smorgens vroeg. Ze krijgt eten en daarna gaat ze vanzelf naar haar plaats. Ik drink een kop koffie en kijk wat op de pc. Dan gaan we aankleden en daarna gaan we wandelen. Ze is dan wel al in de tuin geweest voor een plas uiteraard.
Structuur en regelmaat is iets wat honden heel erg prettig vinden. Reageren op een hond zoals weghalen van achter de gordijnen is nooit goed. Eigenlijk moet je jezelf inprenten dat je nooit op gedrag van je hond reageert tenzij het heel erg is en je het wil corrigeren. Wegkruipen is zeker geen gedrag dat je wil corrigeren dus loop je dan nooit op je hond af.
Hoe meer je reageert op je hond hoe meer je hond uit de kast gaat trekken om reacties van je te krijgen. Als je lacht als je hond bedelt gaat hij meer bedelen. Als je kijkt naar je hond als die blaft gaat hij meer blaffen. Als je naar de hond toe loopt als hij een sok steelt gaat hij meer stelen. Het hele idee is dat de hond op jou reageert en niet teveel andersom. Dat is de beste basis om een nette beschaafde hond te krijgen.
Structuur en regelmaat is iets wat honden heel erg prettig vinden. Reageren op een hond zoals weghalen van achter de gordijnen is nooit goed. Eigenlijk moet je jezelf inprenten dat je nooit op gedrag van je hond reageert tenzij het heel erg is en je het wil corrigeren. Wegkruipen is zeker geen gedrag dat je wil corrigeren dus loop je dan nooit op je hond af.
Hoe meer je reageert op je hond hoe meer je hond uit de kast gaat trekken om reacties van je te krijgen. Als je lacht als je hond bedelt gaat hij meer bedelen. Als je kijkt naar je hond als die blaft gaat hij meer blaffen. Als je naar de hond toe loopt als hij een sok steelt gaat hij meer stelen. Het hele idee is dat de hond op jou reageert en niet teveel andersom. Dat is de beste basis om een nette beschaafde hond te krijgen.
-
boemel
- Vaste gebruiker
Tijdens het eten werd er juist niet naar haar gekeken of gereageerd.
Ik begrijp dat ik verkeerd heb gehandeld door haar vanachter de gordijnen weg te halen.
De hond naar haar plaats tijdens het eten lijkt me de beste optie. Bedankt voor de tips.
Ik begrijp dat ik verkeerd heb gehandeld door haar vanachter de gordijnen weg te halen.
De hond naar haar plaats tijdens het eten lijkt me de beste optie. Bedankt voor de tips.