Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De kracht van de satin balls (&graanvrij voeren)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

De kracht van de satin balls (&graanvrij voeren)

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib woog 3 maanden terug 18,5 kilo. Hoop gedonder gehad met ontstekingen van de maag/darm, overstap op royal canin brok met veel granen in verband met de ontstekingen en hij kwam geen gram aan in 2/3 maanden. Idealiter weegt hij 20,8. Oftewel ik had een hond waar ik xylofoon kon spelen op zijn ribben en met een duidelijk zichtbare ruggengraat in rust. :ugh:

Besloten om de voeding maar weer helemaal om te gooien, blijkbaar doet hij het gewoon echt niet goed op granen. Een goede graanvrije brok gevonden met een hoger percentage vet, kvv gezocht die hij goed eet en daar satin balls bij gaan voeren.

En voilá, vanavond bij de dierenarts stond hij op de weegschaal en meneer weegt 21 kilo :cheer:
Nu opletten dat hij niet meer aan gaat komen dus we gaan de satin balls afbouwen en blijven de graanvrije brok en kvv voeren.

Voor een hond die verrekte kieskeurig is en slecht eet, heb ik nu dan eindelijk wat gevonden waar ik hem mee op gewicht kan houden :cheer:

Voor-foto's heb ik niet, dat vond ik zelf maar stom. Maar geloof mij maar dat hij er slecht uitzag. Dat type slecht dat je op straat afkeurende blikken krijgt.

Maar nu-foto's heb ik wel!

Afbeelding
Foto van Adjani(&tyson)

Afbeelding
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: De kracht van de satin balls (&graanvrij voeren)

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Leuke hond!
Fijn dat je nu voor je hond het juiste voer hebt kunnen vinden.
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Is hij echt waar zo licht :O Ik had altijd het idee dat hij ongeveer even groot als tieske is maar die is toch wel nog een stukje zwaarder!
Wat een supermooie foto's zeg! Die kunnen zo aan de muur! Knappe shibby :)
Shibby
Zeer actief

Easy_Rider schreef:Leuke hond!
Fijn dat je nu voor je hond het juiste voer hebt kunnen vinden.
Het is bij Shib altijd maar de vraag hoe lang hij het volhoudt op een bepaald voer. Die rothond kan zomaar van de ene op de andere dag besluiten dat hij iets niet meer blieft. Vooralsnog eet hij de brok echt super goed (tijdens wandelingen; ik ben een wandelende voermachine) en kvv probeer ik af te wisselen tussen verschillende soorten. Farmfood pens&hart is zijn favoriet op het moment.
Ikke93 schreef:Is hij echt waar zo licht :O Ik had altijd het idee dat hij ongeveer even groot als tieske is maar die is toch wel nog een stukje zwaarder!
Wat een supermooie foto's zeg! Die kunnen zo aan de muur! Knappe shibby :)
Shib heeft een schofthoogte van 53cm ongeveer. Veel mensen schatten hem hoger en zwaarder. :wink:
Nanna schreef:Ik weet nog hie hij er op de clubmatch uitzag. Hij ziet er nu jaren jonger uit!
Mensenkinderen ja, daar was het echt een beetje een verschrompeld oud heertje. :schrik:
Hij is nu ook een stuk vrolijker. En ik ook, want ik vond het echt vreselijk om hem te aaien en dan iedere keer alleen maar bot te voelen. :ugh:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Hmmm worden die satin balls ook makkelijk gegeten? Dico is te dun omdat hij slecht eet. Hij eet met lange tanden. Diverse merken KVV, allerlei smaken KVV per merk, diverse merken brokken. Hij ruikt eraan, zucht nog eens diep en eet dan met lange tanden een deel of alles op. Als hij dan 2x alles op heeft(dus 1 dag), dan eet hij de eerst volgende keer standaard maar de helft of net iets meer.

Brokken weken, wat lekkers erdoor, maakt allemaal niks uit. Misschien dat die satin balls wel uitkomst bieden?
Shibby
Zeer actief

Shib is echt een ongelooflijke mieperd met eten, maar die satin balls gaan er bijna altijd zonder gemor in.
Ik zou het zeker proberen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”