Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemplekken

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Zwemplekken

Ongelezen bericht door Brigitte »

Weet er iemand leuke gebieden waar honden aangelijnd moeten zijn en er een mogelijkheid is om ze te laten zwemmen (aan de lange lijn). Om Phantom goed te helpen met te revalideren zoek ik plekken waar hij zou kunnen zwemmen. Hier hebben we mogelijkheden maar is allemaal in een losloop gebied en dat gaat niet werken of er zitten gelijk met mooi weer 50 vissers :roll: wil er best een stukje voor rijden dus wie weet een mooi rustig plekje waar ik hem veilig zou kunnen laten zwemmen..

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Re: Zwemplekken

Ongelezen bericht door Manuma »

Misschien het Oosterduinse meer in Noordwijkerhout? En de Klinkenbergerplas misschien? Daar mogen ze nu om het meer heen niet los.
Brigitte
Zeer actief

Manuma schreef:Misschien het Oosterduinse meer in Noordwijkerhout? En de Klinkenbergerplas misschien? Daar mogen ze nu om het meer heen niet los.
Dank je wel, ik schrijf het even op :ok:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hondenstrandje in de Krimpenerhout is soms druk, maar meestal behoorlijk rustig. Wel losloopgebied
Brigitte
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Hondenstrandje in de Krimpenerhout is soms druk, maar meestal behoorlijk rustig. Wel losloopgebied
Losloopgebied heb ik niets aan, hij mag niet druk doen om geen verkeerde bewegingen maken en met loslopende honden om hem heen gaat dat erg lastig worden :wink:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Brigitte schreef:
Fotogravinnetje schreef:Hondenstrandje in de Krimpenerhout is soms druk, maar meestal behoorlijk rustig. Wel losloopgebied
Losloopgebied heb ik niets aan, hij mag niet druk doen om geen verkeerde bewegingen maken en met loslopende honden om hem heen gaat dat erg lastig worden :wink:
Als je op het juiste moment gaat, zie je er geen hond. Maar ja, dat is wel lastig plannen natuurlijk
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

't kraaiennest in de lier, wel losloopgebied maar tijdens etenstijd die je er niemand. en is ruim genoeg dat mocht er wel iemand lopen je die kan ontwijken
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier in het bos ligt vertakking van een kanaal waar ik Gimmick altijd laat zwemmen aan de lange lijn. Daar loopt/zwemt bijna nooit iemand. Is ook de enige plek tot nu toe waar ik haar kan laten zwemmen maar 2 uur rijden is wel erg ver voor een rondje zwemmen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Manuma schreef:Misschien het Oosterduinse meer in Noordwijkerhout? En de Klinkenbergerplas misschien? Daar mogen ze nu om het meer heen niet los.
Volgens mij is daar (Klinkenbergerplas) nog steeds een gedeelte losloopgebied. Vooraan bij het recreatiestrand is aanlijn, maar aan de achterkant is losloop. Ik ben er nu met Triss nog niet geweest, maar hoor de hele middag honden blaffen en mensen naar hun honden roepen. Zou de gok er dus niet op nemen. (ik woon daar dus pal achter ;) )
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Of het echt iets voor hem is weet ik niet, maar je hebt in Warmond het 'bos van Krantz' of ook wel Huis te Warmont geheten. Dit is aanlijn en daar is het nooit druk met honden. Aan de achterkant loopt een water waar je hem zou kunnen laten zwemmen. Ligt eraan of hij zelf gaat zwemmen, want je kunt hem niet over laten zwemmen omdat je zelf niet naar de overkant kunt. Ligt ook een grote kasteelvijver waar je hem misschien ook nog kunt laten zwemmen. Is voor jullie ook niet heel ver.
Ik liep daar altijd met mijn herders, juist omdat daar bijna geen honden komen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Volgens mij woon je niet echt in de buurt, maar het Brielse meer is op de meeste plekken zeer rustig tot uitgestorven. Heerlijk helder water en overal plekken waar ze zo kunnen zwemmen(het is vrij snel diep). Je hebt enkele plekken met een strandje of steigers waar het drukker is, maar op de meeste plaatsen dus niet. Als je interesse hebt kan ik wel even de GPS coördinaten voor je opzoeken waar je kunt parkeren en snel bij het water bent.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

wellicht is hydro therapie iets?

http://hydrotherapiehond.nl/contact/
Afbeelding
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Waar woon je ergens? Ik weet wel een paar plekken.
Brigitte
Zeer actief

Gimmick schreef:Hier in het bos ligt vertakking van een kanaal waar ik Gimmick altijd laat zwemmen aan de lange lijn. Daar loopt/zwemt bijna nooit iemand. Is ook de enige plek tot nu toe waar ik haar kan laten zwemmen maar 2 uur rijden is wel erg ver voor een rondje zwemmen...
Haha ja voor een paar keer in de week is dat helaas niet echt te doen :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Easy_Rider schreef:Waar woon je ergens? Ik weet wel een paar plekken.
Den Haag :wink:
Brigitte
Zeer actief

Hippo schreef:Volgens mij woon je niet echt in de buurt, maar het Brielse meer is op de meeste plekken zeer rustig tot uitgestorven. Heerlijk helder water en overal plekken waar ze zo kunnen zwemmen(het is vrij snel diep). Je hebt enkele plekken met een strandje of steigers waar het drukker is, maar op de meeste plaatsen dus niet. Als je interesse hebt kan ik wel even de GPS coördinaten voor je opzoeken waar je kunt parkeren en snel bij het water bent.
Dat zou wel fijn zijn hij mag nog niet zo ver lopen, wel zwemmen maar nog niet echt een stuk lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”