Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wil 's nachts niet meer op zijn bed

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

wil 's nachts niet meer op zijn bed

Ongelezen bericht door lucie »

sinds een week of zo wil Kailen 's nachts niet meer op zijn bed slapen. Heel even gaat hij er op, maar dan ligt ie de hele nacht op de kale grond. Eerst dacht ik dacht ik dat het misschien te warm was en hij de koelte van de plavuizen zocht. Maar toen kwamen er een paar frisse nachten en deed hij het ook. Of dat ie het open raam vlakbij niet prettig vond; maar dichtdoen hielp niet. Of zijn kleedje op het bed niet fijn vond maar weghalen hielp niet.
Nou mag hij van mij liggen waar hij wil, maar hij is toch ook al 8 en van de vloer wordt hij toch wat stijf.

Het gekke is dat als ik overdag in die ruimte kom (slaap- en badkamer en suite), hij mij zoals gewoonlijk volgt en dan ogenblikkelijk fijn op z'n bed gaat liggen :piew: Het kan dus niet met een gek geurtje oid te maken hebben.
Iemand enig idee?
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: wil 's nachts niet meer op zijn bed

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

hij wil misschien een nieuw bed :idea:

Mijn oudje Lady ging altijd naast haar bed liggen als ze de deken te vies vond.....
lucie
Zeer actief

dat hoop ik niet :O: het ding is pas anderhalf jaar oud (net zolang als dat hij hier is) en nog niet zolang geleden gewassen...
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou me er niet zo druk over maken, als hij op de grond wilt slapen, dat is dan zijn keuze. Het kussen is er als hij wilt.
lucie
Zeer actief

@Neeltje, uiteraaard staat het mijn honden volledig vrij te liggen waar ze willen. maar Kailen is dol op zijn bed en erg verontwaardigd als ik dat eens weghaal om te stofzuigen oid. dus dat geeft m.i. aan dat er iets mis is, en dat wil ik dan graag verhelpen.

Heavy, ja ik kan mij dat topic van jou nog goed herinneren! Maar het was toch al wel een maand geleden hier dat ik de bedden had gewassen, dus dat kon het eigenlijk niet zijn.

Maar het probleem is opgelost: ik heb zijn bed voor dat van Amber verwisseld (die zijn verder identiek) en nu ligt hij weer heerlijk iedere nacht op z'n bed te ronken.
Wellicht toch iets van een geurtje dan. Maakt niet uit, het probleem is verholpen :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”