Ik ben dus opzoek naar een school of prive instructeur in omgeving hoorn.
Even in het kort.
Maylo intacte reu bijna 3 jaar oud. Ging voorheen altijd liggen bij honden, eerst was het vooral vervelend maar hij deed op dat moment niks. En kon vaak gewoon spelen. Dit gedrag heeft er toegeleid dat veel honden hem niet vertrouwen(en terecht) en gaat dus niet altijd goed. Inmiddels gaat hij niet voor elke hond liggen maar sinds zijn operatie is hij een stuk zekerder geworden, nu valt hij dus af en toe uit, niet heel extreem maar wel vervelend. Prima als hij niet met andere honden kan/wil maar dan moet hij deze negeren.
Izzy intacte teef ook bijna 3 valt uit, uit angst incl haar gekrijs. Meerdere dingen al geprobeerd maar ze blijft het doen. Eenmaal ze de hond kent en niet meer bang is gaat het prima maar niet elke hond is hier van gediend uiteraard. Ze is 1 x gegrepen en sinds dien is het erger geworden. Overigens honden die ze goed kent blaft ze soms tegen in de hoop dat ze mee willen rennen. Ik merk wel dat het uitvallen rond de loopsheden erger is, en ze is nu steeds tussen de 3,5 a 4 maanden loops geweest dus ik ben van plan haar te laten castreren, hopelijk helpt dit iets en neemt dit vooral veel last voor haar weg.
Nu ben ik dus opzoek naar een school of prive training om de touwtjes wat stakker aan te trekken, ik dacht eerst gewoon basis cursus of zal ik toch direct het probleem moeten aanpakken? Ik zit met de tijden, heb al een aantal scholen gebeld maar die werken niet op woensdag(in elk geval niet wat ik nodig denk te hebben) en de rest van de week zit ik met mijn werk omdat ik erg afwisselende diensten heb is woensdag mijn enige vaste dag waarop ik vrij ben. Ik heb mijn broertje al gevraagd om eventueel mee te helpen, dan zouden we volgens het ideaal plaatje op woensdag avond beide honden kunnen trainen/opvoeden.
Heeft er iemand hier nog tips welke scholen of instructeurs ik kan benaderen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenschool/prive training omgeving Hoorn(Noord-Holland)
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
Re: Hondenschool/prive training omgeving Hoorn(Noord-Holland
Ik zou even bellen met Hondenschool Joy in Heerhugowaard-Noord. Is misschien een stukje rijden voor je, maar ze zijn echt goed. Privébegeleiding is ook mogelijk volgens mij, en anders kan Myrthe (eigenaresse) je wellicht naar iemand anders verwijzen. Mijn ervaring daar is dus heel fijn: prettige omgang met de honden en ook genoeg ruimte voor honden die wat lastiger zijn. Je zou ook contact kunnen opnemen met Harald: http://www.dehonddebaas.nl/. Ik kom hem wel eens tegen en hij is heel rustig en fijn met honden. Ik heb geen ervaring met hem als gedragstherapeut maar ik heb wel een goede indruk van 'm.

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
DaniBanani schreef:Ik zou even bellen met Hondenschool Joy in Heerhugowaard-Noord. Is misschien een stukje rijden voor je, maar ze zijn echt goed. Privébegeleiding is ook mogelijk volgens mij, en anders kan Myrthe (eigenaresse) je wellicht naar iemand anders verwijzen. Mijn ervaring daar is dus heel fijn: prettige omgang met de honden en ook genoeg ruimte voor honden die wat lastiger zijn. Je zou ook contact kunnen opnemen met Harald: http://www.dehonddebaas.nl/. Ik kom hem wel eens tegen en hij is heel rustig en fijn met honden. Ik heb geen ervaring met hem als gedragstherapeut maar ik heb wel een goede indruk van 'm.
Had beide inderdaad gevonden, Joy valt mee is 25 minuten met de auto. Fijn dat jij er goede ervaringen heb. Ik ken voor de rest niemand in de omgeving die daar ervaring heeft opgedaan. die in Alkmaar had ik ook al gezien, die doet ook BAT zag ik.
- Gashmiron
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Ik wou ook Hondenschool Joy aanbevelen
Er wordt goed naar de hond gekeken, ik ben erg tevreden.
In ons groepje zat ook een hond die even wat meer aandacht nodig had, en die krijg je ook als je die nodig hebt.
Ze geven altijd de cursussen met z'n 2en dus er is ook gewoon tijd voor de extra aandacht.
Er wordt goed naar de hond gekeken, ik ben erg tevreden.
In ons groepje zat ook een hond die even wat meer aandacht nodig had, en die krijg je ook als je die nodig hebt.
Ze geven altijd de cursussen met z'n 2en dus er is ook gewoon tijd voor de extra aandacht.
-
mechelaarguus
- Vaste gebruiker
Mijn trainer zit in Purmerend en hij wordt heel vaak ingezet bij probleem honden. Ik moet zeggen ik heb een hond uit een werklijn. Een x mechelaar en als ik Marco niet had gehad had ik mijn hond nooit kunnen houden. Ik heb al eerder honden gehad maar deze was erg pittig. Werd ook gebeld door een man uit het oosten van het land die mijn hond wilde hebben. Ik moet zeggen ik begreep er toen niets van. Hij bleef bellen en zei als je hem niet aan kunt dan hoor ik het wel??? Hmm daar kwam ik dus achter. Schat van een dier maar....
Het is hondenschool Agouti in Purmerend. Hij komt aan huis of je kunt naar hem toe. Veelal traint hij probleemhonden privé. Het merendeel van zijn clientèle bestaat dan ook uit privé klanten. Je kunt altijd even een belletje doen en de ene school met de andere vergelijken.
Heel veel succes gewenst.
Het is hondenschool Agouti in Purmerend. Hij komt aan huis of je kunt naar hem toe. Veelal traint hij probleemhonden privé. Het merendeel van zijn clientèle bestaat dan ook uit privé klanten. Je kunt altijd even een belletje doen en de ene school met de andere vergelijken.
Heel veel succes gewenst.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks!!
Ik heb vandaag contact met Myrthe gehad(van Joy) en deze heeft me doorverwezen voor een gedragsconsult bij Harold(dehonddebaas). Mogelijk is het na 1 bezoek al voldoende en anders kan ik bij hondenschool joy terecht voor verdere ondersteuning.
Net via de website van de dehonddebaas.nl een aanmelding gedaan.
Ik heb vandaag contact met Myrthe gehad(van Joy) en deze heeft me doorverwezen voor een gedragsconsult bij Harold(dehonddebaas). Mogelijk is het na 1 bezoek al voldoende en anders kan ik bij hondenschool joy terecht voor verdere ondersteuning.
Net via de website van de dehonddebaas.nl een aanmelding gedaan.