Honden aan de flex en in de verte zie ik wel een man mij tegemoet komen met een hond. Niets aan de hand hoor maar op een bepaald moment roep ik dan de honden gewoon "naast". Acht meter flex vind ik dan wat teveel vrijheid.
De man stak fietspad over en ging in het gras lopen op het fietspad en ik bleef op het voetpad. In een inham is een bankje, en daar zat een vrouw blijkbaar die de man met de bull begroette en keek hoe de hond reageerde.
Deze had echter alleen oog voor Aak en Aak hield de hond ook in de gaten.
Meneer en ik groetten elkaar in het voorbij gaan, ik zei tegen Aak door te lopen (oogcontact vond ik wel klaar op dat moment), en de mevrouw op de bank kirde "Ohw wat leuk, sjij communiceren met elkaar!"
Ik moest er best om lachen. De derde persoon die zo nuchter vanaf het bankje het tafereel bekeek. Zij had eerst niet door dat de man van richting veranderde omdat ik van links aan kwam lopen.
En nuchter gedacht had ze ook gelijk, de honden communiceerden inderdaad met elkaar
Het was meer "ik ben bullie, en jij? Ik denk dat ik sterker ben" "ik ben Aki, en ik ben een beetje op mijn hoede maar niet bang voor jou, waarom kijk je zo intens?"
En dan Jol die ernaast tippelt "ohw hey reu, hallo, zie je mij niet, oh ok, macho mannen, klaar mee, zó geen zin in