Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer poept en plast in de bench
Moderator: moderatorteam
- PowerM
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Boomer poept en plast in de bench
Boomer is een tweeënhalf jarige reu mops die sinds pup met liefde door ons verzorgd en opgevoed wordt. Hij is een aantal maanden geleden gecastreerd omdat hij last had van groene afscheiding uit zijn penis. We hadden eerst andere methodes geprobeerd maar uiteindelijke was de enige oplossing die heeft geholpen het castreren.
Sinds zijn castratie poept en plast hij in zijn bench. Dit was eerst op dagelijkse basis. We hebben uiteindelijk maar besloten om zijn eten en drinken na een uur of 8 á 9 's avonds weg te zetten en om hem zo laat mogelijk uit te laten. Dit gebeurt meestal tussen 11 en 12 uur. We zijn er vervolgens rond 8 uur s' ochtends weer bij om hem uit te laten. Dit ging een tijd heel goed, maar de laatste tijd gaat het weer vaker mis dan goed.
Is iemand bekend met dit probleem? Zijn er tips om dit te voorkomen? Doen wij iets verkeerd?
HELP! Het is echt frustrerend om haast elke dag te starten met poep en plas op te ruimen. In zijn bench nota bene!
Sinds zijn castratie poept en plast hij in zijn bench. Dit was eerst op dagelijkse basis. We hebben uiteindelijk maar besloten om zijn eten en drinken na een uur of 8 á 9 's avonds weg te zetten en om hem zo laat mogelijk uit te laten. Dit gebeurt meestal tussen 11 en 12 uur. We zijn er vervolgens rond 8 uur s' ochtends weer bij om hem uit te laten. Dit ging een tijd heel goed, maar de laatste tijd gaat het weer vaker mis dan goed.
Is iemand bekend met dit probleem? Zijn er tips om dit te voorkomen? Doen wij iets verkeerd?
HELP! Het is echt frustrerend om haast elke dag te starten met poep en plas op te ruimen. In zijn bench nota bene!
- PowerM
- Vaste gebruiker
Re: Boomer poept en plast in de bench
We hebben heel lang problemen gehad met zindelijkheid. Om die reden durven we het s' nachts nog steeds niet aan om hem eruit te laten. Kunnen dat misschien wel weer gaan proberen. Denk verder ook dat zijn bench net één slag te groot is. Het is niet dat hij alle ruimte van de wereld heeft maar heeft wel een centimer of 20-30 over waar hij zijn behoefte kan doen en de rest gebruiken om verder te slapen. Vraag me af welke bench/afmetingen we nodig hebben.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Hier ook een schot in de ruimte....
Kan er iets geraakt zijn tijdens de castratie operatie en spier??? wanneer is hij gecastreerd? moet je hem misschien vaker uitlaten terug naar pup tijd?
Kan er iets geraakt zijn tijdens de castratie operatie en spier??? wanneer is hij gecastreerd? moet je hem misschien vaker uitlaten terug naar pup tijd?
- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef:Ik gok zomaar dat zijn bench te ruim is, als hij er écht in zou moeten liggen liet hij het waarschijnlijk wel achterwege.
Waarom moet hij eigenlijk in de bench? Gaat hij anders slopen?
Nou ja, dat ligt er maar aan. Niko gaat er uitgebreid in liggen, interesseert hem geen zak.
Hij weet dat hij binnen niets mag doen, maar zindelijkheid als in vies vinden, zit er niet in.
Vaker een rondje doen en opruimen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Heb ér ook zo'n 1 die gewoon in zijn eigen stront en pies gaat liggen en ook gerust op de puppiekrant met een plas en poep.dagmar88 schreef:Tara schreef:Ik gok zomaar dat zijn bench te ruim is, als hij er écht in zou moeten liggen liet hij het waarschijnlijk wel achterwege.
Nou ja, dat ligt er maar aan. Niko gaat er uitgebreid in liggen, interesseert hem geen zak.
Hij weet dat hij binnen niets mag doen, maar zindelijkheid als in vies vinden, zit er niet in.
Vaker een rondje doen en opruimen.
Geloof dat je hond van nature niet zo'n zindelijk en snugger hondje is en terug gevallen in gedrag na de castratie.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Sterre
En de wekker zetten om drie of vier uur 's nachts en hem even uitlaten. Gewoon om te proberen of hij het misschien niet zo lang kan ophouden? Want als dat het is, vind ik het wel erg zielig om hem in zijn eigen vuil te laten liggen.
- PowerM
- Vaste gebruiker
Ik houd zielsveel van m'n hond, maar ik moet je toegeven dat ik af en toe wel eens denk dat hij verstandelijk niet helemaal 100% is.bouvierpoedel schreef:dagmar88 schreef:Geloof dat je hond van nature niet zo'n zindelijk en snugger hondje isTara schreef:Ik gok zomaar dat zijn bench te ruim is, als hij er écht in zou moeten liggen liet hij het waarschijnlijk wel achterwege.
We gaan het proberen om hem s' nachts uit de bench te laten en anders een kleinere bench. Maar zal zonder bench helpen? Als hij nu al zijn behoefte doet in de bench, wat houd hem dan tegen om dit erbuiten te doen? We zien het wel.. Heb liever dat hij het buiten z'n bench doet zodat hij er niet in hoeft te liggen, dan erin. Hij heeft wss wel een plekje in de huiskamer wat gelukkig niet op het tapijt of de bank is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
PowerM schreef:Ik houd zielsveel van m'n hond, maar ik moet je toegeven dat ik af en toe wel eens denk dat hij verstandelijk niet helemaal 100% is.bouvierpoedel schreef:dagmar88 schreef:Geloof dat je hond van nature niet zo'n zindelijk en snugger hondje isTara schreef:Ik gok zomaar dat zijn bench te ruim is, als hij er écht in zou moeten liggen liet hij het waarschijnlijk wel achterwege.
We gaan het proberen om hem s' nachts uit de bench te laten en anders een kleinere bench. Maar zal zonder bench helpen? Als hij nu al zijn behoefte doet in de bench, wat houd hem dan tegen om dit erbuiten te doen? We zien het wel.. Heb liever dat hij het buiten z'n bench doet zodat hij er niet in hoeft te liggen, dan erin. Hij heeft wss wel een plekje in de huiskamer wat gelukkig niet op het tapijt of de bank is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Ben blij dat Dagmar dat schreef en niet ik.
Ik wilde het niet zeggen, maar niko is dus echt zwakbegaafd. Ik had de bui moeten voelen hangen toen ik de staat van het laminaat van de vorige bazen zag.
Tot pulp gepist laminaat ruikt ook niet zo fris.
Maar ja, acht hoog en een hond van negen maanden, daar ging geen lichtje bij branden.
Dacht dat het lag aan het feit dat het minutenlang duurde tussen aandrang en naar buiten kunnen, en hij dus die link nooit had gelegd.
Een half jaar later zag mijn laminaat er net zo uit
Volgens mij had mit met haar hondje hetzelfde.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- dagmar88
- Zeer actief
Marco88 schreef:je had hem nooit moeten castreren
Oh ja joh? Vertel?!
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- PowerM
- Vaste gebruiker
We zijn nu zo'n twee weken verder met Boomer die buiten de bench slaapt, en guess what? Problem solved *tikt af op de tafel voor de zekerheid*. Tot dusver gaat het prima, zelfs als we hem om 11 uur in de avond uitlaten en een keer wat later waren in de ochtend. Bedankt voor het zetje wat we nodig hadden om hem buiten de bench te laten slapen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Fijn dat het nu goed gaatPowerM schreef:We zijn nu zo'n twee weken verder met Boomer die buiten de bench slaapt, en guess what? Problem solved *tikt af op de tafel voor de zekerheid*. Tot dusver gaat het prima, zelfs als we hem om 11 uur in de avond uitlaten en een keer wat later waren in de ochtend. Bedankt voor het zetje wat we nodig hadden om hem buiten de bench te laten slapen.