Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rani heeft gebeten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Rani heeft gebeten

Ongelezen bericht door Gollum »

Gisteravond zaten mijn vriend en ik op de bank, de tuindeur was open. Een kennis van ons zou even langskomen, hij is bekend met de honden en loopt altijd achterom. Ik had de honden net eten gegeven en ging weer zitten, ik zie uit mijn ooghoek die kennis aankomen en zet even de tv op pauze.
Op dat moment vliegt Rani blaffend naar buiten en bijt hem zo in zijn bovenbeen :80:

Ik heb Rani naar haar mand geschreeuwd en de jongen naar binnen gehaald om naar zijn been te kijken, er zat een flinke put van een hoektand die bloedde :ugh:
We hebben het schoongemaakt en duizendmaal excuses aangeboden, de jongen bleef er wel laconiek onder. Hij dacht zelf dat hij te snel door het tuinhek liep en dat Rani niet gelijk doorhad wie hij was. Normaal vind ze hem wel lief :19:

Ik ben me helemaal de touwtering geschrokken. We gaan het weekend gelijk een fatsoenlijke hoge poort kopen die op slot kan. Ik moet er niet aan denken dat er straks een kind een pokemon in de tuin wil vangen o.i.d en zo doorloopt. Ook de pakjesbezorger komt soms gewoon achterom.

Wat een kut is het toch ook. Rani is bang voor het swiffertje van de buren maar bijt wel zomaar een mens :schrik:
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Rani heeft gebeten

Ongelezen bericht door Hylos »

Jeetje wat rot zeg en wat een schrik! :ugh:

Denk je dan dat dit niet uit angst kwam?
Ik liep bij een vriendin ook zo de deur binnen. Die hond schrok want die had me niet gezien en beet me ook zo in mijn bovenbeen. Pure angst. Maar goed die bijt wel vaker. :mann:
Afbeelding
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Levensgevaarlijk, zit vast ergens zo'n klapkaak in haar voorouders. Ik zeg aanlijn- en muilkorfplicht :zweep:

Ach ja, sommige honden nemen het bewaken van huis en haard heel serieus. Ik zou ook een hek plaatsen en mij verder niet al te druk maken.
Iemand die mijn honden niet goed kennen moet al helemaal niet zomaar binnen lopen. Oscar en Hippo zal geen probleem zijn, maar Dico laat wel meer achter dan een gat van een hoektand :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Honden als Rani hebben gewoon een hele harde achtergrond. Als ze waaks is is de rem om te bijten kleiner door waarschijnlijk haar jonge jaren. Buitenlandse honden kunnen voor verrassingen zorgen.
Ze is verder lief en je neemt je maatregelen. Komt goed. Sterkte want je zal je wel kapot geschrokken zijn.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Jeetje ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef: Wat een kut is het toch ook. Rani is bang voor het swiffertje van de buren maar bijt wel zomaar een mens :schrik:

Een mens zomaar ineens op haar terrein is niet zomaar.
:wink: T is geen labrador he.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Heel vervelend :(
Shit happens...... ze is misschien geschrokken, zat nog over haar lekkere diner na te fantaseren :19:

Goed idee om een hoger tuinhek te kopen. :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Da's inderdaad schrikken. Ik denk dat de herderachtergrond (lees: waak- en beschermingsgenen) hier een grote rol in spelen. Haar territorium, dus onverwacht bezoek (niet te verwarren met bezoek die door jou wordt begroet) dit bij haar opwekken.
Ik herken het trouwens wel. Mijn lieve Maggie doet dat ook bij onverwacht binnenvallend bezoek. Vooral van manspersonen.
Lastig omdat bijna iedereen bij mij ook achterom komt en dus zomaar in de tuin staat. Ik moet Maggie dus direct onder appèl zetten anders rent ze ook al grauwend er op af.
Gek genoeg zal ze bij vrouwelijke bezoekers direct inbinden, maar bij mannen moet ik haar even bij me roepen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Hylos schreef:Jeetje wat rot zeg en wat een schrik! :ugh:

Denk je dan dat dit niet uit angst kwam?
Ik liep bij een vriendin ook zo de deur binnen. Die hond schrok want die had me niet gezien en beet me ook zo in mijn bovenbeen. Pure angst. Maar goed die bijt wel vaker. :mann:
Het blaffen zag er niet angstig uit maar agressief, ze nam ook een flinke spurt naar hem toe. Pas toen ik naar haar schreeuwde veranderde haar houding en vloog ze haar mand in. Daarna was ze nieuwschierig, oh hoi jij ook hier? :schrik:
laeken schreef:Honden als Rani hebben gewoon een hele harde achtergrond. Als ze waaks is is de rem om te bijten kleiner door waarschijnlijk haar jonge jaren. Buitenlandse honden kunnen voor verrassingen zorgen.
Ze is verder lief en je neemt je maatregelen. Komt goed. Sterkte want je zal je wel kapot geschrokken zijn.
Nou inderdaad, ik zat gister op de bank te snotteren of ik wel een geschikte baas was :oeps:
dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Wat een kut is het toch ook. Rani is bang voor het swiffertje van de buren maar bijt wel zomaar een mens :schrik:

Ja dat krijg ik nu ook in de gaten.
Gollum
Zeer actief

lieke schreef:Da's inderdaad schrikken. Ik denk dat de herderachtergrond (lees: waak- en beschermingsgenen) hier een grote rol in spelen. Haar territorium, dus onverwacht bezoek (niet te verwarren met bezoek die door jou wordt begroet) dit bij haar opwekken.
Ik herken het trouwens wel. Mijn lieve Maggie doet dat ook bij onverwacht binnenvallend bezoek. Vooral van manspersonen.
Lastig omdat bijna iedereen bij mij ook achterom komt en dus zomaar in de tuin staat. Ik moet Maggie dus direct onder appèl zetten anders rent ze ook al grauwend er op af.
Gek genoeg zal ze bij vrouwelijke bezoekers direct inbinden, maar bij mannen moet ik haar even bij me roepen.
Ik denk het ook, ik zat ook al na te denken wat er gister anders dan anders ging. Ik zette eerst de tv op pauze en de jongen liep snel door. Ik had hem nog niet begroet volgens mij. En het is zo'n lieve jongen, vond het echt rot voor hem.

Maar goed, een poort dus. De palen staan al dus op zich moet er makkelijk een andere poort ingezet kunnen worden. Voor 100 euro zijn we klaar.
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef: Ja dat krijg ik nu ook in de gaten.
:engel:

Nu weet je het en kun je je er op aanpassen.
En "gelukkig" bij iemand die er niet echt van onder de indruk was.
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:

Ik kende zat Teckels die daar (sic!) ook helemaal geen been in zagen :engel:
Je hoeft er dus geen pitbull of waakherder voor te wezen.
Glenn zou het trouwens ook doen, die sufkudtcollie.
Hier zit de poort dus ook altijd op slot en als ik een briefje ophang voor de pakjesbezorger dattie zijn meuk wel achterom af kan gooien, zorg ik dat er geen hond in de tuin zit.
Mooi af te sluiten poortje kopen, bos bloemen voor de gebetene en het leed is weer helemaal geleden.
Ik haal wel een bierpakketje, het is niet echt een bloemenjongen :lol1:
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Ja dat krijg ik nu ook in de gaten.
:engel:

Nu weet je het en kun je je er op aanpassen.
En "gelukkig" bij iemand die er niet echt van onder de indruk was.
Pff nou! Hij vond het zelf niks en ook nog bijna onzin dat ik met m'n EHBO doos aan kwam zetten :LOL:
Ik heb er toch maar een pleister opgeplakt.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Dat is schrikken inderdaad!
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Vraag even na, als het echt door was, of zijn tetanus op orde is.
Als ze ook net aan eten was misschien wel slim.

En hier kan ook niet iedereen zomaar binnen komen. Niet voorom en niet achterom. M'n vader fluit onderweg altijd, hij is gek genoeg nooit een probleem :-)
...; We will never surrender Winston Churchill
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Dat is schrikken!

Maar je zegt dat je ze net eten had gegeven... Kan dat ook geen grote rol gespeeld hebben? Of was het al op?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

sternentänzerin schreef:Vraag even na, als het echt door was, of zijn tetanus op orde is.

En hier kan ook niet iedereen zomaar binnen komen. Niet voorom en niet achterom. M'n vader fluit onderweg altijd, hij is gek genoeg nooit een probleem :-)
Oh dat zal ik even doen ja. Het bloedde dus het was wel echt door.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Gollum schreef:
sternentänzerin schreef:Vraag even na, als het echt door was, of zijn tetanus op orde is.

Mijn huisarts vond het heel belangrijk dat je tetanus en antibiotica krijgt na een hondenbeet.

Rot voor je, je voelt je dan echt zo rot als zoiets gebeurt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef:
Mijn huisarts vond het heel belangrijk dat je tetanus en antibiotica krijgt na een hondenbeet.

Meteen ab voor een gaatje vind ik verre van geslaagd.
Die tetanus moet inderdaad wel goed zijn.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dat is schrikken idd, kan het iets met het eten te maken hebben gehad?

Hier hoeft ook niemand de tuin in te komen, ook het huis niet zonder dat ik zeg dat het goed is....vindt Doran niet zo'n goed idee :schrik: (Ja Doran de labrador :lekkerpuh: )
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb er hier 2 die het ook doen. Csiva en Dumas bijten ook als er zomaar iemand via een verkeerde weg (achterom) de tuin in komt.
Luca zet mensen dan vast op 1 plek en zorgt ervoor dat je geen stap meer durft te zetten. En dan zijn Luca en Dumas normaal super sociaal en vriendelijk. Maar zomaar op ons terrein, nee dat mag niet....
Gollum
Zeer actief

gonnie schreef:
Gollum schreef:

Ik heb het even gevraagd maar die jongen vond het zelf niet nodig, ze is niet door zijn broek gegaan dus de tand heeft de huid niet geraakt.
Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Lunatic schreef:Dat is schrikken idd, kan het iets met het eten te maken hebben gehad?

Hier hoeft ook niemand de tuin in te komen, ook het huis niet zonder dat ik zeg dat het goed is....vindt Doran niet zo'n goed idee :schrik: (Ja Doran de labrador :lekkerpuh: )
Ik denk omdat ze met haar rug naar de tuin toe stond ze niet direct zag wie het was, en de jongen die te snel de tuin in liep?
Het is de tweede zomer dat we haar hebben, ze kwam vorig jaar in de zomer bij ons. Toen was alles nog te nieuw om te waken denk ik.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind Rani ook echt wel herdertrekjes hebben dus het verbaast mij niets dat zij in het donker de boel verdedigd. Ik denk ook niet dat het uit angst komt. Is verder niet negatief, het is een hartstikke leuke hond en jij bent er zeker wel geschikt voor :wink: maar je moet er wel net even weer anders mee omgaan.
Gollum
Zeer actief

Valerie schreef:Ik vind Rani ook echt wel herdertrekjes hebben dus het verbaast mij niets dat zij in het donker de boel verdedigd. Ik denk ook niet dat het uit angst komt. Is verder niet negatief, het is een hartstikke leuke hond en jij bent er zeker wel geschikt voor :wink: maar je moet er wel net even weer anders mee omgaan.
Ja inderdaad, ik moet me even bedenken dat het geen suffe Gol is. Daarom wil ik ook zo snel mogelijk een goede poort die op slot kan. En misschien moet ik maar op cursus ofzo.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O bah, ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent! :-(
Gelukkig maar dat het slachtoffer er zo relaxt op reageert en dat je nu weet dat je echt moet voorkomen dat mensen zomaar de tuin in kunnen lopen. Veel honden, zeker herders en herderkuisingen, bewaken nu eenmaal hun eigen terrein en Rani heeft op zulke momenten dus duidelijk even wat begeleiding nodig.
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:O bah, ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent! :-(
Gelukkig maar dat het slachtoffer er zo relaxt op reageert en dat je nu weet dat je echt moet voorkomen dat mensen zomaar de tuin in kunnen lopen. Veel honden, zeker herders en herderkuisingen, bewaken nu eenmaal hun eigen terrein en Rani heeft op zulke momenten dus duidelijk even wat begeleiding nodig.
Ja inderdaad, als die poort er is dan moet ik zelf voor mensen opendoen. Met de voordeur gaat dat ook prima.
Kevin was er een stuk laconieker over, die vond het wel een prettig idee dat ze waakt. Ze voelt zich wel thuis he zei hij nog :lol1: :S:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Lieve schat, ik heb een Husky en die staan erom bekent dat ze het tafelzilver nog net niet aanwijzen bij een inbraak, maar doe maar niet inbreken als Akira thuis is :schrik: Ik dacht echt dat het aan mij lag dat ze zo deed :oeps: Niet aan jezelf twijfelen hoor, je weet het nu en dus kan je het oplossen met een deur die op slot zit.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef:
Valerie schreef:Ik vind Rani ook echt wel herdertrekjes hebben dus het verbaast mij niets dat zij in het donker de boel verdedigd. Ik denk ook niet dat het uit angst komt. Is verder niet negatief, het is een hartstikke leuke hond en jij bent er zeker wel geschikt voor :wink: maar je moet er wel net even weer anders mee omgaan.
Ja inderdaad, ik moet me even bedenken dat het geen suffe Gol is. Daarom wil ik ook zo snel mogelijk een goede poort die op slot kan. En misschien moet ik maar op cursus ofzo.

Ach joh :mrgreen:
Als jou dat leuk lijkt. Verder is het voor veel honden gewoon normaal gedrag. Ga je er niet uit cursussen en er is ook niets mis met haar of jullie.
Gewoon meelopen en zorgen dat je bezoek zich even voorstelt/wacht tot jij er bent. Misschien kun je er een commando aan koppelen?
Goed volk.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zeker niet aan je zelf twijfelen! Het volstrekt normaal wat Rani deed. Ongewenst en niet leuk zeker, maar je neemt je maatregelen dus je kan het prima voorkomen in de toekomst.

Ik weet door mijn eerste hond (een schattig langhaar teckeltje :wink: ) niet beter dan dat bezoek niet zomaar in huis of tuin moet komen of als nog onbekend zomaar door het huis kan lopen. Onder begeleiding gaat het prima maar deuren en poorten zitten altijd op slot. De teckel sloot ik zelfs weg bij klusmensen. Voor gemak en veiligheid. Bekend bezoek was wel geweldig en één groot feest. Maar de deur of poort deed ik altijd zelf open :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”