Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
graven
Moderator: moderatorteam
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
graven
Bjelke graaft erg graag!
in het zand , tussen de planten
maar ook wel eens in het gras (en dit tot ergernis van de rest van de huisgenoten)
Nu willen we eventueel een zandbak maken waar het wel mag
iemand ervaringen hiermee? of hoe af te leren???
in het zand , tussen de planten
maar ook wel eens in het gras (en dit tot ergernis van de rest van de huisgenoten)
Nu willen we eventueel een zandbak maken waar het wel mag
iemand ervaringen hiermee? of hoe af te leren???
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: graven
Ik had 2 verschrikkelijke gravers en heb zo'n schelp gevuld met zand.
Dat vonden ze wel leuk maar de tuin bleef veel leuker.
Mijn gazon hebben ze echt gesloopt dus dat is eruit.
Het was ze niet af te leren, ik ga er niet de hele dag bij zitten.
Er wordt nu nog wel gegraven maar het gaat wat beschaafder nu ze ouder zijn
Dat vonden ze wel leuk maar de tuin bleef veel leuker.
Mijn gazon hebben ze echt gesloopt dus dat is eruit.
Het was ze niet af te leren, ik ga er niet de hele dag bij zitten.
Er wordt nu nog wel gegraven maar het gaat wat beschaafder nu ze ouder zijn

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
10 kilo graszaad in voorraad hebben
Laatst was ik de ene kant aan het fatsoeneren, ik draai me om... en je raadt het al.
Ik verbied het wel als ik het zie, maar hij vindt het denk ik veel te leuk
Dus sorry, geen oplossing behalve braaf graszaad blijven strooien.
Laatst was ik de ene kant aan het fatsoeneren, ik draai me om... en je raadt het al.
Ik verbied het wel als ik het zie, maar hij vindt het denk ik veel te leuk
Dus sorry, geen oplossing behalve braaf graszaad blijven strooien.
-
Neeltje
Ik heb inderdaad een zandbak gemaakt voor Lotje en voor 99% graaft ze alleen daarin.

Ik heb het afgeleerd door in het begin er echt bovenop te zitten met een flinke nee en een waterspuit en ze blijft nu ook zo goed als uit de border.

Ik heb het afgeleerd door in het begin er echt bovenop te zitten met een flinke nee en een waterspuit en ze blijft nu ook zo goed als uit de border.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Toen Vusi pup was had ik een auto band met bouwzand, kluifjes en speelgoed begraven en madam was daar zoet mee.
Nu graaft ze als we wandelen vooral in molshopen en muizen gaten, de termiet heuvels vind ze ook leuk om in te "graven" maar die zijn een beetje hard
Nu graaft ze als we wandelen vooral in molshopen en muizen gaten, de termiet heuvels vind ze ook leuk om in te "graven" maar die zijn een beetje hard
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
als graafmachinebram en thijs schreef:Ik zou haar verhuren.
-
boemel
- Vaste gebruiker
De hond hier doet dit ook graag. Niet zo verwonderlijk want deze honden zijn ooit gefokt om ongedierte uit de holen op te graven.
Daar is voor aanschaf rekening mee gehouden. Dat betekent dat ze in de gaten wordt gehouden. En wanneer ze begint te graven is een nee roepen al voldoende om haar gespit in de tuin te doen staken. Het begint al tot resultaat te leiden want het graven wordt al stukken minder. Tijdens een wandeling kun je wel eens een molshoop tegenkomen en ook dan wordt het niet toegestaan. Het lijkt me aannemelijk dat ze het onderscheid tussen de tuin en elders een molshoop niet kennen. Door consequent op te treden wordt dit gedrag beslist minder.
Daar is voor aanschaf rekening mee gehouden. Dat betekent dat ze in de gaten wordt gehouden. En wanneer ze begint te graven is een nee roepen al voldoende om haar gespit in de tuin te doen staken. Het begint al tot resultaat te leiden want het graven wordt al stukken minder. Tijdens een wandeling kun je wel eens een molshoop tegenkomen en ook dan wordt het niet toegestaan. Het lijkt me aannemelijk dat ze het onderscheid tussen de tuin en elders een molshoop niet kennen. Door consequent op te treden wordt dit gedrag beslist minder.
-
blondie
- Zeer actief
Er wel bovenop blijven zitten als ze het doet en je het niet wilt hebben.
Jol heeft er ook een handje van, niet in eigen tuin (we hebben geen gras hier) maar zij doet het in de bermen of op hondenlosloopplekken. Als ik even niet oplet vliegen de pollen door de lucht
Die trap ik dan maar weer netjes dicht nadat ik voor de zoveelste keer "Nee Jol! Niet graven!" heb geroepen. Zij graaft trouwens steentjes op, als ze de kans krijgt, daar heeft ze een neus voor
en dat is dus eigenlijk de reden dat zij graaft.
Aki graaft om het graven, zoals een Duitser betaamd
, maar van jongs af aan hem eigenlijk bestraft als hij in de border aan de gang ging, of ging helpen tuinieren. Nu doet hij het niet meer, in de border dan. Op strand gaat hij zijn gang maar 
Jol heeft er ook een handje van, niet in eigen tuin (we hebben geen gras hier) maar zij doet het in de bermen of op hondenlosloopplekken. Als ik even niet oplet vliegen de pollen door de lucht
Die trap ik dan maar weer netjes dicht nadat ik voor de zoveelste keer "Nee Jol! Niet graven!" heb geroepen. Zij graaft trouwens steentjes op, als ze de kans krijgt, daar heeft ze een neus voor
Aki graaft om het graven, zoals een Duitser betaamd
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Freek is er nog steeds heilig van overtuigd dat ergens in de tuin olie in de grond moet zitten. Vorig jaar de hele tuin veranderd/gemoderniseerd en het gras is vervangen door kunstgras. Verder een jaar lang er bovenop gezeten met niet in de borders graven en afkloppend, dit seizoen heeft hij nog niet gegraven in de tuin.
Ik wens je veel sterkte
Ik wens je veel sterkte