Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudere hond lust zijn brokken niet meer, nat voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Oudere hond lust zijn brokken niet meer, nat voer?

Ongelezen bericht door Anke »

Youri is 11.5 jaar oud en wordt een beetje een oud hondje. Doof, soms wat afwezig en voor het eerst merk ik wat van de hartklachten die hij heeft. Hij krijgt daar medicatie voor en ik moet volgende week terug voor een controle echo.
Nu wil hij sinds een week niet meer eten. Of ja, niet meer uit zijn etensbak. Ik heb zijn gebit gecontroleerd, maar op wat tandsteen na is daar niks verontrustends te zien. Hij eet gerust een botje, winterwortel ed. dus gebitspijn lijkt me niet.
Als ik zijn brokjes uitstrooi over het gras of meeneem tijdens de wandeling eet hij ze met plezier op. Alleen als ik hem te eten geef, wil hij ze niet. Hij kijkt me aan met een blik van: vrouwtje, dít ga ik niet eten. Ik heb al geprobeerd om het lekkerder te maken, maar ook daar trapt hij niet in :mrgreen:

Het probleem is alleen dat hij nogal gevoelig is voor veel dingen en ik eindelijk brokken had gevonden waar hij het goed op doet, Wolfsblut met geit en paard en zoete aardappel. Ik wil eigenlijk dat hij gewoon met smaak zijn eten eet, hij heeft zijn hele leven als een bootwerker gegeten en nu eet hij met lange tanden. Ik kan ook niet zomaar zijn eten wegzetten, hij was wat te mager en is nu eindelijk goed op gewicht.
Dus ik ben op zoek naar ander voer. Wellicht iets van Renske oid? Is dat goed en volwaardig voer? Het moet gluten en kip(eiwit)vrij zijn. Wie kan me helpen?
Kvv doet hij het niet goed op.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Oudere hond lust zijn brokken niet meer, nat voer?

Ongelezen bericht door marian* »

Is er al eens naar zijn nieren gekeken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sowieso een of andere ontsteking? Xena wilde vorig jaar ineens niet meer eten... heel soms een paar hapjes met blik er doorheen. Bleek dus dat ze een zware blaasontsteking had en BMO. toen dat over was at ze weer als een boodwerker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een gepuzzel kan het zijn met die gevoelige hondjes, he. Ik heb er hier ook zo eentje. Cyntha is allergisch voor o.a. granen en kip en verdroeg uiteindelijk geen rauw meer. Renske en nog wat andere merken waren ook geen succes. De variant Wolfsblut die je noemt heeft zij een tijdje gehad, maar vond ze vanaf het begin al niet echt lekker. Dat was voor het eerst dat Cyntha moeilijk deed over wat ik haar voorschotelde. Daarna overgestapt op WB Dark Forest. Jarenlang goed gegaan, totdat ze recent ook dit niet meer fatsoenlijk wilde eten. Nu staat ze op Platinum Iberico & Greens. Ik moet haar daar ietsje meer van geven dan de aanbevolen hoeveelheid. De Platinum is voor ons op maandbasis ongeveer vijf euro duurder dan de WB Dark Forest, maar Cyntha vreet weer als een bootwerker. Hopen dat dat zo blijft en dat ze er geen allergie of intolerantie tegen opbouwt.
Cyntha's bloed is vorige maand nog gecontroleerd. Zag er allemaal prima uit. Bloedonderzoek lijkt me voor Youri ook geen slecht idee.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Anke
Zeer actief

malinois schreef:Sowieso een of andere ontsteking? Xena wilde vorig jaar ineens niet meer eten... heel soms een paar hapjes met blik er doorheen. Bleek dus dat ze een zware blaasontsteking had en BMO. toen dat over was at ze weer als een boodwerker.
Ik ga volgende week naar de dierenarts en zal dan ook de nieren laten controleren.
Maar hij eet dus wel. Als ik de brokjes door het huis strooi zijn ze zo op. Idem als ik ze op het gras strooi oid. Of verstop in een sok, broek of kong. Ik vermoed eigenlijk dat hij ze gewoon niet meer lekker vindt. De brokken van Ayko eet hij wel gewoon op en ook met smaak (alleen poept hij daar minder op, meer en dunner). Dus ik ben op zoek naar een ander merk voer dat rund en kipvrij is, glutenvrij en niet te hoog eiwitgehalte. Het liefst een goed en puur merk. Hilde? :engel:
Mogen brokken of nat zijn. Kvv werd hij heel ziek van.
Anke
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Wat een gepuzzel kan het zijn met die gevoelige hondjes, he. Ik heb er hier ook zo eentje. Cyntha is allergisch voor o.a. granen en kip en verdroeg uiteindelijk geen rauw meer. Renske en nog wat andere merken waren ook geen succes. De variant Wolfsblut die je noemt heeft zij een tijdje gehad, maar vond ze vanaf het begin al niet echt lekker. Dat was voor het eerst dat Cyntha moeilijk deed over wat ik haar voorschotelde. Daarna overgestapt op WB Dark Forest. Jarenlang goed gegaan, totdat ze recent ook dit niet meer fatsoenlijk wilde eten. Nu staat ze op Platinum Iberico & Greens. Ik moet haar daar ietsje meer van geven dan de aanbevolen hoeveelheid. De Platinum is voor ons op maandbasis ongeveer vijf euro duurder dan de WB Dark Forest, maar Cyntha vreet weer als een bootwerker. Hopen dat dat zo blijft en dat ze er geen allergie of intolerantie tegen opbouwt.
Cyntha's bloed is vorige maand nog gecontroleerd. Zag er allemaal prima uit. Bloedonderzoek lijkt me voor Youri ook geen slecht idee.
Ik zal volgende week sowieso bloed laten prikken. Verder speelt hij nog met Ayko, heeft gisteren nog een uur vrolijk gelopen en banjert hij vrolijk door de tuin. Ik merk niks aan hem dat hij zich niet goed voelt.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Anke schreef:
malinois schreef: Dus ik ben op zoek naar een ander merk voer dat rund en kipvrij is, glutenvrij en niet te hoog eiwitgehalte. Het liefst een goed en puur merk. Hilde? :engel:
http://www.platinum.com/nl/

Moet je dus wel de Iberico & Greens nemen. In de andere varianten zit kip. Of wacht, als Youri wel rijst verdraagt zou de Lamb And Rice ook nog kunnen. Ik bestel het altijd bij food4pets.be per minstens 10 kilo zodat de verzendkosten vervallen
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Anke
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Anke schreef:
malinois schreef: Dus ik ben op zoek naar een ander merk voer dat rund en kipvrij is, glutenvrij en niet te hoog eiwitgehalte. Het liefst een goed en puur merk. Hilde? :engel:
http://www.platinum.com/nl/

Moet je dus wel de Iberico & Greens nemen. In de andere varianten zit kip. Of wacht, als Youri wel rijst verdraagt zou de Lamb And Rice ook nog kunnen. Ik bestel het altijd bij food4pets.be per minstens 10 kilo zodat de verzendkosten vervallen
Dankjewel! Ja, het is altijd een hele puzzel. Youri kreeg van Wolfsblut de senior variant. Die hebben ze niet bij de Platinum ziek ik. Nou ja goed, ik ga eerst naar de dierenarts en als alles goed is ga ik nieuw voer proberen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hoe lang kreeg hij het voer al?
Finn krijgt nu een week Wolfsblut, maar hij vindt het ook niet lekker. Erg harde brokken ook (dark forest heb ik). Misschien heeft hij last van zijn tanden dat hij moeilijker eet?
Finn is hij sowieso een moeilijke eter en eten moet spannend zijn. Dus gewoon in een bak is te saai. In een doos met krantensnippers/-proppen of door de kamer of in een antischrokbak, dan gaat het beter.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hondjes van 11,5 met kwaaltjes mogen alles eten wat ze willen. dus als je zeker weet dat het niks ernstigs is vooer je voor mijn part blikvoer van de euroshopper.
Afbeelding
Anke
Zeer actief

M@scha schreef:hondjes van 11,5 met kwaaltjes mogen alles eten wat ze willen. dus als je zeker weet dat het niks ernstigs is vooer je voor mijn part blikvoer van de euroshopper.
Ik ga inderdaad eerst alles grondig laten checken. Maar het probleem is dat ik hem niet zomaar alles kan voeren, want hij kan maar heel weinig goed verdragen. Het heeft ook nog al lang geduurd eer we op deze brok uit zijn gekomen. En jeuk en diarree wil ik niet veroorzaken. Ik wil hem gerust natvoer geven als hij dat lekkerder vindt, maar dan wel één waar hij het goed op doet :D
Anke
Zeer actief

veertje schreef:Hoe lang kreeg hij het voer al?
Finn krijgt nu een week Wolfsblut, maar hij vindt het ook niet lekker. Erg harde brokken ook (dark forest heb ik). Misschien heeft hij last van zijn tanden dat hij moeilijker eet?
Finn is hij sowieso een moeilijke eter en eten moet spannend zijn. Dus gewoon in een bak is te saai. In een doos met krantensnippers/-proppen of door de kamer of in een antischrokbak, dan gaat het beter.
Oeh, toch al zeker 2 of 3 jaar en altijd met smaak gegeten. Ik heb zijn gebit ook al geïnspecteerd. Hij heeft wel wat tandsteen hoor, maar niets erger dan normaal en een winterwortel krijgt hij gewoon weg. Botjes knaagt hij ook op,met beide kanten. Nou ja goed, ik ga het allemaal meenemen naar voor de dierenarts en in de tussentijd krijgt hij gewoon de brokken van Ayko die hij wel met smaak eet :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”