Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu (4) valt uit naar andere reu, binnen eigen roedel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bentley1980
nieuw lid
Aantal honden: 3

Reu (4) valt uit naar andere reu, binnen eigen roedel

Ongelezen bericht door Bentley1980 »

Mijn reu (boerboel) valt nu voor het eerst uit naar mijn andere reu ( labrador 13).
De labrador woont bij mijn ouders en is zo nu en dan het weekend en vakanties hier, er is nooit iets voorgevallen, alleen tijdens het eten hou ik ze apart voor de zekerheid.
Verder slapen ze samen, ze trekken samen op als ik ze uitlaat en los mogen, hou ik ze nooit apart.
Maar vandaag is de boerboel tot 2 x toe uitgevallen, ik heb hem hier redelijk hard op aangepakt, maar mijn vertrouwen in hem is nu in 1 klap weg.
Met als gevolg dat ze nu apart slapen, en ik ze niet meer samen laat als ik er niet bij ben.
De boerboel heeft het op straat ook niet zo op andere reuen, meestal de kleinere reutjes.
Hij heeft sinds deze week oorontsteking, deze word behandeld met antibiotica.
Iemand een idee of dit de aanleiding is van dit gedrag?
Het uitvallen waren overigens beide keren enkel waarschuwingen, met grommen en duwen, maar een boerboel van 60kg tegenover een bejaarde labrador is geen eerlijke strijd.
Hoor graag tips wat ik nu verder kan doen, bij voorbaat dank
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Reu (4) valt uit naar andere reu, binnen eigen roedel

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou geen enkel risico nemen en ze niet meer samen laten...
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Je reu is 4 jaar en dus volwassen, je Labrador valt niet 'binnen eigen roedel', want die is er maar af en toe schrijf je. JIJ kunt vinden dat hij erbij hoort, daar denkt je hond waarschijnlijk anders over.
Boerboels staan volgens mij niet echt bekend om hun makkelijke, sociale karakter naar seksegenoten (tenzij ze flink de ruimte hebben en een taak hebben). Ik zou absoluut je bejaarde Lab niet meer bij hem laten. Je vergeeft het je zelf nooit als er iets gebeurd.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Machie schreef:Ik zou geen enkel risico nemen en ze niet meer samen laten...
Mee eens :ok:
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat Lemuria zegt.
En die ooronsteking zal wel pijnlijk zijn.. dus dat kan zeker meespelen.
Afbeelding
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Niet meer zonder toezicht samen laten en ik zou hem absoluut verbieden ook maar een wenkbrauw op te trekken tegen de oude man. Hier ook dat soort types van formaat gehad (Mastiff, Bulmastiff, Boxers) allemaal reuen, en er wordt in mijn aanwezigheid niet gepatst of gegromt tegen elkaar. Nóóit.
Als je denkt dat je dat overwicht niet hebt op je Boerboel dan liet ik hem niet meer bij de oude lab.
Gr. Aniek

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Budkes schreef:Niet meer zonder toezicht samen laten en ik zou hem absoluut verbieden ook maar een wenkbrauw op te trekken tegen de oude man. Hier ook dat soort types van formaat gehad (Mastiff, Bulmastiff, Boxers) allemaal reuen, en er wordt in mijn aanwezigheid niet gepatst of gegromt tegen elkaar. Nóóit.
Als je denkt dat je dat overwicht niet hebt op je Boerboel dan liet ik hem niet meer bij de oude lab.
Mee eens. Als hij ook maar een haar verkeerd zet dan gelijk indammen.

Overigens kan een pijnlijke ontsteking zorgen voor een korter lontje, dus het kan meespelen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zamunda schreef:
Overigens kan een pijnlijke ontsteking zorgen voor een korter lontje, dus het kan meespelen.

O ja zeker, als hij pijn heeft en de lab kwam tegen zijn oren aan of in de buurt kan het mss wel re actie daarop zijn. Maar dan wil ik altijd nog degene zijn die het oplost, als het ware. :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het zou zomaar kunnen dat de lab van 13 ziek is, zoiets zou voor mij reden zijn om de hond grondig te laten nakijken door een dierenarts,( denk aan kanker of iets dergelijks- of op een andere manier verzwakt honden ruiken dat- heb het te vaak meegemaakt dat zoiets er achteraf uit kwam) en apart houden is zeker een goede optie..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou er voortaan gewoon van uit gaan dat je geen enkele reu zo maar in huis kan zetten. Niet meer samen laten in ieder geval, zoals je zelf zegt, dat is anders echt geen eerlijke strijd.
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Mijn vader heeft 2 labradors, van nu 7 en 10 jaar oud.
4 jaar geleden klapte de oudste van toen 6 vanuit het niets een aantal keren op de jongste.
Vlak erna constateerden mijn vader dat ze oorontsteking had.
Na de behandeling is het nooit meer gebeurt tot vorig jaar in 1x en ja hoor, meteen oren nagekeken
En weer vies, weer oorontsteking.
Kan soms echt enorm zeer doen, en ander gedrag veroorzaken.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

S@ndr@ schreef:Het zou zomaar kunnen dat de lab van 13 ziek is, zoiets zou voor mij reden zijn om de hond grondig te laten nakijken door een dierenarts,( denk aan kanker of iets dergelijks- of op een andere manier verzwakt honden ruiken dat- heb het te vaak meegemaakt dat zoiets er achteraf uit kwam) en apart houden is zeker een goede optie..
cindymaes schreef:Mijn vader heeft 2 labradors, van nu 7 en 10 jaar oud.
4 jaar geleden klapte de oudste van toen 6 vanuit het niets een aantal keren op de jongste.
Na de behandeling is het nooit meer gebeurt tot vorig jaar in 1x en ja hoor, meteen oren nagekeken
Dat kan best meespelen, maar 2 labradors van 6 en 3 vind ik toch hele andere verhoudingen dan een boerboel van 4 en een lab van 13.

Ik ga met Lemuria en Budkes mee en zou ze niet meer bij elkaar laten.
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

kipo schreef:
S@ndr@ schreef:Het zou zomaar kunnen dat de lab van 13 ziek is, zoiets zou voor mij reden zijn om de hond grondig te laten nakijken door een dierenarts,( denk aan kanker of iets dergelijks- of op een andere manier verzwakt honden ruiken dat- heb het te vaak meegemaakt dat zoiets er achteraf uit kwam) en apart houden is zeker een goede optie..
Dat kan best meespelen, maar 2 labradors van 6 en 3 vind ik toch hele andere verhoudingen dan een boerboel van 4 en een lab van 13.

Ik geef ook gewoon antwoord op de vraag van topic starter, en lees niet alle goed bedoelde adviezen :wink:
Ik deel gewoon een ervaring.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

cindymaes schreef: Ik geef ook gewoon antwoord op de vraag van topic starter, en lees niet alle goed bedoelde adviezen :wink:
Ik deel gewoon een ervaring.
Was geen commentaar op jou :roos: .
Bentley1980
nieuw lid

Lemuria schreef:Je reu is 4 jaar en dus volwassen, je Labrador valt niet 'binnen eigen roedel', want die is er maar af en toe schrijf je. JIJ kunt vinden dat hij erbij hoort, daar denkt je hond waarschijnlijk anders over.
Boerboels staan volgens mij niet echt bekend om hun makkelijke, sociale karakter naar seksegenoten (tenzij ze flink de ruimte hebben en een taak hebben). Ik zou absoluut je bejaarde Lab niet meer bij hem laten. Je vergeeft het je zelf nooit als er iets gebeurd.

Mijn boerboel is opgegroeid met de labrador, vanaf 11 weken tot nu zijn ze altijd 2 dagen per week bij elkaar geweest, de labrador corrigeerde hem , is nooit een grom of zoiets dergelijks tussen hun voor gevallen. Ik heb dit altijd goed in de gaten gehouden. Hij is idd geen allemansvriend , maar hij kan met eigenlijk alle teefjes en onderdanige reuen.
En vanaf vandaag hebben ze beiden hun eigen slaapkamer, zonder toezicht zijn ze niet meer samen, zou een ware hel zijn als dat mis zou gaan!
Bentley1980
nieuw lid

kipo schreef:

Dat gaat idd ook niet meer gebeuren!
Bentley1980
nieuw lid

Het valt me ook op dat hij op straat minder tolerant is in vergelijking met een week geleden, hij reageert nu hetzelfde als wanneer ik zelf grieperig ben bv en hem uitlaat, dan is hij ook meer een macho....
Bentley1980
nieuw lid

Bedankt voor jullie reacties !
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”