Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe leer je een hond minder afstand te nemen met loslopen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Hoe leer je een hond minder afstand te nemen met loslopen?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Ik kijk na een wandeling met huskies opeens heel anders naar mijn eigen honden :LOL:
Die hebben een soort ingebouwd elastiekje. Is het te ver uitgerekt, dan komen ze weer heel snel terug naar hun vrouw schieten.
In het bos gaan ze zelden van de paden af, alleen om het water in te gaan.
Was net aan het vertellen dat ik me pas realiseerde hoeveel wild er zit door een wandeling met pioenroos en het doldrieste duo had al een fazant gevonden.
Nu is het bos duidelijk een stap te ver, maar op het strand nemen ze ook veel ruimte.
Valt het ook zulke zelfstandige honden aan te leren binnen gehoorsafstand te blijven?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hoe leer je een hond minder afstand te nemen met loslope

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef: :mrgreen: Ik kijk na een wandeling met huskies opeens heel anders naar mijn eigen honden :LOL:
Die hebben een soort ingebouwd elastiekje. Is het te ver uitgerekt, dan komen ze weer heel snel terug naar hun vrouw schieten.
In het bos gaan ze zelden van de paden af, alleen om het water in te gaan.
Was net aan het vertellen dat ik me pas realiseerde hoeveel wild er zit door een wandeling met pioenroos en het doldrieste duo had al een fazant gevonden.
Nu is het bos duidelijk een stap te ver, maar op het strand nemen ze ook veel ruimte.
Valt het ook zulke zelfstandige honden aan te leren binnen gehoorsafstand te blijven?
Sommige honden en bazen zal het ongetwijfeld lukken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er legio combinaties zijn waarbij het niet lukt, ondanks training en continu alert zijn (dus niet ontspannen lopen).

Ik roep Lais altijd terug als ze te ver gaat, maar het is eigenlijk geen doen: er zit hier gewoonweg teveel wild en ze wil te graag. Dus ze loopt bijna altijd aan de flex. Ik ben dan ook extra blij met mijn eigen losloopveld waar veilig gerend en gedold kan worden.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Terugroepen of aan de lange lijn. :D
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Hier lukt het wel, maar dan moet ik er wel echt bovenop zitten. Semmie blijft goed in de buurt. Tender die loopt heel ver vooruit, maar is ook op commando af te leggen en verroerd zich dan ook niet meer.
Maar Juna moet ik echt heel goed in de gaten houden omdat die anders jaagt. Ik train er heel veel op dat ze niet te ver weg mogen en regelmatig in moeten klokken bij mij. Maar het helpt geen zak :jank:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hier lopen er 2 heel ver vooruit en 2 komen uit zichzelf altijd even checken...O je bent er nog...fijn.
De 2 vooruitlopers roep ik als ze te ver gaan even bij naam Marco!! Perry !! Kom eens...of niet te ver!!
Dan komen ze mijn richting op en als ik vind dat de afstand weer acceptabel is roep ik braaff!! Goed zo!! En dan keren ze weer om en lopen weer vooruit.
Als ik HIER roep moeten ze helemaal komen en dat weten ze precies.
Gr. Aniek

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb met Kiwi de moed opgegeven :engel: Ze luistert prima, maar als ze 'vrij' krijgt, dan zet ze een stevig tempo in en dan gaat ze lekker op pad, en binnen notime loopt ze mijlenver voor me.
Ik roep haar regelmatig terug en dat doet ze braaf, maar ik heb haar nog niet echt aan het verstand kunnen peuteren waarom ik nou precies roep. Als ze het had gesnapt, had ze het gedaan, maar ze ziet gewoon het punt niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

mirriejj schreef:Ik train er heel veel op dat ze niet te ver weg mogen en regelmatig in moeten klokken bij mij. Maar het helpt geen zak :jank:

:LOL: Oh. Dat was mijn geniale plan.

Op het strand zelf is het gelukkig ook voor jagers fijn loslopen.
Maar die áfstand.
Er was er één even kwijt. Niet expres, maar hij zag de baas niet meer en liep de verkeerde kant uit om te zoeken.
Die van mij zijn dan in blinde paniek, maar hij nam op z'n ooie dooie nog even een duik om zich met dat idiote pak vacht boven een nietsvermoedende zonneaanbidder uit te schudden.
Ze nemen niet de kuierlatten en zijn heel sociaal. Maar ik loop plaatsvervangend met geknepen billen en rood hoofd :mann:
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef:Hier lopen er 2 heel ver vooruit en 2 komen uit zichzelf altijd even checken...O je bent er nog...fijn.
De 2 vooruitlopers roep ik als ze te ver gaan even bij naam Marco!! Perry !! Kom eens...of niet te ver!!
Dan komen ze mijn richting op en als ik vind dat de afstand weer acceptabel is roep ik braaff!! Goed zo!! En dan keren ze weer om en lopen weer vooruit.
Als ik HIER roep moeten ze helemaal komen en dat weten ze precies.
:ok: Dat onderscheid is wel een goede. De baas roept nu "hier", maar ze hebben geleerd soort van half te komen en weer door te rennen.
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mirriejj schreef:Ik train er heel veel op dat ze niet te ver weg mogen en regelmatig in moeten klokken bij mij. Maar het helpt geen zak :jank:

Dat bedoel ik: je kunt roepen en opletten wat je wil, maar niet iedere hond zal het (door iedere baas) aan zijn verstand te peuteren zijn dat hij uit zichzelf bij de baas in de buurt blijft. Of de afstand die de baas daaronder verstaat.
mirriejj
Zeer actief

Zamunda schreef:
dagmar88 schreef:

Dat bedoel ik: je kunt roepen en opletten wat je wil, maar niet iedere hond zal het (door iedere baas) aan zijn verstand te peuteren zijn dat hij uit zichzelf bij de baas in de buurt blijft. Of de afstand die de baas daaronder verstaat.
Nee precies, ze klokken nu wel in hoor. Maar ze zijn ook net zo snel weer weg haha. Voor Tender en Semmie geld een ' niet te ver jongens' en dan blijven ze binnen die afstand. Maar Juna, dat is een slag apart :LOL:
Zamunda
Zeer actief

mirriejj schreef:
Zamunda schreef:
dagmar88 schreef:

Nee precies, ze klokken nu wel in hoor. Maar ze zijn ook net zo snel weer weg haha. Voor Tender en Semmie geld een ' niet te ver jongens' en dan blijven ze binnen die afstand. Maar Juna, dat is een slag apart :LOL:
Bij Laissah is het zo dat ze continu inklokt en contact zoekt... totdat ze ineens weg is (omdat het spoor té vers is of het ree té dichtbij oversteekt) en ik niet meer besta :blauwoog: .

Maar zo te lezen hebben ook jouw Tender en Semmie zich dat elastiekje (waar Dagmar het in de OP over heeft) niet eigen gemaakt: je moet toch alert blijven en de grens steeds weer aangeven.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

'Hier' is inderdaad echt helemaal komen en stoppen. Z'n naam is teken dat hij moet opletten. 'Niet zo ver' betekent dat hij minimaal moet wachten. Soms komt hij helemaal, dan krijgt hij een kriebel of een prijzend woord. 'Kom' is dat hij mijn richting op moet komen. 'Deze kant' betekent dat hij de kant op moet die ik aan wijs: links of rechts van de weg, links of rechts van mij. Ik moet alleen nog een manier vinden om hem goed vooruit te kunnen sturen, dan is hij helemaal op afstand bestuurbaar ;) Wachten, zitten en liggen op afstand kan hij al wel heel goed
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

dagmar88 schreef: Was net aan het vertellen dat ik me pas realiseerde hoeveel wild er zit door een wandeling met pioenroos en het doldrieste duo had al een fazant gevonden.
Ja, pioenroos heeft een uitstekende neus voor wild :8):

Bij mijn teckels, met jachtdrift, is het me (tot nu toe) gelukt om het in de buurt blijven aan te leren. Wel op commando trouwens, het gaat niet vanzelf. Ik moe(s)t ze tijdens de wandeling zo nu en dan helpen herinneren wat de bedoeling is want elke dag geldt: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ogen in je rug hebben dus :wink:
Ik leer het aan door het (positief) aanleren van de commando's 'op het pad', 'kom' en 'niet zo snel'. En die pas ik consequent toe. Ik sta niet toe dat ze dus uit zicht gaan.
Bij Mies moest dat aan een lange lijn want zoals je gezien heb, nam ze in het begin veel, heel veel, ruimte :mrgreen: Ze heeft maanden aan de lijn gelopen zodat ik kon zorgen dat ze het commando opvolgde.
Toen het er een beetje inzat ben ik gaan corrigeren op het moment dat ze de fout inging zonder commando. Dus een 'nee, foei' zodra ze het pad afging en als ze dan het pad weer op kwam was ze het knapste hondje. Zelfde voor te ver doorlopen of achterblijven. Bij geen reactie stampvoet ik er op af en volgt een forse veeg uit de pan. Tot het moment dat er alsnog geluisterd wordt, dan is ze direct weer braaf.
Zelf melden wordt ook altijd beloond. Daarnaast heb ik haar het hierkomen op een fluitje aangeleerd met een superbeloning.

Bij Diem heb ik dezelfde aanpak geprobeerd en opgegeven want hij is, ook aangelijnd, volstrekt onbereikbaar voor de lekkerste beloning of een correctie, zodra er wild is :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef:
dagmar88 schreef:

Ja, dit is duidelijk onbekend terrein :lol1:
Baasje doet het op zich heel leuk en blijft er verbazingwekkend relaxed bij, maar het gaat compleet op gevoel en hij komt niet meer echt verder.
Hij moest lachen om pjotr. "hij heeft door dat je hem fopt"
"dat heet intervalbeloning"
"ja, zo kun je foppen ook noemen"

Plan was te belonen voor zelf inchecken, en dan met iets lekkerders dan droge koekjes (de ergste heeft gelukkig de eetlust van een labrador en stond aan m'n tasje geplakt), ze vaker apart mee te nemen en bikejöring te gaan proberen.
mirriejj
Zeer actief

Als ik ze alleen mee heb, dan hebben de mannen dat wel. Maar als ze samen zijn dan rent Semmie eigenlijk gewoon tender een beetje achterna. Ik hoef op hun ook nooit te letten hoor. Het is niet dat ze het bos in vliegen of iets. Maar als ik soms dan lees dat hier veel honden netjes binnen 10 meter blijven, nee dat doen ze niet. Ze lopen ook regelmatig wel een meter of 100 verderop.

Juna is dus precies als laissah. Ze komt regelmatig uit zichzelf langs, want dan krijgt ze een koekje, maar ik moet haar met haviksogen in de gaten houden omdat ze inderdaad, als ze een spoor heeft nergens meer op reageert. Ze is binnen een paar minuutjes dan wel terug, maar ik wil dat absoluut niet hebben. Ze loopt dus standaard aan de sleeplijn, die wel los over de grond sleept. Maar ik merk dat ik niet meer zo lekker wandel tegenwoordig door haar. :ugh:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Truus neemt ook heel veel ruimte, ik heb daar erg aan moeten wennen maar ze komt altijd op Teruuss hier :mrgreen: en ze is absoluut geen jager op niets en dat is zalig en Madam loopt nooit verder als 3 meter bij me vandaan. :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Op het strand zelf is het gelukkig ook voor jagers fijn loslopen.
Maar die áfstand.
Er was er één even kwijt. Niet expres, maar hij zag de baas niet meer en liep de verkeerde kant uit om te zoeken.
Die van mij zijn dan in blinde paniek, maar hij nam op z'n ooie dooie nog even een duik om zich met dat idiote pak vacht boven een nietsvermoedende zonneaanbidder uit te schudden.
Ze nemen niet de kuierlatten en zijn heel sociaal. Maar ik loop plaatsvervangend met geknepen billen en rood hoofd :mann:
Ja, ik verwacht dat dat toch vooral een kwestie is van voorzijn, dus voorkomen dat ze buiten gehoorafstand (of luisterafstand, is niet altijd hetzelfde :hmmm: ) gaan. Dus zelf opletten en op tijd terughalen.

dagmar88 schreef:Ja, dit is duidelijk onbekend terrein :lol1:
Baasje doet het op zich heel leuk en blijft er verbazingwekkend relaxed bij, maar het gaat compleet op gevoel en hij komt niet meer echt verder.
Hij moest lachen om pjotr. "hij heeft door dat je hem fopt"
"dat heet intervalbeloning"
"ja, zo kun je foppen ook noemen"

Plan was te belonen voor zelf inchecken, en dan met iets lekkerders dan droge koekjes (de ergste heeft gelukkig de eetlust van een labrador en stond aan m'n tasje geplakt), ze vaker apart mee te nemen en bikejöring te gaan proberen.
Wat ik over huskies gelezen heb is dat het heul niet raar is als het niet lukt om ze betrouwbaar los te laten lopen. Volgens mij heeft Angelique er een paar waar het wel bij kan en meer waar het niet bij kan als ik het goed onthouden heb? Manuma is ook nog steeds hard aan het werk om Manu betrouwbaar los te laten lopen.
Zamunda
Zeer actief

mirriejj schreef:Juna is dus precies als laissah. Ze komt regelmatig uit zichzelf langs, want dan krijgt ze een koekje, maar ik moet haar met haviksogen in de gaten houden omdat ze inderdaad, als ze een spoor heeft nergens meer op reageert. Ze is binnen een paar minuutjes dan wel terug, maar ik wil dat absoluut niet hebben. Ze loopt dus standaard aan de sleeplijn, die wel los over de grond sleept. Maar ik merk dat ik niet meer zo lekker wandel tegenwoordig door haar. :ugh:
Die haviksogen ja :blauwoog: . Lais is helaas ook nog eens retesnel en zeker niet binnen een paar minuutjes terug.

Laatste keer was een paar maanden geleden: ik was op de fiets en we hadden er een moordend tempo in en waren al een aardig tijdje onderweg. Beest helemaal blij, veel contact, we waren echt heerlijk samen op pad. Nouja, tot het moment dat we niet meer samen op pad waren... Ben haar ruim een half uur kwijt geweest (was al richting huis gefietst, ik dacht "Dan zoek je het maar uit ook :gvd: !!". Maar ben toch maar weer teruggefietst want we zaten al redelijk dicht in de buurt van de bewoonde wereld dus wilde ook geen aanrijding op m'n geweten hebben).
Ik blijf ermee aan de slag hoor, dat wel. Maar of het ons ooit gaat lukken :19: ?
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef: Wat ik over huskies gelezen heb is dat het heul niet raar is als het niet lukt om ze betrouwbaar los te laten lopen. Volgens mij heeft Angelique er een paar waar het wel bij kan en meer waar het niet bij kan als ik het goed onthouden heb? Manuma is ook nog steeds hard aan het werk om Manu betrouwbaar los te laten lopen.

Ja, haar site is echt heel leuk voor husky liefhebbers.
Geloof dat ie wel geadopteerd wil worden.

Ik dénk dat ze het wel kunnen, veilig rondlopen. Zoals mijn jongens zullen ze vast niet worden nee. Ik prijs mezelf gelukkig.
Denk ook wel dat ik Niko kan gebruiken om de teef dichterbij te laten blijven en misschien één van mijn stiekjes leren ze op te halen.
Maar nu is het gewoon overmacht met twee racende debielen onder de twee jaar.
Heb afgeraden een derde te houden :Q:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat vind jij ver?

Ik vind dat mijn honden redelijk ver gaan maar omdat ze heel betrouwbaar zijn vind ik het geen punt.
Maar toen ik eens wandelde met Hilde zei die: "Wat blijven jouw honden lekker in de buurt!"
Ehm, okee... :mrgreen:

Ik schat een meter of 50. Soms even een uitschieter, soms even uit zicht maar nooit ver.
Nouja, Willemijn wel. Maar dat is een stabij. Een heel betrouwbare trouwens, maar zij gaat wel verder, soms wel tot 150 meter.

Ik heb ze geleerd te melden, wat lekkers oplevert. In het begin dus telkens roepen als de afstandsgrens bereikt wordt en dat belonen.En als ze lollig gaan lopen doen en zelf paden kiezen ga ik zigzaggen en kies ik aldoor andere paden. Dan is het zo over.
Waar ze nooit heen mogen sla ik nooit af, ik ga bv nooit naar de hekken als die dicht zijn, omdat er als ze open zijn wildroosters zijn.
Ik kan daar langs lopen en ze kijken niet eens, want die route doen we nooit. :pffff: En dan loop ik er 15 meter vanaf.
Maar ik ben daar dus heel consequent in en dat werkt prima.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vind 50 meter ook best ver, hoor. Ik wel Elco meestal binnen een meter of 20 bij me houden. Maar dat is ook omdat bij een grotere afstand een naderende hond het altijd wint van mijn 'hier'. Meter of 10 - 15 is ver zat. En als ik doorloop terwijl Elco aan het snuffelen is, dan komt hij aan rennen als ik verder dan een meter of dertig bij hem vandaan ben. Hij checkt wel heel vaak in en dat blijf ik ook belonen
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Ik vind 50 meter ook best ver, hoor.
Mja, dat hangt af van de plek en de hond denk ik?
In een losloopgebied waar ze kilometers weg kunnen en mogen is het niks. In het stadsbos is het te ver, maar daar doen ze het dus ook niet, dan is 25 ongeveer de grens van wat ze zelf prettig lijken te vinden.

Ik kom sowieso niet veel honden tegen en als ik wat tegenkom heb ik eigenlijk nooit gedoe. Ze zijn neutraal, soms wat lomp, en dat is het wel.
Maar jij hebt 8 kilo hond, ik 4 x 25. Dat is toch anders ;)

Afbeelding

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Marjoleine schreef:Wat vind jij ver?
Je stelt hem niet aan mij :wink: Maar zal het niet erg afhangen van de individuele hond? Mijn teckelreutje nam soms veel fysieke ruimte maar er was toch altijd contact en hij was nooit kwijt dus het voelde niet ver. Diem is al van god los op 5 meter afstand dus 10 meter voelt héél ver :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

pioenroos schreef:
Ze stelt hem niet aan mij :wink: Maar zal het niet erg afhangen van de individuele hond? Mijn teckelreutje nam soms veel fysieke ruimte maar er was toch altijd contact en hij was nooit kwijt dus het voelde niet ver. Diem is al van god los op 5 meter afstand dus 10 meter voelt héél ver :mrgreen:
Nouja, dat bedoel ik.
Fien loopt op m'n hakken dus als die eens 10 meter achterblijft denk ik al dat ze zoek is.
Jet zit onzichtbaar vast aan mij, die is altijd in de buurt ook al is ze 50 meter verderop. Of 100.

Afbeelding

Zamunda
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ik vind 50 meter ook best ver, hoor. Ik wel Elco meestal binnen een meter of 20 bij me houden. Maar dat is ook omdat bij een grotere afstand een naderende hond het altijd wint van mijn 'hier'. Meter of 10 - 15 is ver zat. En als ik doorloop terwijl Elco aan het snuffelen is, dan komt hij aan rennen als ik verder dan een meter of dertig bij hem vandaan ben. Hij checkt wel heel vaak in en dat blijf ik ook belonen
Het verschil tussen 'gehoorafstand' en 'luisterafstand' :tongue: .

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef: Wat ik over huskies gelezen heb is dat het heul niet raar is als het niet lukt om ze betrouwbaar los te laten lopen. Volgens mij heeft Angelique er een paar waar het wel bij kan en meer waar het niet bij kan als ik het goed onthouden heb? Manuma is ook nog steeds hard aan het werk om Manu betrouwbaar los te laten lopen.
Ja, haar site is echt heel leuk voor husky liefhebbers.
Geloof dat ie wel geadopteerd wil worden.
Wie :scratch: ? Die site? Angelique? Manu? De baas van die twee hussen? :blont:
dagmar88
Zeer actief

Dat ligt er aan. Mijn honden blijven in zicht en binnen gehoorsafstand.
Dus met een beetje storm of in het donker staan ze aan me geplakt. Op een zonnige dag en met vrij zicht lopen ze in mijn beleving "best ver", denk met uitschieters van zo'n 75 meter. Maar wel altijd met één oog op mij.
Bosjes induiken en ze niet meer zien is voor mijn gevoel al te ver.
Op het strand zijn hus en hus rennende stipjes. 250 meter?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn honden nemen veel ruimte. Ik roep ze dan wel terug. Hoe meer ik losloopwandelingen maak hoe beter het gaat. Nu komen ze uit zichzelf al melden en ze krijgen altijd wat lekkers. Ik weet tot hoe ver ik nog bereik heb en als ze op die grens komen roep ik ze weer even.
Met Uma ben ik iets gemakkelijker dan met Manu. Uma gaat gemakkelijk tot ze een stipje wordt, van Manu accepteer ik dat absoluut niet. Dit lukt me wel echt pas sinds een paar maanden hoor en dan heb ik een mega goede beloning en ik houd ze intussen bezig met mij en mijn leuke dingen. Ze vinden anders enkel hun omgeving interessant en gaan daar dan ook volledig in op zonder om te kijken.
mirriejj
Zeer actief

Van mij mogen ze in het bos zover gaan als dat ik ze nog in zicht heb en ze mij in de gaten houden. Juna mag dat alleen op de stukken waar beide kanten akker is, zodat ze ook niet zomaar bosjes in kan schieten. Anders moet ze binnen 15-20 meter blijven.

Wat ik mij dan altijd af vraag en ik voel mij nu heel dom. Maar hoe krijgen jullie honden hun energie dan kwijt? Die 3 van mij die stormen in noodvaart voorbij vaak, rennen als gekken achter elkaar aan etc. Dat zouden ze binnen 10-20 meter niet kunnen.

Ik wil morgen anders best eens een filmpje maken?
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef: Wie :scratch: ? Die site? Angelique? Manu? De baas van die twee hussen? :blont:

:lol1: Husmeneer.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Op het strand zijn hus en hus rennende stipjes. 250 meter?
En die melden niet?
Mijn honden komen niet vaak op het strand en doen dat dan ook, maar die melden zich na 5 minuten met blije hoofden omdat die leegte ze dan even naar de bol stijgt. Dat blijft dan bij één keer.

Ik vind inderdaad contact houden wel een eis. Maar niet alle bazen kunnen dat he, en dan kan een hond het ook niet.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”