Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup en kat, hoe samen?
Moderator: moderatorteam
-
veerrrrr
- Actief
- Aantal honden: 1
Pup en kat, hoe samen?
Heeft iemand ervaring met het in huis nemen van een pup en het al hebben van een kat?
Hoe ging dit samen? Wij willen graag een pup in huis nemen, maar onze kat is erg bang voor honden. Hij zal hier op den duur wel aan wennen, maar ik vroeg me af of mensen hiermee ervaring hebben en hoe zij dit oplossen in huis?
Hoe ging dit samen? Wij willen graag een pup in huis nemen, maar onze kat is erg bang voor honden. Hij zal hier op den duur wel aan wennen, maar ik vroeg me af of mensen hiermee ervaring hebben en hoe zij dit oplossen in huis?
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Re: Pup en kat, hoe samen?
Hier hadden we een oudere poes in huis genomen die geen honden gewend was en een poes die is opgegroeid met honden. Wij zorgen ervoor dat zij plekken heeft waar zij rustig kan liggen zodat de hond er niet bijkan. En verder zijn wij erg streng, de kat mag niet nagejaagd worden, gewoon negeren.veerrrrr schreef:Heeft iemand ervaring met het in huis nemen van een pup en het al hebben van een kat?
- dagmar88
- Zeer actief
Gewoon, niet moeilijk over gedaan.veerrrrr schreef:Heeft iemand ervaring met het in huis nemen van een pup en het al hebben van een kat?
Mijn katten zijn opgegroeid met honden, die van mijn ex was wel even bang.
Ze mocht ze niet najagen, de katten hadden genoeg hoge plaatsen om zich terug te trekken en al snel was alles gewend.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Mijn kat is opgegroeid met honden. Puppen die later dan hem kwamen duidelijk gemaakt dat de kat geen speelgoed is.
We komen regelmatig bij mijn ouders, die hebben sinds een aantal maanden een kat die doodsbang was voor honden. Het gaat inmiddels stukken beter. Je moet de kat vooral niet forceren. Geef hem in dezelfde ruimte een plekje waar hij veilig (en hoog) kan vertoeven, dan loopt het wel los.
We komen regelmatig bij mijn ouders, die hebben sinds een aantal maanden een kat die doodsbang was voor honden. Het gaat inmiddels stukken beter. Je moet de kat vooral niet forceren. Geef hem in dezelfde ruimte een plekje waar hij veilig (en hoog) kan vertoeven, dan loopt het wel los.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Absoluut niet achter de katten aanjagen. In het begin was het wel verleidelijk en het is 1 of 2 x gebeurd. Maar hij weet wel gelijk dondersgoed dat katten nagels hebben.
Mijn ene kat vind het wel prima dat hij er is. Daar maakt Fred spelbuigingen naar en probeert hem uit te lokken tot spelen. De andere kat is nu, bijna drie maanden verder, nog steeds niet overtuigd van het nut van de hond.
We hebben extra ruimte voor ze vrijgemaakt zodat ze ongestoord kunnen eten, slapen en weet ik wat. De eetkamer is Fred-vrij terrein, de keuken en het kantoor.
Maar MJ is bang voor geblaf dus hoe dat zich ontwikkeld moeten we nog zien. Al met al vind ik het moeizamer dan gehoopt.
Mijn ene kat vind het wel prima dat hij er is. Daar maakt Fred spelbuigingen naar en probeert hem uit te lokken tot spelen. De andere kat is nu, bijna drie maanden verder, nog steeds niet overtuigd van het nut van de hond.
We hebben extra ruimte voor ze vrijgemaakt zodat ze ongestoord kunnen eten, slapen en weet ik wat. De eetkamer is Fred-vrij terrein, de keuken en het kantoor.
Maar MJ is bang voor geblaf dus hoe dat zich ontwikkeld moeten we nog zien. Al met al vind ik het moeizamer dan gehoopt.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wij hebben sinds een week een pup. Onze kat is geen geen honden gewend.
Toen de pup kwam, hebben we hem uit zijn reismandje laten komen. De kat en pup deden even neusje neusje en sindsdien gaat het goed. Als de pup achter de hond denkt te kunnen rennen kap ik dat meteen af. Want zodra ze dat door hebben, wordt het natuurlijk een leuk spelletje.
De kat heeft de pup wel al gemept en er komt al wat meer respect. Ze geven regelmatig een neusje aan elkaar, kijken elkaar debiel aan als de pup de kat probeert uit te dagen tot spel en eten gebroederlijk naast elkaar. Bij ons sliep de kat altijd al boven en dat is gewoon zo gebleven. Daar kan hij zich ook naar terugtrekken en hij gaat gerust op de eettafel liggen slapen. Lekker hoog van de pup vandaan, haha.
Denk dat het wel goed gaat komen!
Toen de pup kwam, hebben we hem uit zijn reismandje laten komen. De kat en pup deden even neusje neusje en sindsdien gaat het goed. Als de pup achter de hond denkt te kunnen rennen kap ik dat meteen af. Want zodra ze dat door hebben, wordt het natuurlijk een leuk spelletje.
De kat heeft de pup wel al gemept en er komt al wat meer respect. Ze geven regelmatig een neusje aan elkaar, kijken elkaar debiel aan als de pup de kat probeert uit te dagen tot spel en eten gebroederlijk naast elkaar. Bij ons sliep de kat altijd al boven en dat is gewoon zo gebleven. Daar kan hij zich ook naar terugtrekken en hij gaat gerust op de eettafel liggen slapen. Lekker hoog van de pup vandaan, haha.
Denk dat het wel goed gaat komen!
_Esmee
-
veerrrrr
- Actief
Wat fijn om al die ervaringen te horen! Bedankt
Onze kat is enorm angstig voor honden dus ik denk dat dat erg wennen gaat worden in het begin. Maar goede tips!!
-
Lemuria
Gewoon samen gezet, zorgen dat de katten weg kunnen springen als ze dat willen en klaar.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Voor katten is het sowieso erg fijn als ze de hoogte in kunnen, hoog is veilig voor ze.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Mijn hond was al wat ouder - 6 maanden - toen ik haar kreeg. Ik heb de kat toen even in de slaapkamer gedaan zodat de hond rustig het hele huis kon verkennen. Toen de hond rustig sliep de deur open gedaan zodat de kat de hond van een afstandje op kon nemen. Verder ervoor gezorgd dat de kat altijd een ontsnappingsroute had, en de hond telkens gecorrigeerd en afgeleid als ze naar de kat toe wou gaan. En ook geen geloer van een afstandje! Nou, dat ging allemaal uitstekend. Kost in het begin wel even flink wat alertheid hoor, en het ligt er ook aan hoe angstig je kat is. mijne was vrij angstig dus dan moet je er meer boven op zitten. Die pup, jong als ie is, went wel aan de kat, het is dus het belangrijkste om te voorkomen dat je kat vervelende ervaringen met de hond krijgt. Als dat lukt komt het allemaal wel goed,
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto is opgevoed door mijn dove kat. De verhoudingen zijn duidelijk: ze gedogen elkaar en als Lola de dove witte iets doet wat niet mag dan verandert haar naam ineens in een commando voor Otto
Poes Bela was nog een kitten toen Otto kwam, die zijn samen opgegroeid. Patty mag af en toe wel graag op Bela jagen, en ik vind het supertof dat Lola Patty naast haar op de poef tolereert.
Otto en Bela, ik blijf het een geweldige foto vinden:

Ik heb het toch voor een groot deel aan henzelf overgelaten. Mijn andere kat Lara was in het begin bang voor Otto, maar zelfs bij haar is het ijs gebroken toen ze merkte dat ze van hem echt, helemaal echt niks te duchten had en uiteindelijk gaf ze hem ook kopstootjes.
Otto en Bela, ik blijf het een geweldige foto vinden:

Ik heb het toch voor een groot deel aan henzelf overgelaten. Mijn andere kat Lara was in het begin bang voor Otto, maar zelfs bij haar is het ijs gebroken toen ze merkte dat ze van hem echt, helemaal echt niks te duchten had en uiteindelijk gaf ze hem ook kopstootjes.

Groetjes,
Sandra
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou geen pup bij een bange kat zetten. Zoek dan een lieve herplaatser die katvriendelijk is en die stikbeleefd op angstsignalen van de kat reageert.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Lemuria
Mijn opa-kat is op straat ook doodsbang voor andere honden, maar voor 'eigen' helemaal niet
Hij zal d'r wel op vertrouwen dat ik weet wat ik doe. De idioot 
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ja dat is wel echt zo, als de kat vertrouwen in jou als baasje heeft zal ze sneller wennen. Als mijn kat lans Oortje wilde keek ze in het begin steeds eerst naar mij; als ze zag dat ik het in de gaten hield wist ze dat het goed was en ze er wel langs kon. Ze vertrouwende in die zin echt op mij.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ja heel herkenbaar. Onze kat doet dit ook. Wel ontroerend om te zien, dat ze dan vertrouwen dat jij het voor ze regelt en ze veilig zijn.mijke schreef:Ja dat is wel echt zo, als de kat vertrouwen in jou als baasje heeft zal ze sneller wennen. Als mijn kat lans Oortje wilde keek ze in het begin steeds eerst naar mij; als ze zag dat ik het in de gaten hield wist ze dat het goed was en ze er wel langs kon. Ze vertrouwende in die zin echt op mij.
_Esmee
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Onze kat was geen honden gewend en heeft de eerste drie dagen met de smoor in boven gezeten toen Tagor kwam. Na 3 dagen hebben we hem naar beneden gehaald. Wel gezorgd dat hij veilig zat (o.a. omdat hij wel en Tagor niet op de bank mocht).
Doordat Tagor vanaf het begin respect voor de kat had ging dat uiteindelijk prima. Kattenvoer liet hij staan en het laatste rondje in de avond liep de kat mee.
Doordat Tagor vanaf het begin respect voor de kat had ging dat uiteindelijk prima. Kattenvoer liet hij staan en het laatste rondje in de avond liep de kat mee.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn katten waren 5 jaar en toen kwam onze eerste pup; die vond de katten totaal niet interessant en dus was het voor de katten snel wennen.
Maar met de leeftijd van 10; 6 en 3 van 3 jaar kwam pup nummer 2 en die was totaal anders; wilde spelen en achter de katten aanjagen.
Gezorgd dat de katten altijd plekjes op hoogte hadden om rust te hebben en puplief werd vanaf dag 1 meteen afgeleerd met katten jagen in huis.
Al snel de beste vrienden allemaal; behalve de oude taart die heeft in haar hele leven alle dieren alleen maar getolereerd
Maar met de leeftijd van 10; 6 en 3 van 3 jaar kwam pup nummer 2 en die was totaal anders; wilde spelen en achter de katten aanjagen.
Gezorgd dat de katten altijd plekjes op hoogte hadden om rust te hebben en puplief werd vanaf dag 1 meteen afgeleerd met katten jagen in huis.
Al snel de beste vrienden allemaal; behalve de oude taart die heeft in haar hele leven alle dieren alleen maar getolereerd
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009