Onze hond moos (bijna 2) is mega gefocust op andere honden. We woonden eerst in de stad en daar kwamen we nogal wat honden tegen tijdens een rondje lopen, toen begon het al, maar ging het nog ok.. Nu wonen we buitenuit en komen we dus vrijwel nooit andere honden tegen (tenzij ik naar een losloopgebied ga). Als ik dan wel een hond tegen kom is ie gelijk totaal gefixeerd. Let niet meer op mij, rent een stuk vooruit, gaat plat liggen. Wat ik ook doe of bij me heb (pindakaas, leverworst etc..) niks is leuk genoeg om de aandacht op mij te houden ipv de andere hond. Met loslopen vind ik het niet zo erg, maar als ik hem aan de riem heb wel (mn arm wordt nog net niet uit de kom gerukt omdat ie totaal niet meer op mij let). Speeltjes meenemen werkt ook niet. Het is geen mega probleem, maar ik vind het wel super irritant. Als ik de riem kort hou, uit dat in geblaf (naar die andere hond), wat ook mega irritant is.
Iemand nog tips? Om de focus op mij te houden en iets minder op de andere honden (ik snap het natuurlijk spelen met andere honden is veeeel te leuk, maar soms resulteert dat dus ook in op de 'verkeerde' honden afstormen die er geen zin in hebben en letterlijk van zich af bijten).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Super gefocust op andere honden
Moderator: moderatorteam
- Moos14
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Super gefocust op andere honden
Als het los mag, leert ie niet dat het aan de lijn niet mag en omgekeerd. Ik zou dus zorgen dat hij gewoon geen succes meer heeft met zonder toestemming naar andere honden gaan. Dan wordt jouw beloning vanzelf waardevoller. Tenminste, zo ging dat met Elco. Hij kan nog wel af en toe in de lijn hangen als hij een hond ziet (helemaal de laatste tijd, aangezien er loopse teefjes in de buurt zijn...), maar dat levert hem niets op. Ontspanning in de lijn en aandacht voor mij, hoe kort ook, betekent een lekkere beloning. Een half jaar geleden was hij niet af te leiden met lekkers. Maar zorgen dat hij geen succes had, behalve met toestemming (als beloning op aandacht voor mij!) maakte dat hij steeds vaker naar mij is gaan kijken als er een hond aankomt
- Moos14
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Re: Super gefocust op andere honden
Oei ja dat is nog wel een puntje hoor haha. Na laaang geoefend te hebben mwt terugkomen als ik hier roep zou dit betekenen dat ie weer aan de (lange) lijn moet elke keer. Denk dat dat voor mij wel ultiem zou zijn, een hond die niet naar andere honden gaat als ie los is. Het is een keeshond en hij is en blijft eigenwijs haha. Soms zeg ik hup in de auto en dan kijkt ie me aan: dikke doei :') maar goed je kunt niet alles aan het ras wijden natuurlijk dat weet ik