Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
Moderator: moderatorteam
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
Om heel eerlijk te zijn zou ik het ook niet erg vindenNanna schreef:Doe maar fijn zo voort. Des te eerder zijn die kutbeesten verboden.
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstanders
Ik praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
We waren er niet bij, maar het lijkt me niet dat men zomaar een hond doodschiet.Lemuria schreef:Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstandersIk praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.
Mag hopen dat men niet voor het verdedigen van zijn buit men de hond naar de andere wereld heeft geholpen, want dan kun je inderdaad meer honden doodschieten die de buit verdedigen.
Maar eigenaar was er zelf bij en blijkbaar kon hij of zij ook niet meer de hond tot de orde roepen blijkbaar (dat is een aanname van mijn kant dan).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Oh ja, bijna alle honden, dus ook jachthonden kunnen een kat goed te grazen nemen.Lemuria schreef:Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstandersIk praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.
In dit geval zie ik de relatie tussen specifiek een PB en het grijpen van een kat ook niet zo.
En er zullen genoeg honden zijn die hun "buit" dan niet willen afgeven.
Al zal dat bij jachthonden zeer variëren denk ik.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik vind het zo'n komkommertijd bericht, we hebben niks, dus dan maar dit. Een vaag bericht met veel ruimte voor eigen interpretatie. Makkelijk scoren zo.
-
- Zeer actief
Nou ja, ik vind dat het niet komkommertijd berichten zijn, ja er zijn belangrijkere dingen in de wereld. Maar het doodschieten van honden door politie agenten is normaal gesproken niet écht alledaags. Het gebruiken van hun vuurwapen is al niet alledaags in Nederland, gelukkig.veertje schreef:Ik vind het zo'n komkommertijd bericht, we hebben niks, dus dan maar dit. Een vaag bericht met veel ruimte voor eigen interpretatie. Makkelijk scoren zo.
Dus ergens vind ik het wel nieuwswaardig, en eerlijk gezegd vind ik het ook wel een ding om aandacht aan te besteden. Niet vanwege het ras ik twijfel er nu niet aan dat er bewust geschoten is omdat de hond blijkbaar een gevaar ging vormen.
Maar ergens vind ik het niet zo een fijn idee dat de politie nu wat regelmatiger schiet op honden, of op honden moet te lijken schieten omdat men inschat dat het een gevaar is voor de omgeving op dat moment.
-
- Zeer actief
Nou, vooral dat ja.veertje schreef:Ik vind het zo'n komkommertijd bericht, we hebben niks, dus dan maar dit. Een vaag bericht met veel ruimte voor eigen interpretatie. Makkelijk scoren zo.
Sneu voor de hond en kat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden zouden een kat ook grijpen en verdedigen tegen omstanders.Lemuria schreef:Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstandersIk praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.
Mag toch hopen dat Nikkie nooit kan ontsnappen als ze een kat ziet, dan is zij straks ook de pineut.
Vind het wel overdreven om daar een hond voor dood te schieten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstandersIk praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.
Dat niet eens. Mijn pluis (rottweiler x bordeaux) was fel op katten.
En die zijn onberekenbaar, het gaat mis voor je er erg in hebt.
Een keer heeft hij er één te pakken gekregen, die op een rare plaats lag te slapen.
Gelukkig had ze niets behalve een gedeukt ego. Pluis had geloof ik niet verwacht dat het zou lukken.
Daar had een vreemde ook niets van af moeten pakken.
Een pit/staf laten ontsnappen vind ik veel kwalijker dan een hond die zijn buit verdedigt

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
dus als een ontsnapte vechthond jouw hond loopt te vermoorden, zou je het ook overdreven vinden om die hond neer te schieten?gonnie schreef:Mijn honden zouden een kat ook grijpen en verdedigen tegen omstanders.Lemuria schreef:Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstandersIk praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.
Mag toch hopen dat Nikkie nooit kan ontsnappen als ze een kat ziet, dan is zij straks ook de pineut.
Of vind je dat een leven van een kat, minder is als die van een hond?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb al vaker gezegd dat een hond die mijn hond dood van mij niet dood hoeft.Marco88 schreef:dus als een ontsnapte vechthond jouw hond loopt te vermoorden, zou je het ook overdreven vinden om die hond neer te schieten?gonnie schreef:Mijn honden zouden een kat ook grijpen en verdedigen tegen omstanders.Lemuria schreef:Hoeveel jachthonden zouden er ook een kat flink te grazen nemen als ze de kans kregen en vervolgens hun 'buit' beschermen tegen omstandersIk praat het niet goed, maar het is bepaald niet iets dat alleen Pitbulls zouden doen.
Zou die hond zelf nog geeneens wat aandoen.
En mijn honden zijn best weleens gegrepen, heb nog nooit zo aanvallende hond geschopt of geslagen, probeerde het met een grote mond voor elkaar te krijgen dat die hond stopt of pak hem als ik de kans krijg bij zijn halsband.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Marco88 schreef: dus als een ontsnapte vechthond jouw hond loopt te vermoorden, zou je het ook overdreven vinden om die hond neer te schieten?

Het verbaast me dat de kat nog leeft. Dat zou hier binnen een fractie van een seconde klaar zijn.
Afschieten vind ik inderdaad niet standaard noodzakelijk, maar wanneer verder niemand in weet te grijpen zul je iets moeten.
Omstanders zijn hoe dan ook belangrijker dan hond en kat.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik mag hopen van niet, het hoort een keurig Gooisch durp te zijn.Nanna schreef:Woont daar zoveel gajes?thom schreef:Bussum weer.

- veertje
- Zeer actief
Nanna schreef:Die hond is doodgeschoten omdat ie zich agressief gedroeg naar omstanders.gonnie schreef:
Mijn Whippet zou als ze de kans krijgt ook een kat doodbijten. Die kans krijgt ze echter niet. En al zou het gebeuren, dan nog gaat ze zich niet agressief opstellen naar mensen.![]()
Wat Dagmar dus al zei: zo'n hond hoort in eerste instantie al helemaal niet los te lopen. En als ie mensen wil grijpen en wordt afgeknald dan heb je dat als eigenaar volledig aan jezelf en je überdomme tokkenkop te danken.
Biry had zich ook naar omstanders agressief gedragen als die geprobeerd hadden in de buurt te komen. Die omstanders zien een blaffende hond dus die is agressief, is dan de conclusie. Dat ze niet agressief was, maar bang, dat zien ze niet.
Daarom vind ik het dus zo'n niets zeggend stuk. Alles is open voor speculatie, het precieze hoe wat en waarom staat er niet en iedereen kan weer roepen dat pitbulls rotbeesten zijn. Als het zo'n agressieve pitbull was waar niemand in de buurt had kunnen komen dan had die kat het niet overleefd denk ik zomaar.
En ik wil niks goed praten. Hond had niet los gemogen en kat niet buiten op straat, maar het is de manier van schrijven van het stuk dat me irriteert.
Dus jij weet dat de hond bang was en niet agressief? Er hoeft niets gespeculeerd te worden, gewoon wat er staat. Een agent gaat echt niet zo maar schieten en dan jammer voor de hond, maar ze kunnen geen risico nemen dat de hond ook nog mensen gaat verwonden. Jammer voor het beestje, maar die hoort niet in deze samenleving.veertje schreef:Nanna schreef:Die hond is doodgeschoten omdat ie zich agressief gedroeg naar omstanders.gonnie schreef:
Mijn Whippet zou als ze de kans krijgt ook een kat doodbijten. Die kans krijgt ze echter niet. En al zou het gebeuren, dan nog gaat ze zich niet agressief opstellen naar mensen.![]()
Wat Dagmar dus al zei: zo'n hond hoort in eerste instantie al helemaal niet los te lopen. En als ie mensen wil grijpen en wordt afgeknald dan heb je dat als eigenaar volledig aan jezelf en je überdomme tokkenkop te danken.
Biry had zich ook naar omstanders agressief gedragen als die geprobeerd hadden in de buurt te komen. Die omstanders zien een blaffende hond dus die is agressief, is dan de conclusie. Dat ze niet agressief was, maar bang, dat zien ze niet.
Daarom vind ik het dus zo'n niets zeggend stuk. Alles is open voor speculatie, het precieze hoe wat en waarom staat er niet en iedereen kan weer roepen dat pitbulls rotbeesten zijn. Als het zo'n agressieve pitbull was waar niemand in de buurt had kunnen komen dan had die kat het niet overleefd denk ik zomaar.
En ik wil niks goed praten. Hond had niet los gemogen en kat niet buiten op straat, maar het is de manier van schrijven van het stuk dat me irriteert.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Agressie is agressie toch.veertje schreef:Nanna schreef:Die hond is doodgeschoten omdat ie zich agressief gedroeg naar omstanders.gonnie schreef:
Wat je zegt ben je zelfffff 

- veertje
- Zeer actief
Nee dat weet ik niet en dat zeg ik ook nergens. Wat er geschreven staat is niet altijd zoals het echt was. Misschien was die hond in het nauw gedreven door omstanders. Je weet het niet.Neeltje schreef:Dus jij weet dat de hond bang was en niet agressief? Er hoeft niets gespeculeerd te worden, gewoon wat er staat. Een agent gaat echt niet zo maar schieten en dan jammer voor de hond, maar ze kunnen geen risico nemen dat de hond ook nog mensen gaat verwonden. Jammer voor het beestje, maar die hoort niet in deze samenleving.veertje schreef:Nanna schreef:Die hond is doodgeschoten omdat ie zich agressief gedroeg naar omstanders.gonnie schreef:
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mijn katten betekenen voor mij ook net zoveel als Toots.
Daarom komen ze niet buiten, kunnen ze ook niet gepakt worden door iets.
Katten kun je niet in de gaten houden als ze ergens lopen.
Ik heb het bericht niet gelezen bewust dus weet er ook niks van. Als een kat in eigen tuintje zit vind ik dat een vreemde hond daar niets te zoeken heeft en vind ik dat een eigenaar van hond die dit doet best wel pittig gestraft mag worden.
Maar een hond die uit instinct wild vangt of een kat vind ik heel sneu voor de kat. Maar dat is niet altijd te voorkomen.
Ik vind inslapen in zo'n geval wel een heftig iets.
Ik begrijp uit de reacties dat de hond de prooi niet af wilde staan. Ik vind het wel ineens anders als een hond daarbij ineens mensen aanvalt, Maar ik weet Dat Toots ook fel kan zijn op zijn eten. Echter zou een pitbull of aanverwante hond als het mijn hond was en hij zou zijn prooi zo danig verdedigen dat het ''gevaarlijk wordt'' en hij zou bijten van mij ook naar de hemel zou mogen.
Niet omdat hij een kat gepakt zou hebben of een egel of een konijn.
Daarom komen ze niet buiten, kunnen ze ook niet gepakt worden door iets.
Katten kun je niet in de gaten houden als ze ergens lopen.
Ik heb het bericht niet gelezen bewust dus weet er ook niks van. Als een kat in eigen tuintje zit vind ik dat een vreemde hond daar niets te zoeken heeft en vind ik dat een eigenaar van hond die dit doet best wel pittig gestraft mag worden.
Maar een hond die uit instinct wild vangt of een kat vind ik heel sneu voor de kat. Maar dat is niet altijd te voorkomen.
Ik vind inslapen in zo'n geval wel een heftig iets.
Ik begrijp uit de reacties dat de hond de prooi niet af wilde staan. Ik vind het wel ineens anders als een hond daarbij ineens mensen aanvalt, Maar ik weet Dat Toots ook fel kan zijn op zijn eten. Echter zou een pitbull of aanverwante hond als het mijn hond was en hij zou zijn prooi zo danig verdedigen dat het ''gevaarlijk wordt'' en hij zou bijten van mij ook naar de hemel zou mogen.
Niet omdat hij een kat gepakt zou hebben of een egel of een konijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Politie schiet natuurlijk niet zomaar een hond dood die de kat niet wil lossen. Want wat heb je dan aan het redden van het leven van een kat, als er een ander voor neergeknald moet worden.
Hij heeft dus uiteindelijk ook twee mensen gebeten begrijp ik.
Hij heeft dus uiteindelijk ook twee mensen gebeten begrijp ik.
-
- Zeer actief
Kan er niet mee zitten ongeacht of het nu een pitje of poedel was.
Zie dat het ook nog in een soort van speeltuintje gebeurde met een kinderfietsje op de achtergrond.
Wat moet je daar met een loslopende hond.
Zie dat het ook nog in een soort van speeltuintje gebeurde met een kinderfietsje op de achtergrond.
Wat moet je daar met een loslopende hond.

Als de politie zo vaker reageerden, zouden ze die honden wel beter bij zich houden. Gewoon lik op stuk beleid, klaar.
-
- Zeer actief
In Amerika heb je veel van deze shit en daar doen ze ook niet moeilijk om je hond in beslag te nemen of kapot te schieten en daar gaan ze ook gewoon door. En hier maar roepen dat het van die lieverdjes zijn terwijl ze daar bij 100den per dag afgespoten worden in asielen wat hier ook al een probleem op zich is en wij blijven maar de shit herplaatsen.Neeltje schreef:Als de politie zo vaker reageerden, zouden ze die honden wel beter bij zich houden. Gewoon lik op stuk beleid, klaar.
Hier gaan er ook nog wel wat sneuvelen door een kogel want die trend is nu ook gezet en van mij mogen ze.

-
- Zeer actief
"Het oppasbaasje vertelt: "Er kwam een andere man met een hond helpen, maar dat had geen resultaat. De man heeft de hond toen gestoken met een mes om hem te stoppen. Een agent heeft de hond later neergeschoten."
Begrijpelijk dat steeds meer mensen gewapend gaan wandelen want geweld is de enige taal die agressieve rassen begrijpen.
Begrijpelijk dat steeds meer mensen gewapend gaan wandelen want geweld is de enige taal die agressieve rassen begrijpen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dagmar88
- Zeer actief
Lieske_1977 schreef:Iets meer details:
http://www.bussumsnieuws.nl/nieuws/poli ... fromplista
En daarom besteed ik mijn meisje niet (zomaar) uit.
Je zou dat mens toch de nek om willen draaien.
-
- Zeer actief
Stuur je pitboel er op af.dagmar88 schreef:Lieske_1977 schreef:Iets meer details:

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Stuur je pitboel er op af.dagmar88 schreef:Lieske_1977 schreef:Iets meer details:

- Feather__
- Zeer actief
Onzin, want toen hij was gestoken liet hij de kat nog steeds niet losWolfsblut schreef:"Het oppasbaasje vertelt: "Er kwam een andere man met een hond helpen, maar dat had geen resultaat. De man heeft de hond toen gestoken met een mes om hem te stoppen. Een agent heeft de hond later neergeschoten."

Maar ik heb het idee dat jij het erg leuk vind om ooit een hond (Lees: een Pitbull/stafford) neer te steken