Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opvang gezocht na de kerstdagen
Moderator: moderatorteam
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Opvang gezocht na de kerstdagen
Vaak wanneer wij een nachtje weggaan waarbij Kalev niet meekan, kan hij bij mijn moeder of mijn zusje logeren. Die kennen hem, hij is dol op ze en dat werkt goed.
Echter, ik zou ook graag een opvang adres voor hem vinden waarbij ik niet altijd familie belast, Kalev is tenslotte geen hond die je meeneemt als je ergens op bezoek gaat en is aan de lijn ook niet altijd de makkelijkste. Het plaatst dus een beperking op mijn moeder en zusje die daar af en toe zeker geen bezwaar tegen hebben, maar voor een aantal dagen bijvoorbeeld wil ik ze liever niet vragen.
Ik ben dus opzoek naar een goed opvangadres, het liefst op +- een uur rijden rondom Zutphen, waar ik Kalev (tegen betaling) indien nodig zou kunnen onderbrengen. Bij de meeste pensions hier in de buurt die bij de hondenschool als goed bekend staan, is hij niet welkom omdat hij een volle reu is. Die willen enkel gecastreerde reuen.
Weet wellicht iemand van jullie een goede plek? Kalev is het type grote mond, klein hartje. Kan na een vaak iet wat moeizame en luidruchtige kennismaking prima met andere honden, maar is het liefst met een mens bezig. Hij is 2,5 en dus niet gecastreerd.
Heeft iemand ideeën?
Echter, ik zou ook graag een opvang adres voor hem vinden waarbij ik niet altijd familie belast, Kalev is tenslotte geen hond die je meeneemt als je ergens op bezoek gaat en is aan de lijn ook niet altijd de makkelijkste. Het plaatst dus een beperking op mijn moeder en zusje die daar af en toe zeker geen bezwaar tegen hebben, maar voor een aantal dagen bijvoorbeeld wil ik ze liever niet vragen.
Ik ben dus opzoek naar een goed opvangadres, het liefst op +- een uur rijden rondom Zutphen, waar ik Kalev (tegen betaling) indien nodig zou kunnen onderbrengen. Bij de meeste pensions hier in de buurt die bij de hondenschool als goed bekend staan, is hij niet welkom omdat hij een volle reu is. Die willen enkel gecastreerde reuen.
Weet wellicht iemand van jullie een goede plek? Kalev is het type grote mond, klein hartje. Kan na een vaak iet wat moeizame en luidruchtige kennismaking prima met andere honden, maar is het liefst met een mens bezig. Hij is 2,5 en dus niet gecastreerd.
Heeft iemand ideeën?

-
- Actief
Re: Opvang gezocht na de kerstdagen
Mijn hond is ook een intacte reu en gaat naar dierenpension Ingen.
Staat ook erg goed aangeschreven.
Staat ook erg goed aangeschreven.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Worden intacte reuen ook geweigerd in sommige pensions??
Dat wist ik niet.
Dat wist ik niet.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
http://www.dierenpensiondesierkamp.nl
Hier bracht ik in de eerste jaren (2002-2005) mijn herders (intact) indien het noodzakelijk was.
Hier bracht ik in de eerste jaren (2002-2005) mijn herders (intact) indien het noodzakelijk was.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
http://shanai.info
Prima pension, redelijk in de buurt van Zutphen.
Daar vallen ze niet over intacte reuen.
Ik heb er trouwens echt nog nooit van gehoord, een pension waar intacte reuen niet welkom zijn.

Ik heb er trouwens echt nog nooit van gehoord, een pension waar intacte reuen niet welkom zijn.

Gr. Aniek

- kipo
- Zeer actief
Oh ja hoor. Meerdere bij ons in de buurt. En ook mensen die dus hun hond laten castreren enkel en alleen omdat hij anders niet naar pension mag.....
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Ja, vooral de pensions waar niet met kennels gewerkt wordt, maar met roedels.GrethavW schreef:Worden intacte reuen ook geweigerd in sommige pensions??
Dat wist ik niet.
-
- Actief
Mijn intacte reu gaat in de creche ook gewoon naar buiten in een roedel.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gebeurd helaas toch echt. Wij hebben al jaren iemand van het forum (weet niet of ze er nog op zit) die haar 2 honden bij ons in Pension brengt omdat ze bij haar in de buurt geen ongecastreerde reuen accepteren.Budkes schreef:http://shanai.info
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Ja en terecht ook hoor.. Alleen hier zie ik toch vaak dat de pensions met roedels, ze niet toe laten.. Helaas.Blafke schreef:Mijn intacte reu gaat in de creche ook gewoon naar buiten in een roedel.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Absurd.noekie schreef:Gebeurd helaas toch echt. Wij hebben al jaren iemand van het forum (weet niet of ze er nog op zit) die haar 2 honden bij ons in Pension brengt omdat ze bij haar in de buurt geen ongecastreerde reuen accepteren.Budkes schreef:http://shanai.info
Gr. Aniek

- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Dank voor de tips!
Ik vind het inderdaad ook absurd maar het is helaas echt zo, dus dan maar via deze weg, gelukkig lijkt dat ook te werken. Ik heb toch liever een plek waar andere al goede ervaringen mee hebben dan om hem "zomaar" ergens onder te brengen.
Ga er binnenkort eens een belrondje aan wagen
Ik vind het inderdaad ook absurd maar het is helaas echt zo, dus dan maar via deze weg, gelukkig lijkt dat ook te werken. Ik heb toch liever een plek waar andere al goede ervaringen mee hebben dan om hem "zomaar" ergens onder te brengen.
Ga er binnenkort eens een belrondje aan wagen