Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppie van 7,5 maand ineens zowat elk uur savonds naar buite
Moderator: moderatorteam
-
BrittJack
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Puppie van 7,5 maand ineens zowat elk uur savonds naar buite
Hoi allemaal,
Ik ben sinds 17 juli het trotse baasje van Jack. Jack is een gered hondje uit Bulgarije.
En hij doet het super goed. Hij is hartstikke slim en leergierig.
Tot een paar dagen geleden trok hij enorm aan de lijn, maar sinds ik een ruffwear harnas heeft is het praktisch weg.
Ik heb eerst ook een halti anti trektuig gebruikt, maar ruffwear heeft het er helemaal uit gehaald.
Jack is nu ongeveer 7,5 maand en sinds de laatste week van september sta ik vanaf 8 uur 's avonds zowat elk uur buiten, soms wel vaker.
Daarvoor had hij dat helemaal niet. Hij is sinds 1 september zindelijk. En niet naar buiten gaan is geen optie, want hij moet ook echt plassen. Ben ook super trots op hem dat hij het zelf aangeeft, aangezien ik aan zindelijkheidstraining enzo niet zo heel veel heb gedaan.
Ik geef hem al minder water, maar kan moeilijk hem helemaal geen water meer geven vanaf 18.00 uur. Overdag kan hij het heel makkelijk langere tijd ophouden. Het is echt vanaf 8 uur 'savonds! In de nacht houdt hij het wel gewoon op en hij maakt me ruim op tijd wakker, zodat ik me kan aankleden en hem kan laten plassen.
De enige keer dat hij er geen last van heeft is al hij heel veel indrukken heeft op een dag, dan heeft hij die dag zelf en de dag erop de tijd nodig om alles te verwerken. Nu zal dit de komende tijd wel vaker gaan gebeuren omdat ik nu hij niet meer mijn arm 10 cm langer maakt tijdens het wandelen echt met hem kan gaan wandelen!!
Weten jullie wat dit is? en tips om dit op te lossen. Of is dit gewoon een fase waar hij doorheen moet?
O ja Jack is niet gecastreerd
Ik ben sinds 17 juli het trotse baasje van Jack. Jack is een gered hondje uit Bulgarije.
En hij doet het super goed. Hij is hartstikke slim en leergierig.
Tot een paar dagen geleden trok hij enorm aan de lijn, maar sinds ik een ruffwear harnas heeft is het praktisch weg.
Ik heb eerst ook een halti anti trektuig gebruikt, maar ruffwear heeft het er helemaal uit gehaald.
Jack is nu ongeveer 7,5 maand en sinds de laatste week van september sta ik vanaf 8 uur 's avonds zowat elk uur buiten, soms wel vaker.
Daarvoor had hij dat helemaal niet. Hij is sinds 1 september zindelijk. En niet naar buiten gaan is geen optie, want hij moet ook echt plassen. Ben ook super trots op hem dat hij het zelf aangeeft, aangezien ik aan zindelijkheidstraining enzo niet zo heel veel heb gedaan.
Ik geef hem al minder water, maar kan moeilijk hem helemaal geen water meer geven vanaf 18.00 uur. Overdag kan hij het heel makkelijk langere tijd ophouden. Het is echt vanaf 8 uur 'savonds! In de nacht houdt hij het wel gewoon op en hij maakt me ruim op tijd wakker, zodat ik me kan aankleden en hem kan laten plassen.
De enige keer dat hij er geen last van heeft is al hij heel veel indrukken heeft op een dag, dan heeft hij die dag zelf en de dag erop de tijd nodig om alles te verwerken. Nu zal dit de komende tijd wel vaker gaan gebeuren omdat ik nu hij niet meer mijn arm 10 cm langer maakt tijdens het wandelen echt met hem kan gaan wandelen!!
Weten jullie wat dit is? en tips om dit op te lossen. Of is dit gewoon een fase waar hij doorheen moet?
O ja Jack is niet gecastreerd
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Puppie van 7,5 maand ineens zowat elk uur savonds naar b
Plast hij buiten dan nog echt flink uit of zijn het gewoon kleine plasjes steeds waarvoor je naar buiten gaat? Hoe geeft hij het aan dat hij naar buiten moet?
-
BrittJack
- geregistreerd lid
Als Jack moet naar buiten moet dan geeft hij dat aan door bij de deur te gaan zitten. En als ik het niet zie dan komt ie naar me toe legt zijn hoofd op mijn knie en loopt dan weer naar de deur. Heel schattig.
En ja hij moet elke keer echt goed plassen.
Hij eet ook goed en drinkt ook goed. En heeft ook geen pijn bij het plassen
Een vriendin van me zegt dat het te maken heeft met de "puberteit". Zij heeft meerdere honden gehad en ook honden die weleens een blaasontsteking hebben gehad, maar ze zegt dat Jack geen enkel symtoom daarvan heeft. Vandaar mijn vraag hier. Misschien herkent iemand het?
Een vriendin van me zegt dat het te maken heeft met de "puberteit". Zij heeft meerdere honden gehad en ook honden die weleens een blaasontsteking hebben gehad, maar ze zegt dat Jack geen enkel symtoom daarvan heeft. Vandaar mijn vraag hier. Misschien herkent iemand het?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Denk dat ie door heeft dat ie zo lekker vaak z'n geur kan afzetten. Ik heb Elco als pup heel consequent het commando 'plasje doen' gegeven als hij goed moest uit plassen. Hij weet nu dus ook dat hij voorlopig geen kans meer krijgt als ik dat commando gegeven heb. Hij plast dan dus goed uit. Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je hem 's avonds minder vaak z'n zijn geeft. En maak er ook niet meer van dan naar de plasplek, meteen een plas doen en weer naar huis. En ja, misschien moet hij ook wel echt. Dan wordt hij heus wel onrustiger als je niet met hem gaat lopen na zijn aangeven
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Plast hij nog zittend?
Op deze leeftijd is echt ieder uur naar buiten moeten en ook echt moeten plassen niet helemaal normaal. Het klinkt een beetje alsof hij zijn avonden liever buiten is, en dat het op deze manier wel lukt
Je zou voor de zekerheid wel altijd even een plasje kunnen inleveren bij DA.
Op deze leeftijd is echt ieder uur naar buiten moeten en ook echt moeten plassen niet helemaal normaal. Het klinkt een beetje alsof hij zijn avonden liever buiten is, en dat het op deze manier wel lukt
Je zou voor de zekerheid wel altijd even een plasje kunnen inleveren bij DA.
-
BrittJack
- geregistreerd lid
Ik woon in een appartement kan hem moeilijk vanaf 20.00 op de galerij zetten. Denk niet dat de buren dat gaan waarderen.
Al doe ik het soms wel hoor.
Hij plast de ene keer nog zittend en de andere keer met pootje omhoog. Maar nu gaat steeds vaker het pootje omhoog hoor.
Erg leuk om te zien.
Hij plast de ene keer nog zittend en de andere keer met pootje omhoog. Maar nu gaat steeds vaker het pootje omhoog hoor.
Erg leuk om te zien.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je al een plas naar de DA gebracht om na te laten kijken?
Dat lijkt me het eerste dat je doet.
Zorg dat je zijn water niet te veel beperkt.
Hij heeft maar één stel nieren en daar moet hij wel de rest van zijn leven mee toe.
Dat lijkt me het eerste dat je doet.
Zorg dat je zijn water niet te veel beperkt.
Hij heeft maar één stel nieren en daar moet hij wel de rest van zijn leven mee toe.
-
BrittJack
- geregistreerd lid
We zijn 2,5 week geleden voor een check bij de DA geweest en Jack was helemaal gezond
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
BrittJack schreef:We zijn 2,5 week geleden voor een check bij de DA geweest en Jack was helemaal gezond
Een blaasontsteking wordt niet gecheckt door "te voelen"
Om dat te kunnen constateren zul je echt wat urine mee moeten brengen.
Heb je wel of geen urine ingeleverd. Ik zou dat namelijk als eerste doen.
En daarna verder kijken. En misschien wel gewoon negeren dat hij zo vaak naar buiten wil. Hij kan het blijkbaar prima ophouden dus als het niks medisch is dan zoekt hij het maar even uit met zichzelf.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- ranetje
- Zeer actief
Dat bedoel ikGimmick schreef:BrittJack schreef:We zijn 2,5 week geleden voor een check bij de DA geweest en Jack was helemaal gezond
Een blaasontsteking wordt niet gecheckt door "te voelen"
Om dat te kunnen constateren zul je echt wat urine mee moeten brengen.
Heb je wel of geen urine ingeleverd. Ik zou dat namelijk als eerste doen.
En daarna verder kijken. En misschien wel gewoon negeren dat hij zo vaak naar buiten wil. Hij kan het blijkbaar prima ophouden dus als het niks medisch is dan zoekt hij het maar even uit met zichzelf.
Is wat anders dan een check.
Plas opvangen en na laten kijken op ontsteking, gruis, enz.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zou voor de zekerheid idd toch urine inleveren, maar toch denk ik niet dat dat het is. Want uit je verhaal begrijp ik dat het zich alleen 's avonds manifesteert. Dat lijkt me totaal niet kloppen met een blaasontsteking. Kan het zijn dat ie zich 's avonds misschien verveelt? Dat er overdag gewandeld is en gespeeld en dat je 's avonds op de bank tv zit te kijken ofzo? Het klinkt mij een beetje alsof ie dat plassen gewoon als smoes gebruikt om naar buiten te kunnen. Of, wat ook nog zou kunnen, dat het voer dat je hem geeft hem erg veel dorst bezorgt?
- ranetje
- Zeer actief
Dit klinkt niet alsof hij uit verveling naar buiten wil
BrittJack schreef:Als Jack moet naar buiten moet dan geeft hij dat aan door bij de deur te gaan zitten. En als ik het niet zie dan komt ie naar me toe legt zijn hoofd op mijn knie en loopt dan weer naar de deur. Heel schattig.
- mijke
- Zeer actief
Klopt, maar het klinkt nog minder als blaasontsteking, aangezien ie er overdag geen last van heeft.
- ranetje
- Zeer actief
Geen last of valt het niet op?mijke schreef:Klopt, maar het klinkt nog minder als blaasontsteking, aangezien ie er overdag geen last van heeft.
Er is meer te onderzoeken dan alleen een ontsteking.
Zeker als er veel geplast wordt per keer.
Ik blijf dus zeggen...... vang een plas op en ga met die hond naar de DA!
-
BrittJack
- geregistreerd lid
Bij de DA is ook de urine nagekeken en daar was niets mee aan de hand.
Afgelopen zaterdag was mijn vader jarig en ben ik daar de hele dag geweest en daarna nog bij een vriend die ook een hond heeft en die dag heeft er geen last van gehad. Gisteren moest hij bijkomen van alle indrukken en ben ik 's avonds om 8 uur, 10 uur en om half 12 met hem gaan lopen.
Overdag slaapt Jack veel, hij is in de avond actiever.
Ik heb de DA ook maar even gebeld, en die zegt hou het even in de gaten. Is waarschijnlijk een fase, juist omdat hij het nog maar zo kort doet. Gaf me als advies om in basis in de avond om 8, 10 en 12 uur een grote wandeling te maken met uitlaten en als ie tussen door nog wilt dan gewoon heel kort houden, niet laten snuffelen en na het plassen direct weer terug naar huis.
Dus dat gaan we dan ook vanaf vandaag invoeren. Hij heeft vanochtend hier een half uur ( onbedoeld) in de binnen tuin en in 3 tuinen van mijn buren rond gerend, wel nadat hij al geplast en gepoept had. 1 van mijn buren had zijn tuinhekje open staan en ik was niet op tijd om hem dicht te doen dus oeps.
En jammer genoeg luistert Jack nog niet super de luxe buiten, maar dat komt vanzelf wel. En ach ik vond het niet zo heel erg, hij kon wat dat betreft nergens heen. En nu ligt ie uitgeteld naast me voeten.
Afgelopen zaterdag was mijn vader jarig en ben ik daar de hele dag geweest en daarna nog bij een vriend die ook een hond heeft en die dag heeft er geen last van gehad. Gisteren moest hij bijkomen van alle indrukken en ben ik 's avonds om 8 uur, 10 uur en om half 12 met hem gaan lopen.
Ik heb de DA ook maar even gebeld, en die zegt hou het even in de gaten. Is waarschijnlijk een fase, juist omdat hij het nog maar zo kort doet. Gaf me als advies om in basis in de avond om 8, 10 en 12 uur een grote wandeling te maken met uitlaten en als ie tussen door nog wilt dan gewoon heel kort houden, niet laten snuffelen en na het plassen direct weer terug naar huis.
Dus dat gaan we dan ook vanaf vandaag invoeren. Hij heeft vanochtend hier een half uur ( onbedoeld) in de binnen tuin en in 3 tuinen van mijn buren rond gerend, wel nadat hij al geplast en gepoept had. 1 van mijn buren had zijn tuinhekje open staan en ik was niet op tijd om hem dicht te doen dus oeps.
En jammer genoeg luistert Jack nog niet super de luxe buiten, maar dat komt vanzelf wel. En ach ik vond het niet zo heel erg, hij kon wat dat betreft nergens heen. En nu ligt ie uitgeteld naast me voeten.
-
BrittJack
- geregistreerd lid
O ja en hij krijgt als voer Farm Food.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als blaasontsteking uitgesloten is zou ik eens even kijken of je hem kan negeren als hij naar buiten wil. Als Mike een grasspriet ziet plast hij, altijd, geen uitzondering. Maar het kan niet altijd. Hij houdt het maar op. (als markeert hij ook in zijn kennel, maar goed, sommige dingen krijg je er bij een 3e handsje ook niet uit)
Maar ik bedoel, hij kan altijd.
Misschien moet Jack leren dat hij niet altijd op zijn wenken bediend kan worden.
Maar ik bedoel, hij kan altijd.
Misschien moet Jack leren dat hij niet altijd op zijn wenken bediend kan worden.
- ranetje
- Zeer actief
Tsja, ik weet niet hoe dat bij jou is, maar vandaag geen blaasontsteking wil niet zeggen dat er morgen ook geen blaasontsteking is.BrittJack schreef:Bij de DA is ook de urine nagekeken en daar was niets mee aan de hand.
Dat komt op als poepen.
Bovendien schreef ik al dat er uit urine ook nog wat anders onderzocht kan worden.
En tot nog toe had je het niet gehad over controle van de urine
In ieder geval verstandig om even met de DA te overleggen
Voor de rest laat ik het hierbij.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Je schrijft dat hij overdag rustig is, misschien toch meer overdag ondernemen zodat hij 's avonds moe is? En dan in de avond nog maar één grote ronde doen en verder gewoon klaar.
_Esmee
-
BrittJack
- geregistreerd lid
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag nog wat urine bij de DA laten testen en geen blaasontsteking.
Dus ik ga savonds hem kort laten plassen als hij extra moet en ga vanaf morgen eind van de middag een grote wandeling maken langs het kanaal. Daar wil ik uiteindelijk met hem elke dag gaan lopen, dat mag nu nog niet omdat hij nog niet zo lang mag lopen, maar hij moet ook wennen aan het kanaal omdat dat "nieuw"is en hij dat nog eng vind. Zo krijgt hij ook nieuwe indrukken die hij moet verwerken en loopt hij hopelijk over een paar weken als een zonnetje met me mee langs het kanaal.
Thanks nogmaals voor de tips. Heb er heel veel aangehad!
Dus ik ga savonds hem kort laten plassen als hij extra moet en ga vanaf morgen eind van de middag een grote wandeling maken langs het kanaal. Daar wil ik uiteindelijk met hem elke dag gaan lopen, dat mag nu nog niet omdat hij nog niet zo lang mag lopen, maar hij moet ook wennen aan het kanaal omdat dat "nieuw"is en hij dat nog eng vind. Zo krijgt hij ook nieuwe indrukken die hij moet verwerken en loopt hij hopelijk over een paar weken als een zonnetje met me mee langs het kanaal.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Hoe lang loop je nu met 'm? Met 7,5 maand zou ik me niet meer zo druk maken om regels omtrent wandeltijd. (tenzij het echt een mastino of iets dergelijks is)BrittJack schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag nog wat urine bij de DA laten testen en geen blaasontsteking.
-
BrittJack
- geregistreerd lid
Ik loop sinds 1.5 week ongeveer 10 min tot 20 minuten per keer met hem. Dat is buiten het stilstaan omdat ie trekt. Ik kan hier rond het kanaal lopen maar dat is 2.5 km en met dat getrek wat ie nu nog doet worden dat lange 2m5 km. Dus eerst moet het trekken eruit. En dan wil ik elke dag eind van de middag een lekker lang stuk met hem.ga lopen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Zo kort? Ik zou lekker naar elke dag een wandeling van een half uur à drie kwartier gaan. De overige rondes zou ik dan denk ik wel op die 10 à 20 minuten houden.
En ik zou eens kijken of het kwartje van niet trekken gaat vallen als je het tempo verhoogt. Kijk ook kritisch naar jezelf: als jij spanning op de lijn zet of zelf gespannen bent, ga je het trekken niet doorbreken
En ik zou eens kijken of het kwartje van niet trekken gaat vallen als je het tempo verhoogt. Kijk ook kritisch naar jezelf: als jij spanning op de lijn zet of zelf gespannen bent, ga je het trekken niet doorbreken
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Is er een speciale reden dat hij nog niet lang mag lopen? Iets fysieks dat niet in orde is?BrittJack schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag nog wat urine bij de DA laten testen en geen blaasontsteking.
Ik weet niet of ik nu het hele forum over me heem krijg, maar Lily liep met 3 maanden echt al lange afstanden, los. Ik had ergens gelezen dat ze slechts het aantal minuten mochten lopen volgens de weken dat ze oud waren. Dat was toendertijd dus 12 minuten per keer. Maar ik merkte eigenlijk meteen dat ze meer aankon.
Zou het kunnen dat je hond veel opkropte energie heeft en daarom trekt en 's avonds veel energie heeft? En op deze leeftijd begint hij ook al te puberen. Heeft hij wel de gelegenheid om los te racen en rennen?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik liep met Elco rond die leeftijd al regelmatig anderhalf à twee uur. En dan de dag ervoor en de dag erna wat korter (drie kwartier ofzo) om het niet te overdrijven.
- Gimmick
- Zeer actief
Of juist door energie teveel gaat hij trekken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
BrittJack
- geregistreerd lid
Het trekken aan de lijn in een drukke omgeving komt omdat hij een gered hondje is uit Bulgarije en gevonden is langs een drukke weg. Hij kan absoluut goed aan de riem lopen in een rustige omgeving.
Ik hou me ook niet aan de regels van het lopen, maar hou er wel een beetje rekening mee zeker gezien het trekken. Het gaat in vergelijking met 2 maanden terug al stukken beter hoor. Toen had ik echt het gevoel dat mijn armen bij elke wandeling 10 cm langer werden. Inmiddels loopt hij alzeker een stuk beter en zeker met zijn harnas om. Ik heb een binnentuin waar hij lekker los kan lopen. Helaas heeft hij buiten nog niet heel veel aandacht voor me en is het nog lastig luisteren voor hem. Hij heeft wel al een keer los gelopen in een bos bij een vriendin van me en dat ging op zich redelijk. Dat ga ik straks ook echt vaker doen, maar eerst moet ie leren meer aandacht voor mij hebben. En lokken met snoepjes lukt niet want buiten neemt hij niets aan. Op zich vind ik dat niet erg want daardoor moet ik heel veel met mijn stem doen.
Ik trek zelf niet aan de lijn. En ben zelf ontspannen bij het loopen. Maar ja je bent wel waakzaam omdat je weet dat ie nog trekt. Alleen snachts trekt ie amper haha. Maar ja dan ga ik geen uur met hem lopen. Al kan Jack dat in basis 1x per dag makkelijk aan.
Ik hou me ook niet aan de regels van het lopen, maar hou er wel een beetje rekening mee zeker gezien het trekken. Het gaat in vergelijking met 2 maanden terug al stukken beter hoor. Toen had ik echt het gevoel dat mijn armen bij elke wandeling 10 cm langer werden. Inmiddels loopt hij alzeker een stuk beter en zeker met zijn harnas om. Ik heb een binnentuin waar hij lekker los kan lopen. Helaas heeft hij buiten nog niet heel veel aandacht voor me en is het nog lastig luisteren voor hem. Hij heeft wel al een keer los gelopen in een bos bij een vriendin van me en dat ging op zich redelijk. Dat ga ik straks ook echt vaker doen, maar eerst moet ie leren meer aandacht voor mij hebben. En lokken met snoepjes lukt niet want buiten neemt hij niets aan. Op zich vind ik dat niet erg want daardoor moet ik heel veel met mijn stem doen.
Ik trek zelf niet aan de lijn. En ben zelf ontspannen bij het loopen. Maar ja je bent wel waakzaam omdat je weet dat ie nog trekt. Alleen snachts trekt ie amper haha. Maar ja dan ga ik geen uur met hem lopen. Al kan Jack dat in basis 1x per dag makkelijk aan.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ok, dan begrijp ik het. Herkenbaar, Alfil nam voordat hij gecastreerd was ook geen eten van me aan buiten. Ik kon letterlijk een lap serranoham voor zijn neus houden: geen reactie. Alle zintuigen puur gericht op iets anders.
En heb je toevallig zo'n omheind hondenuitlaatveld in de buurt, waar hij lekker los kan en spelen met anderen? Dat is een misschien een goede manier om energie kwijt te raken.
En heb je toevallig zo'n omheind hondenuitlaatveld in de buurt, waar hij lekker los kan en spelen met anderen? Dat is een misschien een goede manier om energie kwijt te raken.
-
BrittJack
- geregistreerd lid
Ik heb nog geen omheind gebied in omgeving Utrecht gevonden. Nog druk op zoek. Tips zijn welkom!
Alleen als hij volledig ontspannen is neemt hij snoepjes aan. Dus dat is voor mij wel een heel goed teken als ie dat buiten gaat doen.
Alleen als hij volledig ontspannen is neemt hij snoepjes aan. Dus dat is voor mij wel een heel goed teken als ie dat buiten gaat doen.
- mijke
- Zeer actief
Nou dat van die wandeltijden zou ik ook aan mn laars lappen. Als je nog niet ver kunt wandelen vanwege het erge trekken (ik leef met je mee, ik heb de eerste 2 jaar dat ik mn hond had ook meer stil gestaan dan dat ik vooruit kwam) kun je je hond misschien op een veldje aan een 20 meter lijn doen en achter een bal aan laten rennen af en toe. Met 7,5 maand kan dat echt wel. Dan is ie daarna lekker moe en dat oefent op de terugweg ook nog eens veel makkelijker qua trekken. En officieel mag hij nog niet naast de fiets, maar toch zou je dat ook eens kunnen proberen. Gewoon korte stukjes van een kwartier per keer bijvoorbeeld. Als je snel genoeg gaat komt hij waarschijnlijk in de 'zone' en verdwijnt het trekken als sneeuw voor de zon.
En dan 's avonds tussen de normale rondes door niet toegeven als ie wil plassen. Ik denk ook dat hij gewoon wil kijken of hij je naar buiten krijgt. Voor een hond van 7,5 maand vind ik elke 2 uur naar buiten sowieso al heel vaak eigenlijk.
En dan 's avonds tussen de normale rondes door niet toegeven als ie wil plassen. Ik denk ook dat hij gewoon wil kijken of hij je naar buiten krijgt. Voor een hond van 7,5 maand vind ik elke 2 uur naar buiten sowieso al heel vaak eigenlijk.