Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Andere honden
Moderator: moderatorteam
-
Jonas26
- Zeer actief
Andere honden
Tot nu toe ontloop ik het een beetje, ontmoetingen met andere honden. Volgens het asiel en ook de latere opvang zou Meis prima met andere honden kunnen omgaan. Toch gezien alles wat ik gelezen heb hier op het forum ben ik toch wat huiverig voor kennismakingen. Zou ze er iets aan missen als ik het blijf ontlopen?

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Andere honden
Als ze in het asiel met honden kon, zou ik ze nu zeker niet ontlopen. Waarom? Je hoeft haar natuurlijk niet direct los in een dolle groep honden te mikken, maar als je honden ontloopt, ga je er nooit achter komen wat ze er van vindt.
Ik zou op een gecontroleerde manier contact laten maken aan de lijn. Zonder zelf gespannen te zijn, maar wel alert zijn op signalen. Zo doe ik het eigenlijk met alle honden die ik voor het eerst bij me heb, klapkaak of niet.
Ik ken genoeg sociale klapkaken, en wat ik ervan hoor lijkt me die van jou ook erg sociaal. Ze heeft een zachte uitstraling, is haar 'wilde' haren kwijt en heeft zo te horen probleemloos contact met andere honden in het asiel gehad.
Ik zou op een gecontroleerde manier contact laten maken aan de lijn. Zonder zelf gespannen te zijn, maar wel alert zijn op signalen. Zo doe ik het eigenlijk met alle honden die ik voor het eerst bij me heb, klapkaak of niet.
Ik ken genoeg sociale klapkaken, en wat ik ervan hoor lijkt me die van jou ook erg sociaal. Ze heeft een zachte uitstraling, is haar 'wilde' haren kwijt en heeft zo te horen probleemloos contact met andere honden in het asiel gehad.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Doe haar aan een lange lijn dan heeft ze "vrijheid" en jij bent in controle 
-
Jonas26
- Zeer actief
Twee redenen, de eerste is dat een heleboel mensen toch een bepaalde angst hebben voor dit ras en ik wil beslist niets doen om dat aan te wakkeren. Ik kan niet verwachten dat iedereen haar lief en leuk vind. De tweede reden is dat ze alleen stompjes in haar bekkie heeft, het is echt afgevijld dus ze zal zich als het mis gaat met een hond ook niet kunnen verdedigen. Ik ben dus geloof ik meer bezorgt dat een hond haar iets aandoetPaisley schreef:Als ze in het asiel met honden kon, zou ik ze nu zeker niet ontlopen. Waarom? Je hoeft haar natuurlijk niet direct los in een dolle groep honden te mikken, maar als je honden ontloopt, ga je er nooit achter komen wat ze er van vindt.

-
Jonas26
- Zeer actief
Heb ik geprobeerd maar ze blijft stug naast me lopen dus dat heeft geen zin nu, misschien als ze wat meer gewend is dat dit nog gaat veranderen.mosquito1980 schreef:Doe haar aan een lange lijn dan heeft ze "vrijheid" en jij bent in controle

- Paisley
- Zeer actief
Het eerste punt - ik loop vaak met de hond van mijn zus en dat is ook een 'klapkaak'-kruising maar met zo'n lief uiterlijk en extraverte oogopslag dat ik nooit (nooit!) mensen tegen kom die bang voor haar zijn. En terecht want er zit geen kwaad in, geen spatje. Heel vrolijk sociaal hondje, dat ziet iedereen (zelfs Nanna zou dr leuk kunnen vindenJonas26 schreef:Twee redenen, de eerste is dat een heleboel mensen toch een bepaalde angst hebben voor dit ras en ik wil beslist niets doen om dat aan te wakkeren. Ik kan niet verwachten dat iedereen haar lief en leuk vind. De tweede reden is dat ze alleen stompjes in haar bekkie heeft, het is echt afgevijld dus ze zal zich als het mis gaat met een hond ook niet kunnen verdedigen. Ik ben dus geloof ik meer bezorgt dat een hond haar iets aandoetPaisley schreef:Als ze in het asiel met honden kon, zou ik ze nu zeker niet ontlopen. Waarom? Je hoeft haar natuurlijk niet direct los in een dolle groep honden te mikken, maar als je honden ontloopt, ga je er nooit achter komen wat ze er van vindt.
Ik ken genoeg sociale klapkaken, en wat ik ervan hoor lijkt me die van jou ook erg sociaal. Ze heeft een zachte uitstraling, is haar 'wilde' haren kwijt en heeft zo te horen probleemloos contact met andere honden in het asiel gehad.Los laten lopen gaat niet gebeuren, ze kan niet met katten, daar loert ze echt op als ze er buiten een ziet.
Waar mensen bang voor zijn, zijn de klapkaken die fanatiek in de lijn hangen en met hun baas achter zich aanslepend rond patrouilleren. Het is niet alleen het ras maar de combinatie met het gedrag wat ze eng maakt. Omdat je weet dat ze kunnen escaleren omdat de eigenaar geen controle heeft en de hond veel te hoog in zn energie zit, wat kan omslaan.
Het tweede punt - maak je het niet dramatischer dan het is? Mijn honden kunnen zich tegen een 'echte' klapkaak met kwade bedoelingen ook niet verdedigen. Daar zijn ze te zwak en onhandig voor, net als vele honden. Het is jammer dat je hond een slecht gebit heeft om vele redenen, maar wat mij betreft niet 'omdat ze zich niet kan verdedigen'
Ontspannen rondlopen met een sociale hond waar en wanneer je wil is een genot. Ik zou jezelf er niet van weerhouden.

-
Jonas26
- Zeer actief
Misschien heb ik me wel iets te bang laten maken door dit forumPaisley schreef:
Het eerste punt - ik loop vaak met de hond van mijn zus en dat is ook een 'klapkaak'-kruising maar met zo'n lief uiterlijk en extraverte oogopslag dat ik nooit (nooit!) mensen tegen kom die bang voor haar zijn. En terecht want er zit geen kwaad in, geen spatje. Heel vrolijk sociaal hondje, dat ziet iedereen (zelfs Nanna zou dr leuk kunnen vinden![]()
) Buren hier hebben een Engelse stafford reu en die hebben ook nergens last van. T hondje loopt op het erf los, is blij met alles wat langs loopt, niemand vind de hond eng. Geeft ie ook geen enkele reden voor. Fijn!
Waar mensen bang voor zijn, zijn de klapkaken die fanatiek in de lijn hangen en met hun baas achter zich aanslepend rond patrouilleren. Het is niet alleen het ras maar de combinatie met het gedrag wat ze eng maakt. Omdat je weet dat ze kunnen escaleren omdat de eigenaar geen controle heeft en de hond veel te hoog in zn energie zit, wat kan omslaan.
Het tweede punt - maak je het niet dramatischer dan het is? Mijn honden kunnen zich tegen een 'echte' klapkaak met kwade bedoelingen ook niet verdedigen. Daar zijn ze te zwak en onhandig voor, net als vele honden. Het is jammer dat je hond een slecht gebit heeft om vele redenen, maar wat mij betreft niet 'omdat ze zich niet kan verdedigen'
Ontsnappen rondlopen met een sociale hond waar en wanneer je wil is een genot. Ik zou jezelf er niet van weerhouden.

- Paisley
- Zeer actief
Jammer dat je bang bent geworden! Want een hond is niet een ras of zijn reputatie, maar is in de eerste plaats gewoon zichzelf. En veel 'klapkaken' zijn ook gewoon erg lief. Ik vind haar ook een enorm lieve uitstraling hebben op de foto, ik snap dat je voor haar gevallen bent.
Waar woon je? Ik heb hier twee sociale honden die een 'neusje' hebben voor ongure types. Ze lopen met een boog om honden heen die ze niet vertrouwen, en uit ervaring weet ik dat ze meestal daar een goede reden voor hebben. Met andere woorden: als mijn honden een hond te vertrouwen, dan doe ik dat ook
Maar goed, Friesland is voor de meeste mensen ver weg.
Waar woon je? Ik heb hier twee sociale honden die een 'neusje' hebben voor ongure types. Ze lopen met een boog om honden heen die ze niet vertrouwen, en uit ervaring weet ik dat ze meestal daar een goede reden voor hebben. Met andere woorden: als mijn honden een hond te vertrouwen, dan doe ik dat ook

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik denk dat Paisley helemaal gelijk heeft. Ik zie hier bergen pitbullachtigen die rustig naast hun baas lopen en niemand is er bang voor. Eentje die als een gek loopt te trekken met ontblote tanden is een ander verhaal, maar gelukkig zie ik dat zelden of nooit. Ik kom ook wel eens superrelaxte losse tegen, en eerlijk gezegd, het doet me weinig.
Anderzijds, tegen wie moet ze zich verdedigen? Of woon jij in een heel woeste wijk?
Anderzijds, tegen wie moet ze zich verdedigen? Of woon jij in een heel woeste wijk?
-
Jonas26
- Zeer actief
Bang is misschien niet het goede woord, extra voorzichtigPaisley schreef:Jammer dat je bang bent geworden! Want een hond is niet een ras of zijn reputatie, maar is in de eerste plaats gewoon zichzelf. En veel 'klapkaken' zijn ook gewoon erg lief. Ik vind haar ook een enorm lieve uitstraling hebben op de foto, ik snap dat je voor haar gevallen bent.
Waar woon je? Ik heb hier twee sociale honden die een 'neusje' hebben voor ongure types. Ze lopen met een boog om honden heen die ze niet vertrouwen, en uit ervaring weet ik dat ze meestal daar een goede reden voor hebben. Met andere woorden: als mijn honden een hond te vertrouwen, dan doe ik dat ookMaar goed, Friesland is voor de meeste mensen ver weg.

-
Jonas26
- Zeer actief
Ik ben denk ik een beetje blijven hangen in de negatieve verhalen hier waardoor ik misschien te voorzichtig ben nuAlfilillo schreef:Ik denk dat Paisley helemaal gelijk heeft. Ik zie hier bergen pitbullachtigen die rustig naast hun baas lopen en niemand is er bang voor. Eentje die als een gek loopt te trekken met ontblote tanden is een ander verhaal, maar gelukkig zie ik dat zelden of nooit. Ik kom ook wel eens superrelaxte losse tegen, en eerlijk gezegd, het doet me weinig.

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik ben zoiemand die niet ontspannend loopt, maar ik ontloopt zelf wel wat ik niet wil passeren. Als ik jou was zou ik gewoon lekker wandelen en kijken hoe het gaat. Zolang je een loslopende hond niet ongevraagd op aangelijnde honden af laat gaan is het toch helemaal goed wat je doet. En je geeft aan aangelijnd met haar te lopen, dan zou ik zeker gewoon je ding doen. En als mensen dat niet prettig vinden merk je dat snel genoeg en kan je altijd evt nog een andere kant op gaan (als dat is wat je wilt dan he).
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Idem, ik loop ook niet ontspannen maar als ik ontloop komen ze niet achter me aan (de bazen dus) en dan is dat dus prima.
-
Jonas26
- Zeer actief
Vanochtend op pad geweest met Meis en welgeteld twee grote honden ontmoet die uit hun plaat gingen bij het zien van Meis en een derde kleine hond die gericht probeerde uit te vallen maar meegesleurd werd door het baasje.
Meis reageerde op beide grote honden totaal niet, ik heb haar kort gehouden en ben in hetzelfde tempo doorgelopen. Wel reageerde ze op een kat die ze zag maar ik heb weten te voorkomen dat ze ging focussen en beloond met een stukje worst. Ze is erg vrolijk buiten en niets lijkt haar echt van slag te brengen. Bij de uitval van de passerende kleine hond keek ze hoogst verbaast naar me op alsof ze niet wist wat er gebeurde
Dus geen echte leuke hondenontmoetingen. Wat betreft de katten is er duidelijk werk aan de winkel, zacht uitgedrukt vind ze een kat beslist niet leuk 
Meis reageerde op beide grote honden totaal niet, ik heb haar kort gehouden en ben in hetzelfde tempo doorgelopen. Wel reageerde ze op een kat die ze zag maar ik heb weten te voorkomen dat ze ging focussen en beloond met een stukje worst. Ze is erg vrolijk buiten en niets lijkt haar echt van slag te brengen. Bij de uitval van de passerende kleine hond keek ze hoogst verbaast naar me op alsof ze niet wist wat er gebeurde

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mooi dat ze het zo goed doet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Heeft ze zelf eigenlijk al aangegeven behoefte te hebben aan contact met andere honden? Zo nee, dan zou ik niet weten waarom je het op zou zoeken. Heel veel staffords zitten helemaal niet op andere honden te wachten als ze eenmaal volwassen zijn, die houden het liever bij hun baas.
Als ze andere hondjes wel leuk vindt zou ik het gewoon proberen. Je kunt met een klapkaak beter te voorzichtig dan te onvoorzichtig zijn, maar ik zou er ook weer niet een al te groot ding van maken. Hou haar gewoon aan de lijn (kort of lang), en zorg ervoor dat je de signalen van de andere baasjes goed leest; vinden die het ok of niet? En van het andere hondje: vindt die het leuk of juist spannend? En van jouw eigen hond uiteraard. Zie je te veel spanning bij een van de hondjes of het baasje, dan loop je door. Is het een goede match? Dan blijf je staan en laat je ze hun ding doen. Veel ingewikkelder hoeft het niet te zijn denk ik.
Als ze andere hondjes wel leuk vindt zou ik het gewoon proberen. Je kunt met een klapkaak beter te voorzichtig dan te onvoorzichtig zijn, maar ik zou er ook weer niet een al te groot ding van maken. Hou haar gewoon aan de lijn (kort of lang), en zorg ervoor dat je de signalen van de andere baasjes goed leest; vinden die het ok of niet? En van het andere hondje: vindt die het leuk of juist spannend? En van jouw eigen hond uiteraard. Zie je te veel spanning bij een van de hondjes of het baasje, dan loop je door. Is het een goede match? Dan blijf je staan en laat je ze hun ding doen. Veel ingewikkelder hoeft het niet te zijn denk ik.
-
Jonas26
- Zeer actief
Ze doet het echt geweldig, is wel nog wat onzeker, met name in huis maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook goed gaat komen. Het weekend gaat ze kennismaken met de neefjes. Ik heb daar bewust mee gewacht zodat ze eerst even van alles kon bijkomen.Miranda schreef:Mooi dat ze het zo goed doet.