Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk bot mag een puppy vóór zijn tandenwisseling?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Carlo_040

Welk bot mag een puppy vóór zijn tandenwisseling?

Ongelezen bericht door Carlo_040 »

Ik wil mijn 9 weken jonge amerikaanse akita iets te doen geven als hij super druk is en alles wil slopen, maar wat voor bot is niet vettig en niet te sterk voor zijn babytandjes?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Welk bot mag een puppy vóór zijn tandenwisseling?

Ongelezen bericht door Emma »

Je kan ook een kong vullen met bijvoorbeeld kvv.
Een kong is een rubberachtige hulsel, Google maar eens. Daar kan je dan van alles in doen, in de zomer kun je er ook een ijsje mee maken in de vriezer.
Zij honden vaak wel even zoet mee.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Als het erom gaat bezig te zijn zou ik ook kiezen voor een gevulde kong of een voerbal.
Qua bot zou ik het zoeken in iets natuurlijks, een gedroogde eendennek of iets dergelijks kan hij denk ik al wel hebben.

Je kan ook een snuffeldoek maken (kopen) dat is eigenlijk een stapeltje doeken in verschillende formaten die alleen in het midden aan elkaar vast zitten en dan kan je er allerlei snoepjes tussen de laagjes verstoppen.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Lut kreeg als pup gedroogde konijnenoren. Die zijn niet hard en niet te groot. Bullepees en nog een aantal gedroogde producten vind ik veel te hard voor melktandjes.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Carlo_040

Emma schreef:Je kan ook een kong vullen met bijvoorbeeld kvv.
Een kong is een rubberachtige hulsel, Google maar eens. Daar kan je dan van alles in doen, in de zomer kun je er ook een ijsje mee maken in de vriezer.
Zij honden vaak wel even zoet mee.
Barfmenu was de fokker al mee begonnen, maar daar zijn de darmpjes nog niet aan toe zei ze, dus daar moet ik helaas nog mee wachten..
Een kong is inderdaad een goed idee, ga ik misschien toch maar eens voor kijken.
Carlo_040

Ik heb net ook sl gedroogde kippenpoten gehaald maar die was binnen 5 minuten verdwenen dus ik zoek eigenlijk iets dat langer mee gaat haha
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik gaf gewoon runderhuid kluifjes, eendennekken, pensstaven, konijnenoren, kippenvoetjes, lamsoren etc
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik heb nooit rekening gehouden met puppy tanden haha ik heb er serieus nooit bij stil gestaan en heb nog nooit een pup met gebroken tandjes gehad .

Wat bedoel je trouwens met daar zijn de darmen nog niet aan toe?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Honden lijken wat dat betreft nog veel op wolven. Wat ze aan kunnen, kunnen ze hebben. Op zeer jonge leeftijd, bij het afspenen al, kunnen ze rauw vlees en botten aan qua vertering. De enige restrictie ten opzichte van de volwassen dieren is wat voor botten ze kapot krijgen. Dus darmen zijn er nog niet klaar voor? Onzin! En wat kauwspul betreft: geef maar wat ze lekker vinden en dan van de wat zachtere soorten: gedroogde huid, kippennekken, eendennekken, konijnkarkas, pensstaafjes, gedroogde long etc. Echt harde dingen als gewei, dragende botten etc zou ik zelfs een volwassen hond niet geven omdat dat het gebit kan beschadigen
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Joey.K schreef:Ik heb nooit rekening gehouden met puppy tanden haha ik heb er serieus nooit bij stil gestaan en heb nog nooit een pup met gebroken tandjes gehad .

Kijkt in mandje van kabouter... Uhh.. Mocht hij geen kauwbot? Kabouter wordt er erg blij van en hij leeft nog...

Nou ja. Ik heb daar dus ook nooit bij stil gestaan..

Ter info: Kabouter is 10 weken oud
Afbeelding
Carlo_040

Joey.K schreef:Ik heb nooit rekening gehouden met puppy tanden haha ik heb er serieus nooit bij stil gestaan en heb nog nooit een pup met gebroken tandjes gehad .

Ze had wat barf gegeven, maar ze gingen meteen aan de dunne zei ze. En het nest had al wat achterstand door een paar dagen diarree, dus beter nog even aansterken dan lijkt me, ipv switchen van voeding.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Lamskophuid, runderslokdarm, buffelvlees, lamsluchtpijp en verschillende oortjes vind ik ideaal voor puppen :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”