Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Over voeding voor pups, deze is van mijn moeder, mijn neef is de DA
Heeft iemand een goed artikel over wat precies het verschil is tussen een volwassen brok en pup brok? De DA van mijn moeder vindt dat een pup gewoon pupbrokken moet krijgen terwijl ik een volwassen brok met 0% granen heb geregeld voor de pup van mijn ma maar geen pup versie dus. Het lekkere ding is ruim 5 maanden
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012) Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)
It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Voor zover ik weet zijn er vaak maar 3 verschillen.
Ca en Fosfor percentages, de hoeveelheid caloriën(een pup heeft meer nodig dan een volwassen hond), en de hoeveelheid eiwitten.
En ja de grootte van de brok (volwassen hondenbrokken zijn vaak groter) maar dat is irrelevant.
Afhankelijk van de rasgrootte. Bij grote snelgroeiende rassen komt dit allemaal wat nauwkeuriger gezien de kans op groeipijn en dergelijke. Maar anders zou ik gewoon naar de hond kijken en als hij het goed doet op puppybrokken en niet te vet wordt, gewoon lekker blijven geven. Volgensmij is het allemaal nog niet wetenschappelijk onderbouwd. Toevallig zijn ze wel kort geleden een onderzoek gestart naar groeipijn, maar daar is dus ook nog niets zeker over.
Lily heeft altijd gewone brokken gehad, omdat zij Alfil´s brokken at en vice versa. Ze doet het er prima op. Mooi stevig atletisch lijfje. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze het op puppybrokken niét goed had gedaan.
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]
Als je gewoon normaal voert hoef je niet in allerlei categorieën te denken.
Schapen eten gras, spinnen eten insecten, dolfijnen eten vis maar honden eten korreltjes uit een zak van dierenwinkel.
Schiet mij maar lek.
Met vlees is dat een stuk makkelijker ja. Pups eten gewoon meer van hetzelfde.
S@ndr@ schreef:Pup zal van geen van dit alles omvallen, dus net wat t makkelijkste is en beschikbaar,.. snap de hele discussie niet zo
Nou ik heb ooit een hond op puppybrok gehad met als gevolg een enorm snel groeiende hond met alle gevolgen en ellende van dien. Sinds die tijd alle pups daarna op kvv p laten groeien (6) geen enkele meer met problemen. Ik weet wel wat ik kies.
Volgens de dierenwinkel was er bji wat ik destijds voerde, Cavom, helemaal geen verschil tussen puppybrok en volwassenbrok. Behalve dan de maat van de korrels.
mijke schreef:Volgens de dierenwinkel was er bji wat ik destijds voerde, Cavom, helemaal geen verschil tussen puppybrok en volwassenbrok. Behalve dan de maat van de korrels.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn een paar kleine verschillen maar de gehaltes fosfor en calcium zijn inderdaad gelijk in beide varianten (0,8 en 1,0).
mijke schreef:Volgens de dierenwinkel was er bji wat ik destijds voerde, Cavom, helemaal geen verschil tussen puppybrok en volwassenbrok. Behalve dan de maat van de korrels.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn een paar kleine verschillen maar de gehaltes fosfor en calcium zijn inderdaad gelijk in beide varianten (0,8 en 1,0).
'destijds' kan best in dezelfde tijd geweest zijn als dat ik Cavom voerde (zo'n 20 jaar geleden) en toen was er pertinent geen verschil. Cavom is ook de laatste geweest die 'om' is gegaan en zich in die diversiteiten stortte. Pure commercie