Ik ben nieuw hier en heb op dit moment geen hond. Ik wil samen met mijn vriend over 2 jaar een hondje kopen (eerst alles op orde hebben).
Nu had ik een vraag en hoop ik dat er mensen zijn die hun ervaring willen delen.
We hebben een vrij ruime woonkamer/keuken (L-vorm) met een heel hoog plafond omdat we nog een bovenverdieping hebben waar van uit je naar beneden kunt kijken. De bovenverdieping zit dus als het ware boven de slaapkamers (bovenverdieping is kantoor) en je kunt vanaf daar naar de woonkamer kijken.
Nu dachten we er aan om de bovenverdieping hondvrij te houden. Niet vanwege haren ofzo maar zodat onze binnenpoes boven kan als ie dat wilt en ze dus niet altijd op elkaar zitten. En ook zodat de kattenbak en eten en drinken boven kan. En ook zodat de hond de trap niet opgaat zonder dat we er bij zijn (het is een open trap).
Ik dacht dus aan een traphekje tegen die tijd waar de poes dan wel doorheen kan maar de hond niet. De hond zou wel de eerste maanden van zijn leven in de bench gaan (alleen als ie alleen is natuurlijk) maar we hopen dat als ie wat ouder is hij gewoon los kan en de bench open kan blijven.
Hoe doen jullie dit? Vinden jullie dit onzin en houden jullie hond en poes gewoon bij elkaar? Gaat de poes de hond niet pesten in de bench
Hij zal niet vaak alleen zijn, de bedoeling is dat ik minder ga werken en de andere dagen gaat hij met mijn vriend mee op pad.
Ben benieuwd naar jullie ervaring en tips!