Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder verdrinkt bijna op filmset
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Duitse herder verdrinkt bijna op filmset
Zit net een artikel te lezen over hoe een Duitse herder bijna is verdronken nadat hij in turbulent water wordt gedwongen. Eenmaal in het water gaat de hond vrijwel direct kopje onder.
Dat lijkt me een film om dus niet te gaan bekijken. Gaat om "A dogs purpose".
http://movieweb.com/a-dogs-purpose-movi ... use-video/
Dat lijkt me een film om dus niet te gaan bekijken. Gaat om "A dogs purpose".
http://movieweb.com/a-dogs-purpose-movi ... use-video/

- Plakvis
- Zeer actief
Re: Duitse herder verdrinkt bijna op filmset
Pfff, ja verschrikkelijk. Sowieso het hele 'no animals were harmed for this film' wat je altijd bij de aftiteling ziet is klinklare onzin. De trainer/eigenaar/handler van deze hond mag zich ook diep schamen.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Triest verhaal...
Wie dwingt een hond nou in water te springen
Volgens mij spring een hond, die een fanatieke zwemmer is, nooit in water die hij niet vertrouwt.
Mijn Alex is een water fanaat, springt er altijd met een rot vaart in, maar snelstromend water gaat hij absoluut niet in
Wie dwingt een hond nou in water te springen

Volgens mij spring een hond, die een fanatieke zwemmer is, nooit in water die hij niet vertrouwt.
Mijn Alex is een water fanaat, springt er altijd met een rot vaart in, maar snelstromend water gaat hij absoluut niet in

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Hier heb ik mijn twijfels over.mosquito1980 schreef:Triest verhaal...
Wie dwingt een hond nou in water te springen![]()
Ik heb in Oostenrijk een labrador van een mede DWT'er uit een waterval moeten redden. Die had bedacht dat hij daar wel kon zwemmen en sprong zo de waterval in

Als ik daar op dat moment niet had gestaan had hij honderden meters verder uitgekomen

- mosquito1980
- Zeer actief
OK. Ik spreek alleen uit ervaring met eigen hond die echt niet zomaar ergens in springt... dat verschilt dus duidelijkJudith schreef:Hier heb ik mijn twijfels over.mosquito1980 schreef:Triest verhaal...
Ik heb in Oostenrijk een labrador van een mede DWT'er uit een waterval moeten redden. Die had bedacht dat hij daar wel kon zwemmen en sprong zo de waterval in![]()
Als ik daar op dat moment niet had gestaan had hij honderden meters verder uitgekomenen ik weet niet of hij daar zonder kleerscheuren uit was gekomen

-
- Zeer actief
Jetski
Onze waterrat springt in hoge golven alsof het niets is, maar afgelopen zomer op vakantie was een snelstromend riviertje achter het huis ook reden voor twijfel van hem...mosquito1980 schreef:OK. Ik spreek alleen uit ervaring met eigen hond die echt niet zomaar ergens in springt... dat verschilt dus duidelijkJudith schreef:Hier heb ik mijn twijfels over.mosquito1980 schreef:Triest verhaal...
Ik heb in Oostenrijk een labrador van een mede DWT'er uit een waterval moeten redden. Die had bedacht dat hij daar wel kon zwemmen en sprong zo de waterval in![]()
Als ik daar op dat moment niet had gestaan had hij honderden meters verder uitgekomenen ik weet niet of hij daar zonder kleerscheuren uit was gekomen
Toen we het een keertje wilden oversteken heb ik hem moeten vasthouden want zelf ging hij er absoluut niet in.
Die film hoef ik inderdaad niet te gaan zien...
- Ingding
- Zeer actief
Ze hadden ook gewoon CGI kunnen gebruiken. Tegenwoordig kunnen ze dat super realistisch eruit laten zien. Dit is gewoon zielig voor het beestje.
- mosquito1980
- Zeer actief
Ik zag 'm op FB "voorbij komen" en was zo dom om even te kijken.... jezusSandra&co schreef:Die film hoef ik inderdaad niet te gaan zien...

Ik heb het filmpje wel gekeken (PETA wil nog wel eens over de bergen krijsen, dus wou wel eerst bewijs zien), maar de bioscoopfilm bedoel ik. Die wil ik niet zien.
- mosquito1980
- Zeer actief
Hier hetzelfde.Sandra&co schreef:Ik heb het filmpje wel gekeken (PETA wil nog wel eens over de bergen krijsen, dus wou wel eerst bewijs zien), maar de bioscoopfilm bedoel ik. Die wil ik niet zien.
Ik heb het boek wel gelezen en enig traantje gelaten. Ik zou de film niet eens kunnen zien want alle hondjes gaan dood

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Honden zijn niet allemaal even snugger net als mensen.mosquito1980 schreef:Triest verhaal...
Heb er hier 1 lopen die komt nooit in het water , zou dus zeggen dat ze precies weet wat goed voor haar is en gevaarlijk terwijl het gewoon een domme keu is.

En 1 is superslim en die ziet nergens gevaar in.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Heb het filmpje niet gekeken en ik wil hem ook niet zien denk ikbouvierpoedel schreef:Honden zijn niet allemaal even snugger net als mensen.mosquito1980 schreef:Triest verhaal...
Heb er hier 1 lopen die komt nooit in het water , zou dus zeggen dat ze precies weet wat goed voor haar is en gevaarlijk terwijl het gewoon een domme keu is.![]()
En 1 is superslim en die ziet nergens gevaar in.

Kan er slecht tegen een hond dan maar in een situatie te gooien als hij of zij echt aangeeft het doodeng te vinden. Laatst had ik de neiging hoor, een dure bal in het water lag vlak bij de rand van een vijver, maar meneer stond te piepen en te tsjenken, en ook geen bemoedigend woord hielp om hem erin te laten stappen (een vijver waar hij al vaker in is gestapt

Maar mijn andere reu was altijd vrij bedachtzaam. Maar toch sprong hij pardoes ook eens in de Geul

Liep met een sisser af, met hulp van een passerende vrouw met hond konden we hem overreden om tegen de stroom in te zwemmen naar een plek waar hij wat makkelijker tegen de rand kon staan en ik erbij kon om hem eruit te trekken

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Eindelijk het filmpje kunnen kijken (had slecht internet) en 't is inderdaad niet best.
Je hoopt dat 't weer een overdrijving van PETA is maar helaas..

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Cleva schreef:Waar staat het filmpje precies? In dat artikel?Sandra&co schreef:Ik heb het filmpje wel gekeken (PETA wil nog wel eens over de bergen krijsen, dus wou wel eerst bewijs zien), maar de bioscoopfilm bedoel ik. Die wil ik niet zien.
- djinnie
- Actief
Brrr... onbegrijpelijk. "Ja, maar het water is warm!" En dus...
Arm dier is inderdaad enorm bang. Gaat ie vast minder bang van worden, dit...
Arm dier is inderdaad enorm bang. Gaat ie vast minder bang van worden, dit...
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
~21-11-1952 †08-05-2017
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Volgens mij is het ge-edit bij het leven. Dat is PETA wel toevertrouwd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, ik oordeel bij dit soort dingen niet over wat die hond kan en wil en weet en doet.Cleva schreef:Blijft het feit dat de hond in een kunstmatige wildwaterbaan kopje onder gaat.Marjoleine schreef:Volgens mij is het ge-edit bij het leven. Dat is PETA wel toevertrouwd.
Ik zou het voor mijn eigen honden niet willen hebben.
Dat beest is getraind op van alles.
Zo'n hond heb ik sowieso al niet trouwens